4 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa
To ostatní: Nepopírám, že design je ...jiný. Má své příznivce, ale i odpůrce. Ale je to prostě něco jiného. Zajímalo by mne, kolika lidem se líbí třeba design právě XT660, která sdílí stejný motor. Ale objektivně (ne že chci Yamahu, mám cca 160 tis na kontě a tak si koupím XT 660 i když se mi zase tak úplně nelíbí, ale zvyknu si). Mě se třeba XT 660nelíbí, je taková ...jiná. Naopak 660 se mi zase líbí, stejně, jako se mi líbila 650 stylka a to i s tím tolikrt omílaným tlumičem výfuku. Ano, je jiný, na fotkách je to jedna z prvních věcí, která razí do očí, ale v reálu je to prostě něco jiného.
Co se týče kvalit 660. Sportard je v očích fabriky pokračování řady 650, na kterém se poučili z předchozích chyb a tento model v jízdních zkouškách nezaznamenal jediný problém. A to ty jízdní zkoušky byly pěkně kruté (sám jsem na motorce odjezdil cca 20tis km bez jediného problému) a v téhle chvíli musím říct, že je to z řadou 650 neporovnatelné. Motorka je, co se týče jízdních parametrů, zcela konkurenceschopná a to se týče i strojů japonské produkce /motor samozřejmě musíte porovnávat z jednoválci/. Co se týče provedení, jawa si z 650 nabila hubu a tak je provedení 660 taky na úrovni. Elektrika - nová, odježděná, naddimenzovaná. Budíky - už nejsou mechanické, ale elektronické. Navíc jsou umístěny v bloku, který nevibruje. Kyvka - kvalitní, extrémě pevná a to se týká i rámu. Zadní výplet? Střed je předělaný, jde použít i na řadu 650, žádné praskání drátů v něm nehrozí. A tak bych mohl pokračovat k jednotlivým komponentům, takže motorka ve výsledku z 650 nemá nic společného. A zase budu tvrdit, že já jsem si hubu z 650 nenabil a rozhodně nelituju peněz, které jsem do ní vrazil.
660 stojí sice 168 tisíc, na drhou stranu, jak tady psal tuším Shark, je to cena první - limitované edice, která je mimochodem vybavena některými kvalitnějšími komponenty, jako jsou teřeba pneu v rozměru 170/70 Continental road attack. Přijďte na jawaden a uvidíte motorku v reálu, teprve potom suďte její kvality (či nekvality)
A co se týče výjmečnosti. Kolik lidí si kupuje "odinočky" od Uralu, kolik lidí si kupuje motorky HD, kolik lidí si kupuje spoustu jiných značek, které nejsou technickými parametry na úrovni značek "západních"? Je jich spousta mezi námi. A proč si je kupují, když nenabízejí nic lepšího, než jiné značky? Proš si spousta lidí kupuje škodovku, když je, dle mého názoru, taky předražená? Protože chce, chce se nějakým způsobem reprezentovat na veřejnosti a v případě jawy jsou většinou kupci patrioty. A proč ne? Proč dokážou být patrioti němci?
Nebrete to jako filozofický výšplecht, ale na druhou stranu nad tím zkuste popřemýšlet. Designový cit (či necit)nikomu neberu, 660 je prostě ...jiná. Ale zbytek z obrázků opravdu nevykoukáte, pojďte si tu motorku projet.
Ještě si dovolím poznámku. Kolik z vás by dlalo konstruktéry za nějakých 15000 čistého? A dělali by jste to s pocitem něco předvést a s chutí zachránit značku?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 23 | 5.11.2019 v 17:48 Olísko |
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage | Traktorist12 | 0 | 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12 |
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium | Olísko | 12 | 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny |