Téma: Kawasaki KLR 650, 132 705 km, 22 zemí, 503 dní
Taky jsem koukal po epizodách, ale fouknul jsem sem jen tohle inspirační videjko.- Na těch jeho stránkách v sekci The Bike and Equipment jsem si nevšiml, že by psal něco o výměně mota, jen tam popisuje, proč nevzal 1200GS nebo KTM.
1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLR 650, 132 705 km, 22 zemí, 503 dní
Co se týká lehké váhy, tak poměrně málo rozšířená je řada od BMW G650X, nejlépe asi X-Country, Prázdná váha u této řady začíná od 144kg, a pohotovostní od 153kg. Není to od výroby určené pro takový způsob cestování, ale dost lidí, co je vidět na německých fórech, např. www.g650x.de, nebo v různých fotostories na www.advrider.com , kde si tyto motorky upravují majitelé pro dálkové cestování a jezdí s nimi.
Nevýhody - jednoválec, pětikvalt z mého pohledu s dlouhou jedničkou a krátkou pětkou, ložisko v deklu spojky, které je dobré pro zvýšení životnosti nechat vyvložkovat, malá nádrž v základním provedení, konektor palivového čerpadla je vhodné posílit, a obsilikonovat palubku proti vlhkosti. Varianta XChallenge nemá pohodlné sedlo, ochranu před větrem, a má malou nosnost podsedlového rámu a malou nádrž. Na všechny tyto neduhy zpohledu cestování existují řešení.
Výhody - opravdu nízká hmotnost, dlouhý servisní interval 10.000 km. U varianty Xcountry s ocelovým podsedlákem v základu dobrá nosnost i pohodlí, neuvěřitelně nízká spotřeba (3,4-4,2), slušná jízdní dynamika na jednoválec, motor Rotax poměrně rozšířenej v celé řadě F650GS, pro verze GX má jen pár změn, které se nechají nahradit z F650 v případě potřeby. Podvozek vepředu má základní UPD Marzocchi 45mm, vzadu u Xch je vzduchový měch, na kterém se nechá plynule nastavit pumpičkou pracovní výška. Opravdu luxusní přejezdy přes díry a dobrá trakce. X-Country má standartní tlumič s pružinou. Podvozky odpovídají době svého vzniku, tj 2007. Srovnání s Domíkem i Afrou mám, je to samozřejmě jinde pro sportovní jízdu, ale nevím jestli je to pro zakladatele vlákna důležité pro jeho cestování.
Řada G650X je varianta opravdu lehké motorky, ale nese ssebou nutnost si jí postavit pro sebe, a vychytat věci co jsem uvedl výše. Já jsem si před lety postavil X-Challenge pro šotolinové cestování, dovybavil nádrží celkem na 24,5 litrů, nechal vyrobit u Bartuse prototyp krásného a pevného zadního trojnosiče s vyztužením podsedlovky, pořešil štítek, odstranil známé slabiny, ale stejně jsem jí prodal, protože prostě mám rád na silničních přesunech dvouválce. V šotolině samozřejmě nebyl problém, ale dlouhé silniční přesuny byly pro mě slabé. Jinak, Dominátora bych nezatracoval, a být pisatelem článku bych si napřed ujasnil, do jakých cest se chci skutečně pouštět. Pak bych buď skutečně koupil lehčí jednobuch s budoucností a dovybavil k obrazu svému. Motor Domíka mám třeba rád, ale podvozek je středověk. Kdyby to měla být moje jediná motorka, sehnal bych na Domíka alespoň solidní přední vidlici a rozumný stavitelný zadní tlumič. Kdybych šel do dvouválu, pak nejspíš do F800GS od ročníku 2010 a výš a prostě se připravil proti známým problémům, viz anténa imobilizéru.
Sám dnes mám po prodeji X-Challenge doma 2V na silniční a šotolinové cestování a lehký 1V pro radost a učení se jezdit. Mimo Evropu se asi nedostanu, takže mám to štěstí, že mi stačí průměrně kvalitní motorky, kterým dopřeji vlastní nadstandartní údržbu. Řídím se heslem babičky, že všechno co je univerzální, stojí za hovno a souhlasím také s tím, že není tolik důležité co je pod zadkem, ale co zbyde v hlavě. Takže jestli nejsou prachy na nový stroj a jede se pomalu, tak ve dvouválu klidně Transalp 600 a podobné nenáročné držáky. Je otázka jak moc tě baví jízda a jak moc samotná cesta, a kde je těžiště do čeho chceš investovat.
Přeji dobrý výběr, šťastnou cestu a doufám, že se tady časem objeví parádní report plný fotek.
odkazy na vše ohledně X-Challenge, prohlédněte hlavně reporty z cest, fakt spousta nádherných fotek a informací k motorkám.
http://advrider.com/...thread-index.335086/
http://www.bembel-on...buch-ab-okt13/sudan/
Nevýhody - jednoválec, pětikvalt z mého pohledu s dlouhou jedničkou a krátkou pětkou, ložisko v deklu spojky, které je dobré pro zvýšení životnosti nechat vyvložkovat, malá nádrž v základním provedení, konektor palivového čerpadla je vhodné posílit, a obsilikonovat palubku proti vlhkosti. Varianta XChallenge nemá pohodlné sedlo, ochranu před větrem, a má malou nosnost podsedlového rámu a malou nádrž. Na všechny tyto neduhy zpohledu cestování existují řešení.
Výhody - opravdu nízká hmotnost, dlouhý servisní interval 10.000 km. U varianty Xcountry s ocelovým podsedlákem v základu dobrá nosnost i pohodlí, neuvěřitelně nízká spotřeba (3,4-4,2), slušná jízdní dynamika na jednoválec, motor Rotax poměrně rozšířenej v celé řadě F650GS, pro verze GX má jen pár změn, které se nechají nahradit z F650 v případě potřeby. Podvozek vepředu má základní UPD Marzocchi 45mm, vzadu u Xch je vzduchový měch, na kterém se nechá plynule nastavit pumpičkou pracovní výška. Opravdu luxusní přejezdy přes díry a dobrá trakce. X-Country má standartní tlumič s pružinou. Podvozky odpovídají době svého vzniku, tj 2007. Srovnání s Domíkem i Afrou mám, je to samozřejmě jinde pro sportovní jízdu, ale nevím jestli je to pro zakladatele vlákna důležité pro jeho cestování.
Řada G650X je varianta opravdu lehké motorky, ale nese ssebou nutnost si jí postavit pro sebe, a vychytat věci co jsem uvedl výše. Já jsem si před lety postavil X-Challenge pro šotolinové cestování, dovybavil nádrží celkem na 24,5 litrů, nechal vyrobit u Bartuse prototyp krásného a pevného zadního trojnosiče s vyztužením podsedlovky, pořešil štítek, odstranil známé slabiny, ale stejně jsem jí prodal, protože prostě mám rád na silničních přesunech dvouválce. V šotolině samozřejmě nebyl problém, ale dlouhé silniční přesuny byly pro mě slabé. Jinak, Dominátora bych nezatracoval, a být pisatelem článku bych si napřed ujasnil, do jakých cest se chci skutečně pouštět. Pak bych buď skutečně koupil lehčí jednobuch s budoucností a dovybavil k obrazu svému. Motor Domíka mám třeba rád, ale podvozek je středověk. Kdyby to měla být moje jediná motorka, sehnal bych na Domíka alespoň solidní přední vidlici a rozumný stavitelný zadní tlumič. Kdybych šel do dvouválu, pak nejspíš do F800GS od ročníku 2010 a výš a prostě se připravil proti známým problémům, viz anténa imobilizéru.
Sám dnes mám po prodeji X-Challenge doma 2V na silniční a šotolinové cestování a lehký 1V pro radost a učení se jezdit. Mimo Evropu se asi nedostanu, takže mám to štěstí, že mi stačí průměrně kvalitní motorky, kterým dopřeji vlastní nadstandartní údržbu. Řídím se heslem babičky, že všechno co je univerzální, stojí za hovno a souhlasím také s tím, že není tolik důležité co je pod zadkem, ale co zbyde v hlavě. Takže jestli nejsou prachy na nový stroj a jede se pomalu, tak ve dvouválu klidně Transalp 600 a podobné nenáročné držáky. Je otázka jak moc tě baví jízda a jak moc samotná cesta, a kde je těžiště do čeho chceš investovat.
Přeji dobrý výběr, šťastnou cestu a doufám, že se tady časem objeví parádní report plný fotek.
odkazy na vše ohledně X-Challenge, prohlédněte hlavně reporty z cest, fakt spousta nádherných fotek a informací k motorkám.
http://advrider.com/...thread-index.335086/
http://www.bembel-on...buch-ab-okt13/sudan/
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.