globalmoto_kveten





Téma: Pracovní offroad 4x4
 
29.12.2014 v 09:43
Krásné (konečně) zasněžené ráno
Padl na mě docela milý úkol - vybrat nějakou pracovní plechovku pro potřeby myslivce/lesáka.
Takže rozhodně 4x4 se slušnou průchodností, stačí i pouze dvoumístné + alespoň malý zavazadelník. Podmínkou také koule na tažení vozíku (stačí do 0,5 tuny). Přehnané očekávání na design není, spíš robustnost a spolehlivost. Nájezd max 100km měsíčně, takže určitě benzín. Možnost by byla i pickup...
největší podmínkou by asi bylo ,aby to auto bylo schopný ještě pár let projít přes STK - takže něco, co příliš nerezne.
Finanční limit cca 50tis, možná bych se dostal i na 80, ale samozřejmě méně-lépe.
Zatím vybírám z trojlístku Lada Niva, Suzuki Samurai, Suzuki Jimny (možná i Land Rover Freelander).

Máte nějaké jiné nápady, popřípadě doporučení - co jo, co ne a proč? Ideálně vlastní zkušenost, ale beru i "setřenice bráchy mojí tety přes tři kolena"...

Díky
Adam


Naposledy editováno 29.12.2014 09:43:35
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.1.2015 v 15:23 | Nahoru | #61
assassin> tak ono to 10 bere při klidném jezdění. v lese se to nikdy nepočítalo, ale podle mě pod 15 to nešlo. to je sice normální spotřeba, ale já bych nenapsal, že to bere poměrně málo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.1.2015 v 16:05 | Nahoru | #62

Dolík.... píše: assassin> tak ono to 10 bere při klidném jezdění. v lese se to nikdy nepočítalo, ale podle mě pod 15 to nešlo. to je sice normální spotřeba, ale já bych nenapsal, že to bere poměrně málo.



Hele ja sem jeden cas trosku jezdil v terenu s patrolem s 3litrovym benzinem a par kamaradu ma cherokee (ruzne motorizace) a proti temhle strojum jsou vitary a samuraje vylozene usporny vozitka...

Jinak samurai jde koupit i s ropakem a je to tusim pezotackej 1.9 - s tim by to mohlo byt fajn, ale detaily sem nezkoumal, samurai me pustil uz davno, dneska bych si koupil Gcko, ale stejne nevim kam bych s tim v terenu jezdil - necejtim se v lese OK ani na motorce, natoz tam delat bordel s autem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.1.2015 v 16:18 | Nahoru | #63
assassin> já se pomalu dívám po cherokee XJ se čtyřlitrem ale nespěchám na to... před rokem a půl sem mohl mít solidní kousek, ale okolnosti nepřály... tak uvidím... do samuraiů a možná i vitar se dávají nafty z pažouta.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.1.2015 v 16:26 | Nahoru | #64

Dolík.... píše: assassin> já se pomalu dívám po cherokee XJ se čtyřlitrem ale nespěchám na to... před rokem a půl sem mohl mít solidní kousek, ale okolnosti nepřály... tak uvidím... do samuraiů a možná i vitar se dávají nafty z pažouta.



Ja osobne bych tam tenhle motor nechtel - podle me zere a nejede. Radeji v8. Jeden znamej - hodne velkej puntickar - ma tu 5.9 co se delala jen jeden rok a casem vzdycky auto vymeni, tu bych od nej asi vzal ikdyz nepotrebuju offroad :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.1.2015 v 16:45 | Nahoru | #65
assassin> v XJ byl 5.9? to sem myslel, že jen v grandu ZJ. já chcu jen hranáča a tam je podle mě největší 4.0. on je v tom ještě myslím anglický 2.5, ale ten prý žere stejně jak 4litr a nejede už vůbec...

(reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.1.2015 v 17:36 | Nahoru | #66

Dolík.... píše: assassin> v XJ byl 5.9? to sem myslel, že jen v grandu ZJ. já chcu jen hranáča a tam je podle mě největší 4.0. on je v tom ještě myslím anglický 2.5, ale ten prý žere stejně jak 4litr a nejede už vůbec...



Jo to mas pravdu, nevsiml jsem si ze mluvis o konkretnim modelu, on ma granda 1998 ...

(reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.1.2015 v 17:51 | Nahoru | #67

Dolík.... píše: jeden pseudooffroad



ale ten vozík je luxusní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.1.2015 v 17:55 | Nahoru | #68
Dolík....> V číru tedy v XJ byl:
Benzín V6 - 2,8 - jen první ročníky - žere, nejede, nebrat
Benzín 2,5 - jak si sám napsal - nejede a žere jako 4litr...
Benzín I6 - 4Litr non HO (cca do r.90-91) slabší a hlavně nedořešené příslušenství kolem... raděj nebrat...
Benzín I6 - 4litr HO - jediná správná motorizace do XJ to zda s nezničitelným automatem AISIN (od Japonců!!!) nebo manuál, už je na vkusu každého soudruha...
Nafta 2.1td(RENAULT) jen první ročníky, hodně slabá, ale jako pracant moc spolehlivá a jednoduchá motorizace...
Nafta 2.5td(Italský VM-motori) NEBRAT!!!!!!!! SRÁČ!!!!!!!!!!!! Háklivý na ohřívání, honění a dochlazování

žádná V8 se do XJ nedávala a přestavba je celkem komplikovaná... v motoráku XJ prostě není místo

assassin... ano, 5.9 je celkem unikát (vyrobeno cca 14t kusů) montovala se jen do "Grand cherokee ZJ 1998 limited" jako závěrečná "limitovaná edice" výroby ZJ. Byla v naprosto plné palbě a jediný možný příplatek, byl za nemontáž!!! šíbru

5.9ka je neskutečné svezení, dík lineárnímu servírování krouťáku to neumí žádné jiné auto... ve své době, spráskala na 1/4míle třeba X5-4.4i nebo ML-AMG 55

Naposledy editováno 02.01.2015 18:12:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.1.2015 v 18:26 | Nahoru | #69

PETARDAK píše: 5.9ka je neskutečné svezení, dík lineárnímu servírování krouťáku to neumí žádné jiné auto... ve své době, spráskala na 1/4míle třeba X5-4.4i nebo ML-AMG 55



ještě, že nejsi spisovatel. jak jsi psal, abych zavolal, tak zatím to není aktuální, ale jak budu něco potřebovat, číslo mám a připomenu se.

ale mám ještě dotaz. někdo mi říkal, že ZJéčko má "špatné" převodovky a proto prý nebrat. z toho důvodu bude asi xj. je to pravda? navíc se to toho dává dost málo sele track... a kdyby mi hráblo, ve wj už sou převodovky "dobré"?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.1.2015 v 18:36 | Nahoru | #70
Dolík....> To je fakt pro spisovatele
-v ZJ jsou automaty 100% funkční a spolehlivé, jen ne tak legendární jako aisin v XJ, ale naprosto v pohodě
-spíš je ZJ větší a mohutnější = těžší a 4litr je tak akorát(5.2 nebo 5.9 je jiná káva ) zas ZJ je 4x na spirále a je to jiné svezení, než XJ...
WJ je nejmíň OFF a nejvíc SUV ... 4litrů je málo a 4.7-V8 je hodně háklivý motor a dík České (ne)údržbě se dost sypou na klice a je šance že koupíš "načasované" a motory 4.7 na vrakáčích NEJSOU!!!

(reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.1.2015 v 18:44 | Nahoru | #71
PETARDAK> jednu 4.7ku mám poblíž, tak si o tom myslím svoje. kdybys náhodou věděl o nějakém solidním xj, tak mi sem prosím napiš zprávu. myslím, že sem od tebe četl na offroad foru i něco o lpg, tak by sme pak dali řeč.

2 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 11:52 | Nahoru | #72
Žije ještě tohle téma?

Řekl jsem si, že by si pořídil něco na lehký off na zimu a v létě to vzal na nějaký light trip na Balkán. Auto typu, jak se dneska píše "overland", žadný hard off. Předpoklad je lift cca 2" a nějaký A/T pneu. Nějakej základní komfort (tzn. klima ), aby to mohlo v poho jet kilo po dálnici a buď aby se v tom dalo ve dvou vyspat, nebo šel nahoru stan. To je asi ale ten nejmenší problém. Z toho mála, co jsem měl možnost si projet, tak bych rád, aby to mělo redukci. Takže to se rovnou posouváme do segmentu mimo SUV řekněme. Nechtěl bych 3-dvířko, prostě se mi to nelíbí. Snad jen kromě Jimnyho, ale ... viz níže

Šel jsem na to jako na motorky - takže strávil čtením xx hodin, co, kde, jak, jakej motor, jakej ne, a něco objel. Ale už jsem z toho trochu unavenej a demoralizovanej.

Sympatico je mi Grand Vitara a to jak gen1, tak gen 2 - splňuje to vše, ale bohužel je to vesměs na prach shnilý i když to třeba nejdřív není vidět. Navíc to hnije zevnitř ven, tak "minimum rzi" je v reálu často už pekáč. Forestry reznou snad úplně nejvíc. Pajera se přes svojí pověst musej servisovat trošku víc (takovej jsem získal dojem), ideální motorizace tam taky úplně není a opět - hnije to strašně. Terrano II prakticky totéž a jedinej jakžtakž motor je 2,7TDI. Jimny sympaťák, ale fakt mini a s takhle krátkým rozvorem a zadním pohonem to musí bejt v zimě s pangejtem jistota A hnije. Land Rovery snad ani nemám odvahu kupovat (např. Diskoška 2), tam to chce jezdit rovnou s připíchlou diagnostikou (to cituju LR forum). Patrol je už hrozný hovado a opět - je to Japonec, je to zrezlý total. Teď se prokousávám Jeepama a už mě to snad ani nebaví číst a už vůbec se zas jet na něco dalšího podívat. Zatím jsem u Cherokee (to je myslím KJ) a rozumnej motor je snad jen 3,7 béňo, kde standart dle předpisů je 15/100. Počítám s vyšší spotřebou, v pohodě, ale ostatní jezděj podle předpisů do 10.

Má tohle vůbec řešení? Můžu koupit kaši za 80 a na jaře ji vyhodím s ní i těch 80tis. Představa je tak 100-150tis. Nevím, jak moc mě to bude bavit.

Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 13:34 | Nahoru | #73
Disco 300tdi by za 150 mohlo bejt schopný, jen nějaký pěkný na prodej najít, nemáš zač

(reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 17:29 | Nahoru | #74
Animals21> KJ ma redukci jo ? Jak to ma reseny zavery ? jestli stejne jako WK tak to v terenu taky moc dlouho jezdit nebude.

S timhle rozpoctem a tim ze hledas neco malyho je me te celkem lito. Nic slusnyho asi nesezenes.

1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 17:40 | Nahoru | #75
Jako vlastník samuraje doporučuji samuraje.vyjedu víc než na 4kolce,Jimmy taky dobrý,akorát to chce ty první roky výroby,v novějších řadis předek el.tlacitkem,už nemá řazení pákou.ale hnije to stejně jako niva,to je pravda.

Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 17:42 | Nahoru | #76
Jo ještě,redukci to má a predky manuální volnoběžky,nejmíň poruchová věc.automaticky jsou na prd.

Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 17:47 | Nahoru | #77
Souhlasím s gugem
Za tenhle peníz koupíš základ, do kterého ještě 1x tolik nasypeš.
Ještě bych do výběru zařadil Toyotu 70 s 1FZ motorem. Ale i ta bude asi rezavá. Jsou to stará auta a honili je terénem.

(reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 17:50 | Nahoru | #78

tomrich1 píše: Jako vlastník samuraje doporučuji samuraje.vyjedu víc než na 4kolce,Jimmy taky dobrý,akorát to chce ty první roky výroby,v novějších řadis předek el.tlacitkem,už nemá řazení pákou.ale hnije to stejně jako niva,to je pravda.


Jenže Samurai je malý a nechceš s ním jet déle na silnici. To samé moje G (1980). Nepřekonatelná auta co lesa pro myslivce, ale delší cestu v kuse bych tím jet nechtěl.

Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 18:25 | Nahoru | #79
...s malým rozpočtem je to na starý auto a to bude zespoda chycený rzí každý
...forestera v pořádku ti nikdo neprodá, každej si ho nechá

Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 18:33 | Nahoru | #80
Ak by som dnes kupoval, tak Grand Vitaru s 1,6 benzínovým motorom. V tejto motorizácii sú len 3-dverové. Cenovo sa u nás pohybujú od 6500€, čo je zhruba na tvojom limite.
Radil som sa priamo u Suzuki (mám od nich už dve autá) a jasne mi povedali, že diesel nie, sú poruchové a väčšie objemy v benzíne aj riadne žerú.

Zvažoval som kedysi Rubikon, ale info som mal také, že na náhradné diely sa čaká z USA aj 3 mesiace, aj dlhšie.

Trocha mimo, ale dám info, že existuje aj Daihatsu Terios. Trvalý pohon (3 diferenciály) + medzinápravová uzávierka. Ale nemá redukciu, no jednotka je kratšia. Ročníky 2005+ sú v tvojom hornom limite ceny. Sú to benzíny, 1,5, 77 kW. Motor je od Toyoty a vlastne aj Daihatsu pod Toyotu patrí. Náhradné diely bez problémov a cenovo prijateľné. Mám totižto Terios 1997, tak to "trocha" poznám. Jo, a tie 2005+ by mali mať pozinkovanú karosériu (info bez záruky).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 18:53 | Nahoru | #81
Animals21> 2.5 crd u jeepa je za me v pohode, mam ho ve voyageru. Mam pocit ze snad ani nema dvouhmotu a dpf. 2.8 crd by mel taky bejt ok, oba od VM motori.

Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 19:08 | Nahoru | #82
Jo kdybys chtel Selkie prodava tohle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 19:15 | Nahoru | #83

Stev píše: Animals21> 2.5 crd u jeepa je za me v pohode, mam ho ve voyageru. Mam pocit ze snad ani nema dvouhmotu a dpf. 2.8 crd by mel taky bejt ok, oba od VM motori.



Néééééééééééééééééééé ten lodní motor, funguje v alfě, ve voyageru, ale v jeepu, v off provozu, je to fakt průser teda, pokud tam není uděláno hromada úprav s chlazením, jiné hlavy a hlavně dochlazování....

(reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 19:27 | Nahoru | #84
PETARDAK> aha, co jsem rychle projel fora tak mel bejt celkem ok i v jeepu, vim ze jeepa jezdis takze je jasny ze crd pro seriozni jizdu v terenu neni :)

1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 19:37 | Nahoru | #85
Gugo > nemusi te me bejt lito je to nejakej napad, kterej mi stoji rekneme za 150 a pokud to nejde, tak to nejde a hroutit se z toho nebudu ;) a KJ podle me redukci ma, ma na pace 4L, tak asi jo, ne? Hele nepru se, nejsem v tom kovanej.

Samurai se podle me nedelal s klimou a v lete Balkan bez klimy nechci a navic to asi auto uplne na presuny neni.

NaTeriose jsem koukal a zavrhl uz jsem ho ani nevim proc.

Sympaticka je treba Mitsubishi L400, ale opet rez a zbytek jak Pajero. Pro moje light off predstavy by fakt byla fajn ta Vitara treba. No nic, reseni to asi nema, tak se zabavim jinak

(reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 19:45 | Nahoru | #86
Animals21> A co RAV4. Myslím tu starou poctivou? Nebyla by řešením? Bude těžší ji sehnat, ale jde to.

Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 20:27 | Nahoru | #87
KJ redukci má, u 2,5ky je (tuším) vždy přídavka 231 = 2WD-4WD-4WD.low... u 2.8 a 3.7 je (většinou) přídavka 242 = 2WD-4WD.full time(to je 4kola, kterou můžeš jezdit např. v zimě ve městě)4WD-4WD.... jinak KJ je vnitřkem fakt malé a asi, tam nevykoumáš spaní

A naopak, RAW4 tu redukci nemá...

Naposledy editováno 02.11.2022 20:28:57

Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 20:37 | Nahoru | #88
Za me ti z toho zadani vychazi prakticky vazne jenom ta Discovera 2. Necha se stale koupit za rozum, nemusi byt zrasovana a total schnila. Dva palce nahoru bez problemu, potom na to kola 235/85 R16 nebo 265/75 R16. V tomhle rozmeru je v nabidce spousta vzoru dezenu. Na silnici to jede naprosto bez problemu s dnesnim provozem (nacipovana td5), ma to i komfort (zadek muze byt na vzduchu ci aktivni stabiky). S tou spolehlivosti to neni tak hrozny, to auto musis mit rad a nejaky veci mu odpustit. Velikostne to staci, akorat to ma mensi zadni dvere z duvodu 100pal rozvoru. Dobry je, ze jich je vcelku dost ,tak dily jsou jak z vrakarny tak novy. Diky LR forum a komunite jsou vsechny bolesti zname a jak se daji resit a vyresit. Musi se vzit v uvahu, ze to jsou stary odlitany vrany co maji trictvrte mega na hrbu s deseti majitelema. Nechaji se koupit v it nebo spanelsku s minimem rzi. Osobne mam face D2 TD5 v automatu. Nechal jsem ji chipnou a dal jsem velky HD menic prevodovky, sviznostnaprosto v poradku na dalnici se necha svacit na tempomat (jo ma i tu klimu a dokonce i funguje ?) tachometrovych 130-140 km/h. Dal jsem 2' nahoru a o neco vetsi kola. Pouzivam to jako takovy rodinny auto co i neco projede, odtahne 3,5t i nejaky ten vylet da. Kdyz jedu nekam sam mam vzadu suplikovy system s preklopem pres zadni sedacky a spim uvnitr, jinak se na strechu da dat jakykoliv stresni stan, popripade tahnout za sebou teardrop. Vsechno to slo neuveritelne nahoru, Patroly, Gecka, Wranglery, Land Cruisery vsech modelu, Defy atd.... bud nejsou nebo stoji raketu nebo padly na stavby (napr. GR61 napravy pod Jeepy) a dily.

Naposledy editováno 02.11.2022 20:41:21

Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 22:13 | Nahoru | #89
Kdybys slevil z toho pohodlí a jezdil jen (jiho) východním směrem, co Niva?

Pracovní offroad 4x4

4.11.2022 v 20:43 | Nahoru | #90
Dnes jsem potkal Hyundai Terracan,nevypadal spatne...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist