globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
 
15.1.2016 v 12:31
Zdravím.

Potřeboval bych poradit od zkušenějších při uvažované změně stroje. Všemožná témata zde na foru i jiných jsem pročetl, ale přímě cestovní srovnání jsem nikde neobjevil.

Mám dotaz na jezdce, který jezdil na nx650 i xt660z tenere a má s oběmi stroji zkušenosti. Jedná se o mi o cestování po silnici ve dvou i v jednom s poměrně větším nákladem a delší dobu (2-3 měsíce 6-20 tisíc km během cesty v závislosti na terénu). Měřím asi tak 183 vážím necelých 90 kg, sílu nějakou mám (dá se říct že pravidelně posiluji a tím nemyslím hospodu, ale nejsem kulturista). Mimo silnice v "terénu" je dominátor ve dvou již na hraně a to váží pouze 183 kg. Tenere má mít o 25kg víc stejně vysoké sedadlo, což je silné mínus, ale kdyby to vyvážilo pohodlí během přesunu tak možná...
Hlavně se mi jedná o pohodlí při delší jízdě. S dominátorem je pro mě maximum 500 km za den při každodenní jízdě v jednom. Jednou jsem dal i s nákladem (60kg s velkými bočními kufry) i 650km ale to jsem byl na pokraji zhroucení Ve dvou začíná utrpení už při 450km za den. Krátké a tvrdé sedadlo, motorka se celá klepe i naložená, vítr duje na helmu a hrozně rachotí. Dá se říct, že zatím jezdím výhradně na východ od naší republiky. Až zbohatnu tak Jižní Amerika a Austrálie.

Je xt660z tenere o tolik lepší a pohodlnější než dominátor, aby stála výměna za zvážení ? Anebo si až zas tak moc nepomůžu. Po dálnicích jezdím jen vyjímečně, 100 km rychlost pro přesun mi stačí a nezávodím. Uvažoval jsem i o něčem silnějším (něco s objemem 800), ale nakonec jsem to zavrhl pro složitost ústrojí a velkou hmotnost.
Nesporná výhoda dominátora je karburátor a jednoduchost motoru. Spotřeba je sice vyšší 6-7l, ale to mi nevadí. Ale to silné nepohodlí mi vadí již od začátku. Kdybych se rozhodl pro koupi, tak bych kupoval nový stroj a dominátora bych si určitě nechal jako druhý stroj na památku.

Díky za pomoc.

Naposledy editováno 15.01.2016 12:34:05

1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 00:59 | Nahoru | #1
Mám r.v. 2000 a s dobíjením nikdy nebyl problém, oleje bere 1-1,5l na 5-6 tisíc km, to je pravda a startování funguje normálně. Mám najeto 70 tisíc km. Možná, že u novějších modelů ty problémy odstranili, anebo byl ten jeho již hodně opotřebovaný a potřeboval povyměňovat díly. Když jedu pomalu při vyšších teplotách tak se nepřehřívá. To jsem nikdy nepozoroval. Pouze když popojíždím pomalu přes spojku někde v terénu. Pak se přehřívá a je třeba občas počkat a nechat vychladnout. Kvůli tomu se chystám instalovat chladič oleje s ventilátorem, což má hodně pomoci.

Na kolik vyjde svařenec namísto hliníkového odlitku ?
Ložiska krku vydrží 15 tisíc i po výměně originálních ?
Silentbloky stále vyrábí z kaučuku pro staré xtz, anebo se jedná o koupi nějakých starých, ze zásob ?

A jak je na tom elektronika, co je tam navíc oproti cdi jednotce a regulátoru napětí ?

(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 09:12 | Nahoru | #2
ZdendaJi> přepákování se dá vyrobit do 1500 Kč včetně kanálku na domazávaní. Doporučuji to při větší zátěži do terénu. Ložiska jsou konstrukční problém protože jsou to stejné jako XT500 -XT600-XTZ660 - ale musí se často každých 10000 mazat jinak se zadřou je na ně větší axiální zatížení. Silenbloky na staré (3YF) mají 70 Shore a mají číslo 3YF253640000 a nové(DM021) mají 85 shore -jsou tvrdší (materiál je směs kaučuku a dehtu) a rozpadají se mají číslo 5Y1-25364-00-00. Elektronika je osekana -je tam CDI,Lamda sonda-lze odpojit,regulátor napětí a to je všechno. Nic jiného.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist