globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

7.11.2023 v 15:53 | Nahoru | #7741
Se mi zdá, že takové ptákovině (nepřesnost tacho) věnujete moc pozornosti a času.
Běžte radši jezdit

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 02:57 | Nahoru | #7742
U téhle motorky se na tachometr moc nedívám, možná sem tam někdy v obci, a ž eproměřuje 5% počitadlo proti rychloměru? to je podobný jako u vW gorup, tam jsou rychloměry tak "optimistický" že kdyby k tomu měl sedět i tachometr, tak to bude z prahy do brna ne 200km, ale 240km... takže 5% považuju sice za špatnost, ale zanedbatelnou. Ostatně počítadlo km je dobrý tak na hlídání výměny oleje - a k tomu mám dotaz: fakt to někdo měníte po 10kKm? příp po kolika? za 4kKm mi v okýnku žádnej olej neubyl, ale 10kKm na téhle motorce najedu tak za dva až tři roky...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 08:16 | Nahoru | #7743

Kohlstein píše: karelsychra> Škoda, že se smazal ten dement Fyro, mohli jste podebatovat o zbytečnosti ty IRC měnit a ještě pár sezón vydržely.



Proč se smazal ten eurohujer?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 08:47 | Nahoru | #7744
karelsychra> v manuálu je snad výměna až po 12 tisících km, což je při tom malém množství naprostá pitchovina. Já budu měnit každý rok a nejpozději po 5-6 tisících. Starej Dominátor, i když měl olejovej filtr, měl předepsanou výměnu po 3 tisících km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 08:55 | Nahoru | #7745
Slávek-TDM> A víš, že si to nesmíš (podle Hondy) měnit sám? V návodu pro uživatele výměna oleje popsaná není, tudíž musíš do autorizáku, nebo by to taky mohlo být porušení záručních podmínek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 09:08 | Nahoru | #7746
Krautkopf> co oci nevidi, to srdce neboli Navic do autorizaku pojedu uz jen jednou pristi rok...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 09:14 | Nahoru | #7747
Slávek-TDM> Je to ale od Hondy pěkná kunďárna, co? To, čím dřív začínala kapitola Údržba, jako by vůbec neexistovalo. Ale mohlo by se jim to nevyplatit. Věřím, že je spousta ichtylů, kteří budou jenom dolívat a myslet si, že náplň je doživotní.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 09:18 | Nahoru | #7748

Palomoto píše: Deadman> u Tenere 700 jsme měnil jen kroužky od ABS.l, pak to merilo rychlost skoro úplně přesně. Ujetou vzdálenost jsem nekontroloval


CRF300L si nebere rychlost z ASB, (to by pak nemohla existovat verze bez ABS) ale z čidla v převodovce. Podle schématu dílů je to halovka proti jednomu z ozubených koleček na na výstupní hřídeli. To by se měnilo poměrně komplikovaně

Hitak128CZ píše: Deadman> Ale tento problém s nepoměrem tam musí být už z fabriky ne? Klasický ukazuje tacho o něco víc s vzdálenost v pořádku.


Čekal jsem, že bude oboje ukazovat stejně blbě, protože by dávalo smysl použít jednu konstantu, jako u cyklotachometru.
CRF300L v sériovém stavu počítá najeté kilometry o 5% víc, rychlost o 10% víc.

karelsychra píše: U téhle motorky se na tachometr moc nedívám, možná sem tam někdy v obci, a ž eproměřuje 5% počitadlo proti rychloměru? to je podobný jako u vW gorup, tam jsou rychloměry tak "optimistický" že kdyby k tomu měl sedět i tachometr, tak to bude z prahy do brna ne 200km, ale 240km... takže 5% považuju sice za špatnost, ale zanedbatelnou. Ostatně počítadlo km je dobrý tak na hlídání výměny oleje - a k tomu mám dotaz: fakt to někdo měníte po 10kKm? příp po kolika? za 4kKm mi v okýnku žádnej olej neubyl, ale 10kKm na téhle motorce najedu tak za dva až tři roky...


Po úpravě převodu už ten rozdíl byl tak velký, že tachometr ukazoval nesmysl a nevěděl jsem kolik vlastně jedu. Což někde může způsobit pokutu.

Manuál říká výměna oleje po 12 tis.km nebo po roce. Co nastane dřív. Myslím, že se týká i garančního servisu pro účely záruky.
Pokud těch 12K najedeš za rok, tak nemalou čás budou tvořit delší cesty a ten olej to dá. Pokud by to mělo být 1200x studený start + 10km cesta do práce, tak ani omylem.
Co mě znervózňuje, je kontrola vůle ventilů. Interval 24 tis.km je trochu dlouhý, ale pořád ok. První kontrola ve 24 tis.km ale ne. Z mé zkušenosti si u repasované/nové hlavy ventily trochu sednou a vůle se zmenší. Já bych je kontroloval v rámci první prohlídky. Takže nebudu čekat a v zimě si ty vůle zkontroluji. Co jsem koukal, znamená to sundat nádrž, chladič a pár drobností. Bez vypuštění a odpojení chladiče to jde, ale velmi špatně kvůli jeho hadici vedené zleva doprava přes hlavu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 09:32 | Nahoru | #7749
Deadman> kontrola ventilových vůlí je u CRF v 1000km v rámci první garanční prohlídky, aspoň to tak bylo u mojeho ročníku 2013.. Otázka je, jestli to doopravdy otevřou a koukaj na to

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 09:33 | Nahoru | #7750
Deadman> Možná tě pak nemile překvapí, že ty vůle si sice změříš, ale nikde se nedozvíš, kolik mají být.

Naposledy editováno 08.11.2023 09:33:28

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 10:08 | Nahoru | #7751
Krautkopf> Tak tímto směrem se bohužel ubírá všechno včetně aut. Dřív v manuálech byla popsaná pomalu generálka do posledního šroubku a dneska je akorát tlustá knížka od infotainmentu. Problém je pomalu najít typ žárovky do auta - snáz to člověk najde na netu v konfigurátoru. Vozidla se prostě posunuly o parník víc do konzumu. Já i chápu, že existuje skupina lidí (asi většina), kterou to nezajímá a prostě jen jezdí a strká auto/moto do servisu, ale pro samodomo kutily se asi hůř občas hledají detailnější informace.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 10:42 | Nahoru | #7752
CRF250L IN 0.16 ± 0.03mm, EX 0.27 ± 0.03mm podle servisního manuálu, akorát bych viděl jako rozumný +-0.05mm protože měrky mám po pěti stovkách, ne po třech, to je prostě sprostej převod ze setin palce. A zkušenosti z aut s plynem říkají, že větší vůle klidně o desetinu znamená akorát větší hlučnost, a menší vůle o desetinu může znamenat závažnej problém... Než jsem to našel, tak jsem chtěl publikovat odhad na 0.2mm in a 0.3mm ex, což by jistě motoru nic špatnýho neudělalo.
CRF300L: přímo na motorkářích, je to na straně https://www.motorka...ader.php?cfile=tnomh a je to nečekaně stejný jako CRF250L... Takže možná trochu potrénovat používání vyhledávače.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 10:58 | Nahoru | #7753
karelsychra>To je ovšem ukradená servisní informace, která normálnímu smrtelníkovi do ruky nepatří. Je sice otázkou času, než se to někde objeví, ale tyhle věci Honda už pár let nedává a už vůbec ne dobrovolně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 12:15 | Nahoru | #7754
Krautkopf> ja teda uzivatelske manualy moc nectu, ale myslim, ze tam tahle informace bezne nebyva. maximalne u ostrych endur / mx kde se tohle bere jako std udrzba ...

karelsychra: ja u ostrych nastavuju vule na na hranici intervalu - jakoze male vule a pripadne kontroluju casteji (kazde dve vymeny oleje, tzn cca 16mth) - rekl bych ze velka vule se umi podepsal na spadnuti ventilu do valce... je to teda moje ne uplne podlozena teorie. Jen vy mate ty motory min vysponovane a asi netravi vetsinu casu kolem omezovace jako ty nase...

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 12:55 | Nahoru | #7755
trocha číny z eicma:

UM motorcycle nechalo dát do endur (ex derbi, montáž asi zongshen-piaggio) čtyřtaktní tříkilo z cfmoto (bude i cenduro):


a to chystané Kove 450rally s motorem zongshen (jako fantic scrambler ale dohc) nebude mít slibovaných 38kw ale zhomologovaných 31kw:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 18:48 | Nahoru | #7756

SuperSic58 píše: Deadman> kontrola ventilových vůlí je u CRF v 1000km v rámci první garanční prohlídky, aspoň to tak bylo u mojeho ročníku 2013.. Otázka je, jestli to doopravdy otevřou a koukaj na to



U 250L je v servisní tabulce kontrola vůlí ventilů v 1000km. U 300L není. Ačkoliv je to stejný motor.
Co jsem mluvil se servisákama na první garančce, tak ventily nedělají. V podstatě jen vymění olej a obejdou všechny důležitý šrouby momenťákem.
...A řeknou si za ten "servis" o 4 litry.
Mimo to, při předprodejním ani prvním servisu se neobtěžovali seřídit sklon světla. To z výroby svítilo přímo do země, na což jsem přišel až když mě poprvé zastihla tma.

Edit: Je fakt, že předprodejní servis v tabulce není. Sklon světla je v tabulce až ve 12tis.
Ale předpokládal bych, že slušný dealer kromě rámečku spz alespoň nastaví hodiny, sklon světla a doplní povinnou výbavu. Kromě rámečku neudělali nic. Kdybych se nezeptal na povinnou výbavu, nedostal bych ani lékárničku. Ale to může být specifikum konkrétního dealera.

Naposledy editováno 08.11.2023 19:09:00

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 22:36 | Nahoru | #7757
Deadman> no ja taky dostal v Honde tehdy hovno. Snad jen reklamu pod spz kterou jsem odstranil. Stejně tak do auta nic. Lékárna, trojúhelník nic.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 23:18 | Nahoru | #7758
Ja jsem pri koupi nove motorky u Bartyzala v CB dostal uzivatelskou prirucku v 6 jazycich, ale jinak taky nic, ani blbou lekarnicku za kilo nebo jen klicenku Ani nabidku na testovaci jizdu na noveho TA750. Takze priste oslovim jineho dealera nebo znacku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

8.11.2023 v 23:22 | Nahoru | #7759
Slávek-TDM> tak to ja k elektricky mrdce dostal aspon naradi

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.11.2023 v 00:24 | Nahoru | #7760
assassin> Fíha, tak takéto náradie som ešte nevidel, že by sa k niečomu dávalo.

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.11.2023 v 00:43 | Nahoru | #7761
Máte někdo zkušenost s použitím přední pneu o rozměru 90/90-18 na crf 300l? Předpokládám, že by to mělo být ok, byť v tp je uveden rozměr 80/100-18.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.11.2023 v 00:50 | Nahoru | #7762

Metric píše: assassin> Fíha, tak takéto náradie som ešte nevidel, že by sa k niečomu dávalo.



Tak dřív bylo nářadí celkem standard. K Ninje jsem dostal nářadí v celkem kompaktním pouzdře a kterým uděláš celkem slušnou rozborku.

U CRF jsem myslel, že v tom nesmyslně velkém vybouleném kufříku na levé straně podsedlovky právě mají nářadí. Ale krom toho, že půlku toho místa promrhali, je tam jen malá lékárnička. To KLR si v tomto vystačila s malým tubusem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.11.2023 v 08:04 | Nahoru | #7763

ondrej-ek píše: Máte někdo zkušenost s použitím přední pneu o rozměru 90/90-18 na crf 300l? Předpokládám, že by to mělo být ok, byť v tp je uveden rozměr 80/100-18.


Já tam mám 21 a 18 nedoporučuji
Ta 90 bude asi o 1cm širší, výškou by měla být stejná. Takže jako obvykle u pneu, můžeš koupit 90 vo bídě nakonec užší než 80. Pokid ti nevadí, že nebudeš dle TP, tak to tam klidně dej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.11.2023 v 08:08 | Nahoru | #7764
assassin> Ventilová vůle je jen číslo a dřív se s tím nikdo netajil. Buď to bylo uvedeno v návodu uživatele někde ve specifikacích, nebo se to objevilo jinde, v nějaké brožure apod. Kromě nějakého změření, dělat ventilové vůle u čtyřválce s hrníčkovými zdvihátky stejně není práce pro nevybaveného nedouka. Jednodušší stroje typu CB125F mívaly i nastavení v návodu běžně.
Dnes je to u Hondy diskrétní záležitost i pro tu CB125F a nikdo z mechaniků to neprozradí. Maximálně to pošeptá známému, nebo dokud ho zaměstnavatel nenaštve.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.11.2023 v 09:12 | Nahoru | #7765

Palomoto píše: Já tam mám 21 a 18 nedoporučuji
Ta 90 bude asi o 1cm širší, výškou by měla být stejná. Takže jako obvykle u pneu, můžeš koupit 90 vo bídě nakonec užší než 80. Pokid ti nevadí, že nebudeš dle TP, tak to tam klidně dej


Já se samozřejmě upsal, měl sem na mysli přední pneu, tedy 21 palců. Dík

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.11.2023 v 10:00 | Nahoru | #7766
Krautkopf> jak uz bylo receno, nepocita se, ze to nekdo bude servisovat doma. krosky to v manualu maji...jestli si to dobre pamatuju...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.11.2023 v 10:01 | Nahoru | #7767

Metric píše: assassin> Fíha, tak takéto náradie som ešte nevidel, že by sa k niečomu dávalo.



tak je to asi nejdrazsi kroska na trhu... ale je to celkem prijemny, nemusim si uz pujcovat momentaky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.11.2023 v 10:30 | Nahoru | #7768
assassin> Ale krabičku máš určitě z práce:)

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.11.2023 v 11:11 | Nahoru | #7769
ondrej-ek> Ja som tuším používam 90/90, ale 21, na 250-ke a nepamätám si, že sa mi niečo odieralo. Ale je to už pár rokov... Profile majú +/- rovnaký, rozdiel by mal byť len v šírke.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.11.2023 v 12:06 | Nahoru | #7770
ŁŁ> krabicka byla k tomu, ale jo vypada trochu retro
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist