![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Uzavřeno 13.11.2012 v 06:23 uživatelem Shark660
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
Tak skoro to samé, jen zvýšený objem na 660ccm nemůže stát víc než 20 000,- Kč za samotný motor.
Podle mě je současná situace zapříčiněná chybami v managementu, prostě tam má pan Ing. Gerle (majitel Jawy) nějaké neschopné trubky.
hurrican píše: restore> Kompletní homologovaný a patentově ošetřený motocykl jednoválec 4T se v ČR prodává za 30 000,- Kč a to včetně marží a dovozu z daleké Číny: http://www.skutrymo...enzer-aston-250.html
Tak skoro to samé, jen zvýšený objem na 660ccm nemůže stát víc než 20 000,- Kč za samotný motor.
Podle mě je současná situace zapříčiněná chybami v managementu, prostě tam má pan Ing. Gerle (majitel Jawy) nějaké neschopné trubky.
Je vidět že o tom,jak funguje výroba nevíš vůbec nic.Takže malé osvětlení.
Na tvém odkazu je licenční motor,tj.motor,který je "uvolněný" pro šíření do světa.Náklady na jeho vývoj a vše kolem se už zaplatily,což je jeden z důvodů nižší ceny,další důvod je výroba v Číně,kde jsou náklady na pracovní sílu a vše související s výrobou nula nula prd.
Kdyby čínská firma začala takový motor vyrábět v Evropě,nikdy by na podobnou cenu nedosáhla.
Další věc.Pokud si myslíš,že navýšení objemu je jen drobnost,tak jsi na velké omylu.Jednak musíš přepracovat motor,což znamená další náklady na vývoj,testy a zase další homologaci.Druhak musíš vyrobit nové součásti,na které musíš pořídit nové nástroje,přípravky a pokud nechceš zastavit výrobu stávajících motorů,tak i stroje.Další obrovské náklady.Uvědom si,že na každý blbý plíšek musíš mít sadu střižných nástrojů,nebo to valit na Trumaticu,který rozhodně není zadarmo a každý takový plíšek se promítá do ceny...
Dělám tomhle oboru 20 let,takže mě dovedou rozesmát naivní představy o tom,že se dá všechno pořídit za pětpadesát...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
řekl bych že nejdražší co na té motorce bylo tak úplatek aby to bylo možný homolovat.
materiál? čínský blato horší kvality než do železobetonu?
náklady na pracovní silu? v číně kde pracují neexistující duše který se neměly narodit a teď neexistují?
patenty? to někdy někoho v číně trápilo? vývoj nula, všechno obšlehnout.
to ale nemůžeš v žádným případě srovnat s ničim západním
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 23 | 5.11.2019 v 17:48 Olísko |
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage | Traktorist12 | 0 | 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12 |
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium | Olísko | 12 | 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny |