globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Poradíte cestovní enduro
13.7.2018 v 10:16
Ahoj, sice už jsem se při pokládání dotazu párkrát spálila,ale zkusím to Prosím zkuste mi nenadávat a pokud k tématu nic nemáte tak ani nepsat..a ..NE! kozy neukážu To jen aby bylo jasno
Takže-jezdím třetí sezonu na Banditovi 600. Kupovala jsem ho na naučení-je to model 1996. I když učit se budu asi do konce života myslím, že je čas na změnu. Jsem hlavně cestovatel a Bandit není úplně stavěný na dlouhé cesty a sem tam špatný terén. Taky se na něj už nedělají doplňky a já bych chtěla třeba kufry
Takže poradíte cestovní enduro tak 650-800, co málo žere, je pro vysokou babu a dá se ojeté sehnat kolem 100tis?
A ještě jedna věc-mám čtyřválec a vyhovuje mi ta plynulost.. Dá se to co chci sehnat jako čtyřválec a nebo mám smůlu a budu si muset zvyknout? je to velká změna?
(model motorky co jsem doplnila byl pro příklad..ale celkem se mi V-Strom líbí..)Díky moc

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

14.7.2018 v 07:18 | Nahoru | #31

Dolph-cz píše: mně taky zlobí záda....a cenduro univerzální recept opravdu není.
mám ktm 1190adv......a když to srovnám se supersportem,kterého jsem měl taky-tak ruce pohodlí,nohy,kolena,taky mnohem lepší,ale záda-no tady si nejsem úplně jistý.na cenduru sedíš rovně a prakticky celou váhu trupu nesou bedra a ještě máš tendenci se hrbit.na sportu sedíš v předklonu,nutí tě to držet záda rovně a část váhy jde na ruce.

chce to vyzkoušet,záda jsou široký pojem,každý to má jinak.


rozumím, na zkurvený plotýnky asi ideální nebude nic. Ono na XV sedíš taky jako na hajzlu, ale podvozek se s endurem asi srovnávat nedá. Já to neznám, čistě jen teorii, nikdy sem na enduru nejezdil. Ale furt si slibuju, že endura přece jen jsou motorky, který by primárně měly trochu líp pohlcovat rázy od cest, takže ty záda by tam určitou úlevu měly mít. Jsou na to stavěný. No a taky se mi enduro líbí, SS není nic pro mě.

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

14.7.2018 v 08:37 | Nahoru | #32

Marge01 píše: MotoBjamboja> díky moc..když na ty barevné motorky moc nejsem.. raději bych čistě černou



No, cestné moto som mal vždy čierne Suzuki GS 750, teraz Suzuki GSX 750+origo výfuk, k tomu čierne oblečenie + čierna prilba=nikto Ťa nevidí, nikto nepočuje, nikto Ti nedá prednosť a práve sedím doma na marodke, bol som na hlavnej a hovno z toho. Keď čiernu , tak jazdi v obci 50 km/hod.

1 reakcí na tento příspěvek Poradíte cestovní enduro

14.7.2018 v 08:57 | Nahoru | #33
Už jsem ti psal nějaká endura ale napadlo mě co Triumph Tiger 1050? Je to spíš cestovní než enduro, ale tříválec je prý charakterem docela blízko čtyřválci. Navíc to bude výkonově a jízdně posun od Bandita. Velikost by mohla být Ok. A vyráběli ho i v černé!!!

Třeba toto i když uznávám je to nad 100 tis.
https://www.motorkar...er-1050-1283169.html

Naposledy editováno 14.07.2018 09:00:48

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

14.7.2018 v 10:07 | Nahoru | #34

Simitom píše: Už jsem ti psal nějaká endura ale napadlo mě co Triumph Tiger 1050? Je to spíš cestovní než enduro, ale tříválec je prý charakterem docela blízko čtyřválci. Navíc to bude výkonově a jízdně posun od Bandita. Velikost by mohla být Ok. A vyráběli ho i v černé!!!

Třeba toto i když uznávám je to nad 100 tis.
https://www.motorkar...1283169.html [/quote]

Jojo člověče,to je pravda Z Bandita na Tigra 1050 je dobrej posun. A Marge01 píše,že je vysoká,tak to by jí asi sedlo. Ta TDMka....?? No nevím jsou to většinou staré prče. Toho Tigra asi sežene novějšího za lepší peníze.

Poradíte cestovní enduro

14.7.2018 v 11:58 | Nahoru | #35
Cestovní Enduro má v předu 19” kolo a rozumně dlouhé dráhy odpružení, aby to pobralo rozbité silnice, nebo néjaký ten šotolinový terén. Versys nebo Tiger 1050 jsou motorky se 17” předkem z kategorie Adventure Sport. Tedy vpodstatě silniční motorky s endurovým posazem. Dráhy odpruźeni 150-170mm jsou jako na silniční motorce a přední kolo a podvozek si s rozbitými silnicemi moc netykají.

Tiger 800 má možná motor co se dobře vede na asfaltu, ale pokud bys s tím zamýšlela občas vyjet mimo něj, oproti konkurenci je do terénu vyloženě nevhodný. Zejména vodění motorky v nízkých otáćkách chce značnou zručnost ve spojkováni, protože motor pod 3000 otáček poměrně snadno zhasíná. Což může vést v neočekávaným pádům, kterých jsem byl bohužel asi ve dvaceti případech svědkem. Trchochu pomohla změna finálního převodu do pomala. Další nevýhodou Triumphů je vysoké těžiště, což také znesnadňuje manipulaci zejména v nízkých rychlostech. Pokud přeci jen Triumpha. 800, pak se poohlédni po modelu XC, ánčtó model XR má totálně zoufalý podvozek, který si snadno a často tyká s dorazy (nenastavitelný tovární sestup). Korunu tomu dává strašně malý rejd.

Pokud jsi limitována rozpočtem 100k, tak ti beztak nezbyde se rozhodovat mezi jedním a druhým kompromisem.
Ačkoliv ani BMW F800GS není úplná výhra v loterii, asi bych se pokusil si trochu připlatit a podívat se tímto směrem. A platí co psali kluci přede mnou. Co se týče mého názoru na Vostroma, najdeš ho u mě v profilu.

Naposledy editováno 14.07.2018 12:00:16

2 reakcí na tento příspěvek Poradíte cestovní enduro

14.7.2018 v 13:19 | Nahoru | #36
Myslím že Marge01 ještě nenapsala jak moc enduro chce. Jestli plánuje jezdit víc polní a lesní cesty tak samozřejmě Tiger 1050 není dobrá volba. Ale jestli plánuje maximální přejet polní cestu do kempu tak tahle motorka stačí. Podle mě Tiger nejvíc splňuje všechny požadavky co tu padly. Cena, motor, posed, výška kufrů, možnost kufrů. Samozřejmě jsou víc enduro motorky, ale KTM 990 Adventure ji asi nabízet nebudem, ne?

Poradíte cestovní enduro

14.7.2018 v 13:24 | Nahoru | #37
Dovolím si ocitovat Marge:
"Jsem hlavně cestovatel a Bandit není úplně stavěný na dlouhé cesty a sem tam špatný terén. "

Mám pocit, že tady jde skutečně jen o cestovatelský posez a možnost motorku okufrovat a zvýšit její přepravní kapacitu...
sem tam nějaký průjezd šotolinovkou k tábořišti se dá zvládnout na čemkoli...
Tak tedy podstatné je, jak to myslíš s terénem vážně?

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

14.7.2018 v 13:25 | Nahoru | #38
Simitom> než jsem se tu vymáčk, tak jsi mě předběh...

2 reakcí na tento příspěvek Poradíte cestovní enduro

14.7.2018 v 14:30 | Nahoru | #39
Pokud čtyřvál, tak myslím že Crossrunner by vyhověl , ač ten se pohybuje kolem 140 tkč a vejš.... ono pokud je někdo hodně zvyklej na čtyřvál, tak je pro něj zpočatku dvouvál hodně velká ucukaná pakárna. Ale jde se předělat....

Zajeď se podívat sem, jsi ze Slatiňan, máš to opravdu kousek a zkus si na různé motorky sednout.

https://www.motocent...ers][4]=i|76#catalog

https://www.motocent...rs][4]=i|149#catalog

Možná by ti stačila motorka typu CBF1000, která je pro ženskou jako dělaná.

Sedlo lze dát výš, jsou tam 3 polohy....dobré je, že z toho jde udělat naháč, když je teplo.Je to hodná motorka, ale umí jet hodně dobře. Sedneš na ní a hned na ní budeš umět jet. To o jiných motorkách ne vždy jde říci.

https://www.motocent...bf-1000.html#content

Naposledy editováno 14.07.2018 14:41:17

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

14.7.2018 v 14:37 | Nahoru | #40
T.E.CH> souhlasím s tou CBF i motocentrem Tass - mají tam fakt mraky motorek.

Poradíte cestovní enduro

14.7.2018 v 14:43 | Nahoru | #41
JJ, kluci to tam dělají dlouhodobě dobře.

A CBF 1000 je uživatelsky nejpříjemnější motorka v tomto segmentu.

Naposledy editováno 14.07.2018 14:45:21

Poradíte cestovní enduro

14.7.2018 v 20:10 | Nahoru | #42
Ja by som povedal, že Bandit je super motorka na cestovanie /z tej starej školy/. Ale treba S verziu, to je jasné.
V dnešnej dobe idú do popredia endurá a naháče sa vytrácajú. Iste by som pozeral niečo ľahké, určite aj ľahšie ako je tvoj Bandit /ponúkajú tu CBF1000, to je ťažká krava, ale pekná/. To už radšej Fazer8.

Marge : Ohľadom predaja a kúpy. Je to asi úplne jedno. Keď budeš chcieť za toho Bandita 80000 Kč, tak je jedno kedy to budeš predávať, proste budeš čakať mesiace kým sa niekto ozve. Ohľadom kúpy je jasné, že na jeseň toho bude najviac v inzerátoch /keď sa to všetkým po sezóne zunuje a nebudú to chcieť v garáži/.
Ohľadom moto Ti neporadím, padajú tu kubatúry ako 650 a to je mimo môj záujem, musíš vyskúšať, ale zameral by som sa na minimálnu váhu.

1 reakcí na tento příspěvek Poradíte cestovní enduro

14.7.2018 v 20:19 | Nahoru | #43
Měl jsem 3 roky DL 650, teď mám GSF 650 S. Už bych zpátky nešel. Pohodlí sice takový není, ani ochrana, ale ten motor je nesrovnatelnej. Stejná kubatura, ale ta bandaska je proti tomu raketa. Když bych dneska šel do 2V, muselo by to být od 800ccm vejš a to rozhodně nejsem žádnej střelec.
Na cestování mi ten bandit, díky motoru, vyhovuje daleko líp. V tom S-ku i ta kapotáž spolu s mra docela funguje.
Navíc mi stačí se podívat, za kolik se dneska na bazaru DL prodává. Totální úlet. Defacto bych prodal to co jsem měl za stejný peníze jako před 5 lety.

Naposledy editováno 14.07.2018 20:21:38

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

14.7.2018 v 21:54 | Nahoru | #44
olda7905> Ale pokud chceš jezdit i off tak s Bandaskou si moc nezajezdiš.

Poradíte cestovní enduro

15.7.2018 v 06:29 | Nahoru | #45
Bylo to myšleno hlavně kvůli motoru a průběhu. Tazatelka píše, že ji vyhovuje na bandasce motor a má obavy z podobné kubatury ve 2V, podle mě obavy oprávněné. Vždycky jsem se 4V bránil, ale musím dát za pravdu jednomu důchodci, co ode mě kupoval XT 660R. Při prodeji jsme se bavili a říkal, miluju od jakživa jednoválce (to samý já), ale na cestování jedině 4V. Tak to ve mě hlodalo, až jsem dal 4V šanci. Nacpat mi ten motor do stroma, aby nebyla váha o 50kg větší, nemám co řešit. Bohužel cenově koupitelný sportovně cestovní pseudocendura v kubatuře kolem 600 budou mít motor vždycky horší než třeba ta bandaska (s ohledem na cestování).
Jen zpochybňuju po takové zkušenosti koupi V-stroma ve variantě 650. Dneska chtít cestovat, tak i když je V-strom na špici levných cendur, tak po 4V bych spíš hledal něco s řadovým dvouválem. Blbý je, že se už moc nedá koupit TDM900, byť se mi nelíbí, motorově by to byla dobrá alternativa.

Naposledy editováno 15.07.2018 06:29:59

Poradíte cestovní enduro

15.7.2018 v 10:30 | Nahoru | #46
V-strom je na cestovaní imho lepší a to díky podvozku a ochraně.

A na cestovaní jedině 4V......hmm , nesmysl.... no, podívej se na nabídku 2V a 4V výrobců cesťáků.4V moc nejsou že..... vše má své a nejde vše napřímo porovnat.

63kw vs 48 kw bude při "kudle" znát, ale rozdíl rakety jak píšeš, ani náhodou a taky ber v potaz na co to dotyčná chce.

Poradíte cestovní enduro

15.7.2018 v 10:52 | Nahoru | #47
to rikal ten chlapik, ne ja. Diky tomu jsem dal sanci mnou zavrhovanemu ctyrvalci. jinak 4V rozhodne neni moje srdcovka. Klidne bych se vratil k 2V, ale muselo by to byt aspon 800. Ta cena je, ale potom nekde jinde.

1 reakcí na tento příspěvek Poradíte cestovní enduro

15.7.2018 v 21:11 | Nahoru | #48
Ahoj, viděli jsme se v Jihlavě na motoškole.
Takže vím, jakého máš starého, těžkého Bandita, vím jak jezdíš, jak velká jsi postava, jaké máš k..y...pardon...

Opravdu chceš cenduro?
Je to vysoké, vyšší těžiště pro manipulaci...
Myslím-odhaduji, že kromě přejezdu polňačky do kempu se do terénu nepodíváš.
Nechceš raději cestovního naháče a okufrovat ho?
Nějaký 4V s polokapotou, držáky a boční kufry, vyšší plexi třeba...
CBF600S, XJ6S Diversion, něco takového...
Jsou to 4V, výkon zrovna Tobě určitě bude stačit, bude to o kus modernější stroj, než ta herka stará.
I když jsi lehce větší, tak budeš ráda za nízké těžiště, i ten průběh výkonu 4V, dosáhneš pěkně nohama na zem...

1 reakcí na tento příspěvek Poradíte cestovní enduro

16.7.2018 v 09:45 | Nahoru | #49
CBF1000 jasná volba.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte cestovní enduro

16.7.2018 v 11:33 | Nahoru | #50

T.E.CH píše: CBF1000 jasná volba.

jo, to je cestovní enduro jak víno...

Poradíte cestovní enduro

16.7.2018 v 14:49 | Nahoru | #51
Tohle je možná cestovní enduro a je na něm skoro všechno vyměněný
www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte cestovní enduro

16.7.2018 v 15:15 | Nahoru | #52

seikos píše: jo, to je cestovní enduro jak víno...


Ty budeš nějakej ten chytrák kterej viděl motorku akorát na obrázku a budeš tady zpochybňovat dobrý rady, styď se a nevnucuj se do motorodiny.
Čau, Tom

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

16.7.2018 v 16:10 | Nahoru | #53

TomElefant750 píše: Ty budeš nějakej ten chytrák kterej viděl motorku akorát na obrázku a budeš tady zpochybňovat dobrý rady, styď se a nevnucuj se do motorodiny.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte cestovní enduro

16.7.2018 v 19:57 | Nahoru | #54

seikos píše: jo, to je cestovní enduro jak víno...



To není,není potřeba rýpat.... ale pokud jsi si všiml, tak ten terén se "přestal" řešit a je tam šmajlík.

Naposledy editováno 16.07.2018 19:59:07

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

16.7.2018 v 20:15 | Nahoru | #55

T.E.CH píše: To není,není potřeba rýpat.... ale pokud jsi si všiml, tak ten terén se "přestal" řešit a je tam šmajlík.

ok. dobře. Škoda že CBF 600/1000 jsou etalonem nudnosti. Myslím že s touhle motorkou to holku brzy přestane bavit úplně a začne dělat radši krasobruslení

1 reakcí na tento příspěvek Poradíte cestovní enduro

16.7.2018 v 20:39 | Nahoru | #56
Nesmysl....... vy to všichni berete dle sebe. Každej nepotřebuje se s motorkou prát v zatáčkách a krotit vykon. Každý má jiné preference a opě tvůj přizpěvek je jen rejpaní. Je zajímavé jaký velký zájem o ty dle tebe nudné mortorky je a lidý jsou s nimy hodně spokojeni. A raději nemysli.....ohledně kraso, nemáš uroveň.

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

16.7.2018 v 22:22 | Nahoru | #57
T.E.CH> jako sorry,ale jak jsi se dostal z původní DL 650 na litrové CBF1000-250kilový parník ,který nejraději jede rovně...,no,to mi fakt nedává smysl.

Poradíte cestovní enduro

17.7.2018 v 08:14 | Nahoru | #58
Takže DL650 lépe zatačí? No to si fakt nemyslím....Jako sorry, já to poradil jako vhodnou motorku pro ženskou, což CBF je...tak nějak všeobecně, No můžeme probrat... poradil jsem motorku, která má narozdíl od DL 650 výkon, je uživatelsky přivětivá, a díky dobrému rozložení váhy,(nizké těžiště) nemůže být o parníku řeč. Cestuje se na tom velice dobře a o to tazatelce jde.

Já CBF 1000 jezdil, takže o tom něco vím.....to že Vám motorky tohoto typu nevoní a chcete něco silnějšího, na věci nic nemění.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte cestovní enduro

19.7.2018 v 10:46 | Nahoru | #59
Simitom> akorát ta cena Dát skoro 200tis. za 8 let staré moto, je pro mě moc.-(

(reakce na) Poradíte cestovní enduro

19.7.2018 v 10:49 | Nahoru | #60
T.E.CH> díky moc-taky jsem je objevila a chystám se tam. Akorát jsem takhle nikdy moto nekupovala-jen od lidí, tak nevím jak to chodí. Budu tam muset nechat celou částku abych jí mohla projet? A nechají mě jí vůbec projet samotnou? Jak se to dělá?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13


TOPlist