globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350-Dva karburátory
21.2.2011 v 17:27
Potom co sem si pročetl přechozí forum na toto téma jsem se rozhodl radši založit jiný.
Předem říkám že nechci slyšet o tom, kdo co má komu co jak lítá nebo jak špatně tady píšu česky. To mě nezajímá a netýká se to tématu. Všem díky za to, že to budou respektovat.

-Teď k samotný otázce dvou karburátorů s přírubou. Máte s tím někdo bohaté a reálné zkušenosti?
-Zkoušel někdo upravovat kartery a válce na dva oddělené karburátory?

Vím že tou druhou úpravou se podstatně změni a i dle mě možná zničí celkový klasický vzhled jawy, ale zatim to beru jako teorii reálné úpravy motoru...

Než sem něco napíšete přečtěte si prosím znovu první odstavec. Díky moc všem za reakce na muj dotaz.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

26.2.2011 v 14:51 | Nahoru | #121
Anti
jak si někdy hodně dopředu zmiňoval ty rázy u jednohupu(snad se nepletu že si to byl ty) ty by se dali celkem slušně odstranit převážením a upravením kliky a odlehčením pístů...ne? Ty jsi zkoušel tu kliku jen přelisovat upravit sání a to bylo celé nebo si dělal ještě nějaký další úpravy?

Jawa 350-Dva karburátory

26.2.2011 v 15:11 | Nahoru | #122
vibrace u tohoto řešení nikdy nijak pořádně eliminovat nepůjde..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

26.2.2011 v 17:24 | Nahoru | #123
metalomaniac> Nevím,jské by si chtěl udělat úpravy na klice proti vibracím.Určitě by byl přínos pečlivé vystředění kliky,případně dolaďění aby oba válce měli stejnou váhu pohyblivých součástí,nicméně vibrace jsou dány velikostí rázu při zápalu a váhou oněch pohyblivých částí.Jelikož je to falešný jednoválec,vibrace budou jako u jednoválce skutečného.
Já je zas tak nepociťoval,možná díky předchozím zkušenostem s dvaapůlí.
Výrobci to potlačují vyvažovacím hřídelem,tady není kam dát.Ale třeba milovníci HD vibrace vyžadují
Já si ze své současné motorky vytáhl dva vyvažováky ze tří a nestěžuju si

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

26.2.2011 v 17:44 | Nahoru | #124

Anti píše: Jelikož je to falešný jednoválec,vibrace budou jako u jednoválce skutečného.



Spíše mnohem větší díky 2x delší klikovce.. Už jen mezi motory 634 a 638 (která má delší kliku kvůli dodatečnému ložisku) je rtozdíl ve vibracích obrovský..

Mi to v téhle jednobuch variantně na 634 teda vibrovalo brutálně.. Za jízdy sral to pes, ale na místě ji nešlo nechat stát na stojanu

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

26.2.2011 v 18:24 | Nahoru | #125
tak o těch vyvažovacích hřídelích sem nikdy neslyšel... ono taky u klasických českých dvoutaktů to neni a já se učim jen na tom v čem se můžu vrtat zase sem o něco moudřejší... když sme zase u těch jednoválců ty se dělaj s malym zdvihem? jakej je tak nějak ideální poměr průměr/zdvih? a kolik tak mívaj jenoválce objem? nemyslim teď pionýry nebo dvaapůle ale řekněme jestli se dělaj kolem 1000ccm

Jawa 350-Dva karburátory

26.2.2011 v 18:33 | Nahoru | #126

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

26.2.2011 v 18:42 | Nahoru | #127
[quote=metalomaniac]Pabol
budu čekat na nový zkušenosti docela me tozajímá... a u jakýho motoru si to začal předělávat? jakej popřípadě z čeho použiješ karbec?[/quote

Upravuji to z motoru typu 631, to je vlastně normální 634 někdy z 80 - 81 roku. Karburátor použiji z Čz 250 motokrosový

3 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

26.2.2011 v 19:15 | Nahoru | #128
tak sem koukal na ty jednovýly a jeto hnus jako zajímavost dobrý ale jinak radši ruce pryč a jestl issem pochopil tak se jednoválce dělaj kolem těch 600-800ccm?

Pabol
jinak kdyby se ti v tom chtělo hodně vrtat a ,,poničit´´ motor šlo by zaslepit originál sání a po určitých úpravách udělat na každej válec sólo karbec co se dával na 350ku... ale ty upravy by ti trvali dlouho a musel by si zasahovat i do válců a to se ti asi nechce
jinak hlavně to všechno pořádně zdokumentuj aby ses mohl podělit s ostatníma

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

26.2.2011 v 19:33 | Nahoru | #129
metalomaniac> No nevím nevím, jak bys upravoval takhle litinový válce, leda bys byl kouzelník
Na úpravy je mnohem lepší 638, ne dobrý - ale mnohem lepší.

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

26.2.2011 v 19:42 | Nahoru | #130

metalomaniac píše: tak sem koukal na ty jednovýly a jeto hnus jako zajímavost dobrý ale jinak radši ruce pryč a jestl issem pochopil tak se jednoválce dělaj kolem těch 600-800ccm?

Pabol
jinak kdyby se ti v tom chtělo hodně vrtat a ,,poničit´´ motor šlo by zaslepit originál sání a po určitých úpravách udělat na každej válec sólo karbec co se dával na 350ku... ale ty upravy by ti trvali dlouho a musel by si zasahovat i do válců a to se ti asi nechce
jinak hlavně to všechno pořádně zdokumentuj aby ses mohl podělit s ostatníma



no chci to řešit cestou nejmenšího odporu a z dílů, které mám. Je mi jasné, že motor 638 by pro tyhle účely byl lepší právě kvůli oddělenému sání pro každý válec a možnosti použít dva karburátory ale nedisponuji jím, takže budu bastlit tenhle.

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

26.2.2011 v 19:42 | Nahoru | #131
metalomaniac> No nevím nevím, jak bys upravoval takhle litinový válce, leda bys byl kouzelník
Na úpravy je mnohem lepší 638, ne dobrý - ale mnohem lepší.

Jawa 350-Dva karburátory

26.2.2011 v 19:43 | Nahoru | #132
laďa prášil
teď nevim jestli jsou ve válcích nalisovaný vložky nebo je to jeden kus ale nejde o úpravu válců ale jen okýnek sání (zbytek-úprava karterů) který by se rozšířili směrem ,,doboku´´ teď před sebou nemám válec abych svou teorii líp promyslel ale šlo by to... jen nevím jak moc aby se neporušil kanál co přepouští palivo z prostoru kliky do válce

Jawa 350-Dva karburátory

26.2.2011 v 19:47 | Nahoru | #133
teď sem šmejdil na netu a koukal na kartery a asi by to moc do strany nešlo... škoda...

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

26.2.2011 v 19:54 | Nahoru | #134
metalomaniac> Dnešní trend jednoválcům příliš nepřeje.Největší seriově vyráběný byl Suzuki DR BIG co měl nějakých tech 779 ccm.Jinak je běžný objem 650 pro běžné endura a 450 pro "závoďáky".Poměr vrtání a zdvihu se i tady ubírá obecným trendem,což znamená že narůstá vrtání a zmenšuje se zdvih.Na začátku minulého století byla většina strojů dlouhozdvihových,třeba takový Norton CS1 měl vrtání/zdvih 79x100 mm,dnešní KTM mají poměr 95x63,4 mm.

Co se týká rozšiřování kanálů v blocích,ideální je mít někoho kdo dobře svařuje hliníkem,nechat navařit dost matroše a může se "hlodat" až do aleluja.

Naposledy editováno 26.02.2011 19:58:39

Jawa 350-Dva karburátory

26.2.2011 v 20:12 | Nahoru | #135
no já makám ve fabrice kde dělaj docela dost s hliníkem a já osobně dělám na CNC frézce... ale nejdřív si chci dát doupy něco na čem budu jezdit a pak dělat pokusy na nějakym druhym motoru... k pokusům vlastně stačí jen motor bez převodovky...

Jawa 350-Dva karburátory

26.2.2011 v 22:37 | Nahoru | #136
Na Jawičkách se experimentuje vcelku dobře.Co já se nadělal různých pokusů
Na "Japanische" stroji takový hokusy lezou do peněz...

Jawa 350-Dva karburátory

26.2.2011 v 22:41 | Nahoru | #137
jo to věřim... ikdyž pro mě jakožto pro studenta (v bejvalých dobách před 1-2 lety) bylo finančně náročný i restaurování stadiona...

Jawa 350-Dva karburátory

27.2.2011 v 13:57 | Nahoru | #138
Tak si kup 360 jednovalce Ja mam CZ 360 a muzu rict,ze to jede pekne odspodu.
Jawa preci delala spoustu velkoobjemovych dvoutaktnich jednovalcu. Staci si jen vybrat.
Jednohup 350 jede taky pekne, ale ta prevodovka,spojka Vzdyt je to vecne polamane!!!

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

27.2.2011 v 14:40 | Nahoru | #139
no tady nejde o to jestli jawu nebo ČŽ ale píš o to že chci postavit motorku z již existujicích komponentů a co sem si dopisoval s firmou jawa tak mi stanovila jistý kritéria který musim splnit aby to pak šlo legalizovat...

a ještě k otázce jawa-čz sice by nebylo špatný mít velkej jednovál ale já shánim motor kterej bude i trochu stilovej a to ta čz 360 čertužel nemá...

Naposledy editováno 27.02.2011 14:42:01

Jawa 350-Dva karburátory

28.2.2011 v 13:35 | Nahoru | #140
Ideální by bylo asi jednohupa doplnit klapkama, když už.

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

28.2.2011 v 17:14 | Nahoru | #141
metalomaniac> nezda se me to nestylove

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

28.2.2011 v 17:19 | Nahoru | #142
metalomaniac> takova 477 s timhle motorem upravenym na silnici


jiz dlouho o tom snim

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

28.2.2011 v 17:49 | Nahoru | #143
To není zas tak ideální,tyhle motory jsou docela "zbrklý",neumí to jezdit pomalu.Jeden čas jsem měl to štěstí se vcelku dost povozit na Jawičce 360tce.Bylo to fajn,ale ne na "zevlování" po krajině.

(reakce na) Jawa 350-Dva karburátory

28.2.2011 v 17:57 | Nahoru | #144
Anti> staci dat mekky spalak, maly karburator, prevodovku z endura a k tomu vsemu odpovidajici vyfuk a je z toho beranek. Origo motokros je na silnici nepouzitelny.

Jawa 350-Dva karburátory

28.2.2011 v 22:55 | Nahoru | #145
spalovac
tady de hodně o to co se komu libi.. me se proste hranaty motory nelibi ať už jednoválce dvouválce nebo véčka já jsem na ty oblý tvary co se strojů týče...

Jawa 350-Dva karburátory

1.3.2011 v 08:15 | Nahoru | #146
Hele vrátím se k těm karburátorům.Na srazu jsem kdysi pozoroval kluka který je tam měl. Při vyjížďce při každé zastávce vyndaval svíčky, koukal jakou mají barvu a laboroval se směsí, ale furt. Říkal že to jede jako hovado, ale žere jako kráva, takže tímhle směrem bych se nedával.Kdysi jsem slyšel o karburátoru BING, kterým lze osadil 350 a prý to je docela dobrý.

Jawa 350-Dva karburátory

1.3.2011 v 08:41 | Nahoru | #147
Mám dva jikovy a svíčky nejsou problém, kromě doby, kdy začal naural a tak jsem ho tehdy zkušebně vzal na benzině v Mohelnici a do Hořic jsem vyměnil asi 6x2 svíčky, úplně obalené nějakou solí, tan jsem s tím dva dny špaekuloval, pak jsem vylil zbytek benzínu do příkopy, kopil nový a už se mi to nestalo. Svíčky jsem měnil na jaře.. teď už pár let ne, protože toho tolik nenajezdím. On i Jikovy z 638 by šel na 175.. tak jsem prostě vzal dva na dvě 175 a se směsí jako tak žádný problém, spotřeba je vyšší, pokud za to bereš, to je jasný. O kolik nevím, uděláme v létě test ptž 638 máme dvě. Na jednu zkusíme ještě 32 dell orto, který nám zbyl z gilery125. Není problém se seřízením, je problém tam dva karb vhodně umístit. Není prostě s tím počítané.... Na co dva, když stačí jeden, že?

Jawa 350-Dva karburátory

8.3.2011 v 17:45 | Nahoru | #148
sice je tady to forum už tak nějak mrtvý ale musim sem nadhodit něco nad čim sem přemejšlel... třeba ste to někdo zkusil...a třeba to i funguje...

Jestli se nepletu tak benzín se podtlakem nasává ,,středovou triskou´´ kterou ucpává jehla která je přidělávaná na šoupátku... co kdyby se do šoupátka udělala drážka na druhý straně než je šoupátko a pak celý karburátor se otočil... neebyl by na světě ,,levý´´ a ,,pravý´´ karburátor?

vše je myšleno jen za předpokladu že je střed karburátoru z oboustran stejný nebo podobný aby se dal upravit...

šlo by to takhle nebo jsou karburátory na třiapůli sespádované?
a ikdyž to je asi stupidní nápad nepište mi to já si to uvěomuju jen mi to vrtá hlavou...

Jawa 350-Dva karburátory

8.3.2011 v 19:08 | Nahoru | #149
Celý tělo karbece je přizpůsobeno na "jeden směr".Máš tam kanálky co vedou vzduch a palivo a ty musí mít určitý směr.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory

8.3.2011 v 19:10 | Nahoru | #150
sem to tušil že to nebude tak jednoduchý jak se zdá...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3879, 3880] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116397 Dnes v 18:53 Béďa17
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka anton_ 6 19.2.2024 v 07:14 cmiral
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka Matmote123 24 17.1.2024 v 19:44 Frantas
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka jawari 1 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein


TOPlist