globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 250 Travel končí
8.6.2012 v 08:35
Poté, co díky garážovýmu nadšenci (velký uznání Bertovi ) konečně rozhýbaly stojatý vody se národní socialistický podnik JAWA rozhodl ukončit výrobu 250ky - skvělé marketingové rozhodnutí špičkových managerů - prej se budou věnovat "perspektivním" větším objemům boha jeho, Janeček gdyby vstal z mrtvejch a viděl, co se děje v jeho fabrice, tak by vzal brokovnici a všechny by je postřílel

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

12.6.2012 v 13:57 | Nahoru | #151
asi vas naseru ale myslim ze jawu meli uz davno zavrit za techto podminek z te fabriky nic konkurence schopneho uz nevyleze..

(reakce na) jawa 250 Travel končí

12.6.2012 v 14:42 | Nahoru | #152
GeorgePanek> to je věcí majitele.Jen kdyby to našince tak nemrzelo.Asi všichni na tom začínali.

(reakce na) jawa 250 Travel končí

12.6.2012 v 14:43 | Nahoru | #153
Bubak z Nemecka>
Co se týče majitelů Jawy, Tak Jawa moto s.r.o. vlastní jihostroj, mimochodem tato společnost je zastavena u J&T Banky.
Jihostroj který má základní kapitál 1,2 Mld Kč vlastní jediný akcionář a tím je JAWAUNION.
Jawaunion je s.r.o. kde mají základní kapitál 220000Kč a vlastníci jsou následující:

Společníci: Ing. Jiří Gerle, dat. nar. 25. dubna 1942
Strakonice, Zvolenská 890
Vklad: 92 000,- Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 43%
Ing. Antonín Charouz, dat. nar. 1. července 1954
Praha 4, Kalmánova 1025/5, PSČ 140 00
Vklad: 108 000,- Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 49%
JIVE CZ s.r.o.
Velešín, Budějovická 148, PSČ 382 32
Identifikační číslo: 260 94 711
Vklad: 20 000,- Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 8%

Vše se dá bez problému dohledat na justice.cz
Komu se tam nechce dívat, tak jen dodám že pan Ing. Jiří Gerle je jednatelem ve všech těchto firmách.

Jen jsem tím chtěl říct, že zjistit majitele zas není takový problém, alespoň né v tomto případě.

(reakce na) jawa 250 Travel končí

12.6.2012 v 19:28 | Nahoru | #154

Che píše: auto.idnes.cz/test-jawy-250-californian-a-jawy-four-d6i-/motorky.aspx

byl jsem se tam podívat, docela ucházející motky, jen už je jejich zenit dávno pryč, pro nostalgiky je ucházející

(reakce na) jawa 250 Travel končí

12.6.2012 v 20:37 | Nahoru | #155

Franky píše: Kdo přemýšlí a rozhlíží se okolo sebe tak jistě zaznamenal postupný progresívní ústup prodejů supersportů a hypersportů ve prospěch univerzálně použitelných motocyklů. Ubývá honění se za extrémními pseudoego výkony, neboť 200 koní je krásných na chlubení nebo závody, ale překračovat často horizont 15 000ot/min = absolutní přednost na krchov. Takže běžný převažující režim 4 000 ot. (4 válec), využívaný výkon cca 50-60 koní a elasticita na kvalitní elasticita poslední kvalt od 7-8 000 ot. = s litrem není v tu chvíli dvoustovková rychlost až tak vzdálena. To ale průměrný motorkář, jehož věk celoevropsky dorostl ke čtyřicítce nežádá.
O dost příjemnější je motocykl s progresívní elasticitou v použitelném spektru - bez zbytečného řazení.
Nemálo kamarádů přešlo i na velkoobjemové/"malovýkonné" skůtry a přál bych Vám vidět obličej upoceného Němce na BMW R 1100S na Mendelpasu nad Bolzanem, když se okolo něho mihnul kamarád na Gileře 500 Nexus s 34 koníky. Když jsme se později ještě potkali zastavil u nás na pokec a málem doslal infarkt, když se dozvěděl, že s jeho bavorskou jedenáctku "einhundertPééeS" nestačil na 34 PS variátor Nexuse.
Takže v našem věku upřednostním pohodu, komfort, dynamiku, prostor a samozřejmě ekonomiku. Totiž za cenu jedné pneumatiky superportu obujete skůtra i dvakrát.

Nu a vlna retromotocyklů nám přináší mimo jiného také techniku kroutícího momentu ve spodku a motory spíš blíže ke stabilákům. Takže ideální parametry jako mimo jiného účinnost a s tím spojený malý apetit a cestování stylem 100 metrů od baráku zařadím pětku a vyřadím u Černého moře. A o vzhledu aní nemluvě! Jako prckové jsme k podobným --- ale tehdy "neretro" --- vzhlíželi a co se v mládí uloží na "HD" to se nezapomíná.

Když jsem viděl travela, napadlo mi, že se kluků v garáži povedla po dlouhé době a navíc tak říkajíc "ze zbytků" sestavit moc pěkná motorka! Když pustili do světa cenu 65 000 napadlo mi, že přes všechny bloky i dost podstatné jako:
- servisní síť NULA
- problém objednat cokoli
- navíc kupovat od Charouze=to mám blok, protože na co šáhl soudruh závodník už když závodili s Ječmínkem, Vaníčkem...přes IPB, kanadské občanství, vojenské stavby...., včetně pozadí dotací do Jawy a odprodej jména do Jižní Ameriky, včetně značky Cadilack/je levé.

Bloků mám dost, ale navrhovaná užitná hodnota se mi zdála úměrná a tak trochu také z nostalgie bych neměl s pořízením problém a na takové to courání/toulání 250 ccm dostačuje.
Nakonec i syn, když jí viděl rovnou povídá, že by se mu líbila doma v garáži. A z mého otcovského pohledu bych byl rozhodně klidnějším, když bych kluka viděl odjíždět na této 250, než-li na nějakém super/hypersportu.

Fakt dobrej sloh-nicméně jawa je zastaralý klunp a že jsem jich pár měl Bez urážky -at si každý jezdí na čem chce-nebo ne. motorkř je tem kdo to má rád.

(reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 05:27 | Nahoru | #156

Che píše: to asi nebyla, gdyž jim to nešlo na odbyt



3 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 09:20 | Nahoru | #157
Vážení kolegové motorkáři, dovolte, abych přispěl do diskuze některými poznatky. Omezení, zrušení výroby maloobsahových motocyklů v JAWĚ je koncepčně dlouhodobá záležitost. K rozhodnutí došlo někdy kolem roku 2002. Od roku 2003 byly postupně vyvíjeny motocykly o obsahu 650 ccm (jawa 650 a podobné k dnešní JAWA 660) a vyšší (900-1200 ccm – je znám výsledek, není ještě komerčně nasazen) k současnému vývoji cestovně terénního víceválcového motocyklu o obsahu 1200ccm. Vznikne ucelená řada motocyklů s vyšším obsahem tj. 660 ccm (univerzální), 1000 ccm (cestovní) a 1200 ccm (těžký cestovní). Vývoj této řady má být ukončen v roce 2014. Celkové náklady na vývoj, včetně běžícího jsou cca 212 mil Kč. Od roku 2003 kdy byl zahájen vývoj, poskytne stát na vývoj cca 50% nákladů (k roku 2012 cca 67 mil Kč). Vývoj řady má být ukončen v roce 2014. (Pro diskutéry, kteří by mně chtěli napadat, vím, o čem píšu a mohu vše doložit včetně přesných čísel). Z této koncepce jasně plyne, že výroba motocyklů nižších kubatur a jejich další vývoj není a nebude dále realizován. Dojde k postupnému omezení (do vyčerpání skladových zásob) a zrušení výroby maloobsahových motocyklů, které nezapadají do zvolené koncepce. O důvodech změny koncepce lze jenom spekulovat. Mizerná prodejní a servisní síť, výroba v podstatě na zakázku, nedostatek a špatná dostupnost náhradních dílů, vedla ke ztrátě konkurenceschopnosti zejména přílivem levných motocyklů pro začínající motorkáře a kvalitními výrobky pro pokročilé. Pokud se nějaká firma rozhodne, pokračovat ve vývoji maloobsahových motocyklů, budu rozhodně rád, ale musí to realizovat na vlastní účet, možná s pronájem značky se všemi garancemi (ISO, prodej, servis a další), (pro zajímavost Blata vyvinula za podpory státu cca 9 mil. Kč skládací homologovaný skútr, moc jich na cestách vidět není). Vážení kolegové motorkáři a příznivci JAWY, je nutné vzít výše uvedené do úvahy a smířit se s tím, že JAWA nastoupila jinou cestu, než na kterou jsme byli doposud zvyklí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 09:42 | Nahoru | #158

motorkar50 píše: Vážení kolegové motorkáři a příznivci JAWY, je nutné vzít výše uvedené do úvahy a smířit se s tím, že JAWA nastoupila jinou cestu, než na kterou jsme byli doposud zvyklí.

Osobně se domnívám, že Jawa již před lety nastoupila cestu do záhuby a mrzí mě to velice. Cestovně terénní motocykl 1200 ccm by se mi líbil velmi, ale obávám se, že to je další z chimér.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 09:59 | Nahoru | #159
Chiméra to není, vývoj moto byl zahájen v letošním roce a bude dokončen v roce 2014. Předpoklad uvedení do prodeje 2015.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 10:40 | Nahoru | #160

motorkar50 píše: Mizerná prodejní a servisní síť, výroba v podstatě na zakázku, nedostatek a špatná dostupnost náhradních dílů......



Mám se domnívat, že u 1200ccm se prodejní a servisní síť zlepší včetně dostatku náhradních dílů

2 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 10:46 | Nahoru | #161
Dobrá i když to není chiméra, víme jak dlouho slibovali Retarda a o kolik let se to protáhlo. Když ale zobecním jednu věc - vyrábím hřebíky, postaru ručně kované, mám jich naděláno kolik set, nejdou moc na odbyt, ale pak najednou je o ně zájem, vyprodám a co udělám pak? Vyhlásím že jsem jejich výrobu zrušil páč nejdou na odbyt? Kdepak, jako člověk kterýmu jde o dobrý jméno dílny prostě jdu, koupím železo, koupím uhlí, zatopím na výhni, stoupnu ke kovadlině a jdu ty hřeby zase mlátit.Třeba i po nocích. Když prostě mám na něčem odbyt, byl bych trubka, abych v dnešní době prostě jen řekl že to zboží nemám a už ho nevyrobím, páč se mi nechce... Jako já v kovárně buším hřeby tak ta fabála montuje motorky. Nemyslím si zdaleka že by to bylo o překopání výrobní linky, ale prostě tu stovku dvěpade travelek, což je tak odhadnutelnej zájem plus rezerva, jsou schopni poskládat v pohodě za měsíc skoro na židli dva lidé. To je právě to, co nám starejm jawařům vadí - že i kdyby lidi ve fabrice chtěli to poskládat, aby měli práci a vejdělek, náčelnictvo řekne tůdle. Nejdřív bečí jak se to neprodává, přitom z jejich strany nic moc snaha o osvětu a reklamu, teď když se to rozhejbalo a o omotorky je zájem, lidi kteří je mají tvrdí že fakt jsou spolehlivé - to ověření taky nějakou dobu trvá, tak fabrika se zabejčí? Sportard se mi nelíbí, nějakýho litra na ježdění do práce nepotřebuju už vůbec. Jo, jezdím jako zastara na jawce čí číze do roboty a zpátky, ale taky bych si chtěl pořídit tu dvěpade Travelku. Moc jsem nevěřil čínskýmu motoru. Přesvědčilo mě když jsem tu motorku párkrát viděl na našich srazech a že taky vím odkud na ní její majitel dojel a co vše už s ní projel. Třicet roků jezdím na jawě, ta motorka mi vyhovuje, proto už jsem taky tak nějak patriot značky, ale to co se stalo nyní mě prostě hodně štve.

(reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 10:49 | Nahoru | #162

CZJawa píše: Mám se domnívat, že u 1200ccm se prodejní a servisní síť zlepší včetně dostatku náhradních dílů



Ty to máš dobrý, máš prodejnu s díly v Kladně na Kročehlavský Je fakt že u nás v Kolíně vznikla taky nedávno nová prodejna Jawa na Zálabí Ale dokud nebyla tak se pro všechno muselo docela z ruky nebo poštou z motoústí, od Sesáka či odjinud...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 11:13 | Nahoru | #163

motorkar50 píše: . Vážení kolegové motorkáři a příznivci JAWY, je nutné vzít výše uvedené do úvahy a smířit se s tím, že JAWA nastoupila jinou cestu, než na kterou jsme byli doposud zvyklí.



už to nehul, je to návykový jawa za dva roky (nebo taky za pět let ) vtrhne na trh s novou úžasnou motorkou v objemové třídě, ve které se angažují všichni velcí výrobci a bude úspěšná zavedení producenti, kteří mají s výrobou těchto strojů vč. motorů zkušenosti v řádu desítek let a chrlí velké série, budou smutně přihlížet, jak jim nový dravec ukousne kus tržního koláče motocykl bude vybaven báječným novým motorem a nikdo nebude mít pochybnosti o jeho spolehlivosti a životnosti jako houby po dešti vyrostou nové značkové servisy s vyškoleným personálem a teď ještě tu o červené karkulce

Naposledy editováno 13.06.2012 11:14:42

(reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 11:20 | Nahoru | #164
motorkar50> jo podobný čísla jsem taky slyšel. I kdyby to byla částka konečná (připravené technologie, výroba - což není), tak musí vyrobit a prodat odhaduju 3-5 tisíc kusů celkem (aspoň 500 ročně). Zatim prodávaj ročně 10-20 kousků sportarda. Budoucí výsledek? Dopadnou jak MZ.

(reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 11:24 | Nahoru | #165

Bimbam píše: Moc jsem nevěřil čínskýmu motoru. Přesvědčilo mě když jsem tu motorku párkrát viděl na našich srazech a že taky vím odkud na ní její majitel dojel a co vše už s ní projel.

Tady je vidět, co dokázal Zdenál během půl roku udělat pro propagaci Travela 250. Zhruba stejný půlrok stačil na to, aby se díky Bertovi vyprodaly dva roky staré zásoby. Teď ještě kdyby se Drátíkovi povedlo přesvědčit fabriku, aby to vzala na zřetel.
Je evidentní, že Jawa z velké části stojí na nadšencích a někdy až ortodoxních příznivcích značky. Jejich hození přes palubu a zaměření se na klientelu horních deseti tisíc je zajímavým marketingovým krokem. Když před lety začala Toyota vyrábět luxusní auta, vymyslela jim vlastní značku Lexus, protože Toyotou jezdí kdejaký jouda do práce a nezní to dostatečně noblesně. V českých poměrech je všechno jinak - Jawa mnohými zavrhovaná a opovrhovaná vyprodukuje luxusní litr a zákazníci se budou předhánět ve frontách jako kdysi před Tuzexem? A pokud připustíme existenci ucelené řady 660-1000-1200, zajímal by mě marketingový průzkum, který předpovídá jejich obchodní úspěch.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 11:29 | Nahoru | #166

Bimbam píše: To je právě to, co nám starejm jawařům vadí - že i kdyby lidi ve fabrice chtěli to poskládat, aby měli práci a vejdělek, náčelnictvo řekne tůdle. Nejdřív bečí jak se to neprodává, přitom z jejich strany nic moc snaha o osvětu a reklamu, teď když se to rozhejbalo a o omotorky je zájem, lidi kteří je mají tvrdí že fakt jsou spolehlivé - to ověření taky nějakou dobu trvá, tak fabrika se zabejčí? Moc jsem nevěřil čínskýmu motoru. Přesvědčilo mě když jsem tu motorku párkrát viděl na našich srazech a že taky vím odkud na ní její majitel dojel a co vše už s ní projel. Třicet roků jezdím na jawě, ta motorka mi vyhovuje, proto už jsem taky tak nějak patriot značky, ale to co se stalo nyní mě prostě hodně štve.



JJ pod tohle se dá jen podepsat před revolucí vyráběli v týnci víc než 100000 motek ročně - pravda, bylo to fest zastaralý a a byl to jen jeden model přesto to bylo něco, na co bylo možno okamžitě navázat, šoupnout do toho čtyřtaktní motor takového výkonu, který by odpovídal parametrům rámu a udržet výrobní počty umožňující rentabilní výrobu - místo toho nastalo období diletantských experimentů a rozkrádání továrních aktiv tajemné řeči o údajných budoucích produktech silně připomínají Hitlerova slova o budoucích tajných zázračných zbraních a obávám se, že to bude mít i podobný průběh

jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 11:42 | Nahoru | #167
Souhlas s příspěvky 160-166

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 11:56 | Nahoru | #168
Oni se vlastně oprávněně bojí utratit nějaký 2miliony za motory 250, ale vyhodit 100x tolik jim problém nečiní

(reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 11:58 | Nahoru | #169

bledemon píše: Oni se vlastně oprávněně bojí utratit nějaký 2miliony za motory 250, ale vyhodit 100x tolik jim problém nečiní



jaký utratit zájem je - když je osaděj motek a ty prodaj, přinese jim to naopak ZISK, což je slovo, na kerý by měl tržně se chovající subjekt slyšet teď je otázka, jestli je to jejich případ máte něgdo tušení, za kolik ten čínskej motor nakupujou??

Naposledy editováno 13.06.2012 12:00:43

(reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 13:10 | Nahoru | #170

Che píše: už to nehul, je to návykový jawa za dva roky (nebo taky za pět let ) vtrhne na trh s novou úžasnou motorkou v objemové třídě, ve které se angažují všichni velcí výrobci a bude úspěšná zavedení producenti, kteří mají s výrobou těchto strojů vč. motorů zkušenosti v řádu desítek let a chrlí velké série, budou smutně přihlížet, jak jim nový dravec ukousne kus tržního koláče motocykl bude vybaven báječným novým motorem a nikdo nebude mít pochybnosti o jeho spolehlivosti a životnosti jako houby po dešti vyrostou nové značkové servisy s vyškoleným personálem a teď ještě tu o červené karkulce



Standing ovation. 105% souhlas.

jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 13:17 | Nahoru | #171
Jak jsem psal už jinde,..dvě takové poznámečky,..

1 - Kdysi to pan janeček udělal tak, že koupil linku z Německa a začal montiti a vylepšovati 500 Rumpála (alias Wanderer)a když mu to "opravdu nešlo" (- prodal jich asi 1000, kde je dnes Jawa a jejich 660 a tisíc prodaných kusů!!), začal stavět licenční a pak svoji vlastní konstrukci Jawa 175.
Jen se mi zdá, že přechod od něčeho o co je teda zájem (je sice smutné že ař teď, ale to je už osud)k něčemu co defakto zatím není ani v prototypu (1000) a nebo co jde na odbyt tak jak lačnému sra.í (660) je ,..divné?

2 - Když Jawa ukončí 250 a v roce 2014 ukončí vývoj 1000 tak to mezi tím co? Veget a spoléhání se na 600 (a prodej 350/640 do "nehomologovaných" zemí)? Kolik je oficálně vůbec těch 600 postaveno? Kolik jich prodali a jsou nějaké relevantní objednávky ze zahraničí, že na tento typ lze spoléhat?

2 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 13:18 | Nahoru | #172
Musím se přiznat, že když jsem poprvé viděl 250, tak jsem se takřka rozbrečel, neboť jako strašlivá potupa se mi jeví brát motor z Číny a cpát to do kostry kdysi světoznámého producenta motocyklů. Ač příznivec Jawy optimisticky vyhlíženící její skvělou budoucnost jsem rád,že tenhle pakvil končí. Horší je, že chtějí zcela opustit segment trhu malých motocyklů, protože rozhodně se mi zdá lepší prodat 20 motorek se ziskem á 20 000, než jednu se ziskem 200 000. Servisní síť tím samozřejmě ještě utrpí, protože 50 Jaw o obsahu 1200 ccm které budou po Čechách jezdit logicky neuživí 50 servisních míst. Rozhodně bych se tedy na místě managementu snažil o zachování stávajícíh modelů a přidání pomaluběžně motorky větší kubatury (traktorového typu - nezlobte se na mě, ale uječený čtyřvál mi prostě nepřijde jako Jawa) o výkonu cca 23 kw aby jí bylo možné řídit od 18 let a krouťák klidně 80 Nm.

jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 16:05 | Nahoru | #173
Tech 1200 cmm Jaw by tu nebylo ani 5 Ona si Jawa asi mysli, ze zmakne znovuzrozeni lip nez MZ, ktera k tomu mela daleko lepsi predpoklady. At uz vezmeme kolik ruznejch modelovejch rad delali soubezne, jaky na to meli finance, vyrobny atd. a v neposledni rade obrovskej nemeckej trh, kterej je 10x vetsi nez ten nas a daleko vic financne schopnejsi. Sice nektery ty motorky byly skladacky od x dodavatelu ( renomovanejch ) a prakticky to melo akorat stitek MZ ( treba Baghira ), ale rozhodne to nebyly takovy blitky jak z Jawy.

(reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 16:31 | Nahoru | #174
[quote=Starane] "jsem se takřka rozbrečel, neboť jako strašlivá potupa se mi jeví brát motor z Číny a cpát to do kostry kdysi světoznámého producenta motocyklů."
----------------------------------------------------------------------------
No vidis a co my by jsme zato dali kdyby tam ten motor,cpali uz v 80tych letech! To by byla pecka....a lidi by breceli taky ...protoze by to chteli mit v garazi...

Ja tedy ale nechapu proc vetsinu zvas stve ze se na ty 250 vybodnou?(mozna) Vetsina tvrdi ze to je cinska sracka...a nikdo z vas si to stejnak NEKOUPIL!! az na par rozumnejch ...kolik se jich prodalo za ty 3 roky v cechach? 10-20...
A 250 calif?? kolik z vas co to vychvalujou uz slozilo zalohu!!?
To je jenom "ja bych to chtel"..."jo je to super"...ale to jaksi nestaci

Naposledy editováno 13.06.2012 16:31:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 19:30 | Nahoru | #175
[quote=Starane]Musím se přiznat, že když jsem poprvé viděl 250, tak jsem se takřka rozbrečel, neboť jako strašlivá potupa se mi jeví brát motor z Číny a cpát to do kostry kdysi světoznámého producenta motocyklů.
No jestli to nebylo tak, že Jawa byl světoznámý výrobce díky ceně, dotované státními úlitbami, čili něco jako čína dnes.. Myslím platí to co pro herce: jo, kdyby byl Bartoška v Holyvůdu... a jawa jinde, mohla to být solidní značka (snad) stále, ale skončili i jiní, třeba Norton. asi neměli dotace.
Problém je, že na ty projekty jsou dotace, protože tento systém zkeslí hodnotu čehokoliv... Je to ovšem systém, který informované menšině velice vyhovuje

1 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 19:40 | Nahoru | #176
Vývoj vlastního motoru je jedna věc. To zvládne malý tým. Výroba je druhá - Kde se to odleje, kde se to obrobí. Kolik se za to zaplatí. Téměř s jistotou se dá říct, že rentabilní výroba vlastního motoru není v jawě možná. Vyrábět vše obráběním dělá z motoru exklusivitu už samo o sobě, počet kusů malý, cena vysoká. Ovšem: do Rotaxu není daleko a aprilia přestala brát motory pro rsv+spol

(reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 20:55 | Nahoru | #177
bledemon> dostali jsme nakázaný že do provozu jezdit nemáme že značka neni pro provoz platná. ale ono bylo menší svezení po silnici tak lákavý a borec nevypadal že by mo to nějak rvalo žily

jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 21:18 | Nahoru | #178
hodně lidí tvrdí že mězi většíma motorkama neni pro jawu prostor. ale pokud někde prostor je, tak spiš právě mezi těma většíma.
menší motorky jsou ty levný kde rozhoduje cena a co už z velké části spolkla čína.
u větších motorek to neni tak hrozný takže jawu chápu, navíc tam mají daleko větší prostor emoce vůči třeba ceně

(reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 21:35 | Nahoru | #179

laďa prášil píše: Vývoj vlastního motoru je jedna věc. To zvládne malý tým. Výroba je druhá - Kde se to odleje, kde se to obrobí. Kolik se za to zaplatí. Téměř s jistotou se dá říct, že rentabilní výroba vlastního motoru není v jawě možná. Vyrábět vše obráběním dělá z motoru exklusivitu už samo o sobě, počet kusů malý, cena vysoká. Ovšem: do Rotaxu není daleko a aprilia přestala brát motory pro rsv+spol

Podle toho, co jsem dřív četl, není problém ani tak vývoj či výroba, ale především homologace. Co se týče Rotaxu, najel jsem něco na Caponordu (Rotax 2V 100k) a svezení to bylo moc pěkný. A je to mému srdci mnohem bližší motorizace než jednoválec.

jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 21:57 | Nahoru | #180
celá jawa jde doháje ani v číně není tolik amaterské neschopnosti jako v týneckym skanzenu čím dřív to zavřou tím lépe škoda toho materialu co tam znehodnocujou ti lemplové
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel suzu750 28 23.12.2022 v 11:17 jandaxx
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... Radouš5 5 8.11.2022 v 19:48 sardel
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist