motopripravky Přidat reklamu

Téma: Příčina pádu
10.7.2017 v 23:09
Na nedělní vyjíždce jsem v první levotočivý vracečce na silnici č. 11 od Červené Vody do Jablonného n. O. položil motorku. Seběhlo se to celkem rychle, a nevím, co se vlastně stalo. Nějak jsem neblbnul, dělal jsem vše jako obvykle, za apexem začal přidávat plyn, měl tam trojku, hlásič náklonu škrtnul, pak škrtla motorka - Najednou se válím po zemi, motorka jede do pangejtu, zadní kolo dál od silnice (motorka natočená předem do směru). Díky padákům škody minimální - zrcátko, kosmetika, a prodřený gatě, ty mrzí nejvíc. Silnice suchá bez oleje. Vzadu Roadsmart I DOT 13, jetější, vpředu Qualifier 14, relativně nová, gumy zahřátý po předchozích 30km, tlaky OK. Dokážou zkušení borci, co už se párkrát váleli, poznat z indicií, zda klouzlo přední či zadní kolo?
Předchozí
1 2 3
Následující

Příčina pádu

10.7.2017 v 23:49 | Nahoru | #1
Ze klouzne přední kolo většinou vidíš sám...se tzn ztratí...a že Ti ujede zadní je cítit...když škrtla stupačka neubral jsi lehce plyn? Jako indicie pro zkušené borce nemám...ale ležim poměrně často

2 reakcí na tento příspěvek Příčina pádu

10.7.2017 v 23:59 | Nahoru | #2
Ujel ti zadek, Roadsmart 1 je na hlásiči už těžce na hraně adheze( Q1 na tom není o moc lépe).
...tak jsi ušetřil za gumy! Nebo co tě vede k pořízení takových "výběhových" modelů?Pokud běžně škrtáš, zaslouží si ta motka lepší gumu.
Kdyby ti ujel předek, byly by škody nejspíš trochu větší.Jak se zapíchne do pangejtu přední kolo, většinou už neodjedeš.

Naposledy editováno 11.07.2017 00:09:16

(reakce na) Příčina pádu

11.7.2017 v 06:00 | Nahoru | #3

ramlik píše: Ujel ti zadek, Roadsmart 1 je na hlásiči už těžce na hraně adheze( Q1 na tom není o moc lépe).
...tak jsi ušetřil za gumy! Nebo co tě vede k pořízení takových "výběhových" modelů?Pokud běžně škrtáš, zaslouží si ta motka lepší gumu.
Kdyby ti ujel předek, byly by škody nejspíš trochu větší.Jak se zapíchne do pangejtu přední kolo, většinou už neodjedeš.



Ja to vidim stejne... Presel za hranici adheze gumy... Tyhle dunlopy mel kamos na motorce a rychle je sundaval...

1 reakcí na tento příspěvek Příčina pádu

11.7.2017 v 07:11 | Nahoru | #4
Díky všem.
To jestli jsem ubral plyn nevím, vyloučit se to nedá, přecejen jsem zatím zelený...co vím jistě, tak jsem nebrzdil :). Kdybych ubral,zatížil bych předek a odlehčil zadek, ER6 dvojválec má dost velký brzdný účinek.
Proč tam mám historický gumy...protože tam byly, a byly skoro nový. Recenze tě masírují, jak je to (tenkrát byla) dobrá guma, jak se dneska nedá sáhnout vedle, a kde je jejich hranice se nedočteš. Pořád se vyrábějí a prodávají, označují je jako sportovně-cestovní.. tak kde je pravda?
Teď se jich zbavím, nějaký tip čím je mám nahradit? Roadsmart 3, nebo je to jen převlíknutá RSI?

Naposledy editováno 11.07.2017 07:21:36

1 reakcí na tento příspěvek Příčina pádu

11.7.2017 v 07:30 | Nahoru | #5
Podle mě jsi možná zavřel plyn, pak jsi přidal...a už jsi ležel, protože jsi odlehčil předek + gumy zn. středověk = tlama

Kup si sportsmart max, budou mít super nájezd a hodně slušnej grip na silnici...a profil taky více sportovní jak jsi měl doposud. Já měl sportsmarty a celkem spokojenost, jen jednou mi uchcal předek, ale ustál jsem to Jinak teď Rosso corsa 3 a nemají chybu

Příčina pádu

11.7.2017 v 09:53 | Nahoru | #6
jojo...gumy na hovno

Příčina pádu

11.7.2017 v 10:21 | Nahoru | #7
Musel udělat chybu on, Roadsmarty jsem jezdil všechny 1-3 na mnohem těžší motorce a na malých okruzích a nikdy me to k zemi neposlalo....nehledejte až tak moc chybu v 3-4 roky starý gumě....er6f si škrtne stupackou dřív než se dostane na/za hranu gumy....dle mě

1 reakcí na tento příspěvek Příčina pádu

11.7.2017 v 10:28 | Nahoru | #8
Gahan37 - Poserpruh na zadní gumě jsem dojel až po škrtání stupačkama. Bez škrtání jsem se dostal tak na půl centimertu od hrany. Na předku zůstává cca 0,75cm. To je tak dobře, ne? Co rychlý přidání plynu, mohlo by být?

Naposledy editováno 11.07.2017 10:29:52

(reakce na) Příčina pádu

11.7.2017 v 10:45 | Nahoru | #9
i3ii> Tak zkušenost s tím ze jsem brzy přidal plyn a ujel me zadek mam Ale na to jsou tady lepší jezdci (rady) ja se na silnici na hlásiče nedostanu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

11.7.2017 v 11:30 | Nahoru | #10

Sonicek píše: Podle mě jsi možná zavřel plyn, pak jsi přidal...a už jsi ležel, protože jsi odlehčil předek + gumy zn. středověk = tlama

Kup si sportsmart max, budou mít super nájezd a hodně slušnej grip na silnici...a profil taky více sportovní jak jsi měl doposud. Já měl sportsmarty a celkem spokojenost, jen jednou mi uchcal předek, ale ustál jsem to Jinak teď Rosso corsa 3 a nemají chybu

..jakej budou mít nájezd, myslíš.?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

11.7.2017 v 11:49 | Nahoru | #11

selkie píše: ..jakej budou mít nájezd, myslíš.?



Kterou gumu myslíš? Sportsmart Max? Odhadem 6tis. i když budeš tahat.

Rossa 3, - 4,5tis na plátno, ale jen tipuju...víš jak to je. Koukneš a guma je cajk, odjedeš si svůj usek a vzorek je fuč

Ale fakt jsem nečekal že ta guma je fakt tak dobrá, měl jsem sadu za 5,3tis takže nebylo co řešit

Příčina pádu

11.7.2017 v 11:51 | Nahoru | #12
Můžu potvrdit Kluk má na Banditu Sportsmarty a opravdu pěkně drží. Nájezd kolem 6tis.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

11.7.2017 v 12:08 | Nahoru | #13
Sonicek> já právě Sportsmarty měl...na gixeru. Hodně lidí říkalo, že nájezd super, etc..a já byl po pěti na značkách a po sedmi na drátech

Rosso II ještě horší, tak byly dráty po pěti

..tak nevím, co koupit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

11.7.2017 v 13:03 | Nahoru | #14
selkie> Co Sportec M7 RR....
E: ale spíš hledáš vyšší nájezd km co....

Naposledy editováno 11.07.2017 13:03:47

1 reakcí na tento příspěvek Příčina pádu

11.7.2017 v 13:13 | Nahoru | #15
To se takto blbě radí, záleží jak jezdíš no....mě třeba sportsmarty 2 na gixeru, konkrétně přední guma vůbec neseděla, dokonce jsem reklamoval a dostal novou a ta taky špatná, pak jsem dal D212 a pecka

M7 RR by měli být asi nej gumy teďka, ale nájezd v tomhle segmentu drží sportsmart MAX. (neplést s sportsmart 2), údajně až 20% výdrže, ale tohle říkaj testy tak nevím co je na tom pravdy. Já bych to prubnul, i tak si myslím, že 6tis je "sport" gumu slušnej nájezd.

Příčina pádu

11.7.2017 v 15:07 | Nahoru | #16
Q1 i roadsmarty jsou dobré gumy, pokud konkrétně ty jeho nebyly ve špatném stavu. Je hloupost, že by mu to ujelo jenom kvůli gumě.
Kdo vykládá že kloužou, ať zavzpomíná na macadamy a i na nich se jezdilo..

1 reakcí na tento příspěvek Příčina pádu

11.7.2017 v 16:35 | Nahoru | #17
Co zkusit Michelin Pilot Power 2CT? Měl jsem na hornetu, když jsem ho koupil a dal jsem je znovu. Nevim jak nájezd km, zatím mám na nich něco kolem 1000 km a není to skoro znát. Drží hezky podle mě (ale jsem zatim lama, i když poserproužek už nemám) a cena je lidová.

(reakce na) Příčina pádu

11.7.2017 v 17:07 | Nahoru | #18
Xawerius> taky s nima jezdim. Koupil jsem je s nima a nemel potrebu menit (zatim 3x).
Najezd cca 8000km na znacku a cca 12000 na draty. Uklouzlo mi to jenom jednou...v Sosnove....ale tam se klouzali vscihni
Ani nepremejslim, ze bych tam daval jinou.

Příčina pádu

11.7.2017 v 17:31 | Nahoru | #19
Roadsmart na houno...

jinak tu zatacku na dvou dvouvalcich jezdime i s zenou na dvojku... kolik otacek jsi tam mel pro zajimavost? Netusis?

1 reakcí na tento příspěvek Příčina pádu

11.7.2017 v 17:33 | Nahoru | #20
Ta power bude mít dost rozdílnou vydrz pro typy motorek jako je sv Hornet a KTM ....pokud se bavíme o nájezdech

Příčina pádu

11.7.2017 v 19:35 | Nahoru | #21
battlax t30 evo

(reakce na) Příčina pádu

11.7.2017 v 20:13 | Nahoru | #22
Gahan37> že na H9 vydrží alespoň 8 tis.? Supa

Příčina pádu

11.7.2017 v 20:23 | Nahoru | #23
ER6 je trochu neklidná na plynu a ten průběh krouťáku není moc uhlazený, ty zatáčky tam se utahují a ve spojení s mizerným podvozkem těchto motorek šlo chvíli na předek více váhy a ten pustil, tohle se prostě občas stane, příště tomu více nalož, a bude jen tancovat zadek, s tím už se dá lépe pracovat. Také můžeš uvažovat o jiných pružinách a hustším oleji na předku, dotažení zadního tlumiče a jak už radili přede mnou, hlavně moderní gumy, ne archivní kousky.

(reakce na) Příčina pádu

11.7.2017 v 21:03 | Nahoru | #24
[quote=i3ii]Díky všem.
To jestli jsem ubral plyn nevím, vyloučit se to nedá, přecejen jsem zatím zelený...co vím jistě, tak jsem nebrzdil :). Kdybych ubral,

když nevíš co děláš a potřebuješ poradit co jsi vlastně dělal a proč jsi si ustlal, popřemýšlej o tom jestli nejsi kokot, promin

1 reakcí na tento příspěvek Příčina pádu

11.7.2017 v 21:16 | Nahoru | #25
rozbor pádu už tady párkrát byl,pamatuju si na jedno téma i z videm kde se borec strašně divil,že mu to uklouzlo a na videu bylo jasně vidět,že v zatáčce několikrát hýbal s řídítkama a korigoval průjezd(což je samozřejmě špatně)

podle mně si lehnul jen z vlastní viny,případně z důvodu špatného technického stavu motorky-což je zase tvá vina.ta guma není zas taková mrcha,že by tě z ničeho nic a bez varování poslala na zem.kámoš ji měl na cestovním enduru valil na ní jak satan.

(reakce na) Příčina pádu

11.7.2017 v 22:05 | Nahoru | #26
Dolph-cz> s tim bych se asi uplne neztotoznil. Neni guma jako guma. S roadsmartama jsem kdysi kupoval hadicaka zxr a cestou domu od predni gumy dalo by se rict miziva odezva. Od takovych papuci muzes klidne cekat, ze vystoupis a nestihnes rict ani hovno.

2 reakcí na tento příspěvek Příčina pádu

11.7.2017 v 22:06 | Nahoru | #27
Tak to uzavřeme, asi už mám dost podnětů.
Původní dotaz zněl zda se dá nějak poznat, jestli klouzlo přední nebo zadní kolo, názory se různí, z dostupných údajů (a názorů) se to zřejmě nedá jednoznačně určit.
Že jsem si ustlal vlastní vinou nezpochybňuji. Nakonec, v těchto situacích je to vždy chyba jezdce, motorka je technicky ok. Udělal jsem to tedy z mladické nerozvážnosti, neb jsem kokot, jak mi tady jemně naznačil jeden pán.
Video si bohužel do každé zatáčky nestavím, a jezdím sám. Na otáčkoměr jsem se nedíval, stejně tak na ne své pazoury, čuměl jsem ven ze zatáčky.
Když se to shrne, novější guma neuškodí, je třeba zaměřit se na techniku jízdy, případně uvolnit místo na slunci někomu jinému.

Díky všem.

(reakce na) Příčina pádu

11.7.2017 v 22:56 | Nahoru | #28
i3ii> Co jsi dělal nevíš,každopádně jestli jsem TĚ dobře pochopil,Tobě se nic nestalo ! A to je hlavní.
Gumy jsou kapitola sama o sobě !!! a vždy na stejném stroji ty samé pneu, pokaždé se taky chovají jinak !
Jinak jestli jsi brzdil nebo nebrzdil,to jsi musíš uvědomit sám,gumy dělají dost a povrch vozovky dělá taky moc.No a pak,jak v mém případě záleží co Tě předběhne.Mě už 2x předbíhal přetížený Pávík,a když zadní kolo jede na půlící čáře,kde ujede,může být pneu jaká chce,dobře mě tak.
Je guma a guma ! 2 stejný a beztak je každá jiná !

3 reakcí na tento příspěvek Příčina pádu

11.7.2017 v 22:57 | Nahoru | #29
Nedokazu pochopit, jak muze nekdo nepoznat, jestli padnul pres predek nebo pres zadek.... To snad citis v riditkach, ze ti ujel predek a prdeli, ze zadek, ne? Parkrat uz jsem spadnul a pres ktery kolo to bylo mi bylo jasny driv, nez jsem se dotknul zeme.

Naposledy editováno 11.07.2017 23:00:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

11.7.2017 v 23:19 | Nahoru | #30
Jarda89> nespadnul jsi párkrát na hlavu?
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
er6f odvzdušnění Chladící soustavy Kawasaki ER 6F Crolps 7 28.6.2018 v 19:30 V_i_c_i
Sevis Chomutov Kawasaki ER 6F Laxatko 0 6.4.2018 v 06:35 Laxatko
Cena priskrceni kawasaki er 6n Kawasaki ER 6N, Kawasaki ER 6F Nightrider22 6 13.10.2017 v 22:28 Buracek
Výfukový systém ER 6f 2008 Kawasaki ER 6F Lodik 2 5.9.2017 v 06:00 Sonicek
Kawasaki er-6f škrcení Kawasaki ER 6F Lodik 2 29.7.2017 v 19:54 vikik

TOPlist