bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 250 Travel končí
8.6.2012 v 08:35
Poté, co díky garážovýmu nadšenci (velký uznání Bertovi ) konečně rozhýbaly stojatý vody se národní socialistický podnik JAWA rozhodl ukončit výrobu 250ky - skvělé marketingové rozhodnutí špičkových managerů - prej se budou věnovat "perspektivním" větším objemům boha jeho, Janeček gdyby vstal z mrtvejch a viděl, co se děje v jeho fabrice, tak by vzal brokovnici a všechny by je postřílel

(reakce na) jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 18:17 | Nahoru | #121

john-mcclane píše: Trebeach> Důvod jejich rozhodnutí



Asi malej odbyt, ale zastavit to ve chvíli kdy představí upravenou variantu Calif a Four, je buď kteténismus, nebo to celý přenechávají Matesákům a cena pude nahoru. Zájemci už nad tím nebudou přemejšlet, seženou čínu se stejným motorem a přebastlí si to doma. Zůstane jen nápad od Berta a jeho úsilí půjde pozvolna do sraček pod taktovkou mocipánů z Jawy. Snad Bertův další projekt už nebude směřovaný do Jawy, by byla fakt škoda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 18:38 | Nahoru | #122
john-mcclane> už vím, tys mně připomínal bévalýho kolegy z hokny, takovýho blázna
zajimavý, borcovi z jawy startovat nechtěl, když mně ale u silnice při rozjezdu do toho kopca zdechnul a udělal jsem to po svým tak se mu chtělo okamžitě
tak jsem to pak samozřejmě kousek vzal po té silnici a jak jsem říkal, divil jsem se když jsem na trojku utrhnul prdel
jinak zvyk ze třipade je kurva na kterékoliv mašině, ta má tak gumové motor že se rozjede skoro bez plynu z volnoběhu, sportardovi se to samozřejmě nelíbí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 18:40 | Nahoru | #123

wert píše: Já jsem sáhnul po "týhle" a nelituju za těch necelých 60 to myslím jakž takž jde..



sorry ale nejde, je to hruza. za 60 tisíc Ti seženu kvalitní, ojetou, hezkou !, výkonnou motorku. nepochopím nikoho kdo za tyhle komunistický kýče s designem ála doba Jugoslávie dá "tolik" peněz. promiň. dej si na motoinzerci, nebo tipmotu do vyhledávání strop 60 tisíc, dej to od nejdražší a pak mi řekni, že tohle jde.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 18:42 | Nahoru | #124
Jawa dělá jen hnusný motorky a měla by skončit jako značka. je neschopná konkurence, management Jawy je na urovni cikána kterýho rodiče byli sourozenci, humus.

(reakce na) jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 18:47 | Nahoru | #125
2stroke> myslel jsem spiš SS, ne že by mě tak zaujaly kapoty ale monster je trpasličí motorka a klasika je to možná ještě klasičtější každopádně je to jedno protože je to v podstatě to samý no určitě lepší než.... když vidím cokoliv od gpz po "bandita" tak se mně chce brečet. radši jawu 350 kterou mám teď
a co se týká toho xt, je to sice obdobný ale přece jenom trochu jiný, nedokážu si sportarda představit mimo asfalt a určitě je mnohem zajimavější, vzhledem každopádně, chováním určitě, na xt jsem nejel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 18:53 | Nahoru | #126
Motoholik> ty seš piča jak zvon
ne, auto potřebuju každé den jako nutnost, přičemž předchozí vydechlo naposled.
a ohledně priorit mezi motorkama, ojetou budu mít příští sezónu, novýho sportarda za třikrát tolik pěněz o dvě sezóny pozdějc. a přece jenom bych chtěl už plně dospělou motorku
kdyby to šlo, bral bych sportarda hned, bohužel napřed to vidím na ojetou ducnu

(reakce na) jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 19:01 | Nahoru | #127
kawazx10r> upal se

jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 20:18 | Nahoru | #128
Se nediv Memfisu, když nekdo jezdí na Kráwě, nerozumí Jawě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 20:27 | Nahoru | #129
memphis.unv> no, píšeš tu vždycky jako ortodoxní a nekritický zastánce Jawy a obdivovatel Sportarda, tak bych čekal že zatneš zuby a vezmeš ho, třeba na lízačku !
A ty místo toho olítanou Ducnu. Teda nic proti Ducati a Monsteru už vůbec ne !
Tak já si teda znamenám do diáře, že za tři roky sem dáš fotky svýho Sportarda jo ?
Moc tomu ale nevěřím, protože za tři roky nemusí už žádnej Sportard existovat anebo jednoduše zjistíš po zkušenosti s Ducnou, že Sportard byl omyl. Nebo ti klekne ta pixla cos kupoval a budeš zase potřebovat novou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 20:48 | Nahoru | #130
memphis.unv> No byl nějakej domrdanej, taky mě to zdechlo. Na silnici jsem si netroufl Asi jsem měl

(reakce na) jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 21:02 | Nahoru | #131
john-mcclane> Na jawadnu v Brně sem byl taky, ale jelikož na to nemám zatim papíry, tak sem se projel jen jako spolujezdec za bráchou po tej cestě k hospodě. Brácha to zkoušel po silnici a prej paráda. Jinak pan Kraft z Jawy řikal, že ten, co sme se na něm mohli vozit měl najeto 125 tisíc podvozek a motor 75 tisíc.

(reakce na) jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 21:06 | Nahoru | #132

kawazx10r píše: sorry ale nejde, je to hruza. za 60 tisíc Ti seženu kvalitní, ojetou, hezkou !, výkonnou motorku. nepochopím nikoho kdo za tyhle komunistický kýče s designem ála doba Jugoslávie dá "tolik" peněz. promiň. dej si na motoinzerci, nebo tipmotu do vyhledávání strop 60 tisíc, dej to od nejdražší a pak mi řekni, že tohle jde.

naprostý souas-za komárů jsem mělod kalifa po 639, stočil jsem klikovku na 130 mm ze 160 mm aby ten zkurvenej motor měl trochu temperament, jo trochu to jelo- ale ten krám je půvoem a koncepcí 10000 let za opicema- tak přestante bulet že se jawa nevyrábí.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 21:54 | Nahoru | #133
vy co tady furt melete že je Jawa na hovno,krám atd. tak je vidět že o Jawě víte prdlajs.Ty vaše slavný japonský značky by nebejt Jawy dneska už možná ani nebyly a nebo by byly na urovni nějakejch chunlanů a yuki.Oni totiž japonci (už přesně nevím která značka) od Jawy kopírovali a taky pak kvuli tomu byly u soudu a museli Jawě odvádět procenta z peněz za prodaný stroje.Sice dneska už ty věci co okopírovali možná nepoužívaj ale kdyby je tenkrát nezkopčili tak by možná už byly 40 let zkrachovalý.

(reakce na) jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 22:06 | Nahoru | #134

fichtlrider píše: vy co tady furt melete že je Jawa na hovno,krám atd. tak je vidět že o Jawě víte prdlajs.Ty vaše slavný japonský značky by nebejt Jawy dneska už možná ani nebyly a nebo by byly na urovni nějakejch chunlanů a yuki.Oni totiž japonci (už přesně nevím která značka) od Jawy kopírovali a taky pak kvuli tomu byly u soudu a museli Jawě odvádět procenta z peněz za prodaný stroje.Sice dneska už ty věci co okopírovali možná nepoužívaj ale kdyby je tenkrát nezkopčili tak by možná už byly 40 let zkrachovalý.



tak tomu snad sám nevěříš. přečti si historii jawy a zjisti si, kolik zkopírovali motorek oni ;) mimochodem to je běžná praxe i dnes, že konkurenční firma koupí konkurenční výrobek a podívá se, jak že to kamarádi vymysleli.

memphis> a ty se neobouvej do gpz, to je jedna z nejhezdčich motorek co se kdy dělaly - jak gpz 900 tak 750 - nádhernej naháč..ovšem sportovní, ne "na všecko a kamkoli", jako jawa

Naposledy editováno 11.06.2012 22:07:22

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 22:43 | Nahoru | #135
Kdo přemýšlí a rozhlíží se okolo sebe tak jistě zaznamenal postupný progresívní ústup prodejů supersportů a hypersportů ve prospěch univerzálně použitelných motocyklů. Ubývá honění se za extrémními pseudoego výkony, neboť 200 koní je krásných na chlubení nebo závody, ale překračovat často horizont 15 000ot/min = absolutní přednost na krchov. Takže běžný převažující režim 4 000 ot. (4 válec), využívaný výkon cca 50-60 koní a elasticita na kvalitní elasticita poslední kvalt od 7-8 000 ot. = s litrem není v tu chvíli dvoustovková rychlost až tak vzdálena. To ale průměrný motorkář, jehož věk celoevropsky dorostl ke čtyřicítce nežádá.
O dost příjemnější je motocykl s progresívní elasticitou v použitelném spektru - bez zbytečného řazení.
Nemálo kamarádů přešlo i na velkoobjemové/"malovýkonné" skůtry a přál bych Vám vidět obličej upoceného Němce na BMW R 1100S na Mendelpasu nad Bolzanem, když se okolo něho mihnul kamarád na Gileře 500 Nexus s 34 koníky. Když jsme se později ještě potkali zastavil u nás na pokec a málem doslal infarkt, když se dozvěděl, že s jeho bavorskou jedenáctku "einhundertPééeS" nestačil na 34 PS variátor Nexuse.
Takže v našem věku upřednostním pohodu, komfort, dynamiku, prostor a samozřejmě ekonomiku. Totiž za cenu jedné pneumatiky superportu obujete skůtra i dvakrát.

Nu a vlna retromotocyklů nám přináší mimo jiného také techniku kroutícího momentu ve spodku a motory spíš blíže ke stabilákům. Takže ideální parametry jako mimo jiného účinnost a s tím spojený malý apetit a cestování stylem 100 metrů od baráku zařadím pětku a vyřadím u Černého moře. A o vzhledu aní nemluvě! Jako prckové jsme k podobným --- ale tehdy "neretro" --- vzhlíželi a co se v mládí uloží na "HD" to se nezapomíná.

Když jsem viděl travela, napadlo mi, že se kluků v garáži povedla po dlouhé době a navíc tak říkajíc "ze zbytků" sestavit moc pěkná motorka! Když pustili do světa cenu 65 000 napadlo mi, že přes všechny bloky i dost podstatné jako:
- servisní síť NULA
- problém objednat cokoli
- navíc kupovat od Charouze=to mám blok, protože na co šáhl soudruh závodník už když závodili s Ječmínkem, Vaníčkem...přes IPB, kanadské občanství, vojenské stavby...., včetně pozadí dotací do Jawy a odprodej jména do Jižní Ameriky, včetně značky Cadilack/je levé.

Bloků mám dost, ale navrhovaná užitná hodnota se mi zdála úměrná a tak trochu také z nostalgie bych neměl s pořízením problém a na takové to courání/toulání 250 ccm dostačuje.
Nakonec i syn, když jí viděl rovnou povídá, že by se mu líbila doma v garáži. A z mého otcovského pohledu bych byl rozhodně klidnějším, když bych kluka viděl odjíždět na této 250, než-li na nějakém super/hypersportu.

(reakce na) jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 22:50 | Nahoru | #136
Motoholik> dluhy nemám rád a taky už z principu bych nechtěl patřit k zástupu blbců kteří jdou snadnou cestou "všechno hned" a pak neví kudy kam
ale co je taky hodně podstatný, zaprve je nejistá doba a zadruhý bych se nechtěl připoutat timhle k práci kterou sice jistou mám ale které bych chtěl nechat a dělat něco normálního
bohužel toho se taky bojím, jak na tom bude sportard a jawa za tři roky, možná naopak bude mít něco lepšího a bude se prodávat víc
neklekne....
vyměnil jsem favorita stejně starýho jako já, u kterýho to teda byla z poloviny má vina že dosloužil za benzínovou alfinku 156 úžasný auto, už bych nic jinýho nechtěl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 23:03 | Nahoru | #137
john-mcclane> to bych ani neřekl. mašina jela v pohodě a všechno ostatní taky bez problému. zdechlo mně to jenom jednou a to když jsem dával na výjezdu na silnicu přednost a chtěl jsem se rozjet z nuly, pustil jsem motor do nízkéch otáček a to se přece jenom tomu jednoválcu nelíbilo jinak pak to kladivo mlátilo slušně a zvuk pohádka
startování.... každá mašina chce svý a když tam ten borec poskakoval že "startovat bez plynu" tak se tomu nechtělo, furt vypínal a zapínal zapalování a já nevim co.
pak když jsem to u silnice startoval já tak říkám nic, sere pes, nebudu se tady s tim trápit jak on a udělám to klasicky postaru- palcem zmáčknout startér a po zmáčknutí otočit plynem. pokud neni mašina vymrdaná tak než otočíš tak motor běží a samozřejmě že sportard hned zase brumlal
ale je teda pravda že toho za sebou musel mít hodně protože loni se v rosicách jezdilo na testovacím prototypu co měl za sebou 60 tisíc v letě v zimě a oproti tomuhle to byla obyváková leštěnka
takže je vidět že to aji něco vydrží jinak to byl taky prototyp protože borec říkal že zrovna tenhle konkrétní kus má nějaký úplně jiný řízení než zbytek mašin že je to nějaké pokus.
a už vím proč je na tom adeniu namalovaná ta ženská

(reakce na) jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 23:06 | Nahoru | #138

memphis.unv píše:
a už vím proč je na tom adeniu namalovaná ta ženská

Proč?

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

11.6.2012 v 23:51 | Nahoru | #139
Otázka je - co si tedy někteří obyčejní motocyklisté teď místo třindy koupí - co jim může Jawa nabídnout? Nic!
Sportard stojí dvakrát tolik (on je sice dobrý, ale ve své třídě drahý), virtuální litr víc než třikrát a dváca je málo.
Tyhle potenciální zákazníky Jawa navždy ztratila. Dobře jim tak.

(reakce na) jawa 250 Travel končí

12.6.2012 v 07:49 | Nahoru | #140
Zdenalbenal> vidím to úplně stejně-měli se zaměřit právě na tyto kubatury,50,125,250,400-500 a víš se neškrábat.Problém je,a tady jsme toho svědky poměrně často,že kdo nemá aspoň "šestku",jako by nebyl.Osobně jsem velkým zastáncem malých kubatur ale "bohatá"?????" Evropa si žádá okázalost.Motorka už snad není ani chápána jako veskrze praktický dopravní prostředek s velkou schopností bavit majitele ale jako něco navíc.Na trhu ,snad krom YBR 250 není klasickej naháč od renomovaného výrobce a lidovou cenu .A tuto díru mohla zalepit Jawa nebo Blata .Hold, udělali kluci chybu ,že se mně nezeptali

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

12.6.2012 v 08:53 | Nahoru | #141
...a přitom měli z dvěpade naráz tři modely!!!
Technický základ stejný, ale každý měl jiného kupce.
A stačilo o tom chvilku mluvit, ukázat to lidem...a to, co fabrika neprodala za dva roky, bylo pryč za pár měsíců.
Argument, že není zájem, neobstojí.
Vlastně ano - ale kde?! U zákazníka bych chybu nehledal.

(reakce na) jawa 250 Travel končí

12.6.2012 v 09:12 | Nahoru | #142
Zdenalbenal> jj woni vlastně zneužili Berta k tomu, že díky němu prodali ležáky ze skladu a pak se na to vybodli

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

12.6.2012 v 09:49 | Nahoru | #143
kawazx10r: náhodou cena 60tkč byla naprosto konkurenceschopná, kdo chce tuhle kategorii v novym, má na výběr buď čínu za 40 nebo japonce okolo 100. A představ si, že existují vyzrálí motorkáři co si koupí na dojíždění do práce i nové předražené líné varadero 125. Že se v EU dvěpade obecně neprodávaj zdaleka tolik jako šestikila, je nám asi všem jasné, ale smysl mají (nízké náklady, hmotnost, mrštnost).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

12.6.2012 v 10:03 | Nahoru | #144

bledemon píše: kawazx10r: náhodou cena 60tkč byla naprosto konkurenceschopná,



to asi nebyla, gdyž jim to nešlo na odbyt

2 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

12.6.2012 v 10:15 | Nahoru | #145
Che: tak cena není jediný faktor v úspěšnosti prodeje (co reklama, servisní zázemí atd)

Memphis: oni zkušebního sportarda už pouští i mimo parkoviště do provozu? Chtějí nějakou zálohu na zničení a kolik je na to minut? Dík

Naposledy editováno 12.06.2012 10:16:23

(reakce na) jawa 250 Travel končí

12.6.2012 v 10:27 | Nahoru | #146
bledemon> nabízeli to v jediné variantě i když možnost postavit retro model měli a navíc by naň asi našli i něco v regálech začali s tím pozdě - schopnej manažer by nejdříf řešil sehnání a zástavbu konkurenceschopnýho motoru do stávající odladěné motky a teprve poté by zkoušel vyvinout zcela novej model kdyby na sériích levný motky vydělali peníze, možná by v jinejch objemovejch třídách dokázali udělat něco jinýho, než ty paskvily

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

12.6.2012 v 10:46 | Nahoru | #147
Několik poznámek k tématu:
- motocykly Jawa 250 Travel se vyráběly od roku 2007 a prodávaly se špatně, teprve tento rok, potom, co se rozběhl projekt Californian a Four, se 250-ka dostala do povědomí a poměrně rychle se rozprodaly
- ukončení výroby řady 250 není definitivní, je to v jednání a já doufám, že k němu nedojde (osobně jsem jednal s ředitelem Jawy)
- motocykly Jawa 250 californian a Four je možné ještě objednat, ale zatím jen několik kusů, další se odvine od rozhodnutí Jawy o pokračování řady 250/597
- díly na přestavbu motocyklů na modely California a Four nikdy nebudou k dostání, stejně jako Honda nikdy neprodá motocykl rozložený v krabici, vyjímkou je řada 350/640, kterou Jawa uvolnila jako sadu náhradních dílů pro přestavbu starších motocyklů na základě velké poptávky fanoušků značky
- jakékoliv dotazy na téma Jawa 250 rád zodpovím, vadí mi kolik různých nepravd a fám se kolem těchto motocyklů šíří
BERT

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

12.6.2012 v 11:14 | Nahoru | #148
Bert-Jawatesty> hotové retromodely jsou sice od matesmota k dodání, cena 85 je pro mě osobně nezajímavá ochota a jednání jawy jsou na ůrovni, kterou raděj nebudu komentovat díly na přestavbu má jawa nějaký ve skladech a rozhodla se je neprodávat???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

12.6.2012 v 11:33 | Nahoru | #149
Che> Díly na přestavbu Jawa na skladě nemá, kompletní přestavbu včetně výroby některých dílů provádí Matesmotoservis.

(reakce na) jawa 250 Travel končí

12.6.2012 v 11:59 | Nahoru | #150
Bert-Jawatesty> teď sem měl půlhodinovej rozhovor s panem Kraftem, prej to eště definitivně zařízlý není a mohli by ještě 250ku začít vyrábět, možná i v tovární retroverzi - asi nezbejvá, než čekat, jak to dopadne
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel suzu750 28 23.12.2022 v 11:17 jandaxx
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... Radouš5 5 8.11.2022 v 19:48 sardel
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist