globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
 
15.1.2016 v 12:31
Zdravím.

Potřeboval bych poradit od zkušenějších při uvažované změně stroje. Všemožná témata zde na foru i jiných jsem pročetl, ale přímě cestovní srovnání jsem nikde neobjevil.

Mám dotaz na jezdce, který jezdil na nx650 i xt660z tenere a má s oběmi stroji zkušenosti. Jedná se o mi o cestování po silnici ve dvou i v jednom s poměrně větším nákladem a delší dobu (2-3 měsíce 6-20 tisíc km během cesty v závislosti na terénu). Měřím asi tak 183 vážím necelých 90 kg, sílu nějakou mám (dá se říct že pravidelně posiluji a tím nemyslím hospodu, ale nejsem kulturista). Mimo silnice v "terénu" je dominátor ve dvou již na hraně a to váží pouze 183 kg. Tenere má mít o 25kg víc stejně vysoké sedadlo, což je silné mínus, ale kdyby to vyvážilo pohodlí během přesunu tak možná...
Hlavně se mi jedná o pohodlí při delší jízdě. S dominátorem je pro mě maximum 500 km za den při každodenní jízdě v jednom. Jednou jsem dal i s nákladem (60kg s velkými bočními kufry) i 650km ale to jsem byl na pokraji zhroucení Ve dvou začíná utrpení už při 450km za den. Krátké a tvrdé sedadlo, motorka se celá klepe i naložená, vítr duje na helmu a hrozně rachotí. Dá se říct, že zatím jezdím výhradně na východ od naší republiky. Až zbohatnu tak Jižní Amerika a Austrálie.

Je xt660z tenere o tolik lepší a pohodlnější než dominátor, aby stála výměna za zvážení ? Anebo si až zas tak moc nepomůžu. Po dálnicích jezdím jen vyjímečně, 100 km rychlost pro přesun mi stačí a nezávodím. Uvažoval jsem i o něčem silnějším (něco s objemem 800), ale nakonec jsem to zavrhl pro složitost ústrojí a velkou hmotnost.
Nesporná výhoda dominátora je karburátor a jednoduchost motoru. Spotřeba je sice vyšší 6-7l, ale to mi nevadí. Ale to silné nepohodlí mi vadí již od začátku. Kdybych se rozhodl pro koupi, tak bych kupoval nový stroj a dominátora bych si určitě nechal jako druhý stroj na památku.

Díky za pomoc.


Naposledy editováno 15.01.2016 12:34:05

1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

16.1.2016 v 22:07 | Nahoru | #31
Ano,ta "pidimaska" je k smíchu a "půlblatník" na hovno.Ještě by to chtělo nějaké šikovné "prsíčka" na zakrytí toho chladiče.Pak už jen pořádně převrtat ten dýchavičný motor

1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

16.1.2016 v 22:09 | Nahoru | #32
ZdendaJi-me to vyhovuje,bez vetsich zasahu do moto,je to stara babka ale jsem spokojenej

Naposledy editováno 16.01.2016 22:10:50

(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

16.1.2016 v 22:18 | Nahoru | #33

jungen píše: ZdendaJi-me to vyhovuje,bez vetsich zasahu do moto,je to stara babka ale jsem spokojenej



Babka, che, škoda že takové babky dnes již nevyrábí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

16.1.2016 v 22:19 | Nahoru | #34

Anti píše: Ano,ta "pidimaska" je k smíchu a "půlblatník" na hovno.Ještě by to chtělo nějaké šikovné "prsíčka" na zakrytí toho chladiče.Pak už jen pořádně převrtat ten dýchavičný motor



To jsem neřekl. Jen, že bych nahradil světlo a dal o trochu účinější blatník. A možná ještě větší nádrž.

Naposledy editováno 16.01.2016 22:19:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

16.1.2016 v 23:34 | Nahoru | #35
ZdendaJi> Dobrý den
nemám přímou zkušenost s dominátorem ale jezdil jsem s kamarádem co ho měl (já měl XTZ660 3YF najezdil cca 280 000 km).Vím že byl servisovaný a přesto měl bolesti v oblasti dobíjení, startování atd. Další problém byl když jsme jeli třeba 60 km malou rychlostí cca 20 km po cestě necestě v 35 stupních tak se to moc nechladilo a hodně mu to topilo na nohy a navíc to papalo olej a navíc 20W-50 moc nebyl k sehnání.Vlastním XT660Z( DM021 najezdil zatím 50 000km) a na tuhle cestu bych ji musel taky upravit jelikož jsou některé věci poddimenzované.1) výměna kabelového svazku do regulátoru nabíjení(byla na to svolávačka)
2)přeparkování -výměna AL odlitku za ocelový svařenec(konstrukčně a pevnostně hodně zfušovaný díl)+ mazání, 3) ložiska v krku -vydrží cca 15000 km 4) silenbloky v zadní rozetě -vydrží cca 10 000 km -vyměnit je z za staré z XT600-XTZ600- staré jsou z kaučuku a nové z dehtu. Motor přežije bez problému uvedenou zátěž a navíc na východě jezdí hodně derivátu uvedeních motoru a to jak v XT tak i na čtyřkolkách .Každopádně je nejlepší varianta to jet na 1 válci a i kvůli únavě a stavu gruntovek .Jinak základní heslo je co nemáš na motorce to se ti nemůže vysrat.

1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 00:51 | Nahoru | #36
Ta černá je odstrojený Transapl 650 s přední vidlicí z Afriky.
Když se odstrojí Dominator přímo ve fabrice, vznikne něco jako Honda SLR nebo take Vigor.
Jestli honíš každé kilo, ale přesto bys rád něco použitelnějšího na delší štreky mino cesty, můžeš zkusit modulární systém s názvem Transapl/Africatwin :)
Jako základ použít TA 600 jednokotouč, pro lepší ochranu dát vyšší plexi, pro extra dojezd 25 litrovou nádrž z Afriky do r.v. 1992, pro nižší spotřebu digitální zapalování z posledních šestistovek, podvozek lze zesílit dily opět z AT (může ale jít nahoru težiště i celková hmotnost) no a oak nezapomenout na prevencipřed stařím: gufera ventilů, membrány, dobíjení.
Sice to nebude takové žihadlo jako 800 GS nebo XC, pohodlí Varadera bude také sci-fi, ale oproti současnému Dominu by to pro tebe mohl být posun vpřed za relativně málo peněz.

1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 00:59 | Nahoru | #37
Mám r.v. 2000 a s dobíjením nikdy nebyl problém, oleje bere 1-1,5l na 5-6 tisíc km, to je pravda a startování funguje normálně. Mám najeto 70 tisíc km. Možná, že u novějších modelů ty problémy odstranili, anebo byl ten jeho již hodně opotřebovaný a potřeboval povyměňovat díly. Když jedu pomalu při vyšších teplotách tak se nepřehřívá. To jsem nikdy nepozoroval. Pouze když popojíždím pomalu přes spojku někde v terénu. Pak se přehřívá a je třeba občas počkat a nechat vychladnout. Kvůli tomu se chystám instalovat chladič oleje s ventilátorem, což má hodně pomoci.

Na kolik vyjde svařenec namísto hliníkového odlitku ?
Ložiska krku vydrží 15 tisíc i po výměně originálních ?
Silentbloky stále vyrábí z kaučuku pro staré xtz, anebo se jedná o koupi nějakých starých, ze zásob ?

A jak je na tom elektronika, co je tam navíc oproti cdi jednotce a regulátoru napětí ?

(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 01:05 | Nahoru | #38
vilemx> Každé kilo nehoním, to zase ne, ale 45kilo navíc je už hodně znát. Ono i 30 kilo je docela dost. U nových motorek se mi zdá těžiště zvedlejší než u starých, což má zásadní vliv na manipulaci při zastavení. A sestavovat nějaký speciál se mi nechce. Kdyby se něco stalo, tak pojišťovna nic neuzná a bude o plno dalších problémů postaráno. Kdybych se rozhodl zakoupit pohodlnější stroj, tak bych chtěl, aby to bylo sériové a nové.

Naposledy editováno 17.01.2016 01:05:56

Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 02:24 | Nahoru | #39
Ohledně sériového stavu ti rozumím.
Jak už tady jednou zaznělo, tvá rovnice nemá řešení, vždy to bude o kompromisu. Buďto pohodlí nebo -25 kg.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 08:00 | Nahoru | #40

tenere píše: ZdendaJi>...Každopádně je nejlepší varianta to jet na 1 válci a i kvůli únavě a stavu gruntovek ...


Neberu vám zkušenosti,ale tohle bych poprosil vysvětlit.Já jsem z jednoválce zmordovaný třikrát víc jak z dvouválu.Možná,když se těžký jednovál naloží,začne se chovat jako dvouvál....

(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 09:12 | Nahoru | #41
ZdendaJi> přepákování se dá vyrobit do 1500 Kč včetně kanálku na domazávaní. Doporučuji to při větší zátěži do terénu. Ložiska jsou konstrukční problém protože jsou to stejné jako XT500 -XT600-XTZ660 - ale musí se často každých 10000 mazat jinak se zadřou je na ně větší axiální zatížení. Silenbloky na staré (3YF) mají 70 Shore a mají číslo 3YF253640000 a nové(DM021) mají 85 shore -jsou tvrdší (materiál je směs kaučuku a dehtu) a rozpadají se mají číslo 5Y1-25364-00-00. Elektronika je osekana -je tam CDI,Lamda sonda-lze odpojit,regulátor napětí a to je všechno. Nic jiného.

Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 09:18 | Nahoru | #42
Co tak Freewind?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 09:25 | Nahoru | #43
Anti> jednováleć má pomalejší převod a zabere bez spojky ale 2-3-valec se musí spojkovat a když je silnice sama díra tak je to problém . Když budu tenerku nebo dominátora zvedat zvednu ji sám ale afriku né na to musí být 2.Pokud pojedu dalnici ta 2-3 valec je ideální ale na jihovýchodě kde jsou zvířata na silnicích a kde je bezpečná rychlost cca 80 km tak to vhodnější varianta .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 10:02 | Nahoru | #44
tenere> "jednováleć má pomalejší převod a zabere bez spojky ale 2-3-valec se musí spojkovat "
Tohle bych rozhodně netvrdil, nejezdil jsem na všem ale určitě starší Hondí véčkový dvouvály jsou motory který se uměj z nízkejch otáček sebrat líp než cokoliv jinýho, sám jezdím TA600 (trošku upravenej a odlehčenej) a jede to prakticky od volnoběhu.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 10:58 | Nahoru | #45
Když tady přispíváte Dominátorama, tak se musím taky podělit

Takhle vypadala v létě cesta do Rakouska (ve dvou) a musím říct, že pro dva je místa vážně málo. Freewind mi přišel mnohem prostornější, co se prostoru pro řidiče a baťůžek týče.

(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 11:03 | Nahoru | #46
Maikl> A v tomhle provedení to jede?

Tenere:Chápu,měl jsem s dvouválem stejný problém.Uvažoval jsem o jiném zpřevodování,pak jsem to vyřešil návratem k jednoválci.

2 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 11:32 | Nahoru | #47
Proč by to nejelo?
Ale místa pro dva bylo vážně míň než málo

(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 11:50 | Nahoru | #48
[quote=Maikl]Proč by to nejelo?
Ale místa pro dva bylo vážně míň než málo

Jakým způsobem máš ruk-zak upevněn na nosič, aby se neklátil při "akceleraci" a jízdě v "terénu" ?
Nebo je i tvůj navigátor součástí nosné části ?

Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 12:42 | Nahoru | #49
Zavazadla drží na tomhle (spodní část fotky, zakrytý ručníkem, jinou jsem nenašel):





Teď vypadá motorka zatím takhle




1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 13:01 | Nahoru | #50
Ale abych jenom nezasíral cizí téma. Já osobně bych zůstal u NX kvůli technické jednoduchosti.
Jinak mě napadá jenom Honda XLV, která má jako dvouvál pohotovostní 212 kg, ale za 1) není dost dobře k sehnání a za 2) je to rok cca 1985.

Naposledy editováno 17.01.2016 13:19:50

1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 14:02 | Nahoru | #51
Promin, ale ja si myslim, ze nevis co chces. Nech si Doninatora a nebo si kup motorek nekolik. Jednu na dlouhe cesty, druhou do terenu, treti (jednoduchou) na opravovani, ctvrtou hezkou, patou silnou, sestou s nizkou spotrebou, sedmou lehkou, osmou pohodlnou atd. atd. atd.

Ja jezdim na BMW800GS a je to ta "nej-univerzalnejsi" motorka kterou jsem dky jezdil (a jezdil jsem jich opravdu hodne)

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 14:24 | Nahoru | #52
Majkl:
Jestli myslíš toho vzduchem chlazeného veterána s kardanem. tak to už je sběratelský kousek a jet s ním dál než na Honda dny bych se neodvážil

ZdendaJi:
Jezdit s bágly či dokonce ve dvou na "lehkém" NX naprosto zabíjí jeho hmotnostní výhodu, naopak je takhle naložené Domino strašně vratké a jede se mi, a nejen mně na něm hůř než na srovnatelně naloženém a o trochu těžším TA nebo AT, XTZ, apod. Manželka si kdysi koupila funglovku Domino. Jezdila s ním jak do lesa, tak i dálky do Švýcarska. Pak ale jela po ose do Maroka, kde si vyzkoušela AT jak v dunách, tak i na zpáteční cestě v provozu od okreskek po dálnici. A výsledek? Už z ní neslezla, takže domu jsem se na jejím Dominu dohrkal sám , NX šlo hned z baráku a už asi 10 let má AT Je fakt, že ji ze země nezvedne, to ale často nezvládla ani u NX

Co se týče použitelnosti otáček, tak 1V těžce zaostává za 2V TA či AT. Tyhle motory (nikoliv LC8 nebo motory z Ducati) jdou na nízké kvalty od podtočeného volnoběhu až k osmi tisícům, na poslední kvalty by neměly klesnout pod tři tisíce. U 1V? Od volnoběhu snad jen na jedničku, pod tři tisíce z toho lítají články řetězu, nad šest tísíc ojnice

Naposledy editováno 17.01.2016 14:26:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 14:36 | Nahoru | #53

vilemx píše: Majkl:...Jezdit s bágly či dokonce ve dvou na "lehkém" NX naprosto zabíjí jeho hmotnostní výhodu...

...U 1V? Od volnoběhu snad jen na jedničku, pod tři tisíce z toho lítají články řetězu, nad šest tísíc ojnice



S prvním souhlas s tím,že jednoválec v případě uváznutí odstrojíš a následná manipulace je jinde než u 2V.
A to druhé? To rozhodně neplatí pro mou KLR

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 14:51 | Nahoru | #54

Anti píše: A to druhé? To rozhodně neplatí pro mou KLR


No, i mezi 1V jsou světlé výjimky. To ale neznamená, že bych se na tom chtěl kodrcat dál něž na Ukrajinu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 15:15 | Nahoru | #55
TomElefant750> záleží jak je nastaveno CDI a karburátor nebo vstřikovací jednotka. Zrovna honda měla problém s ben. čerpadlem a eventuální náhradní díl v SNS (SSSR) jsou docela problém. On naloží na motorku 50-60 kg a potom každé kg bude znát a on potřebuje hlavně spolehlivý stroj.
Čau
PS: Když jsem by s Čízákem u tebe tak jsem se starým XTZ660 s gumou E-08 projel to co vy a měli jste špalky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 15:20 | Nahoru | #56
jtr> Ja jezdim na BMW800GS a je to ta "nej-univerzalnejsi" motorka kterou jsem dky jezdil (a jezdil jsem jich opravdu hodne)
!!! On potřebuje spolehlivou motorku a ne opravovat LI-MA nebo motor kvůli konstrukčním nedostatkům.!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 15:24 | Nahoru | #57

tenere píše: TomElefant750> záleží jak je nastaveno CDI a karburátor nebo vstřikovací jednotka. Zrovna honda měla problém s ben. čerpadlem a eventuální náhradní díl v SNS (SSSR) jsou docela problém. On naloží na motorku 50-60 kg a potom každé kg bude znát a on potřebuje hlavně spolehlivý stroj.
Čau
PS: Když jsem by s Čízákem u tebe tak jsem se starým XTZ660 s gumou E-08 projel to co vy a měli jste špalky.


Jestli si na to pamatuju dobře a nepletu si tě s někým jiným tak na tý mokrý trávě na sjezdovce pod Ještědem jsme se zvrchu docela bavili , ale jinak je fakt žes byl bojovnej.
Je fakt že z jednoválů jsem zkoušel jen Biga a nějakou LC4 (tuším 640ADV) a ty rozhodně tak krásně od volnoběhu nefungovaly. Je fakt že dvouválcovej Elefant taky ne.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 15:31 | Nahoru | #58
vilemx> . U 1V? Od volnoběhu snad jen na jedničku, pod tři tisíce z toho lítají články řetězu, nad šest tísíc ojnice

Prominte ale volnoběh je v 1600 ot/min a to se 1V sebere i na trojku a to je cca 30 km/hod a za druhé on nejede závody ale cestuje. A JEŠTĚ NĚCO CO VI VÍTE O VÝCHODĚ???? все это много времени

(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 15:39 | Nahoru | #59

vilemx píše: No, i mezi 1V jsou světlé výjimky. To ale neznamená, že bych se na tom chtěl kodrcat dál něž na Ukrajinu


Já taky ne,ale někteří to mají jako expediční stroj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 15:39 | Nahoru | #60
TomElefant750> Jo to jsem byl já.
ZdendaJi ::jemu bych doporučoval bud z repasovat dominátora nebo koupit tenerku -2008-2010 a jet na tom. Má to tyhle výhody
1) velka nádrz
2)sežere to i 80 benzin
3)zadní část motorky je vyztužená pro náklad.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist