globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Jawa
6.4.2011 v 11:37
Tak pořád čekám, kdy se začně sériově dělat ta nová 660-tka a za kolik bude, a kde nic tu nic. Pořád slibovali, že to v březnu rozjedou, ale na webu Jawy není o nové motorce ani zmínka. Máte nějaké info?

Nová Jawa

7.4.2011 v 16:58 | Nahoru | #91
Podle všecho by se nová 660 měla dát vyzkoušet/projet na Jawa day!

3 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa

7.4.2011 v 17:18 | Nahoru | #92
Do Jawy by mělo přijít pár schopných konstruktérů,kterým by šlo víc o značku než o výplatu např. jako F.Pudil.Pak bych věřil že se to někam dostane.Ikdyž továrna je zastaralá 40 let, v Týnci/Brodcích jsem skoro každý týden a jezdim tam jen do Jawy,když vidim ty staré stroje a dál ty zřícené, posprejované a rozpadlé budovy,tak stejně co by Jawa vydělala,by musela vrazit do továrny a to jsou miliardy ale na dříve to na starých strojích taky šlo,malosérie to asi utáhne.

Někde skusím najít to foto vnitřku továrny.

(reakce na) Nová Jawa

7.4.2011 v 19:31 | Nahoru | #93

Shark 350/640 píše: .... No já osobně si myslím že by byl jednak problém ho sehnat, přeci jen ty si většinou vyrábí motocyklové firmy samy a už vidím jak třeba BMW prodává GS motor Jawě



Jestli myslíš motor v BMW F 800 GS, tak to je taky Rotax, který si BMW do svých motorek kupuje; to jen na upřesnění.

Já nevím, ale Jawa 650 měla motor rakouský, zbytek byl český/čínský a byla to, co se spolehlivosti týče, naprostá katastrofa - vždyť jim praskaly i dráty ve výpletu kol! Ty jsi evidentně zarytý fanoušek Jawy a nic proti tomu nelze namítat, jsou to tvoje peníze. Ale přece musíš i ty uznat, že za 170 tisíc jsou jistě povedenější a hlavně zcela spolehlivé stroje renomovaných výrobců a tak se nediv, že si o tobě většina lidí myslí, že jsi spadl z jahody na znak. Já osobně ti přeju s Jawou jen ty nejlepší zážitky, ale za sebe můžu prohlásit, že za tyhle prachy bych motorku, ve který se musím pořát rejt, aby to vůbec jelo, nechtěl.

A pokud pořizovat něco, za čím se ohlídne i banda Němčourů na Paso Tonale, tak radši než Jawu, tak něco, co je bratru za 230 tisíc (info dle Tipmoto) a je milionkrát hezčí než Sportard - těch padesát tisíc bych klidně obětoval


Naposledy editováno 07.04.2011 19:33:06

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa

7.4.2011 v 19:46 | Nahoru | #94
Radši než 660, bych šel do 250/593 to je cesťáček a komplet made in CZ!

(reakce na) Nová Jawa

7.4.2011 v 19:55 | Nahoru | #95

czechino píše: Radši než 660, bych šel do 250/593 to je cesťáček a komplet made in CZ!



Myslíš tenhle?

(reakce na) Nová Jawa

7.4.2011 v 20:05 | Nahoru | #96

czechino píše: Do Jawy by mělo přijít pár schopných konstruktérů,kterým by šlo víc o značku než o výplatu např. jako F.Pudil.Pak bych věřil že se to někam dostane.Ikdyž továrna je zastaralá 40 let, v Týnci/Brodcích jsem skoro každý týden a jezdim tam jen do Jawy,když vidim ty staré stroje a dál ty zřícené, posprejované a rozpadlé budovy,tak stejně co by Jawa vydělala,by musela vrazit do továrny a to jsou miliardy ale na dříve to na starých strojích taky šlo,malosérie to asi utáhne.

Někde skusím najít to foto vnitřku továrny.



No...... on zadarmo asi nikdo dělat nebude chtít, že??
pokud jde o konstrukci, dávno se nestaví motory citem, ale ví se, co je dobré, co jde udělat (zkušenosti) a je potřeba mít to na čem udělat. A aby to bylo za přijatelnou cenu. Takže je to de facto vyloučené. Jawa není jawa a už nikdy nebude. Leda... by se někdo našel, kdo by řekl, mám miliardu a nevím co s ní. Žádná malo série není dlouhodobě reálná a většina pokusů zkrachovala. Je potřeba vyrábět a prodávat. Pokud možno v hodně velkých číslech. Prostě dvacet motorek za rok nemůže živit potřebné lidi a vytvářet nějaké kapitálové rezervy. Zvlášť když 1. češi nemají peníze 2. češi jsou škrti :)Když na 100 motorkách vyděláš 50.000 = 5 mega - za rok nic moc. A 100 motorek....hudba budúcnosti :)

(reakce na) Nová Jawa

7.4.2011 v 20:09 | Nahoru | #97

czechino píše: Do Jawy by mělo přijít pár schopných konstruktérů,kterým by šlo víc o značku než o výplatu např. jako F.Pudil.Pak bych věřil že se to někam dostane.Ikdyž továrna je zastaralá 40 let, v Týnci/Brodcích jsem skoro každý týden a jezdim tam jen do Jawy,když vidim ty staré stroje a dál ty zřícené, posprejované a rozpadlé budovy,tak stejně co by Jawa vydělala,by musela vrazit do továrny a to jsou miliardy ale na dříve to na starých strojích taky šlo,malosérie to asi utáhne.

Někde skusím najít to foto vnitřku továrny.



No...... on zadarmo asi nikdo dělat nebude chtít, že??
pokud jde o konstrukci, dávno se nestaví motory citem, ale ví se, co je dobré, co jde udělat (zkušenosti) a je potřeba mít to na čem udělat. A aby to bylo za přijatelnou cenu. Takže je to de facto vyloučené. Jawa není jawa a už nikdy nebude. Leda... by se někdo našel, kdo by řekl, mám miliardu a nevím co s ní. Žádná malo série není dlouhodobě reálná a většina pokusů zkrachovala. Je potřeba vyrábět a prodávat. Pokud možno v hodně velkých číslech. Prostě dvacet motorek za rok nemůže živit potřebné lidi a vytvářet nějaké kapitálové rezervy. Zvlášť když 1. češi nemají peníze 2. češi jsou škrti :)Když na 100 motorkách vyděláš 50.000 = 5 mega - za rok nic moc. A 100 motorek....hudba budúcnosti :)

Nová Jawa

7.4.2011 v 21:17 | Nahoru | #98
Ta nová 660-ka se mi nelíbí, je to prostě takové jak scifi seriály kdysi v ábíčku - špičaté, jakoby agresivní, prostě moc moderní na můj vkus. Ale ještě jsem na ní neseděl tak nebudu hanět. Pokud se u nás v okolí objeví ten Jawa Den tak tam určitě půjdu a motku si když to bude možné projedu a pak uvidím co se skrývá pod pro mě nelíbivým zevnějškem. Oproti tomu do toho retro Kalifa bych šel hned i kdybych si měl půjčit ( a jak já nenávidím půjčky ví málokdo ). U něj prostě přežiju i ten moderní motor, protože to vypadá tak jak má motorka pro mě osobně vypadat a na takových se mi i dobře jezdí.

(reakce na) Nová Jawa

7.4.2011 v 21:48 | Nahoru | #99
Shark 350/640> Nezdílím Tvoje nadšení...poptože nechápu co si vlastně kupuješ?!Jde Ti o název nebo o motor z Itálie?!

4 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa

7.4.2011 v 22:14 | Nahoru | #100
Vladyka: Nejde mi nereagovat... Jde majitelům BMW řady 650/800 o název BMW, nebo o motor z Rakouska/Číny?
To ostatní: Nepopírám, že design je ...jiný. Má své příznivce, ale i odpůrce. Ale je to prostě něco jiného. Zajímalo by mne, kolika lidem se líbí třeba design právě XT660, která sdílí stejný motor. Ale objektivně (ne že chci Yamahu, mám cca 160 tis na kontě a tak si koupím XT 660 i když se mi zase tak úplně nelíbí, ale zvyknu si). Mě se třeba XT 660nelíbí, je taková ...jiná. Naopak 660 se mi zase líbí, stejně, jako se mi líbila 650 stylka a to i s tím tolikrt omílaným tlumičem výfuku. Ano, je jiný, na fotkách je to jedna z prvních věcí, která razí do očí, ale v reálu je to prostě něco jiného.

Co se týče kvalit 660. Sportard je v očích fabriky pokračování řady 650, na kterém se poučili z předchozích chyb a tento model v jízdních zkouškách nezaznamenal jediný problém. A to ty jízdní zkoušky byly pěkně kruté (sám jsem na motorce odjezdil cca 20tis km bez jediného problému) a v téhle chvíli musím říct, že je to z řadou 650 neporovnatelné. Motorka je, co se týče jízdních parametrů, zcela konkurenceschopná a to se týče i strojů japonské produkce /motor samozřejmě musíte porovnávat z jednoválci/. Co se týče provedení, jawa si z 650 nabila hubu a tak je provedení 660 taky na úrovni. Elektrika - nová, odježděná, naddimenzovaná. Budíky - už nejsou mechanické, ale elektronické. Navíc jsou umístěny v bloku, který nevibruje. Kyvka - kvalitní, extrémě pevná a to se týká i rámu. Zadní výplet? Střed je předělaný, jde použít i na řadu 650, žádné praskání drátů v něm nehrozí. A tak bych mohl pokračovat k jednotlivým komponentům, takže motorka ve výsledku z 650 nemá nic společného. A zase budu tvrdit, že já jsem si hubu z 650 nenabil a rozhodně nelituju peněz, které jsem do ní vrazil.
660 stojí sice 168 tisíc, na drhou stranu, jak tady psal tuším Shark, je to cena první - limitované edice, která je mimochodem vybavena některými kvalitnějšími komponenty, jako jsou teřeba pneu v rozměru 170/70 Continental road attack. Přijďte na jawaden a uvidíte motorku v reálu, teprve potom suďte její kvality (či nekvality)
A co se týče výjmečnosti. Kolik lidí si kupuje "odinočky" od Uralu, kolik lidí si kupuje motorky HD, kolik lidí si kupuje spoustu jiných značek, které nejsou technickými parametry na úrovni značek "západních"? Je jich spousta mezi námi. A proč si je kupují, když nenabízejí nic lepšího, než jiné značky? Proš si spousta lidí kupuje škodovku, když je, dle mého názoru, taky předražená? Protože chce, chce se nějakým způsobem reprezentovat na veřejnosti a v případě jawy jsou většinou kupci patrioty. A proč ne? Proč dokážou být patrioti němci?
Nebrete to jako filozofický výšplecht, ale na druhou stranu nad tím zkuste popřemýšlet. Designový cit (či necit)nikomu neberu, 660 je prostě ...jiná. Ale zbytek z obrázků opravdu nevykoukáte, pojďte si tu motorku projet.

Ještě si dovolím poznámku. Kolik z vás by dlalo konstruktéry za nějakých 15000 čistého? A dělali by jste to s pocitem něco předvést a s chutí zachránit značku?

(reakce na) Nová Jawa

7.4.2011 v 22:29 | Nahoru | #101
Drátík> Jsem rád, že jsi sem "musel" napsat. Je to první shrnutí faktů od člověka, který ví, která bije. Na Jawa-den určitě a rád přijdu, ale kvůli práci bohužel ne na ten první.

Nová Jawa

7.4.2011 v 23:17 | Nahoru | #102
Nebýt tohoto vlákna vůbec nevím,že je nějaký nový model. Tzn. prezentace veškerá žádná a to je problém jestli se má prodat za cca. 150000Kč

Nová Jawa

8.4.2011 v 00:37 | Nahoru | #103
Si delaj prdel s tou cenou, vzdyt to nema naprosto zadnou sanci proti lety proverene japonske kvalite XT 660R nebo u nas neprodavanych (proc kurva?) KLR 650 a DR 650 SE.

(reakce na) Nová Jawa

8.4.2011 v 08:48 | Nahoru | #104
Drátík> Nechceš svým příspěvkem snad říct, že lze srovnávat kusový Ural s konstrukcí z druhé světové a masový Harley-Davidson vyvíjející stroje sice ve stejné fiozofii, ale technicky a kvalitativně na velmi vysoké úrovni, že ne? Jestli je nová Jawa kvalitní výrobek, pak jen dobře. Ale image, které si po revoluci do dnešních dnů tak pečlivě budovala nelze smazat přes noc. Proto se nediv té skepsi. Jawa vyvíjela nový model léta, zatímco třeba Honda, BMW, KTM a spol. chrlí jeden né model, ale i motor za druhým, každý rok je na trhu nějaká novinka. Jawa vzala motor z Itálie a roky kolem něj stavěla motorku. Chápu, že omezené finanace znamenají omezený vývoj i produkci, ale podle mě by pak měla Jawa zvolit asi jinou cenovou strategii než konkurovat cenou Yamaze...

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa

8.4.2011 v 08:50 | Nahoru | #105
... a stejně, než Jawu, tak bych bral radši Benelli

Nová Jawa

8.4.2011 v 09:07 | Nahoru | #106
taky tam mám motor 660 motori minarelli - nejsem žádný závodík a na cestování po republice to po těch rozflákaných silnicích stačí ...
ale na tu jawu mi to jaksi nesedí - chtělo by to vzhledem k té tradici motor vlastní konstrukce a trochu toho retro stylu ... toť můj názor

Nová Jawa

8.4.2011 v 09:52 | Nahoru | #107
Dr.Rath: proboha, to ne, určitě nesrovnávám kusový Ural s velkosériovým HD. Spíš mi šlo o to, že tyhle stroje si našli své kupce i přesto, že jsou oproti konkurenci cenově posunuté "výš", resp. že za více peněz nedostaneš, co se týče jízdních kvalit, nic, co bys nebyl schopný koupit za daleko menší cenu. Spíš tyhle stroje mají jméno, nabízí něco jiného - především pocit, že jedeš na "výjmečném stroji", pro spoustu lidí je přidaná hodnota v něčem jiném, než v jízdních vlastnostech, či kvalitě provedení.
Chápu, že si JAWA po revoluci neudělala zrovna jméno, na druhou stranu posledních několik roků probíhá pokus o záchranu značky - proto vyjela například řada 650, kluci se v jawě snaží a mají za to prd. A o to víc mě štve, že tady lidé volají po zavření fabriky a že jim nepřejí úspěch. Proč proboha? Jak jsem psal výše, 660 je povedená motorka, kvalitou zpracování je na úrovni a jízdními vlastnostmi taky. Pro nevěřílky, přijďte si ji projet a dejte ji šanci. Neodsuzujte něco jen z obrázků.
Cena za tu motorku je adekvátní relativně kusové výrobě, nezapomeňte, že se musí zaplatit vývoj, formy, pracovníci a hlavně materiál. Ano, jawa mohla být za nižší cenu, ale muselo by se ušetřit na komponentech a kolik z vás by tady křičelo, že by motorka měla na sobě díly z číny. (viz spolehlivá 250 s čínským motorem, kolik lidí nadává, že to má čínskou mrdku v sobě. A nikdy na ní nejeli a neví, co ten motor vydrží. V jízdních zkouškách měl motor přes 100000km bez závady. A to nevíte, jak se s tou motorkou zachází...)
Pastell: reklama vázne protože na ní nejsou finance a finance nejsou, protože se neprodává. A neprodává se proto, že není reklama Začarovaný kruh, ze kterého není úniku. I když poslední dobou se zdá, že se to začíná hýbat, viz stránky na facebooku (facebook.com/jawa.eu) pořádáné akce - první jawaden, ke koupeným motorkám se dává zdarma přílba, bunda a k 660 romantický pobyt na nějaké chalupě.
Jurajda: ani nevíte, jak by rádi v JAWě vyráběli svůj vlastní motor - zatím existuje několik kusů funkčního litrového motoru. Na další kubatury se zatm nedostává financí, ale třeba jednou začnou vyrábět motory další. Ae to závisí od prodejnosti stávajících modelů...prostě začarovaný kruh.

(reakce na) Nová Jawa

8.4.2011 v 09:55 | Nahoru | #108

czechino píše: Do Jawy by mělo přijít pár schopných konstruktérů,kterým by šlo víc o značku než o výplatu např. jako F.Pudil.Pak bych věřil že se to někam dostane.Ikdyž továrna je zastaralá 40 let, v Týnci/Brodcích jsem skoro každý týden a jezdim tam jen do Jawy,když vidim ty staré stroje a dál ty zřícené, posprejované a rozpadlé budovy,tak stejně co by Jawa vydělala,by musela vrazit do továrny a to jsou miliardy ale na dříve to na starých strojích taky šlo,malosérie to asi utáhne.

Někde skusím najít to foto vnitřku továrny.



Nezapomeň, že ten konstruktér musí živit rodinu, splácet hypotéku atd...
Já to znám....Jsem konstruktér...

(reakce na) Nová Jawa

8.4.2011 v 09:59 | Nahoru | #109
dr.rath> o boze...proc tu stale propiras neco co by sis stejne nekoupil..snad nechces srovnavat jawu s H&D ?! uvedom si ze v tech troskach pracuje mozna 50 lidicek i s vratnou na brane!!A tak malej tym dokazal neco ,ocem se tobe asi muze jenom zdat...nez cinskou Benelli tak radsi ceskou jawu..nechte tech kecu a bezte se svezt!!

Naposledy editováno 08.04.2011 10:21:18

3 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa

8.4.2011 v 10:37 | Nahoru | #110
Speedy21 - ne nadarmo máš jako město uvedeno to, které máš. Uvědom si, kdo to rozkradl a kdo ji dává dohromady. A uvidíš dvě různé skupiny lidí.
Pliveš stejným způsobem na značku Triumph? Většího "inteligena" jsem na diskuzích už dlouho neviděl.

Nová Jawa

8.4.2011 v 11:04 | Nahoru | #111
Derbi mulhacen 660 nebo sachs 650 byly také slušné stroje, ale mimo domovinu moc úspěchů neměly. Podobný osud očekávám u sportarda (ten je navíc nalomen nevalnou pověstí 650tek).
Hodně zdaru, je to boj s mnoha mlýny.

Nová Jawa

8.4.2011 v 11:16 | Nahoru | #112
a umí i vyhrožovat

(tohle si asi při mazání přehlídnul admine )

Naposledy editováno 08.04.2011 12:01:05

Nová Jawa

8.4.2011 v 11:51 | Nahoru | #113
.....aha
.....to co Jawa byla tak sorry ale to už se fakt vrátit nedá hoši

Nová Jawa

8.4.2011 v 11:59 | Nahoru | #114
Heheeeee....tady má zas někdo nervózně prst na deletu... Ať vám nepraskne žilka Jawaři...

Nová Jawa

8.4.2011 v 12:14 | Nahoru | #115
Není to můj šálek jáwy, ale rozhodně držím té malé skupině nadšenců palec!

Nová Jawa

8.4.2011 v 15:57 | Nahoru | #116
no nějak se začít musí, snad to časem vše uzraje a budeme zase špička, ale o tom rozhodujou peníze

Nová Jawa

8.4.2011 v 16:57 | Nahoru | #117
Takže za mě:
1)Poukazovat na cenu je neadekvátní.Pokud je to vybavené značkovými komponenty(motor,odpružení),tak se níž dostat nejde.Cena je díky tomu podobná jako u konkurence.
2)Pro mě je tohle snažení Jawy o dost víc smysluplnější než počin FGR.Jawa se alespoň snaží udělat motorku pro normální lidi,Felgr naprosto přesně věděl(a taky se tak vyjádřil) že konkurovat zavedené konkurenci v rámci spotřebních modelů nelze,což je další obhajoba ceny jawy.
3)Co se týká podobných modelů konkurence,parametry jsou vcelku podobné,tam není co vymyslet a věřím tomu že se v Jawě už poučili a že kvalita bude snad taky srovnatelná.
4)Osobně,(pokud bych měl peníze na nový stroj) bych si Jawu velmi rád koupil.Jsem hrdý patriot a fanda značky,mám rád odlišné stroje a většinu motorek si jak opravuju a i upravuju,takže by nějaké dodělávky pro mne nebyl problém.
Jak tady už někdo napsal,motorka je koníček.Spousta lidí řeší cenu,a přitom nakupuje stroje z horní objemové hranice a ročně za provoz utratí velké peníze.Takže bych to tak neřešil.Mě se Jawa zas tak drahá nezdá,na trhu jsou mnohem,mnohem dražší "strojky"...

(reakce na) Nová Jawa

8.4.2011 v 17:42 | Nahoru | #118
LovecTaťka> Taky jsem se nad touhle fotkou pozastavil..aspon ty draty tam nemusej bejt videt kdyz uz

(reakce na) Nová Jawa

8.4.2011 v 22:29 | Nahoru | #119
Drátík>Jestli se zapracovalo na kvalitě, tak je to na . Jo a že je ta motorka na první pohled jiná, já beru jako pozitivum. Vzhled je otázka vkusu-někomu přijde hnusný moje GSo, mně zase současný japonský naháče.

1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa

8.4.2011 v 22:33 | Nahoru | #120
Pro mě vždy byla a bude Jawa nesmrtelná ! Věřím, že motor a podvozek budou sladěné a, že kvalita zpracování je už o hodně dál. ALE, podle mě je ten desing katastrofa ( někomu se to může pozdávat ) A co si budem říkat v dnešní době je dobrý desing, jedním z atributů dobrého byznysu. A to podle mě Jawa už dlouhou dobu nesplnuje. Prostě obal prodává ! A vytvoření nějakého " trendy " obalu ( a né jakéhosi ježka ) pro novou Jawu není zas až tak nákladné. Můžou vyhlásit nějakou soutěž pro veřejnos na vytvoření nového designu, určítě by se našlo dost nápadů, jak to trošku někam posunout. Potencionální kupec si musí říct to chci, vypadá to super a hned bude zájem i o svezení, potažmo koupi. A ne, že na to budou koukat a říkat je to jiný. To je k hov... . A s tou reklamou, to bude těžké. Dnes má Jawa dost pošramocenou pověs a nebude jdnoduché ji zas vrátit tam kda byla. A, že nemá peníze na reklamu, to věřím. Ale stáčí zapojit hlavu a za slušný peníz by se dala udělat nějaká ta reklama. Bohužel mám pocit, že by to chtělo nějakou změnu ve vedení, trošku invence a pružnosti. Trošku dravosti. Ja zajímavé, že mnoho firem udělalo z prdu kuličku ( včetně naší ) a takováhle značka s tou know how co měla je tam kde je. Kde bude asi chyba, že ! A na závěr bych dodal, že reorganizace se nezačíná tím, že se propustí zaměstnanci ale obměnou vedení ! Ale to se bohužel v ČR neděje !
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 23 5.11.2019 v 17:48 Olísko
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium Olísko 12 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny


TOPlist