globalmoto_kveten





Téma: dnešní systémy LPG
 
16.10.2013 v 00:57
Zdarec-najde se tu nějakej specialista přes LPG?

v předchozím autě jsem měl starší systém LPG s tzv. směšovačem s ručním přepínáním a jelikož chci novější káru zase na LPG, měl bych k tomu dotaz, pokud by někdo věděl...

LPG systémy v dnešních moderních motorech se přepínjí na LPG sami (po zahřátí motoru na cca 35-40 st.) a údajně pracují již pouze s přistříkáváním benzínu(v určitých intervalech-cca každý 7-10 cyklus), kvůli chlazení trysek, ,takže k reálné spotřebě na LPG je třeba připočíst ještě cca 10+% spotřebu benzínu...

Když vezmu v potaz ranní studený starty a krátký popojížďky v zimním období, kdy motor poběží pouze na benzín, nezdá se mi dnešní LPG již tak výhodný...

Otázka zní:
je pravda, že dnešní nové LPG systémy (po zahřátí motoru a přepnutí na LPG) fungují všechny s přístřikem benzínu(kvůli chlazení), nebo je to individuální ( podle použitého výrobce LPG a typu motoru) a tudíž s nimi lze jezdit pouze na LPG bez přístřiku benzínu?

díky za objasnění
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující

dnešní systémy LPG

18.10.2013 v 22:09 | Nahoru | #121
AndelCK, ja jsem taky jasne napsal ze pouze zdeluji svuj pohled na vec. Tudiz ano, beru to jen podle sebe. Ale zivot me naucil ze nekdy se nevyplaci setrit na spatnych mistech. A ted tim nemyslim,ze za kazdou cenu je treba mit velky obsah a honit nekde triko. Nalestenou bidu jsem uzpochopil a znam i par prikladu ve svem okoli.
A jinak, ja mam stavebni firmu, zivim tri auta a masinu. Sam najedu ca 5tkm za mesic nepocitam co najedou dalsi moje auta. Za phm a servisy davam rocne tolik ze by se za to dalo koupit slusne auto. Na plyn mam vic nez jen par km odjeto. Takze bych rekl, ze vim o cem mluvim.
Muj otec ma treba fobii 1.4 LPG se 100ps !!(...podle nej teda, podle me se po zaplynovani sla pulka stada past nekam jinam), zere mu to 8 ma tam klimu a je spokojeny jak zelva. Proti gustu...
Jo a Maserati bych taky asi zaradil nezi popelnice. Trosku jako mit doma supermodelku, kazdy ti ji zavidi, ale v posteli je to kralovna a v kuchyni ku..
Italove at delaji pizzu, pisou opery a malujou fresky. Ale proboha at uz prestanou vyrabet auta, kdyz se to za vic jak sto let jeste nenaucili

PS: ze se budu na motorkarskem foru dohadovat o autech, to jsem si nikdy nepomyslel hehe...

(reakce na) dnešní systémy LPG

18.10.2013 v 23:28 | Nahoru | #122
ptaak> Můžeš prosím o té revizi napsat něco víc nebo někdo jinej,protože po mě to za posledních 15letech a třech autech na plyn nikdy nikdo nechtěl, na stk prostě nikde.Je možný že bych měl problémy že to nemám třeba při způsobení nehody-policie,pojištovna atd?Dík

2 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

18.10.2013 v 23:44 | Nahoru | #123
revize lpg se provádí jednou ročně nebo každých 10 000km u podtlakového systému nebo 20 000km u sekvenčního vstřikování.
Na stk by to po tobě měli vyžadovat.
Problém s pojišťovnou nastat může. Chytaj se pak každýho hovna aby nemuseli platit.
Poldům do lpg nic není. Pokud ho máš zapsán v malým tp a na okně lpg nálepku.
Dát jednou ročně 300kč za revizi není tak štrášná investice né? Máš štempl a je klid.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

18.10.2013 v 23:54 | Nahoru | #124
Mandela> tak jednou ročně nebo každých 10tis. km? Děláš mi v tom bordel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

18.10.2013 v 23:59 | Nahoru | #125
dva_hrnce> Pokud najedeš za rok dejme tomu 20 000 km, tak to znamená, že by si měl jít na revizi 2x za rok, ale pokud najedeš dejme tomu třeba jenom 1000 km, tak by ti pak vycházelo, že by si na revizi měl jít až po 10 letech - proto je tam ten dodatek: anebo 1x za rok....
Jinak na revize samozřejmě lidi v 90 % případů serou...řeší to až před STK...

(reakce na) dnešní systémy LPG

19.10.2013 v 00:17 | Nahoru | #126
2stroke> a vždyť já vím

dnešní systémy LPG

19.10.2013 v 01:03 | Nahoru | #127
Jeste jeden poctatny detail kontroluje STK a to stari nadrze. Nesmi byt starsi jak deset let. Je to na ni vyznaceno. Je treba ji ukazat. Pokazde jsem musel vybordelit kufr aby se k ni dostali. A pozor, nerozhoduje datum montaze, ale datum vyroby!! Nekteri chytraci co tyhle veci montujou takhle ojebavaji klienty. Vzdy pri montazi vyzadovat uplne novou nadrz a nedat na debilni argumenty!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

19.10.2013 v 07:45 | Nahoru | #128

WHTRDR píše: mam devitikilo rok 95 2.0 turbo a nedavno se mi potkal motor, bejt tebou bych si to se saabem jeste rozmyslel



aj

noo mezitím jsem o tom něco načetl po netu a teda přešlo mě to Odcházející kazeta SDI je asi to nejmenší. Ztenčený a prohýbající se blok motoru od horkého turba a tím se přidírající klika na bloku mě teda odradily nadobro

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

19.10.2013 v 09:05 | Nahoru | #129

Mandela píše: revize lpg se provádí jednou ročně nebo každých 10 000km u podtlakového systému nebo 20 000km u sekvenčního vstřikování.
Na stk by to po tobě měli vyžadovat.
Problém s pojišťovnou nastat může. Chytaj se pak každýho hovna aby nemuseli platit.
Poldům do lpg nic není. Pokud ho máš zapsán v malým tp a na okně lpg nálepku.
Dát jednou ročně 300kč za revizi není tak štrášná investice né? Máš štempl a je klid.



STK nemůže vyžadovat zpětné dokládání revizí.Není na to žádný zákonný důvod. Je nutné mít pouze platnou revizi.

Problém s pojišťovnou nastat nemůže. Zákon jí neumožnuje neplatit a nebo vymáhat náhradu uhrazené částky. Případy kdy to lze, jsou přesně popsány v zákoně 168/1999 Sb. Tento tam není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

19.10.2013 v 10:16 | Nahoru | #130

AndělČK píše: STK nemůže vyžadovat zpětné dokládání revizí.Není na to žádný zákonný důvod. Je nutné mít pouze platnou revizi.

Problém s pojišťovnou nastat nemůže. Zákon jí neumožňuje neplatit a nebo vymáhat náhradu uhrazené částky. Případy kdy to lze, jsou přesně popsány v zákoně 168/1999 Sb. Tento tam není.



nikde sem nepsal nic o zpětném dokládání. Platná revize ANO.
Problém s pojišťovou nastat může. Dobře víš, že dělají vše pro to aby nemuseli plnit.
Je to každýho věc. O tom se nemá cenu hádat. Jak sem psal. 300 a máš klid.
Stejně tak jako se dělaj revize komínů,kotlů,hromosvodů atd.

(reakce na) dnešní systémy LPG

19.10.2013 v 11:13 | Nahoru | #131

Mandela píše: nikde sem nepsal nic o zpětném dokládání. Platná revize ANO.
Problém s pojišťovou nastat může. Dobře víš, že dělají vše pro to aby nemuseli plnit.
Je to každýho věc. O tom se nemá cenu hádat. Jak sem psal. 300 a máš klid.
Stejně tak jako se dělaj revize komínů,kotlů,hromosvodů atd.



Problém s pojišťovnou může nastat vždy.
Třeba proto ,že nejsi dostatečně oddán Nejvyššímu Pánu, Šrí Krišnovi a provozuješ sex mimo manželství a mimo záměr zplodit potomka.

Pojištovna se ale musí řídit zákony a toto jí neumožnují, stejně jako u revize LPG.

(reakce na) dnešní systémy LPG

19.10.2013 v 11:59 | Nahoru | #132

havrajz píše: aj

noo mezitím jsem o tom něco načetl po netu a teda přešlo mě to Odcházející kazeta SDI je asi to nejmenší. Ztenčený a prohýbající se blok motoru od horkého turba a tím se přidírající klika na bloku mě teda odradily nadobro


no nejvic chvaly je na stary 9000 a 900 ale to je uz jsou prastary stroje mno
jak se toho chytlo gm tak to slo dopyce

dnešní systémy LPG

19.10.2013 v 14:45 | Nahoru | #133
Je to tak jak píše Mandela. Servisák mi říkal, že taky jde o připojení do jednotky v této lhůtě, jinak se výrobce může cukat pro uznání záruky, což platí jen 2 roky že. Ale jinak na to každej asi mrdá, já osobně ne. Právě, že jsem měl chodit každých 20 (což je u mě právě rok), ale po asi 14-15 se mi zapekly uplně vstřikovače, filtr ucpanej, nejelo to (nebo spíš auto jakoby ztěžklo na 2,5t)....ty vstřikovače nějak povyreklamoval s výrobcem, jinak jsem zaplatil práci a filtr. Tak radši dám každých 10tis něco za filtr a kontrolu a mám klid Už neberu LPG na Lukoilu, jen Shell a při poslední kontrole na to koukal a říkal, že je to o hooodně lepší, takže by to třeba zvládlo i těch 20, těžko říct. Osobně se mi tam taky nechce 2 ročně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

19.10.2013 v 14:47 | Nahoru | #134

AndělČK píše: STK nemůže vyžadovat zpětné dokládání revizí.Není na to žádný zákonný důvod. Je nutné mít pouze platnou revizi.

Problém s pojišťovnou nastat nemůže. Zákon jí neumožnuje neplatit a nebo vymáhat náhradu uhrazené částky. Případy kdy to lze, jsou přesně popsány v zákoně 168/1999 Sb. Tento tam není.

Tam by musel být problém způsoben LPG zařízením a jedině v případě, že třeba nemáš platnou revizi, tak pak něco můžou chtít nebo ne?

1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

19.10.2013 v 14:47 | Nahoru | #135
A do třetice, co hrozí když nemáte nálepku LPG na zadním skle? Nikde jsem to nenašel

(reakce na) dnešní systémy LPG

19.10.2013 v 15:11 | Nahoru | #136

ptaak píše: Tam by musel být problém způsoben LPG zařízením a jedině v případě, že třeba nemáš platnou revizi, tak pak něco můžou chtít nebo ne?



Pokuď budeš provozovat vozidlo, které svojí konstrukcí nebo technickým stavem neodpovídá požadavkům bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích, obsluhujících osob, přepravovaných osob a věcí, tak má pojišťovna nárok na úhradu vyplacené částky.

Jenže samotná revize automaticky neznamená, že zařízení v pořádku a naopak.
Důležitý je skutečný stav zařízení a ne platná revize. I vozidlo s čerstvě udělanou revizí nemusí druhý den odpovídat požadavkům bezpečnosti provozu. Naopak jiné vozidlo s propadlou revizí to plnit bude.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

20.10.2013 v 22:58 | Nahoru | #137

ptaak píše: A do třetice, co hrozí když nemáte nálepku LPG na zadním skle? Nikde jsem to nenašel



asi záleží na koho narazíš. Od zákazníků vím, že byli pouze upozorněni policii při kontrole, že by měla být vylepena.
Udajně by te při bouračce s lpg nálepkou měli z auta vytáhnout přednostně. Nevím co je na tom pravdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG

20.10.2013 v 23:50 | Nahoru | #138
Mandela> No slyšel jsem spíš kvůli hasičům při požáru atd...prostě aby bylo vidět, že v autě je LPG zařízení a tak by se k němu mělo přistupovat.

1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

21.10.2013 v 00:05 | Nahoru | #139

(reakce na) dnešní systémy LPG

21.10.2013 v 10:45 | Nahoru | #140

ptaak píše: Mandela> No slyšel jsem spíš kvůli hasičům při požáru atd...prostě aby bylo vidět, že v autě je LPG zařízení a tak by se k němu mělo přistupovat.



no jasně no. To taky.

Krawatasakin- CNG no zleží na okolnostech. Pokud máš čerpačku kolem baráku a jedíš někde v dosahu tak možná jo, ale jinak je to u nás zatím nezajímavý. I u cng se mění nádrže sice až po 15 letech, ale jsou drahý. Cng nedoporučuju.

dnešní systémy LPG

21.10.2013 v 11:57 | Nahoru | #141
Me zas u e46 nejak nebere ten 4x4...

(reakce na) dnešní systémy LPG

21.10.2013 v 13:13 | Nahoru | #142

Mandela píše: Udajně by te při bouračce s lpg nálepkou měli z auta vytáhnout přednostně. Nevím co je na tom pravdy.



V žádném případě, pouze upozornění pro hasiče, že se jedná o vozidlo na LPG, kvůli postupu při protipožárním zabezpečení po dopravní nehodě. A samosebou je dobré vědět, jestli hasím auto na LPG nebo obyč. takže doufám, že všichni co zde provozujou vozidlo na LPG, tu nálepku na okně mají.

(reakce na) dnešní systémy LPG

21.10.2013 v 21:22 | Nahoru | #143

Krawatasakin píše: co byste řekli na tohle bmw?



hlavně si zjisti,kdo to CNG umí v čr servisovat.ty italské přestavby mají v ČR problém i s "obyčejným" LPG u CNG to může být neřešitelný problém...

1 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG

22.10.2013 v 18:01 | Nahoru | #144
Prednostne nikoho tahat nebudou, neni k tomu duvod. Jde opravdu jen o zpusob haseni. Podle mych informaci a skromnych znalosti lpg soustavy je pri havarii nebezpecnejsi sam benzin nez lpg. Cely system je konstruovan velmi bezpecne. Je v nem nekolik jisteni. Za predpokladu ze je cely system namontovan odborne a taky nalezite revidovan neni se absolutne ceho bat. Samy nadrze jsou konstruovany tak aby vydrzely velke mechanicke poskozeni a v pripade pozaru auta a prehrivani nadrze se uvolni pretlakovy bezpecnostni ventil a plyn pouze "kontrolovane" vyhori. Je tedy velmi nizka pravdepodobnost vybuchu. Ja osobne bych zdrhal pryc od auta hlavne kvuli benzinu.
Nalepka na okno je pro hasice jak uz tu bylo receno. Cim vic maji informaci, tim lip. Mi osobne rekli pri posledni montazi ze staci uz dneska napis LPG na prirube vicka u plniciho ventilu. Jediny kdo pak prudil ze nemam nalepku na aute byl technik na STK. Tak se v tom pak vyznej...

Naposledy editováno 22.10.2013 18:05:41

(reakce na) dnešní systémy LPG

23.10.2013 v 07:07 | Nahoru | #145

Holandan76 píše: Za predpokladu ze je cely system namontovan odborne a taky nalezite revidovan neni se absolutne ceho bat.



Právě, přecejenom žijeme v čechách...
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist