globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
 
15.1.2016 v 12:31
Zdravím.

Potřeboval bych poradit od zkušenějších při uvažované změně stroje. Všemožná témata zde na foru i jiných jsem pročetl, ale přímě cestovní srovnání jsem nikde neobjevil.

Mám dotaz na jezdce, který jezdil na nx650 i xt660z tenere a má s oběmi stroji zkušenosti. Jedná se o mi o cestování po silnici ve dvou i v jednom s poměrně větším nákladem a delší dobu (2-3 měsíce 6-20 tisíc km během cesty v závislosti na terénu). Měřím asi tak 183 vážím necelých 90 kg, sílu nějakou mám (dá se říct že pravidelně posiluji a tím nemyslím hospodu, ale nejsem kulturista). Mimo silnice v "terénu" je dominátor ve dvou již na hraně a to váží pouze 183 kg. Tenere má mít o 25kg víc stejně vysoké sedadlo, což je silné mínus, ale kdyby to vyvážilo pohodlí během přesunu tak možná...
Hlavně se mi jedná o pohodlí při delší jízdě. S dominátorem je pro mě maximum 500 km za den při každodenní jízdě v jednom. Jednou jsem dal i s nákladem (60kg s velkými bočními kufry) i 650km ale to jsem byl na pokraji zhroucení Ve dvou začíná utrpení už při 450km za den. Krátké a tvrdé sedadlo, motorka se celá klepe i naložená, vítr duje na helmu a hrozně rachotí. Dá se říct, že zatím jezdím výhradně na východ od naší republiky. Až zbohatnu tak Jižní Amerika a Austrálie.

Je xt660z tenere o tolik lepší a pohodlnější než dominátor, aby stála výměna za zvážení ? Anebo si až zas tak moc nepomůžu. Po dálnicích jezdím jen vyjímečně, 100 km rychlost pro přesun mi stačí a nezávodím. Uvažoval jsem i o něčem silnějším (něco s objemem 800), ale nakonec jsem to zavrhl pro složitost ústrojí a velkou hmotnost.
Nesporná výhoda dominátora je karburátor a jednoduchost motoru. Spotřeba je sice vyšší 6-7l, ale to mi nevadí. Ale to silné nepohodlí mi vadí již od začátku. Kdybych se rozhodl pro koupi, tak bych kupoval nový stroj a dominátora bych si určitě nechal jako druhý stroj na památku.

Díky za pomoc.

Naposledy editováno 15.01.2016 12:34:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 10:02 | Nahoru | #1
tenere> "jednováleć má pomalejší převod a zabere bez spojky ale 2-3-valec se musí spojkovat "
Tohle bych rozhodně netvrdil, nejezdil jsem na všem ale určitě starší Hondí véčkový dvouvály jsou motory který se uměj z nízkejch otáček sebrat líp než cokoliv jinýho, sám jezdím TA600 (trošku upravenej a odlehčenej) a jede to prakticky od volnoběhu.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere

17.1.2016 v 15:15 | Nahoru | #2
TomElefant750> záleží jak je nastaveno CDI a karburátor nebo vstřikovací jednotka. Zrovna honda měla problém s ben. čerpadlem a eventuální náhradní díl v SNS (SSSR) jsou docela problém. On naloží na motorku 50-60 kg a potom každé kg bude znát a on potřebuje hlavně spolehlivý stroj.
Čau
PS: Když jsem by s Čízákem u tebe tak jsem se starým XTZ660 s gumou E-08 projel to co vy a měli jste špalky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist