paolo_novy Přidat reklamu

Téma: jawa 250 Travel končí
8.6.2012 v 08:35
Poté, co díky garážovýmu nadšenci (velký uznání Bertovi ) konečně rozhýbaly stojatý vody se národní socialistický podnik JAWA rozhodl ukončit výrobu 250ky - skvělé marketingové rozhodnutí špičkových managerů - prej se budou věnovat "perspektivním" větším objemům boha jeho, Janeček gdyby vstal z mrtvejch a viděl, co se děje v jeho fabrice, tak by vzal brokovnici a všechny by je postřílel

2 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 10:46 | Nahoru | #1
Dobrá i když to není chiméra, víme jak dlouho slibovali Retarda a o kolik let se to protáhlo. Když ale zobecním jednu věc - vyrábím hřebíky, postaru ručně kované, mám jich naděláno kolik set, nejdou moc na odbyt, ale pak najednou je o ně zájem, vyprodám a co udělám pak? Vyhlásím že jsem jejich výrobu zrušil páč nejdou na odbyt? Kdepak, jako člověk kterýmu jde o dobrý jméno dílny prostě jdu, koupím železo, koupím uhlí, zatopím na výhni, stoupnu ke kovadlině a jdu ty hřeby zase mlátit.Třeba i po nocích. Když prostě mám na něčem odbyt, byl bych trubka, abych v dnešní době prostě jen řekl že to zboží nemám a už ho nevyrobím, páč se mi nechce... Jako já v kovárně buším hřeby tak ta fabála montuje motorky. Nemyslím si zdaleka že by to bylo o překopání výrobní linky, ale prostě tu stovku dvěpade travelek, což je tak odhadnutelnej zájem plus rezerva, jsou schopni poskládat v pohodě za měsíc skoro na židli dva lidé. To je právě to, co nám starejm jawařům vadí - že i kdyby lidi ve fabrice chtěli to poskládat, aby měli práci a vejdělek, náčelnictvo řekne tůdle. Nejdřív bečí jak se to neprodává, přitom z jejich strany nic moc snaha o osvětu a reklamu, teď když se to rozhejbalo a o omotorky je zájem, lidi kteří je mají tvrdí že fakt jsou spolehlivé - to ověření taky nějakou dobu trvá, tak fabrika se zabejčí? Sportard se mi nelíbí, nějakýho litra na ježdění do práce nepotřebuju už vůbec. Jo, jezdím jako zastara na jawce čí číze do roboty a zpátky, ale taky bych si chtěl pořídit tu dvěpade Travelku. Moc jsem nevěřil čínskýmu motoru. Přesvědčilo mě když jsem tu motorku párkrát viděl na našich srazech a že taky vím odkud na ní její majitel dojel a co vše už s ní projel. Třicet roků jezdím na jawě, ta motorka mi vyhovuje, proto už jsem taky tak nějak patriot značky, ale to co se stalo nyní mě prostě hodně štve.

(reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 11:24 | Nahoru | #2

Bimbam píše: Moc jsem nevěřil čínskýmu motoru. Přesvědčilo mě když jsem tu motorku párkrát viděl na našich srazech a že taky vím odkud na ní její majitel dojel a co vše už s ní projel.

Tady je vidět, co dokázal Zdenál během půl roku udělat pro propagaci Travela 250. Zhruba stejný půlrok stačil na to, aby se díky Bertovi vyprodaly dva roky staré zásoby. Teď ještě kdyby se Drátíkovi povedlo přesvědčit fabriku, aby to vzala na zřetel.
Je evidentní, že Jawa z velké části stojí na nadšencích a někdy až ortodoxních příznivcích značky. Jejich hození přes palubu a zaměření se na klientelu horních deseti tisíc je zajímavým marketingovým krokem. Když před lety začala Toyota vyrábět luxusní auta, vymyslela jim vlastní značku Lexus, protože Toyotou jezdí kdejaký jouda do práce a nezní to dostatečně noblesně. V českých poměrech je všechno jinak - Jawa mnohými zavrhovaná a opovrhovaná vyprodukuje luxusní litr a zákazníci se budou předhánět ve frontách jako kdysi před Tuzexem? A pokud připustíme existenci ucelené řady 660-1000-1200, zajímal by mě marketingový průzkum, který předpovídá jejich obchodní úspěch.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 11:29 | Nahoru | #3

Bimbam píše: To je právě to, co nám starejm jawařům vadí - že i kdyby lidi ve fabrice chtěli to poskládat, aby měli práci a vejdělek, náčelnictvo řekne tůdle. Nejdřív bečí jak se to neprodává, přitom z jejich strany nic moc snaha o osvětu a reklamu, teď když se to rozhejbalo a o omotorky je zájem, lidi kteří je mají tvrdí že fakt jsou spolehlivé - to ověření taky nějakou dobu trvá, tak fabrika se zabejčí? Moc jsem nevěřil čínskýmu motoru. Přesvědčilo mě když jsem tu motorku párkrát viděl na našich srazech a že taky vím odkud na ní její majitel dojel a co vše už s ní projel. Třicet roků jezdím na jawě, ta motorka mi vyhovuje, proto už jsem taky tak nějak patriot značky, ale to co se stalo nyní mě prostě hodně štve.



JJ pod tohle se dá jen podepsat před revolucí vyráběli v týnci víc než 100000 motek ročně - pravda, bylo to fest zastaralý a a byl to jen jeden model přesto to bylo něco, na co bylo možno okamžitě navázat, šoupnout do toho čtyřtaktní motor takového výkonu, který by odpovídal parametrům rámu a udržet výrobní počty umožňující rentabilní výrobu - místo toho nastalo období diletantských experimentů a rozkrádání továrních aktiv tajemné řeči o údajných budoucích produktech silně připomínají Hitlerova slova o budoucích tajných zázračných zbraních a obávám se, že to bude mít i podobný průběh
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel suzu750 28 23.12.2022 v 11:17 jandaxx
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... Radouš5 5 8.11.2022 v 19:48 sardel
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist