globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
 
15.1.2016 v 12:31
Zdravím.

Potřeboval bych poradit od zkušenějších při uvažované změně stroje. Všemožná témata zde na foru i jiných jsem pročetl, ale přímě cestovní srovnání jsem nikde neobjevil.

Mám dotaz na jezdce, který jezdil na nx650 i xt660z tenere a má s oběmi stroji zkušenosti. Jedná se o mi o cestování po silnici ve dvou i v jednom s poměrně větším nákladem a delší dobu (2-3 měsíce 6-20 tisíc km během cesty v závislosti na terénu). Měřím asi tak 183 vážím necelých 90 kg, sílu nějakou mám (dá se říct že pravidelně posiluji a tím nemyslím hospodu, ale nejsem kulturista). Mimo silnice v "terénu" je dominátor ve dvou již na hraně a to váží pouze 183 kg. Tenere má mít o 25kg víc stejně vysoké sedadlo, což je silné mínus, ale kdyby to vyvážilo pohodlí během přesunu tak možná...
Hlavně se mi jedná o pohodlí při delší jízdě. S dominátorem je pro mě maximum 500 km za den při každodenní jízdě v jednom. Jednou jsem dal i s nákladem (60kg s velkými bočními kufry) i 650km ale to jsem byl na pokraji zhroucení Ve dvou začíná utrpení už při 450km za den. Krátké a tvrdé sedadlo, motorka se celá klepe i naložená, vítr duje na helmu a hrozně rachotí. Dá se říct, že zatím jezdím výhradně na východ od naší republiky. Až zbohatnu tak Jižní Amerika a Austrálie.

Je xt660z tenere o tolik lepší a pohodlnější než dominátor, aby stála výměna za zvážení ? Anebo si až zas tak moc nepomůžu. Po dálnicích jezdím jen vyjímečně, 100 km rychlost pro přesun mi stačí a nezávodím. Uvažoval jsem i o něčem silnějším (něco s objemem 800), ale nakonec jsem to zavrhl pro složitost ústrojí a velkou hmotnost.
Nesporná výhoda dominátora je karburátor a jednoduchost motoru. Spotřeba je sice vyšší 6-7l, ale to mi nevadí. Ale to silné nepohodlí mi vadí již od začátku. Kdybych se rozhodl pro koupi, tak bych kupoval nový stroj a dominátora bych si určitě nechal jako druhý stroj na památku.

Díky za pomoc.

Naposledy editováno 15.01.2016 12:34:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 15:31 | Nahoru | #1
vilemx> . U 1V? Od volnoběhu snad jen na jedničku, pod tři tisíce z toho lítají články řetězu, nad šest tísíc ojnice

Prominte ale volnoběh je v 1600 ot/min a to se 1V sebere i na trojku a to je cca 30 km/hod a za druhé on nejede závody ale cestuje. A JEŠTĚ NĚCO CO VI VÍTE O VÝCHODĚ???? все это много времени

(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 21:45 | Nahoru | #2

tenere píše: vilemx> . U 1V? Od volnoběhu snad jen na jedničku, pod tři tisíce z toho lítají články řetězu, nad šest tísíc ojnice

Prominte ale volnoběh je v 1600 ot/min a to se 1V sebere i na trojku a to je cca 30 km/hod a za druhé on nejede závody ale cestuje. A JEŠTĚ NĚCO CO VI VÍTE O VÝCHODĚ???? все это много времени



Так точно.

Ну при этом двигатель уже умирает.

Naposledy editováno 17.01.2016 21:47:08
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist