paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jen tak s Jawou Sportard... :)
5.11.2012 v 20:20
Dlouho se zde nepropíralo to moje jednoválcové Jawí vrkátko a abych to napravil, tak sem dávám alespoň jedno z mála videí, kde mám svoji 660-ku natočenou... Jen mě mrzí, že se někomu z mých rodičů, podařilo nechtěně snazat ještě v kameře video, kde nás natáčeli v Drahanském kopci, aniž bych o tom věděl. To mohlo vypadat daleko zajímavěji...

Uzavřeno 13.11.2012 v 06:23 uživatelem Shark660

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 12:01 | Nahoru | #1
restore> Kompletní homologovaný a patentově ošetřený motocykl jednoválec 4T se v ČR prodává za 30 000,- Kč a to včetně marží a dovozu z daleké Číny: http://www.skutrymo...enzer-aston-250.html

Tak skoro to samé, jen zvýšený objem na 660ccm nemůže stát víc než 20 000,- Kč za samotný motor.

Podle mě je současná situace zapříčiněná chybami v managementu, prostě tam má pan Ing. Gerle (majitel Jawy) nějaké neschopné trubky.

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 12:28 | Nahoru | #2

hurrican píše: restore> Kompletní homologovaný a patentově ošetřený motocykl jednoválec 4T se v ČR prodává za 30 000,- Kč a to včetně marží a dovozu z daleké Číny: http://www.skutrymo...enzer-aston-250.html

Tak skoro to samé, jen zvýšený objem na 660ccm nemůže stát víc než 20 000,- Kč za samotný motor.

Podle mě je současná situace zapříčiněná chybami v managementu, prostě tam má pan Ing. Gerle (majitel Jawy) nějaké neschopné trubky.



Je vidět že o tom,jak funguje výroba nevíš vůbec nic.Takže malé osvětlení.
Na tvém odkazu je licenční motor,tj.motor,který je "uvolněný" pro šíření do světa.Náklady na jeho vývoj a vše kolem se už zaplatily,což je jeden z důvodů nižší ceny,další důvod je výroba v Číně,kde jsou náklady na pracovní sílu a vše související s výrobou nula nula prd.
Kdyby čínská firma začala takový motor vyrábět v Evropě,nikdy by na podobnou cenu nedosáhla.
Další věc.Pokud si myslíš,že navýšení objemu je jen drobnost,tak jsi na velké omylu.Jednak musíš přepracovat motor,což znamená další náklady na vývoj,testy a zase další homologaci.Druhak musíš vyrobit nové součásti,na které musíš pořídit nové nástroje,přípravky a pokud nechceš zastavit výrobu stávajících motorů,tak i stroje.Další obrovské náklady.Uvědom si,že na každý blbý plíšek musíš mít sadu střižných nástrojů,nebo to valit na Trumaticu,který rozhodně není zadarmo a každý takový plíšek se promítá do ceny...
Dělám tomhle oboru 20 let,takže mě dovedou rozesmát naivní představy o tom,že se dá všechno pořídit za pětpadesát...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 12:40 | Nahoru | #3
hurrican> ty si to představuješ jak Hurvínek válku....
řekl bych že nejdražší co na té motorce bylo tak úplatek aby to bylo možný homolovat.
materiál? čínský blato horší kvality než do železobetonu?
náklady na pracovní silu? v číně kde pracují neexistující duše který se neměly narodit a teď neexistují?
patenty? to někdy někoho v číně trápilo? vývoj nula, všechno obšlehnout.
to ale nemůžeš v žádným případě srovnat s ničim západním
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 23 5.11.2019 v 17:48 Olísko
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium Olísko 12 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny


TOPlist