bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350-Dva karburátory
21.2.2011 v 17:27
Potom co sem si pročetl přechozí forum na toto téma jsem se rozhodl radši založit jiný.
Předem říkám že nechci slyšet o tom, kdo co má komu co jak lítá nebo jak špatně tady píšu česky. To mě nezajímá a netýká se to tématu. Všem díky za to, že to budou respektovat.

-Teď k samotný otázce dvou karburátorů s přírubou. Máte s tím někdo bohaté a reálné zkušenosti?
-Zkoušel někdo upravovat kartery a válce na dva oddělené karburátory?

Vím že tou druhou úpravou se podstatně změni a i dle mě možná zničí celkový klasický vzhled jawy, ale zatim to beru jako teorii reálné úpravy motoru...

Než sem něco napíšete přečtěte si prosím znovu první odstavec. Díky moc všem za reakce na muj dotaz.

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

8.3.2011 v 20:58 | Nahoru | #151
metalomaniac> ono je těžký řešit diskuse, když (sorry) něco nadhodíš a pak přijdeš s něčím takovým... on ani není problém až tak levý a pravý karburátor, když moderní karburátory jsou stejně s centrální plovákovou komorou, čili jde jenom o to, jak těsně jdou dát k sobě a jestli jsou přístupné seřizovací prvky.. Samozřejmě je ideální provedení, že tělo kabrce je umožňuje provedení pravé i levé a podle potřeby se vrtají patřiční otvory zprava či zleva.
U jawy je prostě problém v tom, že na místo pro jeden musíš nějak dostat dva. jinak další řešení je též dva karburátory (myslím těla se šoupátkem) a společná jedna plováková komora, která nemusí být ani bezprostředně u karburátoru (spojené nádoby).

Jawa 350-Dva karburátory

9.3.2011 v 18:08 | Nahoru | #152
taky mě napadlo ze dvou karburátorů udělat jeden ale mohl by nastat problémy s kanálkama který tam jsou pro trisky atd... ale tohle řešim jen že mě to napadlo že by to možná šlo předělat... teď musim hlavně makat vydělávat shánět ...

Jawa 350-Dva karburátory

9.3.2011 v 18:41 | Nahoru | #153
Možná by sis měl dát občas sprchu, studenou = účinné, nebo si pořiď slečnu = příjemné
Pak nebudeš řešit blbosti.

Jawa 350-Dva karburátory

11.3.2011 v 18:06 | Nahoru | #154
sprchuju se každej den a slečnu mám docela dlouho... nějaký další rady do života?

Jawa 350-Dva karburátory

11.3.2011 v 18:10 | Nahoru | #155
Číst příručky a věřit tomu, co se osvědčilo a neztrácet čas tím, co se neosvědčilo
Případně několik slečen, to je též legrace

Jawa 350-Dva karburátory

11.3.2011 v 18:11 | Nahoru | #156
Už máš nějaký výsledky práce?

Jawa 350-Dva karburátory

11.3.2011 v 18:47 | Nahoru | #157
mě stačí jedna nemusim si nic dokazovat většim počtem holek
a jaky vylsedky a jaky prace mas na mysli?
jestli myslis ohledne motorky tak mám plán vizi informace ohledně komponentů který použít aby to bylo legalizovatelný už chybí jen prachy aby se začalo shánět...

Jawa 350-Dva karburátory

8.4.2011 v 21:07 | Nahoru | #158
před časem jsem na youtube objevil jedno video, jak je vidět poláci se s tím nepářou, rovnou tam dali 2x karbec z čz cross, nejmenší je pokud se nepletu 34mm


Naposledy editováno 08.04.2011 22:52:23

Jawa 350-Dva karburátory

8.4.2011 v 23:31 | Nahoru | #159
No - ono to v zimě asi může být trochu bohatší :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

10.4.2011 v 20:09 | Nahoru | #160
Anti> a kolik takovej motor vydrzi ?

Jawa 350-Dva karburátory

10.6.2011 v 12:50 | Nahoru | #161
zdar chlapy, nejedná se o to že má sání do karterů a 638 do válce, pokud odsoustružíte spodek válce na stejnou výsku jako jsou u orig. 350/354 tak to tam sedne, pak upravíte přepouštěcí kanály a máte to...skoro, co ze svorníkama..hmm origo jsou tři a když uděláte tři díry pro svorníky jste v přep. kanáku u válců 638 takže jedině udělat do bloku znova 4 díry a dát tam znova svorníky....ale stejně je to paskvilení motoru.

Tak mít origo 638 motor a dát tam kliku zmenšenou na pruměr 105mm+podkovy a ojnice z MZ150(jsou kratší) o tu délku co jsou kratší (o nějakých 20mm) pokud se sníží válce(od spodku o těch 20mm) tak by časování pasovalo, už jsem o tom slyšel k tomu TK kit a máte tam přes 30koní, aspon co mi říkal majitel takto upravené 350tky.....

Jawa 350-Dva karburátory

10.6.2011 v 14:39 | Nahoru | #162
Tak to je dost bruNtální způsob dát 638 válce na starej spodek a ve výsledku je z toho motor lepší v čem?? že má hliníkový válce? 4 Svorníky do starého motoru? a kam je upevníš, aby to drželo v nějakém trochu materiálu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

10.6.2011 v 17:21 | Nahoru | #163
Froggyc> opožděně ale přece:Sám nevím,používal jsem ho asi tak tři,čtyři roky,pak jsem mašinu prodal.Hodně záleží na mazání.Měl jsem tam na klice lepší ložiska.

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

10.6.2011 v 18:00 | Nahoru | #164
Anti> z tuzexu, ne ??

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

3.8.2011 v 01:21 | Nahoru | #165
Tak, já se taky přidám, původně sem přemýšlel o dvou karburátorech, Rozhodně si myslím, že dva karburátory by zajišťovali mnohem lepší, rovnoměrnější plnění válců, zauvažoval sem ale jak to vlastně celý funguje při tom jednom, a došel sem k závěru, že tryska zajišťuje neustálý přísun "mlhoviny" směsi (propouštěním) takže směs není dávkovaná a dochází k nepřesnému plněné válců, u třindy i tím, že rozdvojená příruba z jednoho karburátoru na dva válce, logicky nezajišťuje moc dobré plnění /tzn.: že i zde dochází k nepřesnému plnění/ napadlo mě rotační šoupátko, z nadčasové motorky jawa 90 roadster, jenže to byl jednovál, a při implantaci na třindu, by se musel půlit motor, a upravovat a upravovat. Např.: rozdělit ho na dvě oddělené uzavřené poloviny, + dvě rotač. šoupátka, vytvořit pro ně uzavřený prostor, + spádový difuzor, trysku, a další množství úprav.
Nápadů nikdy není málo, ale realizace...
A to mě vede k závěru, že když tuhle úpravu, tak ne za cenu zbastlení motoru, který je funkční a šlape dobře, ale sehnat motor speciálně na experimenty.
Na tom motoru, je ale neskutečné množství proveditelných úprav, ať už od materiálů, po samotnou konstrukci a koncepci motoru.
Sám ale nemám k dispozici prostory pro tyto fantazmagorie, takže se možná ještě nakonec pustím do úpravy toho svého...

Naposledy editováno 03.08.2011 01:22:56

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

3.8.2011 v 02:14 | Nahoru | #166
xBaryk> se šoupátkem Jawa nápady měla tzv. malýÁčko. Zůstalo jen u prototypu. Jedno šoupátko za válcema před karburátorem....

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

3.8.2011 v 11:09 | Nahoru | #167
Tak o tom prototypu nevím, nevíš o tom víc ?

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

3.8.2011 v 11:38 | Nahoru | #168
xBaryk> Bylo to posuvný šoupátko mezi karburátorem a pístem. Ovládala ho ojnička převodem o kliky. Jezdily na to soutěžní enduro-jawy. Jinak dva karburátory na dvouválec přínos mají. kamarád tak má upravenou 640 a použil 2x staré jikovy 2926. Výhoda je v "klidu" nasávání. Když motor nasaje, vrací se spět do válce pulsační vlna a tu ihned strhne válec druhý, ještě než dorazí ke svému pístu... Všechny sportovní víceválce mají co válec, to karburátor..

Jawa 350-Dva karburátory

3.8.2011 v 12:19 | Nahoru | #169
MartinED250>
No, já o těch dvou karbcích pořád ještě přemýšlím, je to úprava celkem přijatelná bez zásahu do motoru, ty šoupátka sou zajímavý a chtěl bych se do toho vrhnout, ale vyžadujou už úpravu motoru, takže to spíš nechávám na zimu. Zatím nevím.
Ty dva karburátory nejspíš asi vyzkouším.

Jawa 350-Dva karburátory

3.8.2011 v 14:10 | Nahoru | #170
V amatérských podmínkách:
Přestavba na rotační šoupátko... zapomeňte. Možná na jednoválci.
Přestavba na posuvné šoupátko ....zapomeňte - nová ojnice+jedna další k tomu, to jen základ.
Dva karburátory...na 638 reálné
2karb + klapky......reálné
Sladit motor + jeden lepší moderní karburátor - asi ideální na běžné ježdění
Když někdo řekne uvažuju předělat 638 motor na šoupátka, jako měla J90, tak zjevně neví o čem hovoří = tj. přečetl málo literatury!
Alespoň teoretický základ konstrukce...

Jawa 350-Dva karburátory

3.8.2011 v 14:16 | Nahoru | #171
Proč píšeš někdo, já stejně vím, že se jedná o mě
Já sem psal, že kdybych to chtěl přestavovat na rotační šoupátka, tak by to byl vývoj novýho motoru...
Je mi jasný, že to není jen tak samo o sobě, přestavět motor na rotační nebo posuvný šoupátka..
A s nejistým výsledkem...
Chci se primárně vrhnout na laborování se dvouma karbcema... Vím, že tohle jediný je reálný.

Naposledy editováno 03.08.2011 14:18:50

Jawa 350-Dva karburátory

3.8.2011 v 14:18 | Nahoru | #172
Jediný snad realizovatelný způsob řízení sání, aby to šlo udělat doma na 638, by snad bylo na způsob trabantu: šoupátka mezi válci, duté čelo by se na to možná dalo upravit. Ale přínos... to bych neviděl moc dobře. Předělat to po závodním způsobu se šoupátky na boku je téměř 100% nereálné a jiný způsob nemá takový efekt (rotační válcové, zmíněné posuvné..)
Když si uděláš 100%ní normální mootr, myslím nebude důvod k nespokojenosti. Ale dál přes šoupátka cesta nevede, zatím to asi nikdo nedokázal. Klapky ano.

Jawa 350-Dva karburátory

3.8.2011 v 15:48 | Nahoru | #173
Osobně bych to řešil jazýčkovým ventilem a lepším karburátorem,případně dvěma.Složitost by byla minimální.

Jawa 350-Dva karburátory

3.8.2011 v 18:39 | Nahoru | #174
Ono i klapky sladit není úplně jednoduchý.....záeží ale, co si člověk slibuje od úpravy: Je třeba dát si cíl: Třeba "pojede 180 v průměru za 3,5 litru na M2T při životnosti 50tis km. " a za tím tvrdě jít
Ze závodů klasiků lze odvodit je vyladěná 350 pérák i s jedním karbcem letí jako prase, bráno podle serie. A je to reálné. Že klasici občas implantují hlavně do jednoválců i klapky... no tak jede to líp, samozřejmě a neni to někdy ani vidět... Fakt je, že když ta motorka má startovat i na kick a teplá - studená, prostě normální provoz, není to až tak jednoduché!

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

3.8.2011 v 19:27 | Nahoru | #175

xBaryk píše: Tak o tom prototypu nevím, nevíš o tom víc ?


jednalo se o typ 250/677A, prototypově vzniknul cesťák. Byla od toho odvozená série závodních motorů a motocyklů

Jawa 350-Dva karburátory

29.3.2012 v 23:44 | Nahoru | #176
Na dva karburátory jezdil jeden týpek na 634.Nevím ale tvrdil že mu to jede 170km/h.Nevěřil bych ale jawka se side kterou jsem bral od jeho kámoše jela běžně 130 s naloženou sajdkou.Už ji nemám prodal jsem ji před 2lety.Tedˇ mám klasickou 639 v podstatě tu samou ale nedostanu s ní víc než 120 solo.Na motorkářích Jirka4137

Jawa 350-Dva karburátory

30.3.2012 v 12:13 | Nahoru | #177
Ještě k tomu jednohupu - dělalo se to proto, že jednak má jednoválec lepší záběrovou charakteristiku než dvouvál (rozdíl bys poznal třeba na krosu, kde je to samý vingl, motorka se líp sbírá) a druhak byly to ryze technické problémy - zvládnout namáhání pístu tak velkého vrtání.
V tomto ohledu byla ČZ a Jawa průkopníci!
První závodně použitelné motocykly, jednoválcové dvoutakty pro třídu 500, udělali oni! Do té doby ovládaly tuto třídu čtyřdobé stroje.
Extrém pak byly jednoválce Jawa 510 pro třídu nad 500ccm a Maico udělalo dvoutakt pro třídu 750-1300.
A jeli ste někdy na tom?! Třeba tá 510ka úúúplně stačila. Orba neskutečná, ale chudák jezdec.
Taky bych vás rád viděl, jak byste bez vysvětlení postupu tenhle velký jednoválec s lehkou klikou nastartovali . Roztlačit to moc nejde.

Naposledy editováno 30.03.2012 12:14:48

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

30.3.2012 v 12:23 | Nahoru | #178
jednohup je mýtus a nesmysl

Naposledy editováno 30.03.2012 12:25:08

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

30.3.2012 v 21:10 | Nahoru | #179
laďa prášil> Mýtus a nesmysl můžeš nazvat něco neexistovalo,takže v tomto případě to neplatí

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

30.3.2012 v 21:12 | Nahoru | #180
Mýtus to není, jen použitelnost na silnici je nulová.. č
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3869, 3870] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116099 Dnes v 12:38 elevator
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka anton_ 6 19.2.2024 v 07:14 cmiral
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka Matmote123 24 17.1.2024 v 19:44 Frantas
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka jawari 1 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein


TOPlist