Téma: Zpátky do minulosti!!!
7.11.2009 v 11:32
Ahoj všem příznivcům dvou kol.Když jsem se v létě zastavil u našich doma,tak jsem přišel ve chvilce kdy se uklízelo.Chtěl jsem se otočit a jít pryč,protože to smrdělo prací,ale na štěstí jsem zůstal a do rukou se mi dostalo,díky tomu, velké bohatství v podobě starých negativů(cca100),které nafotil můj táta na některých podnicích tady u nás v Čechách v letech x až y.Chtěl jsem se s Vámi všemi o to podělit a proto jsem založil toto vlákno.Pokusím se vám tady naservírovat všechny zajímavé kousky a z táty vydolovat nějaké ty popisky i s rokem a místem pořízení snímku.Doufám,že se vám to bude líbit a někomu zaplesá srdce.Zpátky do minulosti na RAJČETI!!!!!


Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04

Zpátky do minulosti!!!

17.1.2022 v 14:11 | Nahoru | #18181
Jo, podle té *zeleně* ...

Zpátky do minulosti!!!

17.1.2022 v 14:17 | Nahoru | #18182
Spíš podle těch stupňů vítězů.

Zpátky do minulosti!!!

19.1.2022 v 17:25 | Nahoru | #18183
Hořkou vzpomínkou na závody světové úrovně na brněnském Masarykově okruhu
je taky dílo Otakara Švece z roku 1924 , jehož replika je na ulici Dornych v Brně ...



Naposledy editováno 19.01.2022 17:27:43

2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

21.1.2022 v 22:20 | Nahoru | #18184
Mám prosbu, i když není z tak dávné "minulosti":

Popisuju starší fotky a potřebuju identifikovat jezdce. Foto je z Radvanic 2010, sloučený závod klasiků 350+500+750. Startovní číslo je asi 1, na kapotáži jde přečíst jméno "Václav Slanec", na zádech kombinézy HAT...". Ve startovní listině programu dotyčný není uveden. Pozná ho někdo?

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

22.1.2022 v 13:41 | Nahoru | #18185
1100Virago> Možná Vitězslav Hatan ?

Naposledy editováno 22.01.2022 13:42:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!

22.1.2022 v 13:45 | Nahoru | #18186
1100Virago> Tož to je staré Véna Slanec v kombinéze Víti Hatana

Naposledy editováno 22.01.2022 13:47:46

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

22.1.2022 v 13:56 | Nahoru | #18187
Oběma díky za odpověď Hatana jsem vyloučil, protože ten jel na třistapadesátce s číslem 74. A ta kombinéza mě právě mátla - nevěděl jsem, jestli má někdo půjčenou motorku, nebo kombinézu Takže záhada je vyřešena, dík!

Zpátky do minulosti!!!

30.1.2022 v 11:01 | Nahoru | #18188
Vzpomínka na dobu, kdy *docházelo k zázrakům*, že se prodávaly takovéto motocykly




P. S. Ale ty *budíky* bych teda naklopil víc dozadu ... ASI TAKTO :


Naposledy editováno 31.01.2022 17:31:57

Zpátky do minulosti!!!

31.1.2022 v 15:00 | Nahoru | #18189
Brit na britském motocyklu ...

Zpátky do minulosti!!!

4.2.2022 v 20:16 | Nahoru | #18190
Krásnej *pravěk* okruhů ...

Zpátky do minulosti!!!

4.2.2022 v 20:18 | Nahoru | #18191
Sice mizerná fotka , zato nevídanej hazard *superbajkera* nejspíš z 80.let (minulýho století )

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

5.2.2022 v 19:03 | Nahoru | #18192
Pan majitel serveru mně dal ten t.zv. ban za nemístné komentáře k É-motorkám(MOTOCYKLY to nejsou !),
a É-mobilní / GrínDýl "politice" EU (takže cenzura !) :

Tovární Suzuki představila tým MotoGP s Mirem a Rinsem
Text: Petr Czyž | Foto: Suzuki Racing | Zveřejněno: Včera | Zobrazeno: 2 909x

Vložení komentáře
Nemůžete přispívat do diskuze.Ban z důvodu Elektro spam do 2022-02-15 08:05:38 .
Máte k zákazu nějaký dotaz? Napište moderátorovi.

Více na: https://www.motorka...46928.html?diskuze=1
Copyright © Motorkari.cz

TAKŽE ASPOŇ TADY mám dotaz stran ÚČELU úpravy obou rukavic jezdce MotoGP AlexeRinse (Joan Mir má normální-pětiprsté) :


Zpátky do minulosti!!!

5.2.2022 v 19:16 | Nahoru | #18193

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

5.2.2022 v 22:11 | Nahoru | #18194
IvanDvoutakťák> Je to o tom malíčkovém mostu, aby se hýbal, resp. nehýbal, společně s prsteníkem? Někteří výrobci rukavic to tak dělají, má to zvýšit ochranu malíčku, snad aby se tak snadno nezalomil v případě nehody... jedny moje to mají, druhé ne, a rozdíl nijak nepociťuju (ale snažím se v praxi raději neověřovat, jestli ta zvýšená ochrana funguje )

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

5.2.2022 v 23:12 | Nahoru | #18195
Díky Nějak jsem tušil, že to bude zvýšená ochrana malíku (dva spojené prsty vydrží víc než ten nejmenší ) .
Jinak fandím Tobě, že jsi dobře *pochodil* s koupí Inazumy - kamarád se zdráhal koupit ojetinu a teď už *pěje* jenom chválu
Ta totiž, podle mého bude jednou sloužit ještě i Tvému *juniorovi*
Ivan Benda(Brno).

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

6.2.2022 v 09:13 | Nahoru | #18196

IvanDvoutakťák píše: Jinak fandím Tobě, že jsi dobře *pochodil* s koupí Inazumy - kamarád se zdráhal koupit ojetinu a teď už *pěje* jenom chválu
Ta totiž, podle mého bude jednou sloužit ještě i Tvému *juniorovi*



Asi nebude, vloni jsem ji prodal. Vyměnil jsem spolehlivý japonský čtyřválec za německou citlivku Ale byla to fajn motorka, hodně odpustila, a hodně mě toho naučila. Třeba ji jednou koupím zase Ale momentálně doma dva stroje mít nemůžu...

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

6.2.2022 v 11:36 | Nahoru | #18198
IvanDvoutakťák>
Nádherný kousek!

Zpátky do minulosti!!!

6.2.2022 v 12:28 | Nahoru | #18199
S dvouma "dětma" ( v *hloubi bolševika* ) byly limity finanční i časové a tak mně ta repase anglické "orezlé"
ojetiny, která v tom roce 1984 přijela (aby už neodjela ) na mezinár. sraz v Pacově k 80.výročí založení FIM,
a její *změna* v *café racera* trvala dýl jak 8 let a nezbláznil jsem se z toho jedině proto, že TENKRÁT se pořád
nemohl *najít* kupec mojí báby Suzi No.1(T350, se kterou jsem prožil moje nejšťastnější bajkerská léta,1976-2006 !)
a tak jsem naštěstí měl na čem jezdit
Vlastně na všech mých motocyklech (od r.1964) jsem měl obdobně radikální clip-ons , ale s GT750( i po odlehčovací
*kůře* na 220kg s plnou) to bylo docela napínavé soužití, ale pouze manipulace při parkování a otáčení na omezeném
prostoru, či úzké silnici. Jinak to byla *kočička*, ochotná do střídaček, nejspíš to bylo těma *galuskama* 100/90-18
a 120/90-18, ale stabilní i v protahovácích Holt po GO šáska a vzadu s Koni (tehdy hitech ! ).
S odkazem na cca dvouletý "nezájem" o bábu T350 musím zmínit, že jsem obdobu zažil i s GT750 po tři(!) roky(!!)
(2008 - 2011) , kdy jsem splácel "spotřebitelský" bank.úvěr na *půlku* RG500Gammy. Až na jaře 2012 *odjela* GT750.....
Jsme holt I V TOMTO , bajkerském, SMĚRU "podivná" země

Naposledy editováno 13.02.2022 21:51:47

Zpátky do minulosti!!!

8.2.2022 v 15:31 | Nahoru | #18200
Poněvadž ani pod články o sportu nemohu komentovat
(kvůli cenzurnímu zákazu, prý z důvodu nemístných "spamů" na téma É-mobilita motocyklů) ,

MUSÍM se aspoň zde vyjádřit ke tragédii Jakuba Gureckého :

NENÍ PRO RODIČE NIC HROZNĚJŠÍHO , NEŽ ZTRÁTA DÍTĚTE

Zpátky do minulosti!!!

12.2.2022 v 13:06 | Nahoru | #18201
Úvodem velký dík kolegovi Bruttopyrovi za jeho zmínku o původu
hvězdy evropských okruhů, včetně těch GP 60. a 70. let ,
ostravského *švéda* Bo Granatha ...
a taky Per Calssonovi za naprosto unikátní fotky z té doby .
Jó to byly časy , kdy jezdci, a to i ti soukromí, byli osobnostmi
a ve fabrikách jim bylo dopřáváno sluchu i s jejich novátorskými návrhy ... ,
jak píší autoři Cathcart a Rameš o motoru 2V - 2T Husqvarna
v jejich článku
https://www.motorkar...husqvarna-46957.html

Zde autoři také zmiňují prototyp stroje s rámem Norton Manx
a já nezapomenu ten hluboký hlas původních výfuků Husky 2x250
s koncovkami velkého průměru, dokud nebyly použity ty t.zv. tlumivky
Zaujala mně myšlenka švédských srdcařů v Husqvarně, použít
osvědčený závodní rám Norton Manx, poněvadž jsem se o víc než
deset let později , aniž bych znal sportovní historii továrny Husqvarna,
pokoušel *stavět* moji produkční okruhovku na obdobném základu ,
byť jen sériovém rámu strojů Norton ES2, prodávaných (i V ČSSR)
na začátku 60.let minulého století ... , který byl nejen dostupný,
ale svou legendární tuhostí se přímo nabízel .
K realizaci však nedošlo, když přátelé z britského Suzuki Owners Clubu,
jehož jsem byl čestným členem od r.1974, pro náš společný projekt
***První Suzuki na okruzích ČSSR*** pořídili nejen motor 350ccm
(což tehdy byla nejvyšší kubatura na čs. okruzích) ,
ale vzhledem k vysoké váze rámu Norton, *exportovali* kompletní ojetinu
sériové Suzuki T350 r.v. 1972, se 24 tisíci mil (cca 36 tis.km !)na tachometru.
Takže repasované přední vidlice Norton ES2, řidítka Tommaselli, kola na ráfcích
Borrani vpředu s brzdou Fontana 4LS-250 a tlumiče Girling Gas, to vše *poladilo*
originální, lehčí a nižší rám Suzuki ...

Díky doslova 100%ní bezporuchovosti T350 jsem pak od r.1976 prožil moje
nejšťastnější bajkerská léta, v sezónách 1977-80 (nejen)na okruzích
a poté až do roku 2006 , kdy *šla* v sezóně 2007 do okruhových Klasiků .
https://www.motorkar...uki/suzuki-t350.html



Naposledy editováno 13.02.2022 16:17:43

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

12.2.2022 v 16:03 | Nahoru | #18202
*Objeveno* na websites s titulem Nostalgické Brno ...
===========================================
Je to pár momentek z pravidelných(!) pondělních setkání brněnských(!!) příznivců *radikálních* řidítek,
organizovaných počínaje rokem 1971 členy MotoKlubuBrno na vnitřním okraji Farinovy zatáčky
okruhu GP .



Největší klubová *pecka* bylo endurko Bultaco 360(ccm) s ULTRAradikálními řidítky



Naposledy editováno 12.02.2022 19:58:33

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

13.2.2022 v 01:18 | Nahoru | #18203
IvanDvoutakťák>A zapomněl jsi ještě dodat,že v té době největší střelec v Brně,který to Bultaco nenechal vychladnout. Jsem moc rád Ivane,že jsi Jindru Stříže vzpomněl.

Zpátky do minulosti!!!

13.2.2022 v 10:38 | Nahoru | #18204
Jindra byl nejen střelec - však taky bydlel v Libušině údolí naproti t.zv. Skřípalovu mlýnu
v bezprostřední blízkosti trati čs. GP
Ale *dokázal* být i platným mechanikem mojí Suzuki T350 na Bezručově okruhu 1979 v Opavě ...



*I nějak takto* putovali jezdci III. a II. VT (licence výkonnost. třídy) po okruzích



A toto je VT I. - mistrovství republiky začátku 70. let , okruh u Vel. Meziříčí - Cena Českomoravské vysočiny



Naposledy editováno 13.02.2022 13:15:19

Zpátky do minulosti!!!

14.2.2022 v 04:26 | Nahoru | #18205
I tak jezdili zavodnici na okruhy nemajic auto.Zavidni Jawa nalozena do saidy ruskehu bavoraka M-72Jezdec Jirka Kral z Ostravy a pilot M-72 Milos Maiwald..Byla to krasna doba.Toz tak.

Zpátky do minulosti!!!

14.2.2022 v 09:27 | Nahoru | #18206
Zdaréc, Juro ´Su rád, že ještě vůbec někdo pamatuje ty dva *chachary* - okruhový srdcaře
U Králů v Hrabové jsme jednou i přespali , co a jak je s Jirkou nevím a bohužel Milošovi v *plným fofru*
(na bajku) nacouvala z boční cesty na silnici "barikáda" ve formě nákladního vleku za autem ......
Abychom "neurazili" , tak za Milošem vidno Mirka *Krtka* , jednu z Norton - legend MotoKlubuBrno ...
No a když už jsme v tom *rodinkaření* (a v té krásné době to v depech skutečně byla *grupa* kamarádů
a přátel, především v těch nižších Přeborech jezdců II. a III. VT), tak teda nesmím zapomenout ani na mého
tatínka, *majordóma týmu Suzuki* , na fotkách z Opavy 1979 .

Naposledy editováno 14.02.2022 09:39:58

Zpátky do minulosti!!!

14.2.2022 v 13:58 | Nahoru | #18207
Jirboz: Správný přechodník v množném čísle je "nemajíce" Měl jsem přísnou (a dobrou!) češtinářku

IvanDvoutakťák: Ta fotka motorky v kabině Wrtburgu 311 - jestli to správně poznávám - je naprosto úžasná Chtěl bych vidět to nakládání. To musela být kombinace tetrisu a puzzle

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

14.2.2022 v 14:33 | Nahoru | #18208
Měl jsem taky defakto "smůlu", že jsem jak na základní, tak střední škole *přežil* excelentní
pedagožky jazyka českého . Takže v současnosti při "konzumaci českých médií "
přímo trpím, co s naší mateřštinou dokáže *dělat* těch českých horních deset tisíc ...
No ale přece nebudeš, Virago, *veteránovi motocyklových věd* , jako je Jirboz ,
opravovat i ten překlep *Závidní Jawa ...*
((( Já jsem *slabší* co do čárek v souvětích - asi jsem tenkrát *chyběl* ... )))

Nevím jak Wartky 353, ale ty starý typy si *nechaly líbit* snad cokoliv
Třeba *nějaký* těsnění dveří nemělo až takovej význam (viz foto) .
Jeden 2T "zběsilec" jezdil dokonce na směs s olejem z fritézy - nevím, kolik
si ho svíčky nechaly *líbit*, ovšem jel jsem za ním jen asi jednu minutu
a musel jsem ho předjet, abych přiotráven neskončil ve škarpě a pak na JIPce

Naposledy editováno 14.02.2022 20:11:56

(reakce na) Zpátky do minulosti!!!

14.2.2022 v 21:25 | Nahoru | #18209
IvanDvoutakťák. Čárky taky sypu "citem" A "závidní" je jen překlep, těch nasekám sám až až, tak nemám nárok na kritizování a opravování. Navíc je to hezký dvojsmysl, protože ty staré závodní Jawy jsou věc k závidění

Přefiltrovaný fritovací olej býval oblíbeným palivem starých atmosférických dieselů A na rozdíl od spalovaného mixu s benzínem byla za takovým autem cítit vůně smažených hranolků

1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!

15.2.2022 v 00:46 | Nahoru | #18210
Ahoj Ivane.Jirka zije ve Velkych Karlovicich v prekrasne prirode v drevenici. 1100Virago Mam taky zkusenost.Jel jsem na pullitru kilometr za Avii a byl jsem tema hranolkama prezrany..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist