všichni kolem mě tvrdí, že je cennější 250tka, ale 350 se vyrobilo o cca 300ks míň, tak mi to nedává smysl.
- nevíte kolik bizonu 250/623 je aktuálně evidováno v Čr a vyplatí se koupit jako investice?
Ohledně ceny,..relativně si Bizon, a je jedno jestli 250 nebo 350 drží. Cena je furt tak nějak 150-200 tisíc. ale spíše prodeje stagnují. Zde je vlákno s vývojem cen: https://www.veteran...118&idtop=320228 a je dobré sledovat bazoš a podobně.
Obecně nevím co znamená formulace "koupit jako investice?". Jakože pokud koupíš za 90.000,- hezkého s TP v původnm stavu a obratem nabídneš za 180.000,- je to asi dobrá investice. Pokud to chceš nechat doma na 10-20-30 let tak Ti asi bude dost jedno, jestli si dal tolik nebo tolik, protože ty pěníze budou mít dík inflaci, ekonomice a dalším faktorům úplně jinou hodnotu. Přeci nejde srovnávat cenu Bizona 1970, 1990, 2000 a dnes,..za dvacet let. jedině poměrem v průměrnému platu a to je přesi pak úplně jiná písnička.
Třeba Jawa 500 OHC je dnes za 850-milion...ale v roce 1953 stála původně 150.000,- ve staré měně, potom v červenci 30.000,- následně 22.000,- nakonec 15.000,-. Poslední dvě ceny v průběhu dvou měsíců! Při platu kolem 1.000,-/měsíc..... https://www.czso.cz...1b3f58ae?version=1.1 to bylo 15-22 měsičních platů. Takže poměrem je dnes cena Jawy 500 asi jednou tolik co v době kdy to byla novinka. 15-22x dnešní průměr 42000.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa bizon 250/623 - 350/633
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa bizon 250/623 - 350/633
1 reakcí na tento příspěvek Jawa bizon 250/623 - 350/633
Naposledy editováno 13.11.2023 17:05:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa bizon 250/623 - 350/633
PetrL3 píše: pavelgl1> A jaká si myslíš, že je funkce těch horních brýlí u tvojí motorky? Když vyndáš osu kola, tak si tím můžeš kroutit jak chceš. Kvůli tomu to tam není.
Tohle uplne nechapu, horni bryle maji na tuhost celku pomerne zásadní vliv ne? Jak co se ohybu pro brzdění tyka tak i na krut…
Samo, netvrdím, ze jednobrejlova vidlice nejde navrhnout dostatecne tuha - pouziva se to na skutrech nebo na horských kolech …
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa bizon 250/623 - 350/633
assassin píše: Tohle uplne nechapu, horni bryle maji na tuhost celku pomerne zásadní vliv ne? Jak co se ohybu pro brzdění tyka tak i na krut…
Samo, netvrdím, ze jednobrejlova vidlice nejde navrhnout dostatecne tuha - pouziva se to na skutrech nebo na horských kolech …
Myslím krut do strany. Když zarazíš přední kolo třeba do kouta a zabereš řídítkama do strany. Je to velká páka, ty brejle jsou od sebe kousek.
Při brzdění je to jasný.
Samozřejmě nesrovnávám to s vysokýma brýlema co se stahujou 2 a 3 šroubama, ale s běžnýma rozpočtovkama, 2+1 šroub. Kam tím zakroutiš, tak to zůstane, ty brejle to stejně neudrží.
Jenže je to otázka konstrukčního provedení a použitých materiálů. Masivní ocelové spodní brejle s přivařenými trubkami jsou úplně jinde v porovnání s se svěrným spojem v hliníku. Nejslabší místo je napojení krku do brejlí, ale zase, dá se zvětšit průměr přivařené trubky, dimenzovat ložisko a je po problému. Platí omezení zdvihu, protože do krátké vidlice nejde nastrkat všechen potřebný pajšl, i když je protažená pod osu kola.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Problém s babettu 210 Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, Jawa 2... | DrevoKocurik | 6 | 6.10.2021 v 19:59 DrevoKocurik |
Jawa 250 unifikovaná řada Jawa 250/623 | oojirka | 15 | 12.2.2021 v 08:33 Tačvůd |
Jawa 250/623 Bizon - číslo rámu Jawa 250/623 | muchaky | 2 | 3.7.2020 v 00:13 muchaky |
2T olej do motorky vs skůtru Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang,... | Váša04 | 10 | 21.7.2019 v 00:02 jawakain |