globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: gsxr 750 r2001 jaky regulator a jaký alternátor?
ahoj potřeboval bych poradit od někoho kdo má zkušenosti s GSX-R750 r.2001
1.Otázka chtěl bych se zeptat co je takový to pískáni při zapnutí klíčku do polohy on?myslel jsem že jenom nabíhá ten budík, nebo čerpadlo?. píská mi to pár vteřin pak přestane, normálně nastartuju ale po startu to začně opět pískat.neni to ani moc slyšet přes výfuk a všechno funguje normálně nevítě někdo proč to píská?
2. jakej alternátor a regulátor patří do tohoto modelu? budu nejspíš kupovat drohovýrobu ale potřeboval bych vědět kolik dává ten altík ampér co to je za typ? v manuálu jsem našel jenom že je ,,3fáze A.C.generator" ale nevim jestli je s permanentními magnety nebo buzeným rotorem.a nevim kolik dává max.Amper? Abych podle toho mohl vybrat ten regulátor napětí.dám sem i fotku mého regulátoru kde je číslo ale prostě mi to nic neřeklo neni tam nikde označení abych podle toho našel na netu stejný typ. (a šel by tam ten z gsxr1000nebo600?)
díky a rady a zkušenosti.

2 reakcí na tento příspěvek gsxr 750 r2001 jaky regulator a jaký alternátor?

22.5.2012 v 07:05 | Nahoru | #1
Pískání bude nejspíš čerpadlo, ale víc mě zaujal tvůj přístup k elektrice Proč budeš měnit oboje? Ty víš, že máš oboje v háji? Přijde mi to jako trochu drahá sranda. No aspoň se ti pokusim poradit jestli chceš opravovat. Regulátor seženeš určitě v ignitechu a když se mi kdysi propálilo vinutí na altíku, nechal sem si ho převinout. Sami si spočítali kolik je tam závitů, změřili průřez drátu a zalili to do nějakýho toho laku, nebo kalafuny, nebo co to je.
Jinak doporučuju proměřit elektriku podle tohohle schématu a třeba nebudeš muset měnit oboje.

Edit: Zapoměl jsem, alternátory ti převinou tam kde opravujou elektromotory. Ne vždycky se jim do toho chce, ale dá se najít.

Naposledy editováno 22.05.2012 07:07:36

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gsxr 750 r2001 jaky regulator a jaký alternátor?

22.5.2012 v 08:21 | Nahoru | #2
Ahoj.Piskani je normalni,jak bylo receno.Je to strikacka,takze to piskat bude.Jinak jeste dotazek,proc to vlastne resis,co ti nefunguje?Mozna jsem to prehledl,ale myslim,ze ses nezminil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gsxr 750 r2001 jaky regulator a jaký alternátor?

22.5.2012 v 09:01 | Nahoru | #3
Přesně tak, napiš, na základě jakých příznaků si myslíš, že ti nedobíjí baterku. Alternátor se dá krásně odkontrolovat Ohm-metrem a Volt-metrem. Stejně tak funkce regulátoru se dá ověřit volt-metrem. V manuálu jsou popsaný hodnoty, jaký to má mít při určitých otáčkách, tak bych začal určitě tady, než se pustíš do drahé výměny regulátoru, nebo alternátoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gsxr 750 r2001 jaky regulator a jaký alternátor?

22.5.2012 v 10:03 | Nahoru | #4
Hlavne je to strikacka defakto nacpana elektronikou a asi 12ti cidlama,takze bacha,at si nezadelas na vetsi komplikace.Neni co Jawa s proudovym a napetovym relatkem:).Nevim,o co jde,ale pokud ti to nedobiji,mrkni n navod nebo si odpoj altik a zmer odpory vinuti.Podle schmetu vidis odkud kam.Sezenes i barevny schema.Buzeni nema,na statoru jsou magnety.Usmernovaci diody jsou az regulatoru,takze tim je to dany.Me to dava do kolem tech 14V,pri pridani,ti to bude regulovat +/- 13,5-14,4V max...to ale nerikam nic noveho.Nevim,jestli ti ale FI nebonzuje krom stavu cidel,polohy klapky atd. i nejaky info,ale to ti reknou hosi,co ji maj dele nez ja.

Altik:
375W/5000ot.
civky 0.1-1.2ohm

Naposledy editováno 22.05.2012 10:07:52

(reakce na) gsxr 750 r2001 jaky regulator a jaký alternátor?

22.5.2012 v 10:50 | Nahoru | #5
Gal> nechci menit oboje ale potreboval bych vedet kolik maximalne dava ten alternator abych kdyztak moch podle toho koupit ten regulator. o vikendu zkusim regulator od kamose a poznam jestli to je tim. Jinak na volnobeh je na baterce 11,8V a to i kdyz pridam na 5t.ot. zmeril sem to podle toho navodu. Ale s tim 2.krokem si nevim rady.zmerit regulator a neodpojovat ho, jak pisou v tom sloven.manualu. tak nevim kam mam prilozit ten vodic multimetru, kdyz je ten spoj zacvaklej tak jak to tak mam bez odpojeni prilozit a zmerit? Vstup i vystup regulatoru je v jednom spoji,proste jeden svazek kabelu.

tady sou fotky jak to vypada. Odpojene sem to mel bez zapleho motoru.jestli nekdo vite jak zmerit ten regulator tak budu rad.

(reakce na) gsxr 750 r2001 jaky regulator a jaký alternátor?

22.5.2012 v 11:03 | Nahoru | #6
digison> to piskani mi nic nedela ale kamos rikal ze pri chodu motoru mu u stejnyho modelu motorky nepiskalo.jenom nez nastartoval ale me to piska i po startu ale zadnej problem az na ten zvuk.

Ten 2.problem je s tim ze se nedobiji baterka ale to bude asi regulatorem nebo altikem,jak sem psal.myslim ze s tim piskanim to nesouvisi,nebo by to s tim mohlo souviset? myslim ze to piskani bylo uz kdyz sem motorku koupil a dobilelo to normalne.tak to asi nesouvisi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gsxr 750 r2001 jaky regulator a jaký alternátor?

22.5.2012 v 11:34 | Nahoru | #7
digison> samodiagnostika mi zadnou chybu nehlasi VIS FOTO myslim ze ty 750 nemaj priceru tak proto je to: _C00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gsxr 750 r2001 jaky regulator a jaký alternátor?

22.5.2012 v 12:56 | Nahoru | #8
Ďury1>Pokud mas na volnobeh 11.8V ,tak to je spatne.Jelikoz altik naprazdno uz pri nizkejch otackach dava vysoky napeti a s funkcnim regulatorem dostanes uz kolem 14V (nastaven je asi na 14,4V - horni hranice).Takze neco je spatne.Otacky mas asi 1100ot/min pri volnobehu.Vinuti si asi meril odporove podle navodu a bylo ok - stekny hodnoty 0,2-1ohm?.Pises ze pri 5000ot je to ok?Co je ok,napeni na baterce klem 14V?Jak pisou v navodu:Muzes mit bud prosekly nebo preruseny vinuti - to odhalis slusmetrem nebo merenim naprazdno podle namereneho napeti.
Pokud to bude ok ne vsech 3 vinuti,tak hledej problem v regulatoru (nezahriva se moc?).Pokud dostanes napeti nad 13V jen pri vysokejch otacjach /do tech 5000tis/,tak to vetsinu casu jedes na baterku.Muzes pripojit ampermetr mezi baterku a hlavni "+" cerveny vodic.NESMIS pres to startovat!Musis nejdrive prilozit cerveny kablik k "+" a az nastartujes,nechas proud protekat ampermetrem /prepni a prepoj na rozsah 10-20A!/...uvidis.Jestli mas digital,mel by si pozorovat odber do plusu a pri dobijeni se otoci a potece do baterky (mel by) se znaminkem "-"..pokud mas digital..apson desetina kapacity,cili 1-1,2A

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gsxr 750 r2001 jaky regulator a jaký alternátor?

22.5.2012 v 14:08 | Nahoru | #9
digison> Vinutí jsem ještě neměřil. Měřil jsem jenom to napětí na baterce při chodu.(tedy jenom ten 1. krok z návodu) při tom volnoběhu mám na baterce těch 11,8V a to i když přidám plyn třeba na těch 5000ot. tak se napětí nezmění. Ten 2 krok Jsem nevěděl jak to mám změřit.(ten regulátor) píšou že se nemá odpojovat.a nevim kam teda mám přiložit ten vodič z multimetru...

V návodu píšou:
Nech motor běžet na volnoběhu a spoj černý měřící vodič z multimetru s kladným pólem baterky a červený měřící vodič z multimetru s výstupním vodičem usměrňovače / regulátoru (většinou bývá červené barvy). Usměrňovač / regulátor musí být připojen jako v obvyklé provozu (neodpájať!!). Nech motor na volnoběhu a změř napětí.
odkaz návodu: http://translate.go...klovych-baterii.html

Ale nevim jak ten rugulátro mám spojit,změřit, když to nesmim odpojovat... jsem prostě asi blbej nebo nevim.

asi by mi nejvíc pomohla nějaká fotka kde to uvidim... a jak se dostanu k tomu altíku? to musim sundat to levý víko u motoru? a nevyteče na mě olej? nebo to ty kontakty altíku má jinde? třeba pod nádrží?
děkuju za rady:)aspon se něco přiučim.

(reakce na) gsxr 750 r2001 jaky regulator a jaký alternátor?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.5.2012 v 14:27 | Nahoru | #10
Ďury1> v pohode.Teoreticky by si nemel nic odpalit,jelikoz altik je jen vinuti a napeti pujde jen do releru a ten nebude regulovat,bude pouze napajenej z baterky,vcetne cely moto.
Nicmene,takhle nic nezmeris.Odpoj zapalovani a konektor (jak to mas na obrazku).
Pak zmer jednotlivy vinuti/jsou spojeny do trojuhelniku,cili odpor mezi konektorama /asi stejny barvy ..zluty/ bude 0,2-1ohm(bude ti to na rozsahu mereni pipakem piskat).
Pokud ok,tak to pripoj a zmer prod,jak jsem ti psal.Proste do serie s plusem baterky pripoj ampermetr.

1 reakcí na tento příspěvek gsxr 750 r2001 jaky regulator a jaký alternátor?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.5.2012 v 14:51 | Nahoru | #11
Ty dráty z toho měřáku mají na koncích takový jako tužky a místo tuhy je tam špička kovová, ta se dá vrazit zezadu do toho konektoru a tim to proměříš.
Já ti poradim ještě jinej způsob. Normálně ten konektor rozpoj jako si to měl na fotce, koukni do manuálu, který z těch pinů sou odvod z alternátoru do regulátoru, sou to tři dráty. Měli by mít stejnou barvu. Mezi každýma z nich proměř odpor, první+druhej, druhej+třetí, třetí+první, všude by měl bejt +- stejnej. Pak přepni měřák na měření střídavého proudu, rozsah tak nějak do sto voltů, nastartuj motorku normálně s odpojenym regulátorem a stejný tři piny na konektoru takhle proměř. Mezi všema bys měl naměřit kolem dvaceti střídavých V, jak houpneš s plynem, tak klidně i 40V. Jakmile to mezi některýma nenaměříš, je prošlehnutý nějaký vinutí na alternátoru. Navíc když to nenaměříš, ale hodí ti to třeba 10V, tak většinou když přidáš jde to ještě dolu. V případě, že se mezi všema třema pinama doměříš dost, je alternátor v pořádku a závada je v regulátoru. Sundáš regulátor, vyfotíš ho, pokud možno, aby byl čitelný text na něm, pošleš do ignitechu mail s typem motorky, rokem a tak, do přílohy dáš fotky, zeptáš se na cenu, a když ti bude vyhovovat, tak si ho objednáš Přijde ti i se správným konektorem, takže ho jen nacvakneš a jedeš. Jen budeš muset vymyslet uchycení, velikostně bude dost podobnej, ale nebude mít dírky na šrouby Bral jsem od nich už dva a oba dodnes makaji

(reakce na) gsxr 750 r2001 jaky regulator a jaký alternátor?

22.5.2012 v 15:08 | Nahoru | #12
Gal> napadla mě ještě jedna věc. V pátek si od kámoše půjčim stejnej regulator a zkusim ho připojit na mojí motorku a nastartuju a změřim napětí na tý baterce a když to bude dávat okolo těch 14,5 při nastartovanym motoru tak by to mělo být v pořádku ne? myslim že je to asi nejednoduší řešení pro mě. když by to s tim kámošovim regulátorem ukázolo těch okolo těch 14V tak bych koupil jenom ten regulátor? a bylo by to věřešený, je to tak? Moc děkuju za rady

1 reakcí na tento příspěvek gsxr 750 r2001 jaky regulator a jaký alternátor?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.5.2012 v 15:12 | Nahoru | #13
Jojo přesně tak, jestli máš možnost zkusit jinej, tak ho zkus a při volnoběhu bys měl naměřit cca 13,8V a víc a v otáčkách maximálně 14,5V na tý baterce. Tak dobře pořiď.

Naposledy editováno 22.05.2012 15:13:03

(reakce na) gsxr 750 r2001 jaky regulator a jaký alternátor?

22.5.2012 v 15:19 | Nahoru | #14
Gal> ok díky. myslíš že by tam šel tendle regulátor? http://www.vape.cz/...latory-napeti/A-R90/ no pak tak kdyžtak zavolám oni snad budou vědět :)

gsxr 750 r2001 jaky regulator a jaký alternátor?

23.5.2012 v 06:57 | Nahoru | #15
Jojo myslim, že by tam měl jít. Ty sou prej taky dobrý. Mě se jen u vape nelíbí ty kabelové redukce. Je to prostě další spoj navíc, kde můžou vznikat přechoďáky. Když koupíš vape za 1800,- k tomu kabely za 300,- seš na 2100,- a to už neni velkej rozdíl od ignitechu, kterej ti dá na konec koncovku jakou potřebuješ. Ale když vemeš vape, rozhodně chybu neuděláš. Jen si vybrat správnej redukční kablík.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
Čištění vany Suzuki GSX-R 750 RTSbike 26 13.12.2023 v 05:01 RTSbike
Rozbor benzínu Suzuki GSX-R 750 RTSbike 3 19.11.2023 v 22:24 RTSbike
Únik oleje Suzuki GSX-R 750 RTSbike 9 16.10.2023 v 20:13 RTSbike


TOPlist