globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová Jawa
6.4.2011 v 11:37
Tak pořád čekám, kdy se začně sériově dělat ta nová 660-tka a za kolik bude, a kde nic tu nic. Pořád slibovali, že to v březnu rozjedou, ale na webu Jawy není o nové motorce ani zmínka. Máte nějaké info?

4 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa

7.4.2011 v 22:14 | Nahoru | #1
Vladyka: Nejde mi nereagovat... Jde majitelům BMW řady 650/800 o název BMW, nebo o motor z Rakouska/Číny?
To ostatní: Nepopírám, že design je ...jiný. Má své příznivce, ale i odpůrce. Ale je to prostě něco jiného. Zajímalo by mne, kolika lidem se líbí třeba design právě XT660, která sdílí stejný motor. Ale objektivně (ne že chci Yamahu, mám cca 160 tis na kontě a tak si koupím XT 660 i když se mi zase tak úplně nelíbí, ale zvyknu si). Mě se třeba XT 660nelíbí, je taková ...jiná. Naopak 660 se mi zase líbí, stejně, jako se mi líbila 650 stylka a to i s tím tolikrt omílaným tlumičem výfuku. Ano, je jiný, na fotkách je to jedna z prvních věcí, která razí do očí, ale v reálu je to prostě něco jiného.

Co se týče kvalit 660. Sportard je v očích fabriky pokračování řady 650, na kterém se poučili z předchozích chyb a tento model v jízdních zkouškách nezaznamenal jediný problém. A to ty jízdní zkoušky byly pěkně kruté (sám jsem na motorce odjezdil cca 20tis km bez jediného problému) a v téhle chvíli musím říct, že je to z řadou 650 neporovnatelné. Motorka je, co se týče jízdních parametrů, zcela konkurenceschopná a to se týče i strojů japonské produkce /motor samozřejmě musíte porovnávat z jednoválci/. Co se týče provedení, jawa si z 650 nabila hubu a tak je provedení 660 taky na úrovni. Elektrika - nová, odježděná, naddimenzovaná. Budíky - už nejsou mechanické, ale elektronické. Navíc jsou umístěny v bloku, který nevibruje. Kyvka - kvalitní, extrémě pevná a to se týká i rámu. Zadní výplet? Střed je předělaný, jde použít i na řadu 650, žádné praskání drátů v něm nehrozí. A tak bych mohl pokračovat k jednotlivým komponentům, takže motorka ve výsledku z 650 nemá nic společného. A zase budu tvrdit, že já jsem si hubu z 650 nenabil a rozhodně nelituju peněz, které jsem do ní vrazil.
660 stojí sice 168 tisíc, na drhou stranu, jak tady psal tuším Shark, je to cena první - limitované edice, která je mimochodem vybavena některými kvalitnějšími komponenty, jako jsou teřeba pneu v rozměru 170/70 Continental road attack. Přijďte na jawaden a uvidíte motorku v reálu, teprve potom suďte její kvality (či nekvality)
A co se týče výjmečnosti. Kolik lidí si kupuje "odinočky" od Uralu, kolik lidí si kupuje motorky HD, kolik lidí si kupuje spoustu jiných značek, které nejsou technickými parametry na úrovni značek "západních"? Je jich spousta mezi námi. A proč si je kupují, když nenabízejí nic lepšího, než jiné značky? Proš si spousta lidí kupuje škodovku, když je, dle mého názoru, taky předražená? Protože chce, chce se nějakým způsobem reprezentovat na veřejnosti a v případě jawy jsou většinou kupci patrioty. A proč ne? Proč dokážou být patrioti němci?
Nebrete to jako filozofický výšplecht, ale na druhou stranu nad tím zkuste popřemýšlet. Designový cit (či necit)nikomu neberu, 660 je prostě ...jiná. Ale zbytek z obrázků opravdu nevykoukáte, pojďte si tu motorku projet.

Ještě si dovolím poznámku. Kolik z vás by dlalo konstruktéry za nějakých 15000 čistého? A dělali by jste to s pocitem něco předvést a s chutí zachránit značku?

(reakce na) Nová Jawa

7.4.2011 v 22:29 | Nahoru | #2
Drátík> Jsem rád, že jsi sem "musel" napsat. Je to první shrnutí faktů od člověka, který ví, která bije. Na Jawa-den určitě a rád přijdu, ale kvůli práci bohužel ne na ten první.

(reakce na) Nová Jawa

8.4.2011 v 08:48 | Nahoru | #3
Drátík> Nechceš svým příspěvkem snad říct, že lze srovnávat kusový Ural s konstrukcí z druhé světové a masový Harley-Davidson vyvíjející stroje sice ve stejné fiozofii, ale technicky a kvalitativně na velmi vysoké úrovni, že ne? Jestli je nová Jawa kvalitní výrobek, pak jen dobře. Ale image, které si po revoluci do dnešních dnů tak pečlivě budovala nelze smazat přes noc. Proto se nediv té skepsi. Jawa vyvíjela nový model léta, zatímco třeba Honda, BMW, KTM a spol. chrlí jeden né model, ale i motor za druhým, každý rok je na trhu nějaká novinka. Jawa vzala motor z Itálie a roky kolem něj stavěla motorku. Chápu, že omezené finanace znamenají omezený vývoj i produkci, ale podle mě by pak měla Jawa zvolit asi jinou cenovou strategii než konkurovat cenou Yamaze...

(reakce na) Nová Jawa

9.4.2011 v 14:25 | Nahoru | #4
Drátík> konečně někdo napsal neco normalního.plně souhlasim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa

11.4.2011 v 19:22 | Nahoru | #5
Drátík> No asi takhle.Je možné že víš ledacos o motorkách...jenže tady jde o Jawu! A to pro nás pamětníky byl pojem!!!A to právě proto,že to byl a naštěstí díky nadšencům pro Jawy,stále je stroj komplet,made in Czechoslovakia a o tom to je!Jenže to Vy mlaďoši NIKDY nemůžete pochopit a teda ani docenit.Já jsem na Jawách jezdil od svých 14ti let...jak na civilních tak na soutěžních...A byli to svého času špičkové stroje v endůru i silnici...no ale jak říkám...Vám mladým je zbytečné něco vysvětlovat...?!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 23 5.11.2019 v 17:48 Olísko
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium Olísko 12 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny


TOPlist