globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.1.2023 v 01:00 | Nahoru | #6241
Frantacz> No jo, jenže občas na tu dálnici lezu. stejně jako na jedničky Kdysi jsem byl na té dvěpade i v Jugošce od shora až dolů, po Maďarsku a tak. Když jsem ji prodával, jedním z důvodů byl právě kolem mě zrychlující se provoz, zatímco já jsem kynul a tím pádem motorka zpomalovala

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.1.2023 v 08:50 | Nahoru | #6242

HaroldENG píše: Fyro> Dlouho se také spekuluje/očekává malá Tenere, myslím 300 nebo 350. Yamaha má motor z nějaké silničky, ale je to dvouvalec, takže jiná kategorie a na válení do lesa nic moc.



asi by použili motor z MT 03-To je dvouválec,320 ccm.Ale z toho rozhovoru vyplývá že to není tak žhavý…

Naposledy editováno 10.01.2023 08:50:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.1.2023 v 09:33 | Nahoru | #6243
vilemx> O NX250 se přetahujeme s manželkou. Občas na tom jedu offroad po okolí nebo na Ukrajinu. Na kamarádově CRF250L jsem se občas svezl.
NX je o trochu živější a má lepší převodovku s kvaltama do terénu. Ale zase je až moc malá. CRF250L je normálně velká a působí těžkopádněji. Má výrazně lepší podvozek, ale v pomalém terénu se na NX nechytá. Na silnici není znát rozdíl. Na dálnici jsem s tím nejel. Na NX se dálnice dá, ale je to opruz. Motor dá maximálku 140, ale nad kilo se na tom nejede dobře, protože je to enduro a také špuntové gumy. Dálnice bude nouzovka na všech malých endurech.
CRF300L by měla mít lepší převodovku a krouťák, čímž by se mohla vyrovnat NX250. Nikdy jsem na ní ale nejel, tak nemohu hodnotit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.1.2023 v 11:50 | Nahoru | #6244
vilemx> mámt o stejné - na to moje mrdání v terénu a cestování by 250-300 v podstatě stačila - problém je v tom že bežný provoz výrazně zrychlil a já se taky víc zhmotnil

tak jak jsem na 250/300 projel vietnam, srílanku či ekvádor - tak tam to bylo super, ale jakmile dojde na silnice vyšší třídy tak už to není ono - dokud má člověk čas na to cestovat/toulat se někde půl roku tak je to v pohodě - i cesta je cíl, vybírám si malé cestičky a pěšinky, ale pokud má 14 dní dovolené ev. má delší přejezdy po silnici tak to není ideální (na panamericaně s XRE300 mě před sebou tlačil kamion a to nebyl nic moc pocit) - líbi se mi původní DR350 nebo DRZ400 ale dnes jsou to už taky staré ludry většinou napadné kutilem

kdyby byla CRF350 co by mělo o 10 koní víc tak by to bylo super, jsem zvědav jestli se skutečně ukáže 390 Adventure R/Enduro - tj. cca 40 koní, 21/18 a pořád smysluplná hmotnost - do té doby se držím platformy 690/701 - už těžší, ale na silnici dostečně výkonné, podovzek slušný a v terénu to ještě není mastodont

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.1.2023 v 12:07 | Nahoru | #6245
Deadman> Těch NX 250 jsem měl víc. Jednoho jsem překopat na 21/17 kola, dopředu dal motokrosovou vidli z CR 125, sundal kapoty, světlo nahradil kulatým ze Simsona. Jenže pak nestíhal zadní centrál, jak se motorka zvedla a přišla o aerodynamiku, nad kilo se ji nechtělo už vůbec. Kouzlo téhle motorky je právě v tom, jaký to je lehký a opravdu malý prcek. No a ta převodovka s extra krátkou jedničkou je k nezaplacení!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.1.2023 v 13:01 | Nahoru | #6246
Honza-TA950> Měl jsem to štěstí, že jsem před čtvrt stoletím servisoval (a pak pochopitelně prováděl zkušební jízdy po říčanských lesích, což je Mekka českého trialu) u firmy, co sem tahala převážně endura. Díky tomu mi pod rukama i zadkem prošla fůra motorek ze zlaté éry 80. a 90. let, kdy takhle kategorie prožívala vrchol. Dovolím si tedy říct, že mám jakýsi přehled od 2T stopětadvacítek vyhoněných ke 30 koním až po velké a hlavně syrové buchary. Od té doby šly dualsporty svým zpracováním i výkony dost do kytek, takže nešní produkce je více méně srovnatelná (a třeba ve 125 ccm nesahá ani po kotníky) s těmi 30 let starými "veterány". Což je absurdní.

Je zajímavé, že hranice 250 je přesně moment, kdy se z malé, lehké a obratné motorky stává už poměrně velká a těžká mrcha. Jak obrovský byl rozdíl mezi XL 250 vs. XL 350, XT 250 vs. XT 350, DR 250 vs. DR400Z apod. V principy byly dvěstěpadesátky vlastně zesílené stopětadvácy s větším motorem, ale třipade už byly šestistovky se zabudovaným malým motorem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.1.2023 v 13:39 | Nahoru | #6247
vilemx> jj vím, to už jsme zde několikrát řešili - s postupem času by sice človek čekal nižší hmotnost a vyšší výkon, ale ono od určité doby začal opak - emise/hluk atd. - a výkony šly dolů a hmotnosti nahoru , u lehkých/ostrých to naštěstí docela pokračovalo - tam nové modely jsou výkonější/ovldatelnější/víc centralizovaná hmota atd.

u silnic nebo cendur taky trochu pokračuje vylepšování - akorát nejdřív nakynuly a pořád je to 200 kg. Bohužel kategorie tupých lehkých prostě není in - viz zmíněno výše ve vláknu, legální terén v evropě v podstatě není, kdo chce terén hodně tak lehké ostré, kdo cestovat tak víc silnic a víc cendura

co se vnímání týče tak to se tady na fóru taky řešilo - ono to není jen o hmotnosti, ale o těžišti a centralizaci (viz tvoje otočení na podsedlovce u zadního světla u AT), já to znám třeba z kapotáže a přídavných nádrží u 690/701 - přidat "jen pár kilo" ale úplně nahoře a vepředu je dost znát

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.1.2023 v 13:58 | Nahoru | #6248
Honza-TA950> Už jsem to tady řešili? Fakt? Tak to s tou mojí demencí jde poměrně rychle ...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.1.2023 v 14:22 | Nahoru | #6249
vilemx> nevím jeastli přímo tady ve vlákně, ale někde na fóru to bylo - pokud to teda nebylo někde jinde

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.1.2023 v 15:20 | Nahoru | #6250
Proto se třeba stane zázrak a přibyde k podstatě jedinýmu dualsportu týhle kategorie (CRF 300)ta KTM 390 R...
Anebo třeba taky ne, protože je divný že už by to neuvedli na trh dřív, asi by jim to ukouslo z prodejů 690 a701
Nepochybuju o tom že ti marketéři to nemají dobře spočítaný,Počkám ještě do konce ledna jestli ho neukážou a když ne tak objednávám Hondu s okamžitým objednáním zadního tlumiče yss

Naposledy editováno 10.01.2023 15:22:58

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.1.2023 v 16:02 | Nahoru | #6251
Nekteří prodejci na svém webu uvádějí, že mají CRF300L skladem. Jiní uvádějí, že je nedostupná nebo dostupnost neznámá. Otázka je, zda fakt mají 1 kus skladem, nebo je to předváděčka co teď nehodlají prodat. A nebo prodaný kus, co do jara "zdarma parkují" na krámě aby měli co ukazovat.
Co jsem četl, jsou nedostatkové nejen v EU, ale i v USA, kde mají konkurenci KLX300.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.1.2023 v 16:55 | Nahoru | #6252
Deadman> Podle mě je nikdo nemá na skladě, berou všichni jenom objednávky a měli by fyzicky dorazit až v březnu

Naposledy editováno 10.01.2023 16:56:19

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.1.2023 v 21:43 | Nahoru | #6253
Zdravím vespolek,
po nehodě řeším ulámané zadní blinkry za neoriginální ale zato ohebné. Nevím co vedlo japonské inženýry k zapojení zadních blinkrů přes 4 konektory, protože jiné Hondy to mají klasicky jen přes dva (2pin oranžový na jednu stranu a 2pin tyrkysový na druhou). Snad jen CRF300 tam má 2pin modrý ve kterém je osazen jen jeden pin a kostra je vedena bílým (na druhé straně to samé s oranžovým). Ovšem piny v tyrkysovém či oranžovém se zdají být stejné jako ty v těch bílých. Nezkoušel jste je někdo z bílých vyndat a vložit je do těch dvou barevných, aby bylo možné tam dát jiné blinkry bez zásahu do el. svazku? Dnes jsem ten pin zkoušel nějak vyndat, ale zatím se mi to nepovedlo, neobjevil jsem kudy na jazýček, co ho tam drží.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.1.2023 v 11:09 | Nahoru | #6254
Majkee> Psal jsem to ve svojem deníku.. Bílé konektory jsem rozřezal, zahodil a pin strčil do druhého konektoru, pasuje tam normálně a funguje. Taky jsem to při výměně blinkrů nepochopil, proč dali na 2 blinkry 4 konekty.


Naposledy editováno 11.01.2023 11:15:57

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.1.2023 v 12:01 | Nahoru | #6255
Borneley> Super, díky! Přesně takhle to chci udělat, jen jsem se snažil pin vypíchnout (vyndat nedestruktivní metodou), kdyby piny stejné nebyly, tak abych ho měl kam vrátit vrátit. Takhle ho také asi říznu.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.1.2023 v 17:01 | Nahoru | #6256
Borneley> Řešil jsem to podobně, koupil jsem nové 2-konektory a dal jsem je na původní plastový držák i na nový odlehčený, stálo to asi 3 e a můžu je zaměňovat třeba před TP

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.1.2023 v 19:21 | Nahoru | #6257
Nejlepší dualsport všech dob je aktuálně na prodej. Pro mě je to za moc peněz, tak to dám sem, 75 táců k přihlášení a k dodělání . Honda CRM250R Mk2.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.1.2023 v 19:32 | Nahoru | #6258
No jo ale je to dost starý, aby se na to sehnali díly, píst válec, kolečka do převodovky… To všechno se může vysypat, když je to se 40 koňma spíš ostrá,Jinak věřím že svezení na tom bude suprový,terénem , Na silnici to asi moc nebude.

Naposledy editováno 11.01.2023 19:33:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.1.2023 v 19:39 | Nahoru | #6259
Fyro> Sehnali se písty? Jako vážně s tím měkkým i? A kdo tady jezdí po silnici jinak, než aby po ní přijel na začátek nějaké nejhorší možné cesty?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.1.2023 v 19:44 | Nahoru | #6260
Ariete> A tak diktuju to no, íčka mi to řešit neumí.Píše mi to i různě velký a malý písmena a tak .Mám tam ještě asi k tomu tak 4-5 chyb navícKolikrát jsem línej to opravovat.My jsme tady na fóru spisovný češtiny?
Přispíval jsem k tomu, abych se dozvěděl jestli se na to seženou náhradní díly a ne abych se předváděl jak dobře umím českou gramatiku
Jinak ano podle mě dualsport je V základu myšlený jako50 na 50, off/on.Takže tahle motorka to asi úplně nesplňuje.

Naposledy editováno 11.01.2023 19:50:31

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

12.1.2023 v 19:22 | Nahoru | #6261
Dneska

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

12.1.2023 v 20:56 | Nahoru | #6262
Asi extra sucho... Dneska v podvečer jsem musel doručit cca 20kg materiálu mimo civilizaci, cca 1km po polňačce, tak jsem na to použil CRF250 a bylo to fakt hodně...
jedničkou, s nohama na zemi a s velkým strachem, že když se s motorkou a tím těžkým batohem svalím, že už se nezvednu. Jednu chvíli jsem měl na botách tolik bláta, že už to vypadalo, že i když zavázaný, tak spadnou. Motorku jsem umejval snad 2 hodiny, místo mezi zadním kolem a kyvkou bylo úplně zacpaný blátem, stejně tak mezi předním kolem a tlumičema... a asi by se ještě nějaký bláto našlo, ale ve tmě to moc nebylo vidět. Tohle fakt ne... Na druhou stranu, jiná možnost dopravy na tohle místo - pěšky nebo traktor, myslím si, že v tom marastu by většina bežnejch 4x4 aut jako Nisan Patrol, ford Ranger a pod. na normálních zimních gumách neměla šanci...
Asi tomui dám pokoj, dokud ty meze trochu neoschnou.
P.S: ty konektory k blinkrům by mě asi zajímaly, je jenom otázka času, kdy ty origo ulámu taky... Kde se to dá koupit, abych pak nemusel něco bastlit?

Naposledy editováno 12.01.2023 21:00:55

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.1.2023 v 17:15 | Nahoru | #6263
Někdo hledal jetou 300L, tak tady. Díky aktuálnímu kurzu vlastně za dírou cenu
https://motocykle.ba...8/honda-crf-300l.php

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.1.2023 v 18:05 | Nahoru | #6264

Fyro píše: ...
Jinak ano podle mě dualsport je V základu myšlený jako50 na 50, off/on.Takže tahle motorka to asi úplně nesplňuje.


Pokud je něco myšlené 50/50, tak to znamená, že je to z poloviny úplně na hovno off a z poloviny na hovno on. V součtu 100% na hovno. Nejlepší dualsport všech dob se sice taky prodával na takových 100% gumách, ale zbytek je naštěstí správně.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.1.2023 v 18:35 | Nahoru | #6265
Ariete> kdyby chtěl někdo konektory mám asi 6 ks navíc, tak dodám a pozor zadarmo

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.1.2023 v 09:19 | Nahoru | #6266

Ariete píše: Pokud je něco myšlené 50/50, tak to znamená, že je to z poloviny úplně na hovno off a z poloviny na hovno on. V součtu 100% na hovno. Nejlepší dualsport všech dob se sice taky prodával na takových 100% gumách, ale zbytek je naštěstí správně.



To je možný,že to neumí oboje dobře, ale je to význam slova dual sport..
Pokud je to spíš 90% do terénu tak pak už to není dualsport, ale Enduro.možná se pletu a stejně na tom vůbec nezáleží na nějakým označení.
Každý ať si najde motorku která mu bude vyhovovat, bez ohledu jak se jí říká.
Jinak to crm 250 je moc pěkná motorka, jaký to má servisní intervaly?

Naposledy editováno 14.01.2023 12:17:56

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.1.2023 v 12:47 | Nahoru | #6267
Ariete> čau, tá Honda , to bol môj sen, motor je posledná verzia CR 250 s mechaniickou príverou. Servis , teda kľuka a valec s piestnou sadou do 500 €. Rzobratie jeden večer a poskladanie druhý večer. Diely , žuadny problém. Podobne to bolo aj u GASa 250. Niečo strašné, na opravy bolo ale huska WXE 260, = Cagiva. Poskladať to bolo hrôza des. Akurát , že to v otáčkách strašne reve. Ale 2T milujem. Zase ma tu dráždiš.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.1.2023 v 14:44 | Nahoru | #6268
2T je ideální na klidnou jízdu s báglem někde v Tramtárií???

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.1.2023 v 17:34 | Nahoru | #6269
Taky mám nějaký konektory na ty blinkry navic. Taky 6 pin konektor co je na zadní světlo mám. Případně můžu darovat taky

3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.1.2023 v 02:26 | Nahoru | #6270
Kluci já vám nevim, jak jste předešlou stránku psali o strachu z toho, abyste crfkem nebrzdili kamiony To myslíte vážně? Já to mam naopak, na crfku spíš kamion dojedu a s prstem v nose předjedu. A do kopce tam ty kamiony maj problém a crfko letí v pohodě i do kopce kilo jako nic. Nemáte hadr v sání vcuclej?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist