paolo_novy Přidat reklamu

Téma: jawa 250 Travel končí
8.6.2012 v 08:35
Poté, co díky garážovýmu nadšenci (velký uznání Bertovi ) konečně rozhýbaly stojatý vody se národní socialistický podnik JAWA rozhodl ukončit výrobu 250ky - skvělé marketingové rozhodnutí špičkových managerů - prej se budou věnovat "perspektivním" větším objemům boha jeho, Janeček gdyby vstal z mrtvejch a viděl, co se děje v jeho fabrice, tak by vzal brokovnici a všechny by je postřílel

3 reakcí na tento příspěvek jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 09:20 | Nahoru | #1
Vážení kolegové motorkáři, dovolte, abych přispěl do diskuze některými poznatky. Omezení, zrušení výroby maloobsahových motocyklů v JAWĚ je koncepčně dlouhodobá záležitost. K rozhodnutí došlo někdy kolem roku 2002. Od roku 2003 byly postupně vyvíjeny motocykly o obsahu 650 ccm (jawa 650 a podobné k dnešní JAWA 660) a vyšší (900-1200 ccm – je znám výsledek, není ještě komerčně nasazen) k současnému vývoji cestovně terénního víceválcového motocyklu o obsahu 1200ccm. Vznikne ucelená řada motocyklů s vyšším obsahem tj. 660 ccm (univerzální), 1000 ccm (cestovní) a 1200 ccm (těžký cestovní). Vývoj této řady má být ukončen v roce 2014. Celkové náklady na vývoj, včetně běžícího jsou cca 212 mil Kč. Od roku 2003 kdy byl zahájen vývoj, poskytne stát na vývoj cca 50% nákladů (k roku 2012 cca 67 mil Kč). Vývoj řady má být ukončen v roce 2014. (Pro diskutéry, kteří by mně chtěli napadat, vím, o čem píšu a mohu vše doložit včetně přesných čísel). Z této koncepce jasně plyne, že výroba motocyklů nižších kubatur a jejich další vývoj není a nebude dále realizován. Dojde k postupnému omezení (do vyčerpání skladových zásob) a zrušení výroby maloobsahových motocyklů, které nezapadají do zvolené koncepce. O důvodech změny koncepce lze jenom spekulovat. Mizerná prodejní a servisní síť, výroba v podstatě na zakázku, nedostatek a špatná dostupnost náhradních dílů, vedla ke ztrátě konkurenceschopnosti zejména přílivem levných motocyklů pro začínající motorkáře a kvalitními výrobky pro pokročilé. Pokud se nějaká firma rozhodne, pokračovat ve vývoji maloobsahových motocyklů, budu rozhodně rád, ale musí to realizovat na vlastní účet, možná s pronájem značky se všemi garancemi (ISO, prodej, servis a další), (pro zajímavost Blata vyvinula za podpory státu cca 9 mil. Kč skládací homologovaný skútr, moc jich na cestách vidět není). Vážení kolegové motorkáři a příznivci JAWY, je nutné vzít výše uvedené do úvahy a smířit se s tím, že JAWA nastoupila jinou cestu, než na kterou jsme byli doposud zvyklí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 09:42 | Nahoru | #2

motorkar50 píše: Vážení kolegové motorkáři a příznivci JAWY, je nutné vzít výše uvedené do úvahy a smířit se s tím, že JAWA nastoupila jinou cestu, než na kterou jsme byli doposud zvyklí.

Osobně se domnívám, že Jawa již před lety nastoupila cestu do záhuby a mrzí mě to velice. Cestovně terénní motocykl 1200 ccm by se mi líbil velmi, ale obávám se, že to je další z chimér.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 11:13 | Nahoru | #3

motorkar50 píše: . Vážení kolegové motorkáři a příznivci JAWY, je nutné vzít výše uvedené do úvahy a smířit se s tím, že JAWA nastoupila jinou cestu, než na kterou jsme byli doposud zvyklí.



už to nehul, je to návykový jawa za dva roky (nebo taky za pět let ) vtrhne na trh s novou úžasnou motorkou v objemové třídě, ve které se angažují všichni velcí výrobci a bude úspěšná zavedení producenti, kteří mají s výrobou těchto strojů vč. motorů zkušenosti v řádu desítek let a chrlí velké série, budou smutně přihlížet, jak jim nový dravec ukousne kus tržního koláče motocykl bude vybaven báječným novým motorem a nikdo nebude mít pochybnosti o jeho spolehlivosti a životnosti jako houby po dešti vyrostou nové značkové servisy s vyškoleným personálem a teď ještě tu o červené karkulce

Naposledy editováno 13.06.2012 11:14:42

(reakce na) jawa 250 Travel končí

13.6.2012 v 11:20 | Nahoru | #4
motorkar50> jo podobný čísla jsem taky slyšel. I kdyby to byla částka konečná (připravené technologie, výroba - což není), tak musí vyrobit a prodat odhaduju 3-5 tisíc kusů celkem (aspoň 500 ročně). Zatim prodávaj ročně 10-20 kousků sportarda. Budoucí výsledek? Dopadnou jak MZ.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel suzu750 28 23.12.2022 v 11:17 jandaxx
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... Radouš5 5 8.11.2022 v 19:48 sardel
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist