1 reakcí na tento příspěvek Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?
Na motoru 638 má výstupní převodová hřídel průměr 25mm, jenže gufero neběhá po hřídeli, ale po rozpěrném kroužku, který je mezi ložiskem a řetězovým kolečkem. Jinak bys neměl k čemu řetězové kolečko utáhnout. Průměrem rozpěrného kroužku si nejsem jistý.
Na pravém čepu kliky (pod alternátorem) jsou 2 varianty. Buďto gufero běhá po hřídeli, která má průměr 25, nebo běhá po kroužku, který je na hřídel naklepnutý a má vnější průměr 30. U většiny motorů 638 je použit kroužek, protože pro ně bylo snadnější ve výrobě udělat hlazené kroužky, než brousit čep kliky dost jemně na to, aby na něm gufero chvíli vydrželo. Na posledních motorech 638 nevým od kdy, asi okolo roku 2000, se přestal kroužek používat a čepy kliky začli brousit jemně, jak tomu bývalo u předchozích typů motorů.
Ze strany primárního převodu je gufero přímo na čepu, bez kroužku, průměr asi opět 30, vnější průměry si nepamatuju, ty jsou podle ložisek.
Jo a to celé je trest za to, že jsi si to neudělal sám. Jawy se do servisu nikdy nedávají!
Naposledy editováno 18.04.2011 17:21:33
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |