globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?
17.4.2011 v 15:46
Zdar,včera mi přestala jet mašina,řikám to není možný dyť je po generálce.Nicméně dneska jsem se pustil do odhalování co je za problém a našel jsem tohle .Gufero pod řetězovým kolečkem KO+povypadlá segrovka k ložisku,tu sem tam nasadil úplně no a zítra jdu koupit nové guferko.Jen se chci zeptat,čím může takováhle deformace vzniknout?Špatnou montáží?Díky moc
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

17.4.2011 v 19:24 | Nahoru | #31
Jawa-350> Jenom se strašně divím tomu, že se ti při tomto stavu gufera podařilo motor vůbec nakopnout Do tý doby, než jsi si všimnul ztráty výkonu to jelo normálně? Jestli jo, tak je to docela záhada.

(reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

17.4.2011 v 19:25 | Nahoru | #32
350.632> To je na mě nebo na Johnnyho?

(reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

17.4.2011 v 19:27 | Nahoru | #33
_Mandel_> Jo hele to sem se taky divil,asi před 2 dněma mi to kleklo úplně,najednou to přestalo jít za plynem a prostě to dělalo to co doteďka,no a dneska sem to rozďál viď a kouknu na jedno gufero a řikám dobrý tak koupim jedno a pojedete,a pak mi někdo tady z fóra napsal že když to nejede že musí bejt i na klice,a taky že jo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

17.4.2011 v 19:39 | Nahoru | #34
Jawa-350> Jestli se to nestalo při chodu motoru (což je prakticky vyloučený, nemá se to jak stát), tak ten, co gufera montoval, byl ale řádnej prasox Pořádně si to ani nedokážu představit. Jenom dotaz; jak jsi ta gufera vyndaval?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

17.4.2011 v 19:45 | Nahoru | #35
_Mandel_> Vyndaval sem je malinkým plochým šroubováčkem,lehce sem je po obvodu dlouhou dobu povytahoval až vyskočili A co sem teda zkoušel tak i kdybych to páčil,což sem teda nezkoušel je vyndavat,ale pak sem na ně dal šroubovák plochej a zkoušel sem jestli se takhle ohnou,ani náhodou,držej jak přibitý

edit: písmenko

Naposledy editováno 17.04.2011 19:47:01

(reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

17.4.2011 v 20:01 | Nahoru | #36
Jawa-350> To je jasný Já většinou starý gufera vyndavám tak, že do nich opatrně našroubuju šroubek do dřeva a vytáhnu. Zatím vždy fungovalo Jinak jak jsi říkal, prostě kup nová gufera a dál to neřeš. Jen bych byl na tvém místě trochu na pochybách, jak moc kvalitně byla udělaná ta generálka, když tam byli schopný narvat gufero takovýmhle brutálním způsobem Ale tak to už by jsi snad poznal. Já dělal s taťkou GO doma a aspoň mám, co se týče kvality práce, klid

1 reakcí na tento příspěvek Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

17.4.2011 v 20:07 | Nahoru | #37
Aha,tak teď mi napsal že si na mě nepamatuje?Záhada,že by bylo víc takovejhlech motorek vzledově?Možná jo...

(reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

17.4.2011 v 20:24 | Nahoru | #38

Jawa-350 píše: Aha,tak teď mi napsal že si na mě nepamatuje?Záhada,že by bylo víc takovejhlech motorek vzledově?Možná jo...


Řekl bych, že si tě pamatuje móc dobře ...Vidíš, mě vlastně ani nenapadlo, že by se to dalo nějak reklamovat...Ale vzhledem k tomu, že by to bylo asi mnohem složitější, než si prostě koupit dvě gufera a plácnout je tam, bych se na to vydláb

1 reakcí na tento příspěvek Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

17.4.2011 v 20:49 | Nahoru | #39
Tak pánové pozor:

Příznakem přisávání falešného vzduchu jsou bílé svíčky, nikoliv černé.
Přiložená fotografie jen ukazuje zdeformované gufero při vaší demontáži.
Pokud jsou svíčky černé, závada bude jinde.
S pozdravem,

Henza Zeman

Gogo Moto Servis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

17.4.2011 v 20:52 | Nahoru | #40
Jawa-350> Je to jasný, chce se od toho distancovat S tím nic nenaděláš.

(reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

17.4.2011 v 20:55 | Nahoru | #41
_Mandel_> No jo no.

Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

17.4.2011 v 22:10 | Nahoru | #42
Tak končim s veškerou snahou něco vyřešit,bohužel sem naletěl na špatný servis a nebo mě prostě natáh a okrad o pár tisíc (nebo jen pár stovek),ale i tak mě to docela mrzí,že se člověk spolehne na servis,kde vidí samou chválu a ono nic.Po dnešku sem došel k názoru že co si člověk sám neudělá,neví co v motoru má.Aspon u většiny motorek,kord u těhlech starších

1 reakcí na tento příspěvek Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

18.4.2011 v 14:55 | Nahoru | #43
V něčem Gogo pravdu má, v něčem ne. Ono i při přisávání vzduchu guferama může být svíce černá jak bota, páč si motor může natahovat trochu se vzduchem i olej z převodovky, pak máš ale taky v kolenu k vejfuku bahno který smrdí trochu jako převoďák. Sundej laufy a čichni ke kolenům a bude to jasnější. Černou svíčku ti udělá i bohatá směs - pokud ale máš po GO, stejně mažeš víc a dává se bohatší směs - černý svíčky jsou tu téměř pravidlem.Raději bych ale s karbecem nelaboroval, nechal ho jak ho nastavil v opravně, vyměnil raději obě gufera na klice a to vzadu u řetězky a mělo by to jezdit.KLuci co mají 4 takty si na Gogomoto nestěžujou. Ty jsi z Opatovic za Bojištěm? Jo a k těm guferům - valná většina lidí to vytahuje právě tak že zvenku dloubnou plochej šroubovák a zapáčej a ono to udělá naprosto podobnej důlek na vyndaným guferu. Až budeš nandávat nový gufera, mázni je olejem, mírně natlač rovnoměrně tam kde mají být, pak přilož třeba novodurovou trubku která bude podobnýho průměru jako gufero a jemně doklepni kladívkem.Tak aby bylo gufero zároveň s okolním kovem.

(reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

18.4.2011 v 16:16 | Nahoru | #44
Bimbam> No hele,na svíčky sem se nedávno díval a krásná cihla :) a to sem si ho nastavoval sám Jela fakt parádně,jinak k tomu bahnu!Ano máš zcela pravdu,přesně tohle mi lítá z kolene vejfuku,takže asi je to jasný

1 reakcí na tento příspěvek Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

18.4.2011 v 17:20 | Nahoru | #45
Ty gufera si přeměř, ty čísla na nich jsou narozdíl od ložisek rozměry v milimetrech vnitřní průměr - vnější průměr - šířka Přeměř si ale hlavně ty díry, kdoví, co ti tam ten člověk narval.
Na motoru 638 má výstupní převodová hřídel průměr 25mm, jenže gufero neběhá po hřídeli, ale po rozpěrném kroužku, který je mezi ložiskem a řetězovým kolečkem. Jinak bys neměl k čemu řetězové kolečko utáhnout. Průměrem rozpěrného kroužku si nejsem jistý.
Na pravém čepu kliky (pod alternátorem) jsou 2 varianty. Buďto gufero běhá po hřídeli, která má průměr 25, nebo běhá po kroužku, který je na hřídel naklepnutý a má vnější průměr 30. U většiny motorů 638 je použit kroužek, protože pro ně bylo snadnější ve výrobě udělat hlazené kroužky, než brousit čep kliky dost jemně na to, aby na něm gufero chvíli vydrželo. Na posledních motorech 638 nevým od kdy, asi okolo roku 2000, se přestal kroužek používat a čepy kliky začli brousit jemně, jak tomu bývalo u předchozích typů motorů.
Ze strany primárního převodu je gufero přímo na čepu, bez kroužku, průměr asi opět 30, vnější průměry si nepamatuju, ty jsou podle ložisek.

Jo a to celé je trest za to, že jsi si to neudělal sám. Jawy se do servisu nikdy nedávají!

Naposledy editováno 18.04.2011 17:21:33

(reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

18.4.2011 v 17:31 | Nahoru | #46
Deadman> Před chvílí sem gufera vyměnil,a než sem je šel dneska koupit,díry sem si znovu proměřil ,rozměr odpovídá,je to o mnoho lepší než to bylo,ale ještě mě čeká poslední třetí,právě pod tím primárem.Jináč máš pravdu s tou poslední větou A já už to vim taky,jenže víš co,zas na tu druhou stranu,myslel sem si že ze servisu to bude nejlepší,když tomu člověk všemu moc nerozumí,hlavně motoru.Jenže chyba lávky to byla no...Ponaučen už sem

1 reakcí na tento příspěvek Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

18.4.2011 v 19:34 | Nahoru | #47
Jo nad prací některejch "servismanů" zůstává rozum stát Neuvěřitelný, co si dnes některý lidi dovolej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

18.4.2011 v 21:15 | Nahoru | #48

Vito_Corleone píše: Jo nad prací některejch "servismanů" zůstává rozum stát Neuvěřitelný, co si dnes některý lidi dovolej...



Já bych slovo "některejch" nahradil slovem "většiny" v případě motorek. Alespoň s čím jsem se setkal a doslechl z okolí.

(reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

18.4.2011 v 21:52 | Nahoru | #49
Deadman> No,aspoň že nejsem sám kdo takhle dopad.I když nechápu to,když sem servisák a mám zázemí,tak se snažim o to abych měl lidi a proto odvádím dobrou práci,tak proč se ta většina takhle chová?

Naposledy editováno 18.04.2011 21:53:40

1 reakcí na tento příspěvek Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

18.4.2011 v 22:47 | Nahoru | #50
Jawa: Chápeš to špatně.

Představ si týpka, co byl vždy levej, technice nerozuměl a když ho nevzali dokonce ani na průmku, tak se teda vyučil servisákem. Vyučil znamená, že ho naučili vyměňovat olej a filtry, přezouvat gumy a pár dalších úkolů, ale vše pouze mechanicky na zpaměť bez pochopení techniky a toho strojařství. U zkoušky mu museli napovídat a ještě přivřít obě oči, aby mu ten papír dali. A takovejhle člověk jde opravovat motorky, ačkoliv vůbec není strojař. Nedojde mu třeba, že nemůže seřídit ventily na motorce, co mu tam před hodinou někdo přivezl, protože hlava je sice studená, ale ventily a zdvihátka ještě ne, takže jsou roztaženější. A on při seřizování honí setiny mm na 10cm dlouhých ventilech. Pochopení, co v tom motoru jak je, žádné, servisní příručky ke třem čtvrtinám motorek nemají a ty co mají jsou jednak zdlouhavé a jednak v angličtině, to není čas přelouskat. Takže na všechno má jen papír, kde jsou předepsané vůle, předepsané náplně a jejich množství a to je tak asi všechno. Posledních 20 let není práce rukama ideálem dospívajících ani jejich rodičů, kdo je toho trochu schopen, jde něco studovat. Na výuční obory pak zůstávaj jen ty největší jelita a podle toho ty výsledky vypadají.

A pak je tu druhej typ servisáka - zkušený zaměstnanec JZD, který celé mládí opravoval velkým kladivem, pajcrem a autogenem pluhy, vyorávače brambor a sovětské kombajny. Tento člověk si prohlédne jeden servisní manuál k motorce, kde si kvůli cizímu jazyku jen prohlédne obrázky a stává se servisákem.

No a pak je tu malá skupina lidí, co se naučili něco v servisu na autech, né že by té technice rozuměli nějak hluboce, ale nějaký technický cit mají a narazit na ně je výhra pro uživatele, co si nedovede servisovat sám.

A pak je tu nejmenší skupina servisáků - ti nadaní, co té technice opravdu rozumějí a mají ji rádi. No a ti odvykle rychle vymění práci servisáka za něco výnosnějšího. Speciální práce, jako třeba generálky hlav, nebo i nějaké drahé speciality, případně se chytnou i jako konstruktéři mimo vozidla. Těžko se ti stane, že bys toho člověka potkal v servisu a pokud přecejenom jo, tak jako majitele, né jako zaměstnance v dílně.

Naposledy editováno 18.04.2011 22:51:14

(reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

19.4.2011 v 13:58 | Nahoru | #51
Deadman> Jo tak napsal si to fakt pěkně Chválim Takže dejme tomu že bych chtěl bejt servisák,ale nemám ani školu a zkušenosti teprv sbírám,do jaký kategorie bych zapadal? Orientačně
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist