globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dilema s meziplynem
 
23.3.2011 v 21:59
Kdo mi je schopný poradit jaký je nejlepší způsob jak se naučit meziplyn? Na spojku i brzdu požívám ukazováček a prostředníček, občas se mi povede pěkně i s brzděním, ale furt si nak nejsem jistý jestli to udělám pokaždé dobře? Někdy mi totiž přijde že si vrknu a spojku pustím dřív než tam kopnu kvalt dolů, takže jakoby zařadím bez spojku, možná je to jen pocit, moc toho ještě nemám najezděno tak jsem si u toho dost nejistý. Jde vůbec na motorce zařadit bez spojky dolů? Podle zvuku bych to asi měl poznat že něco dělám blbě. Koukl jsem na forum a všichni tvrdí že správně je vymáčknout spojku,vrknout,zařadit kvalt pustit spokju. Ale mě příjde lepší to dělat tak že vymáčknu spojku, dám nižší kvalt, pak vrknu plynem(přitom stále držím spojku) a pak pustím spojku, takhle jsem to našel popsaný i na googlo .
Možná ze mě budete mít srandu že nad tím moc spekuluji, protože pro většinu už je to automatický. Ale mě hrozně sere vždycky když to udělám blbě

(reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 00:35 | Nahoru | #31

Petr-RSV píše: Tak hlavně na padině je to velice potřeba ... nic ve zlém, ale nedalo mi to



Já vím, žádný účinek to nemá ovšem co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš! Navíc rád si vrknu když to jde

Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 00:39 | Nahoru | #32
Jak už tu mnohokráte padlo, prostě jezdi a do tý pazoury to dostaneš, chce to cvik, nic jinýho. Teda za předpokladu, že nejsi totální jelito Já mám obdobnej problém s vrkáním, jedu, spojka, vrk, pustit spojku s citem, ne jako idiot a na záda s ní, potvorou

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 00:50 | Nahoru | #33
K čemu je meziplyn u převodovky se synchronama??

(reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 01:54 | Nahoru | #34
Paine> to je prosté, k ničemu... Jenže tady se mluví o meziplynu, kterej vlastně není meziplyn. Jde o vrknutí plynem v té chvíli, kdy vymáčkneš spojku a chystáš se podřadit. Důvodem je zvýšení toček motoru, aby převodovka nedostala takovou prdu, případně aby se ti nekouslo kolo (jedno a dvouvály). Žádný lovení neutrálu, pouštění spojky, meziplyn, spojka a kvalt dolu v tom nehledej

Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 06:30 | Nahoru | #35
jaky to ma mechanicky vliv to netusim ale pri podrazovani kdyz ''vrknu'' tak ten kvalt ani neni slyset jak tam krasne zapadne. a u ex thundercatu ktery trpi na tzv hlucnou dvojku: kdyz jsem hodne vytocil jednicku tak dvojka tam sla hure, ale kdyz se vrklo tak jak po masle..a navic prida to +5bodu respektu u kolemjdoucich kdyz dobrzduji a delam rambajs

Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 08:27 | Nahoru | #36
spojku vrnkout kvalt dolu a pustit spojku, ale dolu de v pohode radit i bez spojky, ale musis si u toho pohrat s plnynem, je to jenom o cviku radit de i nahoru bez spojky, ale to mi moc nejde

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 08:31 | Nahoru | #37

DMC.motobiker píše: No já myslím, že jde hlavně o to srovnat otáčky motoru s otáčkama kola v ohledu na zvolenej kvalt - já když při podřazování "nevrknu" tak je tam ten brzdnej účinek opravdu hodně silnej (se zavřeným plynem se to dokonce i blokne zadní kolo) - takže u mě to smysl má a opravdu to není jen totální kokotina... Když najednou řadím dolů víc kvaltů, tak si asi "vrknu" trochu víc, ale popravdě jsem tohle nikdy neřešil, dělám to tak nějak automaticky... Ale fakt si kolikrát říkam, co ta klika, ozubení, řetěz atd. musí všechno vydržet, když to dokáže při zavřeném plynu brzdit jenom tím motorem líp než celej ten dvoupístek vzádu! Kolikrát brzdí tak dobře že z toho člověk málem sesedne!

K tématu, určitě je lepší nejdřív "vrknout" a pak teprve řadit, to vše se spojkou, ona to ta spojka nikdy nerozpojí úplně dokonale a pořád tak trochu unáší, takže je lepší srovnat ty otáčky co nejdřív... Pokud to někdo má hodně v ruce, tak už pomalu může řadit i bez spojky, když se to netrefí, tak to křachne, ale jel jsem takhle už pár let nazpět na Nortonu s přetrženým spojkovým lanem a celkem se to dalo , ale tam zase není ten rozdíl v otáčkách tak velkej...



Cekal jsem jestli to budu muset psat prvni ;)

Jeste bych dodal, ze u motorky se meziplyn dat neda (pokud neradime z 2 na 1), tohle je jen vrknuti nebo jak rikaji panove co mluvy s bramborou v puse Hoax up

U I4 temer k nicemu v normalnim pasmu otacek, no a u jednobuchu celkem prijemna zalezitost protoze motorka toliko nebrzdi prudce motorem. U V2 to bude asi nejvyraznejsi, poreferuju az se na nejakym svezu

Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 08:39 | Nahoru | #38
Já podřazuju s meziplynem už tak nějak automaticky, ani si to neuvědomuju a nepřemýšlím nad tím

Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 08:44 | Nahoru | #39
350.632 > nikde sem to tu neviděl ale zmiňoval si vejtřasku při řazení s meziplynem, motorka má sekvenční převodovku kde jsou kolečka pořád v sobě a jenom je pomocí vidličky a čehosi přesuvného je blokuješ na hřídeli kdežto vejtřaska nevím přesně kolika hřídelovou má převodovku ale u vejtřasky při řazení přesunuješ kola!(ozubený mam na mysli ) proto 2x vyšlápnout spojku při řazení nahoru a s meziplynem při řazení dolu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 08:54 | Nahoru | #40

FishX3 píše: DMC.motobiker> Pravdu je , že když se řešilo opotřebení řetězu ve smyslu sil co ho vytahají, tak největší vliv má brzdění motorem - neboli největší síly.

Jo a když vytočím 4, podřadím na 2 a pustim spojku, tak mne ma vlastni motorka přejede.



nesmysl, pri brzdeni motorem jsou urcite sily mensi nez pri max akceleraci... ale je jsou o rad mensi proti silam ktery na rtez pusobi pokud je moc napnutej a motorka propruzi, nebo treba kdyz uz maj retezovky nespravnej tvar zubu ....

Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 09:11 | Nahoru | #41
Je to tu už hodněkrát

Jinak meziplyn je něco jiného, ale to nehme stranou.

Kdo chce se to naučí během odpoledne. Pak to člověk dělá bez uvědomění. U 4 válce je to skoro zbytečné, ale při pořádné vichřici otáček se to hodí. Jo a je to efektní Prsty bych neřešil. Každý má svoje držení. Já třeba plyn držím palcem a ukazováčkem, prostředníček a prsteníček na brzdě. Na spojce ukazováček a prostředníček. Nevím jak to má být učebnicově, ale tohle sedí mě A jinak spojka, vrk plyn, a kvalt. Když se jede rychleji někdy plyn ani nepouštím a spojka si pěkně sklouzne ... všechno najednou

Naposledy editováno 24.03.2011 09:14:10

Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 09:12 | Nahoru | #42
No tak koukám že se moje téma docela rozrostlo .Díky všem za rady. Holt budu muset jezdit a jezdit, ještě kdyby ten benzín byl levnější, to bych na tom seděl furt.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 14:54 | Nahoru | #43
Skalik> Přesně tak , ale tady jde hlavně o to že se tu tak trochu pletou pojmy s dojmy , což ale při alespoň minimální snaze pochopit oč se jedná přece vůbec nevadí! Spousta lidí si pod pojmem "meziplyn" představuje právě tu V3Sku a podobné, kde se musí srovnat otáčky aby se vůbec dalo zařadit! Ale tady jde opravdu jen o to "vrkání" při podřazování - většina lidí to moc neřeší a dělá to automaticky - každopádně jak někdo u motorky řekne "meziplyn" , tak je mi hned jasný co tím myslí! To "vrkání" jsem se doslechl až tady na foru , jinak u nás říkáme že je dobrý to při podřazování "protočit" a hotovka!

Jo a jinak ještě k té technice, u slabších moto je to celkem jedno , třeba já na Monsteru dávám vždycky o dost víc plynu a ono si to svoje otáčky najde a poddá se to (prostě to zdechne , ono u toho Monstera bych řekl že je ta brzdná síla motoru mnohem větší než vlastní výkon ) - ale u 916, tam už je to docela citovka... Ten motor je hodně tvrdej (i když to ve finále taky moc nejede ) a ty otáčky se většinou nepoddají, takže to chce vždycky trefit hodně přesně - přidat nebo po vašem "vrknout" při podřazování je tam opravdu nutnost, ale chce to taky nepřestřelit , jinak se pak velice snadno přední kolo odporoučí směrem k nebesům...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 15:00 | Nahoru | #44

DMC.motobiker píše: Skalik> Přesně tak , ale tady jde hlavně o to že se tu tak trochu pletou pojmy s dojmy , což ale při alespoň minimální snaze pochopit oč se jedná přece vůbec nevadí! Spousta lidí si pod pojmem "meziplyn" představuje právě tu V3Sku a podobné, kde se musí srovnat otáčky aby se vůbec dalo zařadit! Ale tady jde opravdu jen o to "vrkání" při podřazování - většina lidí to moc neřeší a dělá to automaticky - každopádně jak někdo u motorky řekne "meziplyn" , tak je mi hned jasný co tím myslí! To "vrkání" jsem se doslechl až tady na foru , jinak u nás říkáme že je dobrý to při podřazování "protočit" a hotovka!

Jo a jinak ještě k té technice, u slabších moto je to celkem jedno , třeba já na Monsteru dávám vždycky o dost víc plynu a ono si to svoje otáčky najde a poddá se to (prostě to zdechne , ono u toho Monstera bych řekl že je ta brzdná síla motoru mnohem větší než vlastní výkon ) - ale u 916, tam už je to docela citovka... Ten motor je hodně tvrdej (i když to ve finále taky moc nejede ) a ty otáčky se většinou nepoddají, takže to chce vždycky trefit hodně přesně - přidat nebo po vašem "vrknout" při podřazování je tam opravdu nutnost, ale chce to taky nepřestřelit , jinak se pak velice snadno přední kolo odporoučí směrem k nebesům...



posledni veta je trosku ulet.. ja kdyz zvedam na zadni TL tak na dvojaka spojkuju a mam tam v podstate plnej kotel, ze by mi stacilo protocit plynem a pustit spojku nehrozi:) a 996 mi prisla ze nejede o nic lepe.. leda ze by ta 916 byla jina raketa nez 996 s cimz bych nepocital:)

(reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 15:03 | Nahoru | #45
assassin> Tak to jsem myslel hlavně na nižší kvalty a nižší rychlosti , navíc tam mám trochu kratší převod oproti sérii , jinak ve vyšších rychlostech už je to celkem jedno...

E: A taky trochu přeháním , to se musí!

Naposledy editováno 24.03.2011 15:04:34

(reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 15:04 | Nahoru | #46
DMC.motobiker> ja sem na slovo "mezyplyn" docela haklivej, malinko jsem zavodil v aute a kdo umi radit s meziplynem tak to uz je nekdo (kdyz to ma bejt rychle a jeste trefit najezd do zatacky).

Vrknuti jsem se taky docetl az tady to sme na tom stejne

Ja to pouzivam u BMW protoze ten jednobuch taky umi pekne brzdit motorem, ale je mu zase celkem fuk kam az ho vytocim pri tom pridani, protoze si to nejak pochyta. No a u hondy je to vicemene k nicemu, protoze ten I4 na to nejak nereaguje a nema tendence moc brzdit spis skoro vubec.

Stejne je tohle nejvic potreba u V2 kde ta brzdna sila uz muze delat bordel. Ja kdyz jsem zacinal tak jsem "nevrkal" a taky to slo jen s tim je to proste u toho jednobuchu prijemnejsi a ja rad prijemnou jizdu

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 15:17 | Nahoru | #47
jen pro info: meziplyn bez neutrálu je HOVADINA a řikejte si co chce te, jediný proč se to dělá je aby se nekouslo zadní kolo, ale s meziplynem to nemá nic společnýho takže zdaní lechčiho zařazení nižší rychlosti je jen placebo efekt (komentáře jsem nečetl).

(reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 15:23 | Nahoru | #48

kawajawa píše: jen pro info: meziplyn bez neutrálu je HOVADINA a řikejte si co chce te, jediný proč se to dělá je aby se nekouslo zadní kolo, ale s meziplynem to nemá nic společnýho takže zdaní lechčiho zařazení nižší rychlosti je jen placebo efekt (komentáře jsem nečetl).



Komentare si cist mel, na tom uz jsme se shodli

Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 15:36 | Nahoru | #49
Mám V2 s kardanem a vrknutí je víceméně nutnost, jinak se zhoupne celá motorka jak to přibrzdí. SAmozřejmě to nemá nic společnýho s lepším řazením, je to pouze kvůli ,,blokování" kola

Naposledy editováno 24.03.2011 15:37:21

2 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 16:14 | Nahoru | #50
ja si nemuzu pomoct ale "vrkani" jsem se naucil na mojim dragstaru z jednoho jedinyho duvodu, proste ty kvalty pri podrazovani tam padaj sami nez bez vrkani a hlavne je to znat ze 2 stupne na 1, kdy bez vrknuti tu jednicku jsem tam nekdy ani nedal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 16:50 | Nahoru | #51
mscallisto> tak já z dvojky podřazuju na N a pak buď zastavím nebo tam tu jedničku "dodám" později dle potřeby..
na jeden zátah málokdy a když už, tak právě s klasickým meziplynem: na neutrál, pustit spojku, plynem zvednout točky, spojka a řadím za jedna..

u Suzuki to bylo skoro fuk, tady je ten skok celkem velkej a přes ten neutrál to není uplně sametový, když se snažím nacpat to tam na jedno vyspojkování..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 16:52 | Nahoru | #52

350.632 píše: BagoBorec> má pravdu ten chlapec
při podřazování je potřeba meziplynje to nesynchronizovaná převodovka jako např u vejtřasky



nevim proč, ale začínáš mi malinko vadit.. co názor to perla..
já sem taky občas za idiota, ale u tebe se to stává pravidlem..

(reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 17:13 | Nahoru | #53

BagoBorec píše: Pouč nás, borče


http://moto.cikus.net/razeni-bez-spojky.html

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 17:28 | Nahoru | #54

BagoBorec píše: problém je v tom, že u vejtřasky se jedná o meziplyn jako takový - čili roztočení převodovky na neutrál.Ale co je to u motorek?

přesně to samý

(reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 17:37 | Nahoru | #55
350.632> samozřejmě ne

2 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 17:45 | Nahoru | #56
Jde vůbec na motorce zařadit bez spojky dolů
Jde a pak ti ustřelí zadek a máš hnědou skvrnu na kombi stalo se mi to asi dvakrát omylem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 17:49 | Nahoru | #57

350.632 píše: přesně to samý



ty jsi byl dlouho na sluníčku, že? To není fichtl kde je 1 neutrál 2 ,,falešnej" neutrál 3.
už se prober a přestaň srovnávat jabka a hrušky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 17:51 | Nahoru | #58

nigga píše: Jde vůbec na motorce zařadit bez spojky dolů
Jde a pak ti ustřelí zadek a máš hnědou skvrnu na kombi stalo se mi to asi dvakrát omylem



jde, když tam klapneš kvlat mírně do plynu. Měl jsem husaberga 650 na motárdech a spojku jsem měl na rozjezd a zastavení. Ale takovy ježdění docela žere zadní gumu :)

Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 17:56 | Nahoru | #59
Fe 650 byl rychlejší

Naposledy editováno 24.03.2011 17:56:59

1 reakcí na tento příspěvek Dilema s meziplynem

24.3.2011 v 17:57 | Nahoru | #60
nevim jak na V2 (nikdy jsem na tom nejel ) ale na I4 to nemám zapotřebí pravda je že bych se to třeba i rád naučil ale nemám takovej důvod, sem tam se to zavlní ale to mi nevadí.

nigga> nahoru mi to jde v pohodě (plnej kotel rychle uberu přeřadí a zas plnej), ale dolů je to horší je to takový uskákaný, né že by to nešlo ale není to ono, ale i přesto řadím se spojkou (nebo si to aspoň myslim minimálně mě cuknou prsty )

ohledně těch převodovek se tady dohadujete docela zbytečně
1. úplně jiné konstrukce
2. úplně jiný účel použití meziplynu/vrknuti/protočení
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist