globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: správné zajíždění motoru po komplení go
10.5.2014 v 22:57
zdravím mam dotaz ohledně zajíždění motoru ,co dávat za olej atd. našel jsem 2 metody zajíždění ale nevím ,která je ta správná ,1. je že se motor má honit hned od začátku akorád dobře zahřát a ta 2. je pozvolna a šetřit to. prosím poraďte nevím si s tím rady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) správné zajíždění motoru po komplení go

11.5.2014 v 10:52 | Nahoru | #1

sered píše: Suhlas, až na ten olej: Já bych napsal spíš: Vyvaruj se Mogul TS! Do těch našich babiček patří M2T. Prvních ca 500km 1:20. Dalších 1000km 1:25 a pak normálně 1:33.
Tady už se milionkrát psalo, že Jawa/ČZ musí prdět, smrdět a týct z vejfuku olej. Když ne, tak po pár km zadřeš!



Taky jsem zastával tento názor, ale několik věcí mne přesvědčilo. Do babiček se vždy lil M2T, protože nic jiného nebylo. V dnešní době, kdy jsou lepší oleje nevidím důvod nepoužít lepší rozumný olej.Kartery taky nebudeš dávat na hermetik. Polosyntetika a syntetika je naprostá blbost, souhlasím. To je fakt na zadření, protože se u těchto motorek trhá olejový film. Mogul TS je minerální olej stejně jako M2T, jen má lepší kluzné a hořící vlastnosti. Kamarád zajížděl na M2T Péráka a pořád se mu to přidíralo. Když pak pro kontrolu sundal hlavu, měl ve válci rýhy. Taky se mi to párkrát přidíralo a když jsem sundal hlavu, válec je bez známek jakéhokoliv problému. Kamarád přestal používat M2T a hele, ono se to nepřidírá a motor líp jede. Mám 800km a motor výrazně ožil. Poslední nádrž vyjedu na 2:20 a pak přejdu na stálých 1:33 pokud to nebude zlobit. Vyšší ředění taky nedoporučuji, je riziko přidření bronz pouzdra na ojnici. Mladší motorky s jehličkami by mohly jít ještě nepatrně výše.
Tolik má osobní zkušenost. Za mne je Mogul TS moderní minerální olej odpovídající viskozity s nízkou kouřivostí, karbonizací a výbornými mazacími vlastnostmi za pár kaček plně nahrazující M2T, který brání většinou ti, kteří nic jiného nevyzkoušeli, nebo je jim líto přidat 40kč za litr. Vyvarovat se syntetiky a olejů do pil, ty jsou určeny pro motory o úplně jiné konstrukci jedoucí v jiných otáčkách. Tam fakt hrozí zadření, nebo min. vyšší opotřebení. Lepší olej ano, ale s rozumem.

Edit: Kdybychom chtěli být důslední, nemohl by jsi použít ani M2T, protože za těch 60let prošel taky vývojem a není to to samé co tehdy.

Naposledy editováno 11.05.2014 10:55:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) správné zajíždění motoru po komplení go

11.5.2014 v 11:49 | Nahoru | #2
fidlimydli> ono říkat !mám najeto 500 km jako Skwanky!, nebo 800km jako ty -> to vůbec neříká jak bude vypadat motor po pěti deseti tisících km. Líbí se mi tady někteří teoretici, kterým se motor při záběhu má snahu přidírat a oni bez demontáže a odstranění prasátka na pístu/válci pokračují v záběhu. Když jsem na Jawa nebo ČZ jezdil, udělal motor a měl snahu se líznout, VŽDYCKY následovala demontáž a oprava. Motory potom najedou >10 000 km bez problémů, jsou živé a rozumě točivé. Ano, kouří s M2T a 1:33: No a co! Zelený ekoteroristi mě nějak nezajímají.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa bizon 250/623 - 350/633 [1, 2] Jawa 250/623 Bizon Loggy 42 13.11.2023 v 22:59 Dolin
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Problém s babettu 210 Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, Jawa 2... DrevoKocurik 6 6.10.2021 v 19:59 DrevoKocurik
Jawa 250 unifikovaná řada Jawa 250/623 oojirka 15 12.2.2021 v 08:33 Tačvůd
Jawa 250/623 Bizon - číslo rámu Jawa 250/623 muchaky 2 3.7.2020 v 00:13 muchaky


TOPlist