globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
 
15.1.2016 v 12:31
Zdravím.

Potřeboval bych poradit od zkušenějších při uvažované změně stroje. Všemožná témata zde na foru i jiných jsem pročetl, ale přímě cestovní srovnání jsem nikde neobjevil.

Mám dotaz na jezdce, který jezdil na nx650 i xt660z tenere a má s oběmi stroji zkušenosti. Jedná se o mi o cestování po silnici ve dvou i v jednom s poměrně větším nákladem a delší dobu (2-3 měsíce 6-20 tisíc km během cesty v závislosti na terénu). Měřím asi tak 183 vážím necelých 90 kg, sílu nějakou mám (dá se říct že pravidelně posiluji a tím nemyslím hospodu, ale nejsem kulturista). Mimo silnice v "terénu" je dominátor ve dvou již na hraně a to váží pouze 183 kg. Tenere má mít o 25kg víc stejně vysoké sedadlo, což je silné mínus, ale kdyby to vyvážilo pohodlí během přesunu tak možná...
Hlavně se mi jedná o pohodlí při delší jízdě. S dominátorem je pro mě maximum 500 km za den při každodenní jízdě v jednom. Jednou jsem dal i s nákladem (60kg s velkými bočními kufry) i 650km ale to jsem byl na pokraji zhroucení Ve dvou začíná utrpení už při 450km za den. Krátké a tvrdé sedadlo, motorka se celá klepe i naložená, vítr duje na helmu a hrozně rachotí. Dá se říct, že zatím jezdím výhradně na východ od naší republiky. Až zbohatnu tak Jižní Amerika a Austrálie.

Je xt660z tenere o tolik lepší a pohodlnější než dominátor, aby stála výměna za zvážení ? Anebo si až zas tak moc nepomůžu. Po dálnicích jezdím jen vyjímečně, 100 km rychlost pro přesun mi stačí a nezávodím. Uvažoval jsem i o něčem silnějším (něco s objemem 800), ale nakonec jsem to zavrhl pro složitost ústrojí a velkou hmotnost.
Nesporná výhoda dominátora je karburátor a jednoduchost motoru. Spotřeba je sice vyšší 6-7l, ale to mi nevadí. Ale to silné nepohodlí mi vadí již od začátku. Kdybych se rozhodl pro koupi, tak bych kupoval nový stroj a dominátora bych si určitě nechal jako druhý stroj na památku.

Díky za pomoc.

Naposledy editováno 15.01.2016 12:34:05

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 14:24 | Nahoru | #1
Majkl:
Jestli myslíš toho vzduchem chlazeného veterána s kardanem. tak to už je sběratelský kousek a jet s ním dál než na Honda dny bych se neodvážil

ZdendaJi:
Jezdit s bágly či dokonce ve dvou na "lehkém" NX naprosto zabíjí jeho hmotnostní výhodu, naopak je takhle naložené Domino strašně vratké a jede se mi, a nejen mně na něm hůř než na srovnatelně naloženém a o trochu těžším TA nebo AT, XTZ, apod. Manželka si kdysi koupila funglovku Domino. Jezdila s ním jak do lesa, tak i dálky do Švýcarska. Pak ale jela po ose do Maroka, kde si vyzkoušela AT jak v dunách, tak i na zpáteční cestě v provozu od okreskek po dálnici. A výsledek? Už z ní neslezla, takže domu jsem se na jejím Dominu dohrkal sám , NX šlo hned z baráku a už asi 10 let má AT Je fakt, že ji ze země nezvedne, to ale často nezvládla ani u NX

Co se týče použitelnosti otáček, tak 1V těžce zaostává za 2V TA či AT. Tyhle motory (nikoliv LC8 nebo motory z Ducati) jdou na nízké kvalty od podtočeného volnoběhu až k osmi tisícům, na poslední kvalty by neměly klesnout pod tři tisíce. U 1V? Od volnoběhu snad jen na jedničku, pod tři tisíce z toho lítají články řetězu, nad šest tísíc ojnice

Naposledy editováno 17.01.2016 14:26:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 14:36 | Nahoru | #2

vilemx píše: Majkl:...Jezdit s bágly či dokonce ve dvou na "lehkém" NX naprosto zabíjí jeho hmotnostní výhodu...

...U 1V? Od volnoběhu snad jen na jedničku, pod tři tisíce z toho lítají články řetězu, nad šest tísíc ojnice



S prvním souhlas s tím,že jednoválec v případě uváznutí odstrojíš a následná manipulace je jinde než u 2V.
A to druhé? To rozhodně neplatí pro mou KLR

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 15:31 | Nahoru | #3
vilemx> . U 1V? Od volnoběhu snad jen na jedničku, pod tři tisíce z toho lítají články řetězu, nad šest tísíc ojnice

Prominte ale volnoběh je v 1600 ot/min a to se 1V sebere i na trojku a to je cca 30 km/hod a za druhé on nejede závody ale cestuje. A JEŠTĚ NĚCO CO VI VÍTE O VÝCHODĚ???? все это много времени

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 21:44 | Nahoru | #4

vilemx píše: Majkl:
Jestli myslíš toho vzduchem chlazeného veterána s kardanem. tak to už je sběratelský kousek a jet s ním dál než na Honda dny bych se neodvážil

ZdendaJi:
Jezdit s bágly či dokonce ve dvou na "lehkém" NX naprosto zabíjí jeho hmotnostní výhodu, naopak je takhle naložené Domino strašně vratké a jede se mi, a nejen mně na něm hůř než na srovnatelně naloženém a o trochu těžším TA nebo AT, XTZ, apod. Manželka si kdysi koupila funglovku Domino. Jezdila s ním jak do lesa, tak i dálky do Švýcarska. Pak ale jela po ose do Maroka, kde si vyzkoušela AT jak v dunách, tak i na zpáteční cestě v provozu od okreskek po dálnici. A výsledek? Už z ní neslezla, takže domu jsem se na jejím Dominu dohrkal sám , NX šlo hned z baráku a už asi 10 let má AT Je fakt, že ji ze země nezvedne, to ale často nezvládla ani u NX

Co se týče použitelnosti otáček, tak 1V těžce zaostává za 2V TA či AT. Tyhle motory (nikoliv LC8 nebo motory z Ducati) jdou na nízké kvalty od podtočeného volnoběhu až k osmi tisícům, na poslední kvalty by neměly klesnout pod tři tisíce. U 1V? Od volnoběhu snad jen na jedničku, pod tři tisíce z toho lítají články řetězu, nad šest tísíc ojnice



Zkoušel jsem naložit to samé na afriku jako na dominátora, když jsem vybíral co koupit a rozdíl byl znát. U afriky mnohem výše těžiště, 45-50 kg navíc a to úplně stačilo, abych ji nadobro zavrhnul.

Jízdní vlastnosti jsou určitě horší, ale na co mi jsou lepší, když zastavím a jsem v pasti. Spadnu a je po mně. Poškodím kufry, poničím plasty a když zapadnu tak nevyjedu.
Jezdím tak, abych nepadal. Můj cíl není motokros ale poklidná jízda do zajímavých míst s tím, že mohu kdykoliv zastavit a přenocovat bez ohledu na počasí. Taková trochu nezávislost, jak se to dnes moderně nazývá.

Kdybych chtěl jezdit motokros, tak si koupím ostré enduro 120 kilo, dodávku 4x4. Motorku naložím do dodávky spolu s vybavením a náhradními díly. Dojedu na ural, dodávku zaparkuju. A jedu řádit po lesích. Večer se vrátím a přespím a jedeme dál. Žádné kufry, pouze kulatý pytel na nosič s pár oblečením a jídlem na jeden den. Určitě nepojedu motokrosit pět tisíc kilometrů od domu s 200 kilovou příšerkou.

Naposledy editováno 17.01.2016 21:51:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist