2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?
edit: písmenko
Naposledy editováno 17.04.2011 19:47:01
1 reakcí na tento příspěvek Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?
Jawa-350 píše: Aha,tak teď mi napsal že si na mě nepamatuje?Záhada,že by bylo víc takovejhlech motorek vzledově?Možná jo...
Řekl bych, že si tě pamatuje móc dobře ...Vidíš, mě vlastně ani nenapadlo, že by se to dalo nějak reklamovat...Ale vzhledem k tomu, že by to bylo asi mnohem složitější, než si prostě koupit dvě gufera a plácnout je tam, bych se na to vydláb
1 reakcí na tento příspěvek Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?
Příznakem přisávání falešného vzduchu jsou bílé svíčky, nikoliv černé.
Přiložená fotografie jen ukazuje zdeformované gufero při vaší demontáži.
Pokud jsou svíčky černé, závada bude jinde.
S pozdravem,
Henza Zeman
Gogo Moto Servis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?
1 reakcí na tento příspěvek Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?
1 reakcí na tento příspěvek Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?
Na motoru 638 má výstupní převodová hřídel průměr 25mm, jenže gufero neběhá po hřídeli, ale po rozpěrném kroužku, který je mezi ložiskem a řetězovým kolečkem. Jinak bys neměl k čemu řetězové kolečko utáhnout. Průměrem rozpěrného kroužku si nejsem jistý.
Na pravém čepu kliky (pod alternátorem) jsou 2 varianty. Buďto gufero běhá po hřídeli, která má průměr 25, nebo běhá po kroužku, který je na hřídel naklepnutý a má vnější průměr 30. U většiny motorů 638 je použit kroužek, protože pro ně bylo snadnější ve výrobě udělat hlazené kroužky, než brousit čep kliky dost jemně na to, aby na něm gufero chvíli vydrželo. Na posledních motorech 638 nevým od kdy, asi okolo roku 2000, se přestal kroužek používat a čepy kliky začli brousit jemně, jak tomu bývalo u předchozích typů motorů.
Ze strany primárního převodu je gufero přímo na čepu, bez kroužku, průměr asi opět 30, vnější průměry si nepamatuju, ty jsou podle ložisek.
Jo a to celé je trest za to, že jsi si to neudělal sám. Jawy se do servisu nikdy nedávají!
Naposledy editováno 18.04.2011 17:21:33
1 reakcí na tento příspěvek Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?
Vito_Corleone píše: Jo nad prací některejch "servismanů" zůstává rozum stát Neuvěřitelný, co si dnes některý lidi dovolej...
Já bych slovo "některejch" nahradil slovem "většiny" v případě motorek. Alespoň s čím jsem se setkal a doslechl z okolí.
Naposledy editováno 18.04.2011 21:53:40
1 reakcí na tento příspěvek Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?
Představ si týpka, co byl vždy levej, technice nerozuměl a když ho nevzali dokonce ani na průmku, tak se teda vyučil servisákem. Vyučil znamená, že ho naučili vyměňovat olej a filtry, přezouvat gumy a pár dalších úkolů, ale vše pouze mechanicky na zpaměť bez pochopení techniky a toho strojařství. U zkoušky mu museli napovídat a ještě přivřít obě oči, aby mu ten papír dali. A takovejhle člověk jde opravovat motorky, ačkoliv vůbec není strojař. Nedojde mu třeba, že nemůže seřídit ventily na motorce, co mu tam před hodinou někdo přivezl, protože hlava je sice studená, ale ventily a zdvihátka ještě ne, takže jsou roztaženější. A on při seřizování honí setiny mm na 10cm dlouhých ventilech. Pochopení, co v tom motoru jak je, žádné, servisní příručky ke třem čtvrtinám motorek nemají a ty co mají jsou jednak zdlouhavé a jednak v angličtině, to není čas přelouskat. Takže na všechno má jen papír, kde jsou předepsané vůle, předepsané náplně a jejich množství a to je tak asi všechno. Posledních 20 let není práce rukama ideálem dospívajících ani jejich rodičů, kdo je toho trochu schopen, jde něco studovat. Na výuční obory pak zůstávaj jen ty největší jelita a podle toho ty výsledky vypadají.
A pak je tu druhej typ servisáka - zkušený zaměstnanec JZD, který celé mládí opravoval velkým kladivem, pajcrem a autogenem pluhy, vyorávače brambor a sovětské kombajny. Tento člověk si prohlédne jeden servisní manuál k motorce, kde si kvůli cizímu jazyku jen prohlédne obrázky a stává se servisákem.
No a pak je tu malá skupina lidí, co se naučili něco v servisu na autech, né že by té technice rozuměli nějak hluboce, ale nějaký technický cit mají a narazit na ně je výhra pro uživatele, co si nedovede servisovat sám.
A pak je tu nejmenší skupina servisáků - ti nadaní, co té technice opravdu rozumějí a mají ji rádi. No a ti odvykle rychle vymění práci servisáka za něco výnosnějšího. Speciální práce, jako třeba generálky hlav, nebo i nějaké drahé speciality, případně se chytnou i jako konstruktéři mimo vozidla. Těžko se ti stane, že bys toho člověka potkal v servisu a pokud přecejenom jo, tak jako majitele, né jako zaměstnance v dílně.
Naposledy editováno 18.04.2011 22:51:14
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |