globalmoto_kveten





Téma: Pracovní offroad 4x4
 
29.12.2014 v 09:43
Krásné (konečně) zasněžené ráno
Padl na mě docela milý úkol - vybrat nějakou pracovní plechovku pro potřeby myslivce/lesáka.
Takže rozhodně 4x4 se slušnou průchodností, stačí i pouze dvoumístné + alespoň malý zavazadelník. Podmínkou také koule na tažení vozíku (stačí do 0,5 tuny). Přehnané očekávání na design není, spíš robustnost a spolehlivost. Nájezd max 100km měsíčně, takže určitě benzín. Možnost by byla i pickup...
největší podmínkou by asi bylo ,aby to auto bylo schopný ještě pár let projít přes STK - takže něco, co příliš nerezne.
Finanční limit cca 50tis, možná bych se dostal i na 80, ale samozřejmě méně-lépe.
Zatím vybírám z trojlístku Lada Niva, Suzuki Samurai, Suzuki Jimny (možná i Land Rover Freelander).

Máte nějaké jiné nápady, popřípadě doporučení - co jo, co ne a proč? Ideálně vlastní zkušenost, ale beru i "setřenice bráchy mojí tety přes tři kolena"...

Díky
Adam

Naposledy editováno 29.12.2014 09:43:35

2 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 11:52 | Nahoru | #1
Žije ještě tohle téma?

Řekl jsem si, že by si pořídil něco na lehký off na zimu a v létě to vzal na nějaký light trip na Balkán. Auto typu, jak se dneska píše "overland", žadný hard off. Předpoklad je lift cca 2" a nějaký A/T pneu. Nějakej základní komfort (tzn. klima ), aby to mohlo v poho jet kilo po dálnici a buď aby se v tom dalo ve dvou vyspat, nebo šel nahoru stan. To je asi ale ten nejmenší problém. Z toho mála, co jsem měl možnost si projet, tak bych rád, aby to mělo redukci. Takže to se rovnou posouváme do segmentu mimo SUV řekněme. Nechtěl bych 3-dvířko, prostě se mi to nelíbí. Snad jen kromě Jimnyho, ale ... viz níže

Šel jsem na to jako na motorky - takže strávil čtením xx hodin, co, kde, jak, jakej motor, jakej ne, a něco objel. Ale už jsem z toho trochu unavenej a demoralizovanej.

Sympatico je mi Grand Vitara a to jak gen1, tak gen 2 - splňuje to vše, ale bohužel je to vesměs na prach shnilý i když to třeba nejdřív není vidět. Navíc to hnije zevnitř ven, tak "minimum rzi" je v reálu často už pekáč. Forestry reznou snad úplně nejvíc. Pajera se přes svojí pověst musej servisovat trošku víc (takovej jsem získal dojem), ideální motorizace tam taky úplně není a opět - hnije to strašně. Terrano II prakticky totéž a jedinej jakžtakž motor je 2,7TDI. Jimny sympaťák, ale fakt mini a s takhle krátkým rozvorem a zadním pohonem to musí bejt v zimě s pangejtem jistota A hnije. Land Rovery snad ani nemám odvahu kupovat (např. Diskoška 2), tam to chce jezdit rovnou s připíchlou diagnostikou (to cituju LR forum). Patrol je už hrozný hovado a opět - je to Japonec, je to zrezlý total. Teď se prokousávám Jeepama a už mě to snad ani nebaví číst a už vůbec se zas jet na něco dalšího podívat. Zatím jsem u Cherokee (to je myslím KJ) a rozumnej motor je snad jen 3,7 béňo, kde standart dle předpisů je 15/100. Počítám s vyšší spotřebou, v pohodě, ale ostatní jezděj podle předpisů do 10.

Má tohle vůbec řešení? Můžu koupit kaši za 80 a na jaře ji vyhodím s ní i těch 80tis. Představa je tak 100-150tis. Nevím, jak moc mě to bude bavit.

(reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 17:29 | Nahoru | #2
Animals21> KJ ma redukci jo ? Jak to ma reseny zavery ? jestli stejne jako WK tak to v terenu taky moc dlouho jezdit nebude.

S timhle rozpoctem a tim ze hledas neco malyho je me te celkem lito. Nic slusnyho asi nesezenes.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4

2.11.2022 v 18:53 | Nahoru | #3
Animals21> 2.5 crd u jeepa je za me v pohode, mam ho ve voyageru. Mam pocit ze snad ani nema dvouhmotu a dpf. 2.8 crd by mel taky bejt ok, oba od VM motori.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist