globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?
17.4.2011 v 15:46
Zdar,včera mi přestala jet mašina,řikám to není možný dyť je po generálce.Nicméně dneska jsem se pustil do odhalování co je za problém a našel jsem tohle .Gufero pod řetězovým kolečkem KO+povypadlá segrovka k ložisku,tu sem tam nasadil úplně no a zítra jdu koupit nové guferko.Jen se chci zeptat,čím může takováhle deformace vzniknout?Špatnou montáží?Díky moc

1 reakcí na tento příspěvek Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

18.4.2011 v 22:47 | Nahoru | #1
Jawa: Chápeš to špatně.

Představ si týpka, co byl vždy levej, technice nerozuměl a když ho nevzali dokonce ani na průmku, tak se teda vyučil servisákem. Vyučil znamená, že ho naučili vyměňovat olej a filtry, přezouvat gumy a pár dalších úkolů, ale vše pouze mechanicky na zpaměť bez pochopení techniky a toho strojařství. U zkoušky mu museli napovídat a ještě přivřít obě oči, aby mu ten papír dali. A takovejhle člověk jde opravovat motorky, ačkoliv vůbec není strojař. Nedojde mu třeba, že nemůže seřídit ventily na motorce, co mu tam před hodinou někdo přivezl, protože hlava je sice studená, ale ventily a zdvihátka ještě ne, takže jsou roztaženější. A on při seřizování honí setiny mm na 10cm dlouhých ventilech. Pochopení, co v tom motoru jak je, žádné, servisní příručky ke třem čtvrtinám motorek nemají a ty co mají jsou jednak zdlouhavé a jednak v angličtině, to není čas přelouskat. Takže na všechno má jen papír, kde jsou předepsané vůle, předepsané náplně a jejich množství a to je tak asi všechno. Posledních 20 let není práce rukama ideálem dospívajících ani jejich rodičů, kdo je toho trochu schopen, jde něco studovat. Na výuční obory pak zůstávaj jen ty největší jelita a podle toho ty výsledky vypadají.

A pak je tu druhej typ servisáka - zkušený zaměstnanec JZD, který celé mládí opravoval velkým kladivem, pajcrem a autogenem pluhy, vyorávače brambor a sovětské kombajny. Tento člověk si prohlédne jeden servisní manuál k motorce, kde si kvůli cizímu jazyku jen prohlédne obrázky a stává se servisákem.

No a pak je tu malá skupina lidí, co se naučili něco v servisu na autech, né že by té technice rozuměli nějak hluboce, ale nějaký technický cit mají a narazit na ně je výhra pro uživatele, co si nedovede servisovat sám.

A pak je tu nejmenší skupina servisáků - ti nadaní, co té technice opravdu rozumějí a mají ji rádi. No a ti odvykle rychle vymění práci servisáka za něco výnosnějšího. Speciální práce, jako třeba generálky hlav, nebo i nějaké drahé speciality, případně se chytnou i jako konstruktéři mimo vozidla. Těžko se ti stane, že bys toho člověka potkal v servisu a pokud přecejenom jo, tak jako majitele, né jako zaměstnance v dílně.

Naposledy editováno 18.04.2011 22:51:14

(reakce na) Špatné gurefo-jak se to mohlo stát?

19.4.2011 v 13:58 | Nahoru | #2
Deadman> Jo tak napsal si to fakt pěkně Chválim Takže dejme tomu že bych chtěl bejt servisák,ale nemám ani školu a zkušenosti teprv sbírám,do jaký kategorie bych zapadal? Orientačně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist