globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
 
17.8.2014 v 17:11
Ahoj všem,
pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...


Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
Anketa: Pojede???
Jak fík
50%
26
Nepojede
0%
0
Rozlítne se při startu
2%
1
Zařve na brzdě
13%
7
Ani nechytne
0%
0
Bude to bez problému
6%
3
Najede něco km a konec
29%
15

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 13:27 | Nahoru | #2491

dewwil píše: Ve vůlích to nebude, kontrolováno cca 10x než se to zadeklovalo ve víc možnostech natočení kliky... Někde to mám zapsaný kolik byly sací a výfukový, tak až to najdu tak je sem písnu...



To by me zajimalo, porovnam to s hranicnima hodnotama doporucenejma pro vtr. Byly mereny oba valce? A nehejblo se pak s rozvodama - casovani, jiny vacky? Zpusob mereni byl asi otisk do plasteliny, ono to snad ani jinak nejde.

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 13:30 | Nahoru | #2492
Nemela jedna palice jinak vysoky tesneni ?

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 13:45 | Nahoru | #2493

Ozzy_ píše: Nemela jedna palice jinak vysoky tesneni ?


Na to by přišli při nalívání kompresních prostorů.

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 13:54 | Nahoru | #2494
Chlapi neblázněte,tu motorku během zajíždění a čekání na brzdu slyšelo takovejch lidí co tomu relativně rozumí,že aby ťukali ventily do válce je min.divný

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 14:10 | Nahoru | #2495
Jasek> to se muze projevit az v nejvyssich otackach. A myslim se kdyz ventil lehce lizne hlavu pistu, na zvuku to nepoznas.

Naposledy editováno 03.01.2015 14:11:23

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 14:31 | Nahoru | #2496
Stev> To je možný,ale stejný písty,hlavy,těsnění,ventilový vůle i ojnice a potkanej jen jeden a Murkin se do vysokejch ani nedostal,mě z toho pořád vychází moc "volítaná" palice,ale může to být samo úplně jinak

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 14:39 | Nahoru | #2497
Jasek> casovani ventilu mohlo bejt ruzny. Ale ja taky nemuzu vedet cim to bylo, je to jen teorie. Hlavni je, jestli je dobrej zbytek motoru. Pak staci osadit novy hlavy a pred finalnim smontovanim zkontrolovat kompresi, rozvody, a vzdalenost ventilu od valcu.

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 15:17 | Nahoru | #2498
Taky si myslim ze byl spatnej nastavenej "spalovaci prostor" - vule po okrajich pistu - "squish" a tuklo si to v max otackach. I na nizsi zatizeni se ten motor pred tim nez skapal podival k omezovaci - a tam si myslim ze si to tuklo az ten ventil ulitnul...

A teda zatim u vsech motoru co jsem videl kam spadnul ventil a ojnice vypadala zdrava tak nasledne neco odeslo kdyz se to poskladalo s tou samou. Tady je ojnice silnejsi a ta destrukce neni tak velka, tak snad to bude jinak..

Naposledy editováno 03.01.2015 15:19:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 15:20 | Nahoru | #2499
assassin> Proč jen na jednom?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 15:31 | Nahoru | #2500

Jasek píše: assassin> Proč jen na jednom?


To je otazka, ja bych ale pred slozenim zkontroloval oba. Tusim ze se nejak podkladaly valce? Tam budou hrat roli desetinky .. Na zadnim mohlo bejt neco malinko jinak - treba to casovani - seriovy vycky jsou plus minus nakej stupen jinak - ostatne taky z nich Sam sundava kola a lisuje je tam "presneji" ...

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 15:32 | Nahoru | #2501

Jasek píše: Stev> To je možný,ale stejný písty,hlavy,těsnění,ventilový vůle i ojnice a potkanej jen jeden a Murkin se do vysokejch ani nedostal,mě z toho pořád vychází moc "volítaná" palice,ale může to být samo úplně jinak



Ale dostal,normalne se to dotocilo k omezovaci a je fakt,ze motor byl na volnobeh hlucnejsi.Pri roztocenem motoru je v mistnodti tolik hluku,ze to klepani se tam ztrati.Muselo se to ale potkavat docela slusne,podle toho druheho ventilu,jak se zazral do pistu.

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 15:59 | Nahoru | #2502
Tak jsem vyhrabal zápisky a ventily byly seřízeny na 0.18 sací a 0.22 výfuk na obou válcích... Tolerance sacích je 0.10 - 0.20 a výfuck 0.20 - 0.30... Už mě napadá jen změřit výšku pístů od čepu nahoru, jestli se u Wosnera někde nesekli...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 16:05 | Nahoru | #2503

dewwil píše: Hlavy půjdou nyní z TLS (mají nižší kompresi) s vačkama TLR, TLR hlava nepřežila návrat ventilu a byla ventilem proseknuta až na vodu... Takže za chvíli už bude TL1120R zase vrčet


Čistě ze zájmu jsem zkouknul katalogy ND Suzuki, hlavy, těsnění válce i hlavy jsou shodné pro TL-S a TL-R, tak nevím, jestli se kompresení poměr změní.

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 16:13 | Nahoru | #2504
No, začíná mi to být jasné, ventilová vůle je něco jiného než valve to piston clearance.
Ventil musí být okolo horní úvrati při střihu vždy minimálně 1,5 mm nad pístem, v krajním případě se nechává 1,0 mm. Více snad napoví obrázek.



(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 16:21 | Nahoru | #2505

assassin píše: To je otazka, ja bych ale pred slozenim zkontroloval oba. Tusim ze se nejak podkladaly valce? Tam budou hrat roli desetinky .. Na zadnim mohlo bejt neco malinko jinak - treba to casovani - seriovy vycky jsou plus minus nakej stupen jinak - ostatne taky z nich Sam sundava kola a lisuje je tam "presneji" ...



Právě, že válce se nepodkládaly, byl tam pouze kolem vložky a válce udělán zápich na těsnící O-kroužek, který utěsnil ocelový prstenec



















a ojnice to musej vydržet, každopádně ji sundat a proměřit...




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 16:28 | Nahoru | #2506
geloš> no TLR má kompr. poměr 11,7:1 a TLS 11,3:1. Vrtání, zdvih a písty jsou stejné, akorát TLR má písty z výroby kované... Tudíž rozdíl už musí být pouze v hlavě resp. ve spal. prostoru...

e: podle výpočtů(naplnění spal. prostoru oilem v HÚ) jsem se dostal na číslo 14,02:1 a podle měření kompresoměrem to je 13,57:1

Naposledy editováno 03.01.2015 16:33:24

2 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 17:20 | Nahoru | #2507
Dewwil: kompresni pomer muze byt ok - ale jak pise gelos jde o vzdalenost mezi pistem a ventilem, nebo dokonce pistem a hlavou na obvodu...

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 17:25 | Nahoru | #2508
assassin> jj, ta vzdálenost mi právě vrtá hlavou, musí se změřit ta výška pístu od čepu nahoru, v tom bude asi zakopanej pes... Proto se to nejspíš potkalo jen na jednom válci...

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 17:33 | Nahoru | #2509
assassin>Jasný,to bylo první co si myslel Pepa,že asi trošku podcenil,ale obě ty střechy byly odfrézovaný stejně,možná opravdu každej píst jinak vysokej od čepu.

žádná prdel,psát jedním prstem

Naposledy editováno 03.01.2015 17:35:10

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 17:52 | Nahoru | #2510
Jasek: mas polamanou ruku?

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 17:52 | Nahoru | #2511

dewwil píše: Tak jsem vyhrabal zápisky a ventily byly seřízeny na 0.18 sací a 0.22 výfuk na obou válcích... Tolerance sacích je 0.10 - 0.20 a výfuck 0.20 - 0.30... Už mě napadá jen změřit výšku pístů od čepu nahoru, jestli se u Wosnera někde nesekli...



Az slozite motor, nastavte rozvody, dejte plastelinu na pisty, a protocte motor. Musi tam byt kolem 1.5 mm jak tu bylo napsano. Tohle se musi delat vzdycky kdyz menis pisty nebo nejak vic upravujes rozvody.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 17:55 | Nahoru | #2512

dewwil píše: podle výpočtů(naplnění spal. prostoru oilem v HÚ) jsem se dostal na číslo 14,02:1 a podle měření kompresoměrem to je 13,57:1



Jakym zpusobem to kompresomer meri? Ta pocitana hodnota neni realna komprese, jen pomer mezi spalovakem a celkovym objemem. Ale udava se prave tahle hodnota i od vyrobce.

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 18:00 | Nahoru | #2513
no zajimavy,myslim ze jsi mel anketu vynechat doufam ze me to u gsxr klapne aspon

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 18:00 | Nahoru | #2514
Stev> měří tlak ve válci v PSI, jako když měříš tlak v pneu...

e: ale bude to odpovídat výpočtu, protože kompresoměr má redukci na svíčky s polovičním závitem než dlouhá svíce...

Naposledy editováno 03.01.2015 18:03:03

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 18:08 | Nahoru | #2515

jungen píše: no zajimavy,myslim ze jsi mel anketu vynechat doufam ze me to u gsxr klapne aspon



To víš, něco se podaří a něco se posere, ale zas je klika, že to neodsral válec a píst půjde znovu použít, pouze se líznou frézou, aby tam nebyl takovej kompr. poměr a nevrazil do ventilů a bude to cajk...

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 18:13 | Nahoru | #2516
ale jo,snad se podari,vse je na udel zivotnosti zase,pokud ma pist jeste rezervu tak ok,jen at neni pak problem s chlazenim dna atd,uz jsem to taky parkrat zazil

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 18:23 | Nahoru | #2517
jungen> jasný, rezerva tam je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 18:28 | Nahoru | #2518

assassin píše: Jasek: mas polamanou ruku?



naštěstí jsem jen nikdy nezvládl psát víc prstama,ale už přestávám kroužit

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 18:28 | Nahoru | #2519
Nemohla byt ta jedna hlava treba nekdy rovnana?

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

3.1.2015 v 18:32 | Nahoru | #2520
DRN.> jo, tak to nikdo neví, ta možnost tu ale je, dík za tip, proměříme, že nás to nenapadlo dříve Víc hlav víc ví
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist