globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

7.7.2020 v 07:45 | Nahoru | #3601
Zdarec, tak znova tekoucí vidle .. vyčištění pod guferem moc nepomohlo, takže se budou měnit gufera i prachovky ... poradíte tip kde oboje dobře koupit , a prachovky jsem koukal ty novější modely už mají s tou pružinkou .. asi to bude pasovat i na CRF205L 2015, že ?
díkes
š.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.7.2020 v 07:40 | Nahoru | #3602
Chalani,

chystám se si nechat zapsat do velkého techničáku další rozměry pneu. Legislativně je mi to známo, byl jsem si to už předjednat, tuhle část netřeba řešit. Nicméně bych rád obsáhl všechny myslitelné rozměry. Nechci tam cpát nějaký nesmysl, ale nechci ani zapomenout na něco, co by se mohlo šiknout. Protože ve standartních rozměrech WR250R toho moc v nabídce homo není.

Přední dle TP 80/100 - 21
+ 90/90 - 21
+ 90/100 - 21
+ ?

Zadní dle TP 120/80 - 18
+ 120/90 - 18
+ 110/80 - 18
+ ?

Pokusím se nechat dopsat i rozměry pro Xko včetně kol. Má tam smysl řešit nějaké rozměry navíc oproti standart Xku?

dík

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.7.2020 v 08:30 | Nahoru | #3603
Schválí ti to? To řešíš nějak se zastoupením Yamahy? Na Hondu by se to taky hodilo, ale co se tak psalo tady, je to spíš neresak.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.7.2020 v 09:52 | Nahoru | #3604
Animals21> Zadní 110/80 je podle mě spíš pro menší 125ccm. Přidej tam 110/100-18, dělá se např. Michelin Tracker.
Zajímavé je, že na WR je ráfek 2,15-18, což je podle Mitasu pro 90/90 gumu a v TP je 120/80. A pro 110/100 a 100/10 má podle Mitasu být ráfek 2,50", pro 120/80 ráfek 2,75".
Jak je to legislativně? Co je potřeba udělat, když bych chtěl nahradit palcové rozměry metrickými?

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.7.2020 v 10:01 | Nahoru | #3605
když jsme měl WRRko tak přední mě nelimitovala tam v 90/90/21 je dostatečný výběr - opruz byla zadní - jezdil jsem mimo specifikaci 120/80/18 až sjem na ot zapomněl a na technické mě prudili ale nakonec to nechal být 120 i 18 to bylo tak co

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.7.2020 v 12:32 | Nahoru | #3606
Schválí. Postup je dohledatelný třeba na stránkách ministerstva dopravy, potřebuješ obout nové pneu, s nimi ti musí prodejce dát jejich typový list, zajedeš na STK, kde mají technika typu K (nemají zdaleka všude), ten to zkontroluje, pokud to je podle jeho představ, tak na úřad a za 50Kč to dopíšou. Co stojí technik, to ještě nevím.

Něco jsem obvolal, něco projednal, atd., takže teď potřebuji "seznam".

Díky kluci za rady s rozměry.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.7.2020 v 12:41 | Nahoru | #3607
Kohlstein: co si tak pamatuju z laborování z minulých moto, tak - a teď mě neber přesně doslova - tak třeba Mitas šířky 100 byla v reálu širší než jiná značka 120. Jako kdyby Mitas udával rozměr bez špuntů a jiní výrobci přes špunty. To by mohla být odpověď na ten rozpor, co píšeš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.7.2020 v 12:45 | Nahoru | #3608
Honza-TA950> WRR jsem měl a pokud vím má přední 80/100-21 i jak píše o něco výše kolega.

Btw čili dopis rozměru je zejména na postoji technika STK? Neřeší třeba rozdíl v rychlosti při použití jiných pneu? Jasný je tam rezerva, ale něco to hodí ...

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.7.2020 v 12:46 | Nahoru | #3609
někde jsem četl, že u silničních a enduro se udával rozměr celkový tj. včetně špuntů a u krosových gum šířka gumy bez špuntů proto ten rozdíl

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.7.2020 v 12:48 | Nahoru | #3610
mRKEF> WRR už je chvíli pryč tak si to už přesně nepamatuji

tak mi to nedalo - máš pravdu v TP je 80/100/21 a 120/80/18 - já používal 120/90/18, přední 80/100 se dá, ale mít tam i 90/90/21 by se mohlo hodit

Naposledy editováno 08.07.2020 12:50:39

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.7.2020 v 13:58 | Nahoru | #3611

Honza-TA950 píše: někde jsem četl, že u silničních a enduro se udával rozměr celkový tj. včetně špuntů a u krosových gum šířka gumy bez špuntů proto ten rozdíl


Je to možné. Enduro specifikace vychází z "normální pneumatiky" se vzorkem, to znamená, že se předepisuje hloubka dezénu:

U špalků pro motokros se předepisuje jejich výška do 19,5mm. Ovšem když chceš dostat krosové gumy na éčka , musí se měřit podle ECE R75 (pdf ) přes špalíky s dovoleným rozměrem +10% proti tomu, co je napsané na boku gumy (teoretický rozměr S), tedy u 120mm gumy je přes špalky max. 132mm, na správném ráfku.


Naposledy editováno 08.07.2020 13:58:35

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.7.2020 v 14:01 | Nahoru | #3612
WRR co jsem chvíli měl, mělo taky 120/90 a vím, že tam hoblovala výfuk při větším propružení. Teď jsem si tak nějak pro doplnění vzdělání pořídil AJP PR5, taky na něm teď mám 120/90 a taky je od ní lehce ohoblovaný výfuk .

A kupodivu i AJP má vzadu v TP onen debilní rozměr 120/80-18 - nevím, kdo tohle vymyslel . Vpředu má klasickou 90/90-21.



Naposledy editováno 08.07.2020 14:03:10

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.7.2020 v 17:40 | Nahoru | #3613
mRKEF> a co AJP, dobrý?

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.7.2020 v 17:52 | Nahoru | #3614
Ještě moc nevím :D. Zatím jsem to jen dovezl a budu muset pořešit nějaké nuance. Do toho se narodil prcek, takže čert ví, kdy se pořádně svezu.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.7.2020 v 06:36 | Nahoru | #3615
mRKEF> tak pak poreferuj. Taky o tom uvažuji. Oproti CRF a i WR by to mělo mit dobrou váhu a podvozek

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.7.2020 v 07:30 | Nahoru | #3616
PR5 jsem měl, pak ji vzal kámoš a další ji měl taky. Tak půl roku jsme společně jezdili, já měl pak EXC350 .... jako motorka je to dobrá, z těch řekněme "tupých" to je s přehledem nejlepší. Motor je pro enduro ideálně naladěnej, to je fakt radost, je to lehký, krátký, tohle je super. Ale osobně už nevěřím kecům, že je to skoro bezúdržbové a vydrží to. Pořád s tím byly různé malé problémky. Největší finanční řacha, je nevychytané čerpadlo a vstřik u modelů do ... do 2014 nebo 2015. Výměna pak včetně nádrže vyjde asi na 16tis. Podvozek je výbornej, ale pořád jsem měl pocit, že celý je to lehce poddimenzovaný. A životnost motoru je podle mého jak na ostré .... tzn. řekněme 10-20tis km (ostré fakt neumírají po 200mth, jak to podle stočenejch vypadá). Problémy se startem, pak s teplým startem, každou chvíli z toho něco teklo, pak se ulomila vrtulka vodní pumpy, pak segment v řazení, pak upadlo čerpadlo v nádrži (to je ta akce za 16tis), pak blbla jednotka, pak se pálila hadice od vodní pumpy, zadní brzdová nádobka je hrozně na ráně (ukopl jsem ji), atd. Na druhé straně díly jsou dost levné.

My se v té době pokoušeli o něco jako hardenduro a dávali tomu trošku na prdel.

Naposledy editováno 09.07.2020 07:33:22

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.7.2020 v 09:53 | Nahoru | #3617
Animals21> vidím to podobně - kamarád ji měl a jak začal jezdit víc tak se to začalo víc sr... opotřebovávat ..nakonec šla z domu a koupil exc

takže ano, je levná, super na naučení, vyzkoušení zda terén ano nebo pro specifické použití pro kochače - ale pokud se člověk posouvá dál tak je to jen přestupní stanice jinam

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.7.2020 v 12:48 | Nahoru | #3618
Já měl už 2x nové EXC (schopnosti na to nemám, ale měl jsem na to nadšení a peníze) a to je samozřejmě úžasný svezení - ALE - 2x se rozpadla parta a já na tom vždy kotel prodělal. Před druhým EXC jsem si vyzkoušel PR5, jak jsem psal výše. No a teď parta není, mám Stroma, mám Speed Tripla, ale chtěl jsem něco do terénu. A ideálně, aby to nebylo na mth a pokud by se na to daly hodit občas kompromisní gumy a mít to jako malej edvenčr bajk a někam se vydat. .Řekněmě 80tis. No a to tu pak máme CRF250L, PR5 a WRR. PR5 je v terénu určitě nejlepší a nejzábavnější, ale a) sám nebudu zkoušet žádné off nesmysly b) sám v džungli ( )potřebuju spolehlivost a motor, které něco najede. Takže te´d mám WRR, ale ještě potřebuje trošku doladit.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.7.2020 v 14:17 | Nahoru | #3619
Animals21> jenže WRR koupit rozumný za rozumný peníz je asi neřešitelný problém a pak to taky v sérii moc nejede a laďak určitě nechci

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.7.2020 v 14:44 | Nahoru | #3620
No co si budeme říkat, WRR je dobrý. Měl jsem, možná jsem si ho radši měl nechat . Nedávno sem se na jednu byl podívat - byla na prodej někde u Ústí nad Orlicí, rok asi 2008 nebo 9 a chtěl za to 110 což mi přišlo fakt ustřelený. Ale chvilku po tom zmizela - tak se přiznejte, kdo ji koupil? Celkově nebyla špatná, roky na tom vidět byly, ale víceméně asi v originále. Nabídl jsem mu kulantních 90 a kupodivu jsme se nedohodli, i když vypadal nalomeně a za 95 bych ho možná zlomil .

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.7.2020 v 15:22 | Nahoru | #3621
No já pro svojí jel skoro přes celou republiku. Pán ji používal jako edvenčr bajk, tzn. něco jako známý Big Dog, apod. Takže nabalit a cestovat po balkánu, atd. Takže víc km (20tis), ale žádné hard off zacházení. Moto taková zanedbaná, ale neomlácená, vše origo, nezničené. Za vážně hezké peníze, první majitel.

Včera jsem se byl v dešti projet, když už jsem dodělal pořádný servis a "odzanedbal" ji Pán mi tam nechal Michelin AC10 totálně sjeté. Jako fakt pekelně KO. V kluzkém bahýnku to už ani nebyla radost z jízdy, ale jen modlení k bohu o pouhé přežití a návrat dom Takže nakonec tam asi strčím vyloženě krosové pneu (tím navazuju na to, jak si chci dopsat další rozměry do TP a stejně asi budu jezdit nehomo pneu ). Jaký tam jezdíte rozměr? Jak jsme se psali výše, krosové gumy mají trošku jiné reálné rozměry, tak aby se mi tam vešla.

Varianta 2 je Michelin Tracker (nástupce AC10) 80/100-21 nebo 90/90-21, to je v pohodě a zadek 110/100-18.

EDIT: já taky na dobré WRR (případně CRF) jsem čekal od minulého podzima ... hlavně v zimě to štvalo a 100 jsem dát nechtěl.

Chvíli před mi utekla CRF za 62tis, 1.majitel, 1700km najeto. Byl jsem druhý .... no a za týden na Moto Libiš byla za 87tis .... a to mi majitel do telefonu ještě říkal - a nejste bazar? bazarníkům to já prodat nechcu ....

Naposledy editováno 09.07.2020 15:28:03

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.7.2020 v 15:26 | Nahoru | #3622
No já na ni měl nějaký 120/90 C12 nebo tak něco. Měla trochu ohoblovanej výfuk od gumy, ale nevím jestli to bylo od tyhle nebo nějaký jiný. Mě přišlo, že tam je místa hromada a jen tak si to neškrtne. Tak pokud nebudou skoky na dorazy tak podle mě 120//90 musí bejt v klidu.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.7.2020 v 15:28 | Nahoru | #3623
díky mRKEF

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.7.2020 v 17:19 | Nahoru | #3624
Ten Michelin Teacker je dobrej

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.7.2020 v 21:51 | Nahoru | #3625
Mám Trackery na XT, a dobrý.
S krokošem jsme to řešili když jsem je měl chvilku https://www.motorka...mp;pgr=1#goto9947567

Naposledy editováno 09.07.2020 21:57:15

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.7.2020 v 22:33 | Nahoru | #3626
Zajímavé (a mírně zneklidňující ) s těmi technickými problémy. Jedná se ve všech případech o PR5? Osobně vůbec nerozumím tomu, proč si lidé kupují PR5 a ne PR4, ta motorka je citelně i tabulkově lehčí, mnohem jednodušší. Má to lehce inovovaný motor z CRF 230, kterou v rodině máme a je to šílený držák. 3000km na údržbu je pecka (možná není od věci ho dělat častěji), mám ji také z druhé ruky, ročník 2018, původní majitel jezdil dost ostrý terén, já jsem trochu polevil, ale mám ji na to, že vlítnu do čehokoli s tím, že ji pak na rozdíl od KLR bez problémů výtáhnu, když do nevyjde (minulý týden dvakrát z vody ) a zatím jsem neměl jedinou poruchu, doufám, že to tak zůstane, je to stroj přesně pro mě .

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.7.2020 v 07:28 | Nahoru | #3627
Pokud se nic nezměnilo, tak - PR4 je karbec, ne? To už může být pro lidi argument. Má o dost nižší výkon a krouťák. Dalši argument. Co vím, dá se to poladit výměnou karbce a možná ještě něčeho, ukazoval mi to p.Procházka. Pokud se také nemýlím, je menší.Že je to vzducháč je pro uživatele skoro jedno, ale podílí se to na nižším výkon, který je možno z motoru dostat. Podle mého - pro použití "jednou chci ostrou a do to doby co nejlepší tupou" je PR5 mnohem lepší volba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.7.2020 v 07:39 | Nahoru | #3628
Animals21> pokud se nemýlím, tak ve všem souhlas. Kdybych chtěl karbec, což rozhodně nechci, tak je spousta strojů co by stačila.
AJP 5 uvažuji kvůli rozumnemu podvozku, rozumne vaze, rozumnému výkonu na tu váhu, vstriku a za to vše rozumná cena.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.7.2020 v 07:39 | Nahoru | #3629
K těm PR5 - ti dva kámoši, kdyby teda znovu začli jezdit, což nehrozí, tak v té cenové hladině by přesto opět volili PR5. Je fakt, že pokud nechceš ostrou, tak ono nic víc terénního není. Psal jsem to spíše kvůli tomu, že ten servis není od servisu ostré až tak daleko. Když se ti posere to čerpadlo (s tím musí jít nový vstrik a nádrž) už staršího modelu a pak třeba musíš udělat motor (např. jako AJP FANS), tak jsi dohromady na stejné ceně jako udělat motor na EXC. Což je už k zamyšlení. Ale to je trošku už takovej konstrukt z mojí strany

Asi takhle - za plnou cenu novou nesmysl, ale chytit 2-4 roky lehce jetou za půlku ceny, tak super. Taky bych do ní šel (taky mi utekla, byl jsem za se druhej - pán chtěl jen 65tis!!), ale nakonec mám WRR.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.7.2020 v 07:41 | Nahoru | #3630

Palomoto píše: Animals21> pokud se nemýlím, tak ve všem souhlas. Kdybych chtěl karbec, což rozhodně nechci, tak je spousta strojů co by stačila.
AJP 5 uvažuji kvůli rozumnemu podvozku, rozumne vaze, rozumnému výkonu na tu váhu, vstriku a za to vše rozumná cena.



Nechtěl jsem nikoho úplně děsit. Každopádně podvozek i váha je super a krom ostrých už nic není lepší. Motor je naladěnej perfektně, o tom si může WRR nechat zdát.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist