Uzavřeno 13.11.2012 v 06:23 uživatelem Shark660
http://www.skutrymot...ton-250.html [/quote]
Prodejní ceny jsou ještě mnohem neuvěřitelnější - vysvětlení bude možná v tom, že je u nás prostě všechno drahé :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
Škoda že nevyšel Wankelův motor, to by byly motorky naprosto bez vibrací :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
memphis.unv píše: zlatá nova, ve srovnání s vymýváním mozků na primě je to nádhera.
jinak doporučuju film "zeitgeist", hlavně třetí část je zajimavá
TV Nova je ze všech nejhorší. Ta patří předsedovi Celosvětového židovského kongresu - Lauderovi. Rozeštvává nás mezi sebou a šíří nenávist a zlo. Židovská Prima přišla až po ní, co židé Primu ukradli Berlusconimu.
http://www.paratdnes...nebo-Nova-padne.html
hurrican píše: TV Nova je ze všech nejhorší. Ta patří předsedovi Celosvětového židovského kongresu - Lauderovi. Rozeštvává nás mezi sebou a šíří nenávist a zlo. Židovská Prima přišla až po ní, co židé Primu ukradli Berlusconimu.
http://www.paratdnes....html [/quote]Vazeni, vy uz to vazne nehulte A doporucil bych trochu studenych sprch a kazdy vecer misto cteni konspiracnich teorii radeji vyhonit
hurrican píše: dostal94> Až někdo vymyslí něco spolehlivějšího než je šroub - tak bude polovina problémů s motorkami vyřešena :)
Škoda že nevyšel Wankelův motor, to by byly motorky naprosto bez vibrací :)
1 reakcí na tento příspěvek Jen tak s Jawou Sportard... :)
Jindra650 píše: hurrican> Triumph ma nevsedniho investora Johna Bloora, ktery napumpoval do fabriky celkem 2 miliardy korun ....nevim, kde to u nas sezenes.
Zkus oslovit Kellnera ...jedna dvě miliardy, to by ani nepoznal, že mu něco chybí
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
hurrican píše: Jakou cenu by jste navrhovali u Jawa 660 Sportard, aby jste si ho koupili radši než japonce ?
Cca 120 - 130 000...170 000 je vzhledem ke konkurenci prostě moc...
S těmi 120 000 jsi se trefil. Myslím, že je to odpovídající cena, když porovnám že za 129 000 se dá koupit Honda NC700s, nebo Suzuki 600 Bandit a na druhou stranu 105 000 stojí menší kubatury, jako KTM 200 Duke, Honda cbr250 a Suzuki Inazuma 250, tak by se do této mezery mezi nimi Jawa 660 akorát vešla a lidi by ji kupovali masově. Kdyby šli na 110 000,- tak mají v Jawě totálně vyprodáno :)
Naposledy editováno 11.11.2012 09:53:01
1 reakcí na tento příspěvek Jen tak s Jawou Sportard... :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
Jinak, málokdo ví, že Jawu vlastní lidé z ČZ Strakonice. Takže Jawa je dnes vlastněná bývalou továrnou ČZ a konkrétně je její vlastník Ing.Jiří Gerle, narozený 25.4.1942 ve Strakonicích :))
Naposledy editováno 11.11.2012 10:33:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
Na tvý (a tobě podobnejch) kecy o židech reagovat nebudu , jen si dej pozor aby ses nedostal do konfliktu s TZ nebo aby ti někdo nedal přes hubu.
Čau, Tom
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
TomElefant750 píše: hurrican> Koukám že jsi chytřejší než všichni majitelé strojírenských firem u nás - tak ten motor za 30 litrů začni vyrábět, všichni ti pak urvou ruce a Rotax a Minarelli zkrachujou .
Na tvý (a tobě podobnejch) kecy o židech reagovat nebudu , jen si dej pozor aby ses nedostal do konfliktu s TZ nebo aby ti někdo nedal přes hubu.
Čau, Tom
Jawa mi napsala, že mi namontuje nejnovější motor Jawa 350 s elektrickým startérem za 30 000 Kč. Takže když odečtu marži a montáž, vyjde mi kolem 10 000 Kč výrobní náklady za motor 350ccm a za 20 000 Kč se musím vejít do 660 4T.
Co je to TZ ? Tohle ? http://hucek.cz/l_k...y/conspiracy/Psm.htm
1 reakcí na tento příspěvek Jen tak s Jawou Sportard... :)
Jawa by to měla udělat jako FGR, normálně natvrdo vypsat veřejnou soutěž o podobu nové motorky + udělat průzkum trhu (což evidentně v jawě nikdo neumí), o co je/bude zájem...
Jestli ten nový litr bude vypadat jako na těch obrázcích, tak jestli vidím správně, bude se jednat jen o horší napodobeninu Monstera - s hnusným předním světlem, zadním blatníkem z kývačky a naprosto hnusnými výfuky, a to nízkoprofilové zadní kolo se k tomu hodí asi tak jako prdel na hrnec...k zblití...no ale to je asi ten dnešní "líbivý" styl...
Jako designéra by v Jawě měli zaměstnat Berta tady z m.cz, co dělá/lal přestavby té J 250 na Califa ...a nebo jiného fachmana tady z ČR, co dělá přestavby motorek (a že jich tu je)...
To tam ti designéři nemají vážně žádné estetické cítění, to je takový problém postavit hezkou motorku, patrně asi je...
Jak jsem psal, Sportard se mi celkem líbí, ale já bych ho bral pouze jako základ k přestavbě na Califa, ale 170 tyček za něj fakt nedám...
Naposledy editováno 11.11.2012 11:12:23
Dám tu odkaz na stránky z Irska a jestli jsem počítal dobře,tak tam za Sportarda při dnešním kursu chtějí skoro 200 tyček .. hm :
http://www.jawairel...cles_for_sale_2.html
Nebyl by někde odkaz na celkové prodeje Jawy za posledních pár let ?
20 litrů marže a náklady na montáž u motoru za 30?
Porovnávat dvojtakt vyráběnej s drobnejma změnama desítky let s potřebou nově vytvořit a vyrábět novej čtyřtakt, včetně schvalování. homologací atd?
Neber to ve zlým, ale to je naivita odpovídající task věku kolem 15.
TZ - trestní zákon.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
1 reakcí na tento příspěvek Jen tak s Jawou Sportard... :)
a jsou to tři roky zpátky co jsem to viděl.
takže fantasmagorie typu jawa 660 za 110 tisíc korun, motor minarelli 660 za 20 tisíc a podobně se nedají brat vážně.
mě by ale zajímalo, na jakým základě si lidi nárokují to aby jawa zákazníky dotovala.
na jednu stranu všichni vyžadují prvotřídní komponenty, na druhou stranu cena nesmí přesahovat nákupní cenu samotnýho motoru.
kde potom teda mizí cena šavlí paioli, zadního odpružení bitubo, na zakázku lité hliníkové zadní kyvky, obutéch continentalek atd atd?
pořád netuším kde se ty nároky potenciálních zákazníků berou.
a neměla by ty motorky jawa zrovna rozdávat zadarmo a aby se vám zavděčila tak mít při tom rozdávání miliardové obrat?
PÁNOVÉ.... trošku mně připomínáte jednu 80-letou protivnou sousedku co se byla nechat ostříhat a pak chodila a vykládala že je to největší zlodějka že co by chtěla že po ní za to ostříhání chtěla 60 korun
kdyby jawa měla možnost koupit jiné slušné motor parametrů srovnatelnéch s konkurencí o deset, dvacet tisíc levnějc, o což by ve finále mohla klesnout cena motorky, čímž by se zvýšila její zajimavost anebo to naopak vrazit do dalšího vylepšení zbytku motorky aby byla přitažlivější pro zákazníka, určitě by ráda levnějc koupila. pochubuju že pánové z minarelli řekli "motor nás stojí 20 tisíc, dalších dvacet si vezmem jako marži, za 40 je ten motor váš" a vedení jawy odpovědělo "my jsme bohatí dost, přihodíme vám půl sta navíc ať se máte taky dobře"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
hurrican píše: V.e.n.c.a__zr7s> Výrobní cena toho poměrně jednoduchého jednoválce 660 nemůže být nikdy 90 000 Kč. V českých podmínkách bych ho vyrobil za 20 000 Kč.
Jinak, málokdo ví, že Jawu vlastní lidé z ČZ Strakonice. Takže Jawa je dnes vlastněná bývalou továrnou ČZ a konkrétně je její vlastník Ing.Jiří Gerle, narozený 25.4.1942 ve Strakonicích :))
Meleš hovadiny.Za 20000 bys nenakoupil ani materiál na výrobu.Máš vůbec představu kolik stojí výroba přípravků,forem,pořízení nástrojů,strojů,atd.? Nemluvím o mzdách lidí ve výrobě,nákladech na vývoj,homologaci.....
Myslím,že těch 170 je docela aktuálních ...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
Tak skoro to samé, jen zvýšený objem na 660ccm nemůže stát víc než 20 000,- Kč za samotný motor.
Podle mě je současná situace zapříčiněná chybami v managementu, prostě tam má pan Ing. Gerle (majitel Jawy) nějaké neschopné trubky.
hurrican píše: restore> Kompletní homologovaný a patentově ošetřený motocykl jednoválec 4T se v ČR prodává za 30 000,- Kč a to včetně marží a dovozu z daleké Číny: http://www.skutrymo...enzer-aston-250.html
Tak skoro to samé, jen zvýšený objem na 660ccm nemůže stát víc než 20 000,- Kč za samotný motor.
Podle mě je současná situace zapříčiněná chybami v managementu, prostě tam má pan Ing. Gerle (majitel Jawy) nějaké neschopné trubky.
Je vidět že o tom,jak funguje výroba nevíš vůbec nic.Takže malé osvětlení.
Na tvém odkazu je licenční motor,tj.motor,který je "uvolněný" pro šíření do světa.Náklady na jeho vývoj a vše kolem se už zaplatily,což je jeden z důvodů nižší ceny,další důvod je výroba v Číně,kde jsou náklady na pracovní sílu a vše související s výrobou nula nula prd.
Kdyby čínská firma začala takový motor vyrábět v Evropě,nikdy by na podobnou cenu nedosáhla.
Další věc.Pokud si myslíš,že navýšení objemu je jen drobnost,tak jsi na velké omylu.Jednak musíš přepracovat motor,což znamená další náklady na vývoj,testy a zase další homologaci.Druhak musíš vyrobit nové součásti,na které musíš pořídit nové nástroje,přípravky a pokud nechceš zastavit výrobu stávajících motorů,tak i stroje.Další obrovské náklady.Uvědom si,že na každý blbý plíšek musíš mít sadu střižných nástrojů,nebo to valit na Trumaticu,který rozhodně není zadarmo a každý takový plíšek se promítá do ceny...
Dělám tomhle oboru 20 let,takže mě dovedou rozesmát naivní představy o tom,že se dá všechno pořídit za pětpadesát...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
řekl bych že nejdražší co na té motorce bylo tak úplatek aby to bylo možný homolovat.
materiál? čínský blato horší kvality než do železobetonu?
náklady na pracovní silu? v číně kde pracují neexistující duše který se neměly narodit a teď neexistují?
patenty? to někdy někoho v číně trápilo? vývoj nula, všechno obšlehnout.
to ale nemůžeš v žádným případě srovnat s ničim západním
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
5 měsíčních platů dnes, po 22 000,- Kč je rovných 110 000,- Kč (nárůst objemu atd. jsem zohlednil a je to redukce na základě využití dnešní moderní techniky, automatických CNC obráběcích strojů, lisů z výměnnými formami atd.)
Takže moje kalkulace pro Jawa 660 Motard s prodejní cenou 110 000,- Kč vychází naprosto přesně.
Já si spíš myslím, že si někteří manažeři v Jawě dohodli s hochy z Minarelli (A Cagivou-Piaggio a jak je to v Itálii propojené) na úplatku a uzavřeli za Jawu tuto nesmyslnou smlouvu, na nákup motorů za 90 000,- Kč. A tím poslali Jawu do kytek a do dnešního stavu neprodejnosti. Jiné vysvětlení mě při pohledu na tu nesmyslnou cenu 90 000 Kč za motor nenapadá. Nebylo by to poprvé, co se nechal některý ze špičkových manažerů uplatit a tím poškodil vlastní firmu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 23 | 5.11.2019 v 17:48 Olísko |
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage | Traktorist12 | 0 | 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12 |
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium | Olísko | 12 | 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny |