bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa bizon 250/623 - 350/633
10.11.2023 v 10:33
Ahoj, je cennější/vzácnější Jawa bizon 250/623 nebo 350/633?
všichni kolem mě tvrdí, že je cennější 250tka, ale 350 se vyrobilo o cca 300ks míň, tak mi to nedává smysl.

- nevíte kolik bizonu 250/623 je aktuálně evidováno v Čr a vyplatí se koupit jako investice?
Předchozí
1 2
Následující

Jawa bizon 250/623 - 350/633

13.11.2023 v 09:16 | Nahoru | #31
No u Bizona 250-350 je nutné měnit mimo válců, hlav, ojnic a pístů ještě i kliku. Klika ČZ 247/472 a Jawa 633/634 je jiná asi o milimetr jinak je uložení ojnice.
Ohledně ceny,..relativně si Bizon, a je jedno jestli 250 nebo 350 drží. Cena je furt tak nějak 150-200 tisíc. ale spíše prodeje stagnují. Zde je vlákno s vývojem cen: https://www.veteran...118&idtop=320228 a je dobré sledovat bazoš a podobně.

Obecně nevím co znamená formulace "koupit jako investice?". Jakože pokud koupíš za 90.000,- hezkého s TP v původnm stavu a obratem nabídneš za 180.000,- je to asi dobrá investice. Pokud to chceš nechat doma na 10-20-30 let tak Ti asi bude dost jedno, jestli si dal tolik nebo tolik, protože ty pěníze budou mít dík inflaci, ekonomice a dalším faktorům úplně jinou hodnotu. Přeci nejde srovnávat cenu Bizona 1970, 1990, 2000 a dnes,..za dvacet let. jedině poměrem v průměrnému platu a to je přesi pak úplně jiná písnička.

Třeba Jawa 500 OHC je dnes za 850-milion...ale v roce 1953 stála původně 150.000,- ve staré měně, potom v červenci 30.000,- následně 22.000,- nakonec 15.000,-. Poslední dvě ceny v průběhu dvou měsíců! Při platu kolem 1.000,-/měsíc..... https://www.czso.cz...1b3f58ae?version=1.1 to bylo 15-22 měsičních platů. Takže poměrem je dnes cena Jawy 500 asi jednou tolik co v době kdy to byla novinka. 15-22x dnešní průměr 42000.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa bizon 250/623 - 350/633

13.11.2023 v 12:14 | Nahoru | #32
Bizona sem viděl asi jen jednou v životě, nechápu konstrukci předku. To jako vidle drží pouze v dolních brýlích? Vždyť se to musí kroutit jak had. A to namáhání při brždění, to nechápu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa bizon 250/623 - 350/633

13.11.2023 v 12:38 | Nahoru | #33
pavelgl1> A jaká si myslíš, že je funkce těch horních brýlí u tvojí motorky? Když vyndáš osu kola, tak si tím můžeš kroutit jak chceš. Kvůli tomu to tam není.

Jawa bizon 250/623 - 350/633

13.11.2023 v 12:40 | Nahoru | #34
Mají to tak i skútry. A to asi brzdí celkem líp jak nějakej Bizon.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa bizon 250/623 - 350/633

13.11.2023 v 15:40 | Nahoru | #35
PetrL3> Naivně sem předpokládal, že horní brýle se používají právě kvůli vyšší huhosti celé vidlice než má třeba kolo. Přece když trubky nejsou chycené v horních brýlích, tak na spodní brýle musí působit mnohem větší zkrutné síly.

(reakce na) Jawa bizon 250/623 - 350/633

13.11.2023 v 17:00 | Nahoru | #36
pavelgl1> to působí. Ale když si uvědomíš, jaké následky ma třeba čelňák u konvenční vidlice, kde se ohnou, jaké následky to má u USD vidlice, kde se deformuje i rám, pokud už se ohnou i vidle a přitom brejle furt drží, tak je pro běžný provoz vlastně jedno, když v tom místě není ta tuhost až taková. Holt to rupne při nehodě dřív, to už není tak důležitý.

Naposledy editováno 13.11.2023 17:05:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa bizon 250/623 - 350/633

13.11.2023 v 19:12 | Nahoru | #37

PetrL3 píše: pavelgl1> A jaká si myslíš, že je funkce těch horních brýlí u tvojí motorky? Když vyndáš osu kola, tak si tím můžeš kroutit jak chceš. Kvůli tomu to tam není.



Tohle uplne nechapu, horni bryle maji na tuhost celku pomerne zásadní vliv ne? Jak co se ohybu pro brzdění tyka tak i na krut…

Samo, netvrdím, ze jednobrejlova vidlice nejde navrhnout dostatecne tuha - pouziva se to na skutrech nebo na horských kolech …

Jawa bizon 250/623 - 350/633

13.11.2023 v 19:23 | Nahoru | #38
Berme to tak, že Bizon je potomek UŘ, a to byl takový kříženec motorky a skútru.
A ať vám nevypadnou oči z důlků.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa bizon 250/623 - 350/633

13.11.2023 v 20:31 | Nahoru | #39

assassin píše: Tohle uplne nechapu, horni bryle maji na tuhost celku pomerne zásadní vliv ne? Jak co se ohybu pro brzdění tyka tak i na krut…

Samo, netvrdím, ze jednobrejlova vidlice nejde navrhnout dostatecne tuha - pouziva se to na skutrech nebo na horských kolech …



Myslím krut do strany. Když zarazíš přední kolo třeba do kouta a zabereš řídítkama do strany. Je to velká páka, ty brejle jsou od sebe kousek.
Při brzdění je to jasný.

Samozřejmě nesrovnávám to s vysokýma brýlema co se stahujou 2 a 3 šroubama, ale s běžnýma rozpočtovkama, 2+1 šroub. Kam tím zakroutiš, tak to zůstane, ty brejle to stejně neudrží.

(reakce na) Jawa bizon 250/623 - 350/633

13.11.2023 v 21:09 | Nahoru | #40
PetrL3> Zdánlivě triviální a ve prospěch dvojitých brejlí.
Jenže je to otázka konstrukčního provedení a použitých materiálů. Masivní ocelové spodní brejle s přivařenými trubkami jsou úplně jinde v porovnání s se svěrným spojem v hliníku. Nejslabší místo je napojení krku do brejlí, ale zase, dá se zvětšit průměr přivařené trubky, dimenzovat ložisko a je po problému. Platí omezení zdvihu, protože do krátké vidlice nejde nastrkat všechen potřebný pajšl, i když je protažená pod osu kola.

Jawa bizon 250/623 - 350/633

13.11.2023 v 22:43 | Nahoru | #41
A všimli jste si, že UŘ a následně bizon jsou první deltaboxy od Jawy? Dávno před Japonci?

Jawa bizon 250/623 - 350/633

13.11.2023 v 22:59 | Nahoru | #42
Normální Jawa jako pérák, kývačka a panelka má sice dvoje brýle asi 15-20cm od sebe,.ale nízké, jakoby jen asi 1,5cm výšky co objímá trubku kluzáku, ale Bizon má krk a brýle silnější. Trubka kluzáku je silnější, brýle mají asi 4cm a trubka je tam nalisovaná napevno a drží festovně. Průměr krku (ložisek) a třeba i počet kuliček je dvojnásobný proti kývačkám a tak. Celkově je to úplně jiná konstrukce ve všem.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Problém s babettu 210 Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, Jawa 2... DrevoKocurik 6 6.10.2021 v 19:59 DrevoKocurik
Jawa 250 unifikovaná řada Jawa 250/623 oojirka 15 12.2.2021 v 08:33 Tačvůd
Jawa 250/623 Bizon - číslo rámu Jawa 250/623 muchaky 2 3.7.2020 v 00:13 muchaky
2T olej do motorky vs skůtru Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang,... Váša04 10 21.7.2019 v 00:02 jawakain


TOPlist