2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) správné zajíždění motoru po komplení go
fidlimydli píše: Honit motor při zajíždění se spíš myslí použít vyšší otáčky s malou zátěží. Hlavně nepodtáčet a nedrtit to do kopce pod plným plynem, ale podřadit a nechat motor volně běžet. Po prvních pár km nevadí ani ty trošku vyšší otáčky, ale bez zásadní zátěže. Pozor si dej třeba když vyjedeš na kopec a pak na horizontu ubereš plyn. Píst se přestane chladit palivem, ale ještě je pořád horký a má to tendenci se po pár metrech přidírat. Já teď zajíždím a motor už krásně běží, ale neměl rád střední zátěž, kterou se jezdí normálně. Buď jsem musel podtáčet, nebo jet o kvalt niž a víc točit, jinak se přidíral a to mám zvednutou jehlu.
Vyvaruj se M2T. Doporučuji Mogul TS. Rozdíl v ceně, kouřivost a karbonizace je oproti M2T zlomková.
Suhlas, až na ten olej: Já bych napsal spíš: Vyvaruj se Mogul TS! Do těch našich babiček patří M2T. Prvních ca 500km 1:20. Dalších 1000km 1:25 a pak normálně 1:33.
Tady už se milionkrát psalo, že Jawa/ČZ musí prdět, smrdět a týct z vejfuku olej. Když ne, tak po pár km zadřeš!
Naposledy editováno 11.05.2014 08:16:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) správné zajíždění motoru po komplení go
sered píše: Suhlas, až na ten olej: Já bych napsal spíš: Vyvaruj se Mogul TS! Do těch našich babiček patří M2T. Prvních ca 500km 1:20. Dalších 1000km 1:25 a pak normálně 1:33.
Tady už se milionkrát psalo, že Jawa/ČZ musí prdět, smrdět a týct z vejfuku olej. Když ne, tak po pár km zadřeš!
Mogul TS a M2T je téměř stejnej olej, obojí je to hnědá břečka, do jawy dostačující. Nejspíš sis to spletl s TSF.
Já doporučuju do Jawy Lavio Moto Synt 2T, jezdí na něj půlka Jawamanie. Je to olej cenově skoro stejnej jako TS, ale je to polosyntetika a ta kouřivost je oproti TS o třídu níž. Nic to ale nemění na mazacím poměru po záběhu - bronz futra 1:33, jehly 1:40 až 1:45. Na záběh je lepší dát první dvě tři nádrže trochu víc oleje.
Co se záběhu týče, od začátku jsem motorce dával plnej kotel (samozřejmě trochu s rozumem) sice měla ze začátku tendenci se přidírat, ale teď je ten motor zajetej tak, že ujedu každé 639...
EDIT: písmenka
Naposledy editováno 11.05.2014 10:19:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) správné zajíždění motoru po komplení go
sered píše: Suhlas, až na ten olej: Já bych napsal spíš: Vyvaruj se Mogul TS! Do těch našich babiček patří M2T. Prvních ca 500km 1:20. Dalších 1000km 1:25 a pak normálně 1:33.
Tady už se milionkrát psalo, že Jawa/ČZ musí prdět, smrdět a týct z vejfuku olej. Když ne, tak po pár km zadřeš!
Taky jsem zastával tento názor, ale několik věcí mne přesvědčilo. Do babiček se vždy lil M2T, protože nic jiného nebylo. V dnešní době, kdy jsou lepší oleje nevidím důvod nepoužít lepší rozumný olej.Kartery taky nebudeš dávat na hermetik. Polosyntetika a syntetika je naprostá blbost, souhlasím. To je fakt na zadření, protože se u těchto motorek trhá olejový film. Mogul TS je minerální olej stejně jako M2T, jen má lepší kluzné a hořící vlastnosti. Kamarád zajížděl na M2T Péráka a pořád se mu to přidíralo. Když pak pro kontrolu sundal hlavu, měl ve válci rýhy. Taky se mi to párkrát přidíralo a když jsem sundal hlavu, válec je bez známek jakéhokoliv problému. Kamarád přestal používat M2T a hele, ono se to nepřidírá a motor líp jede. Mám 800km a motor výrazně ožil. Poslední nádrž vyjedu na 2:20 a pak přejdu na stálých 1:33 pokud to nebude zlobit. Vyšší ředění taky nedoporučuji, je riziko přidření bronz pouzdra na ojnici. Mladší motorky s jehličkami by mohly jít ještě nepatrně výše.
Tolik má osobní zkušenost. Za mne je Mogul TS moderní minerální olej odpovídající viskozity s nízkou kouřivostí, karbonizací a výbornými mazacími vlastnostmi za pár kaček plně nahrazující M2T, který brání většinou ti, kteří nic jiného nevyzkoušeli, nebo je jim líto přidat 40kč za litr. Vyvarovat se syntetiky a olejů do pil, ty jsou určeny pro motory o úplně jiné konstrukci jedoucí v jiných otáčkách. Tam fakt hrozí zadření, nebo min. vyšší opotřebení. Lepší olej ano, ale s rozumem.
Edit: Kdybychom chtěli být důslední, nemohl by jsi použít ani M2T, protože za těch 60let prošel taky vývojem a není to to samé co tehdy.
Naposledy editováno 11.05.2014 10:55:26
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa bizon 250/623 - 350/633 [1, 2] Jawa 250/623 Bizon | Loggy | 42 | 13.11.2023 v 22:59 Dolin |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Problém s babettu 210 Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, Jawa 2... | DrevoKocurik | 6 | 6.10.2021 v 19:59 DrevoKocurik |
Jawa 250 unifikovaná řada Jawa 250/623 | oojirka | 15 | 12.2.2021 v 08:33 Tačvůd |
Jawa 250/623 Bizon - číslo rámu Jawa 250/623 | muchaky | 2 | 3.7.2020 v 00:13 muchaky |