Uvažuji o pořízení funglovky starší motorky . První v řadě na které jsem uvažoval byl royal einfield, líbil by se mi i ural ale tam je trochu jinde cena a nakonec jsem zjistil, že se dá stále koupit i jawa 350/640 ve více v verzích (naháč, vojenská i klasická s hranatým světlem a polokapotou a dokonce i replika 634) . Tak mě napadlo, že bych šel snad i do jawky. Tak si říkám jak na tom asi budou s kvalitou, už by to mohla být v celku vychytaná motorečka, když už se dělá tak dlouho, ne? Nebo mohla jít kvalita materiálů dolů, aby se ušetřilo pár kč? Taky se divím, že se u nás moc nových jawek neprodalo (nebo alespoň já žádnou novou snad neviděl), je to tím, že se o tom, že se ještě vyrábí tak málo ví, nebo je k tomu nějaký důvod? Ono přece jenom nějakých 64tis kč není zrovna moc za nový stroj, navíc když je retro tak v kurzu (alespoň se mi zdá že je). Díval jsem se i na nové retro motorky, ale to není to co zrovna hledám a třeba nová čtyřtaktní jawa 350 néééé, nějak mi je proti srsti, to 100x raději klasickou třiapůli
1 reakcí na tento příspěvek Novou jawu 350/640?
PetrL3 píše: Já nechápu jednu věc. Převodovka. Když rozpůlim čízu, neni vidět moc opotřebení ve srovnání s jawou. Proč jawí převodovka není jako v číze? Cena výroby?
Hele to já celkem chápu, protože to je stejnej případ, jako sekundární řetězy. Pokud se na to podíváš, tak sekundární řetěz u Péráka 250 o výkonu tuším 9 koní je stejný jako u J 640 o 17 kW (cca 20 koní). Pro Péráka je dostačující, ale pro výkonově jiné J 640 již značně nedostačující. pokud se podíváme na dnešní J 350 OHC, tak tam je řetěz o poznání větší a taky toho o poznání více vydrží.
Podobně je to s tou převodovkou. Původní převodovka, ze které ty moderní pochází je dělaná právě na těch 9 koní (jestli si to dobře pamatuji, možná 11, tak mě netahejte za slovo ) a né na novější a vyšší výnoky, jenže... udělat novou převodovku by znamenalo udělat větší moduly ozubení, takže jiné osové vzdálenosti, tudíž větší kartery, jiný primár... a už to jede jak konstruktérská lavina... (za chvilku je to na celý nový motor)
Takže jednoduše řečeno, ta převodovka je částečně poddomenzovaná (proto se také občas prohýbá hlavní hřídel... ale to má jiný původ), protože není dělaná na tyto přenášené výkony (je poddimenzovaná) a to pochází z toho, že z tehdejších politických důvodů byl její vývoj omezen na to, co se vejde do původní skříně pokud možno s minimálními náklady.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |