globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.2.2022 v 21:47 | Nahoru | #5401
Dneska jsem měl volno a udělalo se krásně. Z ničeho nic prázdné zadní kolo. Nacházím pěkný kamenný stojan, nahazuju to i s těma 10 kilama bahna nahoru a zapínám stopky, je 14:40:

Vytahuju vercajk z motorky, duše z ledvinky, zkouším duši, jestli není prodřená za ten rok, kdy jsem ji nerozbalil. Klackem a suchou trávou pucuju bahno ze zadního kola a okolí. Je 14:50, jdu sundat zadní kolo, musím i brzdový třmen, je to pak jednodušší:

Demontáž z motorky, ještě jednou vypucovat, povolit haltr, jednou plechovou montpákou a očkovým klíčem na zadní kolo, který je zároveň montpáka, shazuju gumu z ráfku. Prodřená duše, nebo spíš flek - na fotce nalevo - duše je pod flekem cvaklá, musím dát doma silnější záplatu. Je 15:06:

Dát novou duši do ráfku, nasadit plášť na ráfek, přes haltr se s tím trochu morduju, napumpovat dlouhou pumpou na kolo, přitáhnout haltr, ještě jednou vypucovat vidlici, šponováky a rozpěrky, nasadit kolo, dát brzdový třmen. Pobalit vercajk a duše do baťohu, nasadit helmu. Je 15:40, dom to mám půlhodinku:

Ať máte představu, kolik to skutečně trvá. A to to dělám tak desetkrát do roka a za nemehlo se nepovažuju.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.2.2022 v 21:55 | Nahoru | #5402
Beranidlo> Ono se to nezdá,ale je to spoustu drobností,takže dobrý. .Když mi kamarád bývalý soutěžák povídá,že na to měli čtyři minuty,tak vždycky říkám,že za tu dobu ani nenajdu montpáky.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.2.2022 v 22:25 | Nahoru | #5403
Beranidlo> Hezká práce.... Já defekt po cestě ještě nedělal. Mám za sebou cca 3 defekty, které se mi povedly vždy kousek od baráku, tak jsem sedl na nádrž a vždy dojel domů. Doma mi to trvá cca 40 minut, ale to k tomu mám velké páky a zouvačku. Na cestě bych se s tím drbal určitě přes hodinu.
Od doby, co mám tubliss sebou vozím už jen knoty a CO bombičku. Budu doufat, že mi to bude stačit.
Rozhodně chválím ten servisní stojan, který leží mezi poli!!!

Já se tento týden na motorku nedostanu, ale příští týden má být údajně taky hezky, tak to už musím...
Musí se vyzkoušet nový výfuk a EJK...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.2.2022 v 07:59 | Nahoru | #5404
Beranidlo> Pěkná práce . Já bych radši dojel s prázdnou :). Né že bych to neuměl, ale nevozím vercajk a i kdyby, tak by se mi asi nechtělo.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.2.2022 v 13:01 | Nahoru | #5405
Fic6> Na prázdné zadní se jet nedá. Zkus si to. To by musela být nějaká supertvrdá guma, jako je Mitas C-02 nebo nějaký bezdušák pro těžké motorky (E-09?).

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.2.2022 v 15:46 | Nahoru | #5406
Tak jsem začal s výměnou pružiny a rychle i skončil, ani po 2 hodinách se mi nedaří vytáhnout závlačku, co drží pružinu. Vyzkoušel jsem snad všechno, mimo flexy a autogenu. Má někdo radu? Na všech videích to vypadá jak nic, skutečnost u mně je jiná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.2.2022 v 15:52 | Nahoru | #5407
Boryšumí> já to vytáhl až po úpravě šroubováku. Musel jsem si ho zbrousit na tenko a pak to bylo během minuty

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.2.2022 v 17:27 | Nahoru | #5408
Libor46> Přesně to jsem udělal (se svým nejlepším šroubovákem) a taky na poprvé, je to tam, už jsem to trochu projel, je to mnohem lepší, ale klidně bych snesl 9.0N

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.2.2022 v 17:59 | Nahoru | #5409
Boryšumí> Kolik vazis? Kdyz by ty experti nedodali tu moji pristi tyden, nechces mi nechat tu 8.5n a vzit si 9ku? Nechci je vysplouchnout, tak jim dam jeste pristi tyden, ale kdyz by to nedodali, tak se muzem domluvit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.2.2022 v 18:27 | Nahoru | #5410
Boryšumí> Tak to já jsem si vzal úplnou svini šroubovák, se kterým jsem chtěl švihnout. Co tě přimělo, aby sis rozdrbal pořádný šroubovák?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.2.2022 v 19:40 | Nahoru | #5411
Elvis.> mám 90 bez oblečení, jestli máš taky kolem 90, klidně ber 9.0N, ten rozdíl si myslím nepoznáš. Ještě nemám počádně otestované, ale při brždění předkem jde do půlky, origo šla na doraz

Naposledy editováno 04.02.2022 19:43:19

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.2.2022 v 19:41 | Nahoru | #5412
Libor46> No zoufalství , už jsem na Ali objednal nový

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.2.2022 v 22:46 | Nahoru | #5413
Beranidlo> Já taky tak hodinu než to přezuju, záleží jaký je vedro Ale většinou taky za hodinu odjíždim a jednou jsem si moc hezky zapíchal, 4x za jeden den Večer jsem byl krásně "rozpíchanej"

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.2.2022 v 22:49 | Nahoru | #5414
Boryšumí> A specifikaci a hladinu oleje si nejak menil?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.2.2022 v 07:23 | Nahoru | #5415
Elvis.> Ne to jsem zatím nechal tak, olej mám nachystaný, ale musím to prvně pořádně otestovat, až pak budu laborovat s olejem.

4 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.2.2022 v 19:48 | Nahoru | #5416
Už zase ... Tentokrát jsem nemusel nic pucovat ani hledat, a tlačil mě čas do setmění, takže 35 minut. Přidám kovanou montpáku do výbavy, sdce je to 20 deka navíc, ale vypadá to, že letos se to vyplatí.




(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.2.2022 v 20:01 | Nahoru | #5417
Beranidlo> To je pech... Co máš za duši? Byl tam trn nebo něco?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.2.2022 v 20:28 | Nahoru | #5418
Beranidlo> ty zrcatka mas uchyceny nejak ke stredu, to jsou chyceny na klemach od riditek ?
Jinak jak po motorickej strance to funguje ? Taky jsem zvazoval ze bych si poridil jeste jednoho 2taktniho smradocha do baraku. Driv jsem mel KMX a CRM mel bratranec a kamarad DT, kazdy ma svoje ale co ty jak jsi s tim spokojenej ? A spotrebou ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.2.2022 v 20:51 | Nahoru | #5419

Beranidlo píše: Už zase ... Tentokrát jsem nemusel nic pucovat ani hledat, a tlačil mě čas do setmění, takže 35 minut. Přidám kovanou montpáku do výbavy, sdce je to 20 deka navíc, ale vypadá to, že letos se to vyplatí.






Vždy když toto vidím, jsem moc moc rád že mám na enduru i ADV tubeless řešení . První mi zabrala asi 5 minut, teď už to dávám tak za 3, všechny knoty zatím drží a to už zažily mrazy, brody, písek bláto, skály...

S montpákama mi to i na domácí půdě dalo klidně 2 hodiny , tak jsem vyměknul a koupil přezouvačku .

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.2.2022 v 21:32 | Nahoru | #5420
V kolech vozím duše tlusté, v ledvince normální. Dneska jsem asi přejel přes nějakou trnku, uvnitř gumy to trčelo 3mm a i tu tlustou to penetrovalo.

Pajitu66> Zrcátka mám dvě, protože musí být dvě ... Vidím trochu za sebe mezi tělem a loktama, ale je to stejně na hovno, jako ty originální chycené do páček, kde jsem si taky viděl jenom ramena. Sice to teď není úplně předpisově, ale zase si je hned neurazím nebo nerozlomím držáky na páčkách.

KMX je malá, Suzuki TS taky, a navíc u nás nejsou. DT je provařená a předražená. CRM je normální velká motorka, viz. moje motorky. Musí se točit, a chce se to nechat vytočit, jede to optimálně tak od 8500-11000 rpm. Dá se samozřejmě i od 5000rpm, ale to spíš po rovině a technické úseky. S výkonem problém nemám, mám problém s trakcí, když je jako dneska. Výhoda podvozku je, že to pobere fakt hodně, a když mně něco nevyjde úplně podle představ a do něčeho vlítnu, stačí pořádně držet řidítka. Pérování je slušně enduro-progresivní. Nejdřív jsem si myslel, že zadek je příliš měkký a netlumí (mám 100kg oblečený), ale ne, musel jsem si jenom zvyknout. Spotřeba dnes asi 6,5L / 100km - polní cesty, sem tam asfalt, sem tam nějaká zmola na jedničku. Oilmaster maže dost, o spolehlivost motoru se nebojím.
Můžu to porovnat s Pegasem / motor Rotax 125ccm - ten má těžší setrvačník, nejde tak ochotně do otáček, sbírá se líp od cca 6000rpm - když se natryskuje, ale v 10.000rpm jako když vypne. Do terénu mně vyhovuje víc charakter motoru CRM - měkký záběr a i když se motor zdá být vytočený, není potřeba spěchat s přeřazením, protože nezvadne tak náhle, když se přetočí. Typické pro Hondy. Valivé odpory na drapákách jdou dost poznat na maximálce i při tlačení prázné motorky. Převod mám o 15% pomalejší proti serii, jinak byla jednička moc dlouhá. Převodovka CRM má proti Rotaxu kvalty blíž k sobě. Rotax v Pegasu zase vyhovuje na cestování, že se dá jet rychle po silnici a zároveň je tam pomalá jednička, když je potřeba projet nějakým bordelem, jenže jak jsou ty kvalty dál od sebe, tak to v terénu omezuje. Pegaso ale není enduro do terénu, to je silniční motorka pro rozbité cesty.
Na ježdění v oranici nebo hlubším písku není žádná 125, to je jasné.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.2.2022 v 21:37 | Nahoru | #5421
Mr.Dreamer> Co máš za tubeless drapák?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.2.2022 v 21:50 | Nahoru | #5422

Beranidlo píše: Mr.Dreamer> Co máš za tubeless drapák?



Na PR4 mám tubliss, takže to drží patku gumy a motorka tak funguje i na prázdné gumě, pokud nemáš úplně měkké stěny a je možné jít na jakkoli nízký tlak, nižší než duše + haltr a oproti musse můžeš měnit tlak, podle toho jestli jedeš asfalt, skála, písek, bláto, brody, etc., což se mi u mého "cestovního" použití PR4 dost hodí.

Na KLR mám samo-domo utěsnění ráfku pomocí silikonu a 3M pásky 4412. U toho jsem že to časem selže, ale mám to už několik let, teploty -10 až +40, všechny možné povrchy, včetně brodů a stále to drží. Pokud to pustí, tak to prý začíná postupně. Ale jezdím tlaky jen tak do 1ATM, když by guma odskočila od patky, mám problém. Vozím pro tento účel přepouštěcí hadičku. Kdyby jedna guma nebyla na patce, tak tu druhou přefouknu a pak použiju k nahustění té druhé, snad tak rychle, aby patka naskočila, ale v praxi jsem to ještě použít nemusel.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.2.2022 v 21:52 | Nahoru | #5423

Beranidlo píše: Mr.Dreamer> Co máš za tubeless drapák?



Joo, tys myslel jakou gumu používám k tubeless, jaj . Na ADV je většina gum tubeless, tak to neřeším na enduro to také neřeším, protože tubliss tu gumu přirazí k ráfku, takže používám klidně MX gumy bez homo, nikdy nic neutíkalo. Naopak to rozšiřuje moje možnosti, protože s dušema jsem nemohl jezdit gumy s hrubou vnitřní strukturou, resp., duším klesala životnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.2.2022 v 21:52 | Nahoru | #5424
Mr.Dreamer> OK, OK. Hezky to máš udělané. Ale co tam máš za gumy?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

5.2.2022 v 21:53 | Nahoru | #5425

Beranidlo píše: Mr.Dreamer> OK, OK. Hezky to máš udělané. Ale co tam máš za gumy?



viz. #5423

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.2.2022 v 08:39 | Nahoru | #5426
Beranidlo> už jsem párkrát jel po prázdné na krosce s haltrem v kole a dalo se to akorát člověk si musel zvyknout na to že jede pořád driftem.
Nemáš nějakou špatnou gumu, že každou chvíli píchneš? To přece není normální píchnout každou vyjížďku.
Jednou jsem si na kolo koupil nějakou noname gumu a co projížďka to defekt. Nakonec jsem vyměnil za značkovou, která stála asi o 100 víc jak čína a byl klid.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.2.2022 v 09:48 | Nahoru | #5427
Fic6> Mám neznačkový Michelin. Ale je to tak, že Tracker je relativně lehká guma s měkkým kordem. Beru to jako smůlu, že to bylo tak hned. Těm trnkám se moc ubránit nejde, protože tam, kde jezdím, trnky rostou a ulomené nebo uřezané a nesesbírané větve a větvičky se válí v cestě. Plus šípky, ostružiny a další podobný bordel. Ono to třeba neujde hned, ale druhý den je prázdná guma a vyrážím o hodinu později, pokud vůbec (když to fakt nasere )

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

6.2.2022 v 11:38 | Nahoru | #5428
Beranidlo> tak to máš asi fakt smůlu

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.2.2022 v 16:54 | Nahoru | #5429
slovenský test crfka Testman tvrdí, že endurko je vybavené quickshifterem, ale že prý nedoporučuje ho moc používat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.2.2022 v 19:48 | Nahoru | #5430

SuperSic58 píše: slovenský test crfka Testman tvrdí, že endurko je vybavené quickshifterem, ale že prý nedoporučuje ho moc používat



Toho bych bral, kdyby komentoval zabíjačku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist