1 reakcí na tento příspěvek Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?
Představ si týpka, co byl vždy levej, technice nerozuměl a když ho nevzali dokonce ani na průmku, tak se teda vyučil servisákem. Vyučil znamená, že ho naučili vyměňovat olej a filtry, přezouvat gumy a pár dalších úkolů, ale vše pouze mechanicky na zpaměť bez pochopení techniky a toho strojařství. U zkoušky mu museli napovídat a ještě přivřít obě oči, aby mu ten papír dali. A takovejhle člověk jde opravovat motorky, ačkoliv vůbec není strojař. Nedojde mu třeba, že nemůže seřídit ventily na motorce, co mu tam před hodinou někdo přivezl, protože hlava je sice studená, ale ventily a zdvihátka ještě ne, takže jsou roztaženější. A on při seřizování honí setiny mm na 10cm dlouhých ventilech. Pochopení, co v tom motoru jak je, žádné, servisní příručky ke třem čtvrtinám motorek nemají a ty co mají jsou jednak zdlouhavé a jednak v angličtině, to není čas přelouskat. Takže na všechno má jen papír, kde jsou předepsané vůle, předepsané náplně a jejich množství a to je tak asi všechno. Posledních 20 let není práce rukama ideálem dospívajících ani jejich rodičů, kdo je toho trochu schopen, jde něco studovat. Na výuční obory pak zůstávaj jen ty největší jelita a podle toho ty výsledky vypadají.
A pak je tu druhej typ servisáka - zkušený zaměstnanec JZD, který celé mládí opravoval velkým kladivem, pajcrem a autogenem pluhy, vyorávače brambor a sovětské kombajny. Tento člověk si prohlédne jeden servisní manuál k motorce, kde si kvůli cizímu jazyku jen prohlédne obrázky a stává se servisákem.
No a pak je tu malá skupina lidí, co se naučili něco v servisu na autech, né že by té technice rozuměli nějak hluboce, ale nějaký technický cit mají a narazit na ně je výhra pro uživatele, co si nedovede servisovat sám.
A pak je tu nejmenší skupina servisáků - ti nadaní, co té technice opravdu rozumějí a mají ji rádi. No a ti odvykle rychle vymění práci servisáka za něco výnosnějšího. Speciální práce, jako třeba generálky hlav, nebo i nějaké drahé speciality, případně se chytnou i jako konstruktéři mimo vozidla. Těžko se ti stane, že bys toho člověka potkal v servisu a pokud přecejenom jo, tak jako majitele, né jako zaměstnance v dílně.
Naposledy editováno 18.04.2011 22:51:14
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |