1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí
O dost příjemnější je motocykl s progresívní elasticitou v použitelném spektru - bez zbytečného řazení.
Nemálo kamarádů přešlo i na velkoobjemové/"malovýkonné" skůtry a přál bych Vám vidět obličej upoceného Němce na BMW R 1100S na Mendelpasu nad Bolzanem, když se okolo něho mihnul kamarád na Gileře 500 Nexus s 34 koníky. Když jsme se později ještě potkali zastavil u nás na pokec a málem doslal infarkt, když se dozvěděl, že s jeho bavorskou jedenáctku "einhundertPééeS" nestačil na 34 PS variátor Nexuse.
Takže v našem věku upřednostním pohodu, komfort, dynamiku, prostor a samozřejmě ekonomiku. Totiž za cenu jedné pneumatiky superportu obujete skůtra i dvakrát.
Nu a vlna retromotocyklů nám přináší mimo jiného také techniku kroutícího momentu ve spodku a motory spíš blíže ke stabilákům. Takže ideální parametry jako mimo jiného účinnost a s tím spojený malý apetit a cestování stylem 100 metrů od baráku zařadím pětku a vyřadím u Černého moře. A o vzhledu aní nemluvě! Jako prckové jsme k podobným --- ale tehdy "neretro" --- vzhlíželi a co se v mládí uloží na "HD" to se nezapomíná.
Když jsem viděl travela, napadlo mi, že se kluků v garáži povedla po dlouhé době a navíc tak říkajíc "ze zbytků" sestavit moc pěkná motorka! Když pustili do světa cenu 65 000 napadlo mi, že přes všechny bloky i dost podstatné jako:
- servisní síť NULA
- problém objednat cokoli
- navíc kupovat od Charouze=to mám blok, protože na co šáhl soudruh závodník už když závodili s Ječmínkem, Vaníčkem...přes IPB, kanadské občanství, vojenské stavby...., včetně pozadí dotací do Jawy a odprodej jména do Jižní Ameriky, včetně značky Cadilack/je levé.
Bloků mám dost, ale navrhovaná užitná hodnota se mi zdála úměrná a tak trochu také z nostalgie bych neměl s pořízením problém a na takové to courání/toulání 250 ccm dostačuje.
Nakonec i syn, když jí viděl rovnou povídá, že by se mu líbila doma v garáži. A z mého otcovského pohledu bych byl rozhodně klidnějším, když bych kluka viděl odjíždět na této 250, než-li na nějakém super/hypersportu.
Franky píše: Kdo přemýšlí a rozhlíží se okolo sebe tak jistě zaznamenal postupný progresívní ústup prodejů supersportů a hypersportů ve prospěch univerzálně použitelných motocyklů. Ubývá honění se za extrémními pseudoego výkony, neboť 200 koní je krásných na chlubení nebo závody, ale překračovat často horizont 15 000ot/min = absolutní přednost na krchov. Takže běžný převažující režim 4 000 ot. (4 válec), využívaný výkon cca 50-60 koní a elasticita na kvalitní elasticita poslední kvalt od 7-8 000 ot. = s litrem není v tu chvíli dvoustovková rychlost až tak vzdálena. To ale průměrný motorkář, jehož věk celoevropsky dorostl ke čtyřicítce nežádá.
O dost příjemnější je motocykl s progresívní elasticitou v použitelném spektru - bez zbytečného řazení.
Nemálo kamarádů přešlo i na velkoobjemové/"malovýkonné" skůtry a přál bych Vám vidět obličej upoceného Němce na BMW R 1100S na Mendelpasu nad Bolzanem, když se okolo něho mihnul kamarád na Gileře 500 Nexus s 34 koníky. Když jsme se později ještě potkali zastavil u nás na pokec a málem doslal infarkt, když se dozvěděl, že s jeho bavorskou jedenáctku "einhundertPééeS" nestačil na 34 PS variátor Nexuse.
Takže v našem věku upřednostním pohodu, komfort, dynamiku, prostor a samozřejmě ekonomiku. Totiž za cenu jedné pneumatiky superportu obujete skůtra i dvakrát.
Nu a vlna retromotocyklů nám přináší mimo jiného také techniku kroutícího momentu ve spodku a motory spíš blíže ke stabilákům. Takže ideální parametry jako mimo jiného účinnost a s tím spojený malý apetit a cestování stylem 100 metrů od baráku zařadím pětku a vyřadím u Černého moře. A o vzhledu aní nemluvě! Jako prckové jsme k podobným --- ale tehdy "neretro" --- vzhlíželi a co se v mládí uloží na "HD" to se nezapomíná.
Když jsem viděl travela, napadlo mi, že se kluků v garáži povedla po dlouhé době a navíc tak říkajíc "ze zbytků" sestavit moc pěkná motorka! Když pustili do světa cenu 65 000 napadlo mi, že přes všechny bloky i dost podstatné jako:
- servisní síť NULA
- problém objednat cokoli
- navíc kupovat od Charouze=to mám blok, protože na co šáhl soudruh závodník už když závodili s Ječmínkem, Vaníčkem...přes IPB, kanadské občanství, vojenské stavby...., včetně pozadí dotací do Jawy a odprodej jména do Jižní Ameriky, včetně značky Cadilack/je levé.
Bloků mám dost, ale navrhovaná užitná hodnota se mi zdála úměrná a tak trochu také z nostalgie bych neměl s pořízením problém a na takové to courání/toulání 250 ccm dostačuje.
Nakonec i syn, když jí viděl rovnou povídá, že by se mu líbila doma v garáži. A z mého otcovského pohledu bych byl rozhodně klidnějším, když bych kluka viděl odjíždět na této 250, než-li na nějakém super/hypersportu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel | suzu750 | 28 | 23.12.2022 v 11:17 jandaxx |
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... | Radouš5 | 5 | 8.11.2022 v 19:48 sardel |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |