globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tříválcový motor - věčné téma
 
4.2.2013 v 10:19
Když se dva perou (2V vs. 4V), třetí je nejlepší a to TŔÍVÁLEC ((-:
Podělte / svěřte se i s Vašimi názory (ALE NEJLÉPE SE ZKUŠENOSTMI!!).

Zrenovoval jsem(1984-86) a přestavěl dle mých TEHDEJŠÍCH představ
a možností na kafáče (1987-96!) Suzuki GT750/1976 .
Už v sériovém provedení má její TŘÍVÁLCOVÝ motor velmi zajímavé para-
metry a s výfuky 3-3 a K&N filtry se snad ještě vylepšily
Protože však je to DVOUTAKTNÍ Suzuki, rád se pochlubím jejími "křivkami"
při jejím objemu pouhých 750 kubíků .
Především proto, že jsem v ČMN 2/2013 četl zajímavé pojednání
o novém Triumfu Tiger Sport, kde je zmíněna jeho
TŘÍVÁLCOVÁ charakteristika "POŘÁD SÍLY DOST", kterou prozrazuje prakticky
plochá krouťáková křivka (a lineární nárůst výkonu).
Moje "bába" r.v.1976 se může honosit něčím obdobným a tak bude zajímavé
pro všechny, číst Vaše zkušenosti s TŘÍVÁLCI ,
případně i jejich porovnání se DVOU až ŠESTIVÁLCI ...






Předchozí
1 2 3 4
Následující

Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 10:25 | Nahoru | #1
Já tam nic nevidim, to debilní resizování na m.cz to vždycky zmrší...

btw gt750 se mi taky tuze zamlouvá máš nějaké fotky/videa?

1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 10:36 | Nahoru | #2


























Naposledy editováno 04.02.2013 13:53:40

Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 10:36 | Nahoru | #3
ale jo trochu to videt je a taky bych poprosil fotky
e: tak jsou tu driv nez jsem to naklepal, nadhera

Naposledy editováno 04.02.2013 10:37:25

Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 10:37 | Nahoru | #4

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 10:37 | Nahoru | #5

IvanDvoutakťák píše:

























Nádhera Akorát ten přední blatník je divnej

Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 10:39 | Nahoru | #6
Klikni na graf levým a zlepší se to

2 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 10:41 | Nahoru | #7
pred par mesici byla jedna na inzerci za par supu trochu zubozena

Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 10:43 | Nahoru | #8
Nádhera

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 10:43 | Nahoru | #9

WHTRDR píše: pred par mesici byla jedna na inzerci za par supu trochu zubozena



ještě tam je, ale bezpapírák

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 10:44 | Nahoru | #10
WHTRDR> Ta "modrá" ? Ta byla "za pár šupů" pokud by alespoň měl snahu motor se točit... ale ani ten nebyl k tomu.
Pěkný GT750 bez větších investic je kilo a víc...

e: šel na 20,ale ani to nebylo adekvátní

Naposledy editováno 04.02.2013 10:52:12

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 10:45 | Nahoru | #11
FiZzeR> jo je fakt ze bez tp a v takovymhle stavu, to zase za par supu neni

Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 10:54 | Nahoru | #12
Ten blatník tam byl namontovanej "nahonem" a blbě
Na těch grafech nejde ani tak o hodnoty,
ale o tvar = průběh krouťáku a výkonu.
A "stížnost" nakonec : takovej bajk jsem
nabízel k prodeji déle než tři roky
(s ND za více než 40tis.Kč) - ČR je fakt
podivná země. I co se týká motocyklů

Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 10:59 | Nahoru | #13
Na ten šrot, co je v inzerci, se snad nikdo nechytí !!!?
A když, tak potom bude moci(jako já při renovaci)
"povídat něco o tom", jak a za kolik se pořizují
ND na dvoutakty ze začátku 70.let ...

Naposledy editováno 04.02.2013 10:59:59

1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 11:10 | Nahoru | #14
Překvapuje mě,že se motor té modré netočí,
když přece má "pravidelné komprese"
Snad to znamená, že lze naměřit ve všech válcích stejný
kompresní tlak ...
V inzercích Prodej "fascinujou" ty grafy Vývoje cen -
zajímalo by mě, kdo, jak a na základě čeho je "vymejšlí"

4 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 11:16 | Nahoru | #15
Neměly by dvoutakty mít dvojnásobný výkon oproti čtyřtaktům?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 11:24 | Nahoru | #16

jack.fx píše: Neměly by dvoutakty mít dvojnásobný výkon oproti čtyřtaktům?


Jako že 2x méně taktů = 2x více koní?
Já chci jednotakt!

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 11:28 | Nahoru | #17

jack.fx píše: Neměly by dvoutakty mít dvojnásobný výkon oproti čtyřtaktům?



TEORETICKY ano. Jenže šedivá je teorie a zelený strom života

1 reakcí na tento příspěvek Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 11:30 | Nahoru | #18
IvanDvoutaktak>Kousek je to krásný
Ani se neptám na cenu renovace...
Ale určitě za to stojí

Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 11:36 | Nahoru | #19
Parádní motorka

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 11:37 | Nahoru | #20

jack.fx píše: Neměly by dvoutakty mít dvojnásobný výkon oproti čtyřtaktům?



A s cim ze to tuhle 40 let starou motku s motorem nevyvinutym pro maximalni vykon srovnavas? Jinak tohle plati u malych objemu, cim vetsi objem, tim vice dvoutakt ztraci (i kdyz je nutne vzit v potaz, ze vyvoj velkych dvoutaktu se zastavil).

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 11:39 | Nahoru | #21

dva_hrnce píše: IvanDvoutaktak>Kousek je to krásný
Ani se neptám na cenu renovace...
Ale určitě za to stojí



jj, letos se chystám konečně pustit do renovace zetky, udělal jsem předběžnou kalkulaci a šly na mě mrákoty... a to jde "jen" o relativně běžnou a domácí motku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 11:39 | Nahoru | #22
IvanDvoutakťák> On se točí,ale JAK přímo přes kliku snaha o otočení(tahle měla problém vůbec dostat písty lehce přes kanály...po prostříknutí olejem by se to možná zlepšilo a to kompresí nebylo). Jezdil jsem RD350 tak tu pohádku o "běžném jevu" nemohu sežrat
O papírech nemluvě... za 10 leda jako zdroj nějakých ND.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 11:51 | Nahoru | #23
Ohledně úvodního příspěvku: Vzpomněl jsem si, jak tu kdysi někdo opěvoval triumphácký motor coby spojení vlastností čtyřválce a dvouválce. A jeden z jízlivých komentářů zněl "jo, dole to nejede jako čtyřválec a nahoře se to dusí jako dvouvál"

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 11:53 | Nahoru | #24
1100Virago>

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 12:04 | Nahoru | #25

mm-art-airbrush píše: IvanDvoutakťák> On se točí,ale JAK přímo přes kliku snaha o otočení(tahle měla problém vůbec dostat písty lehce přes kanály...po prostříknutí olejem by se to možná zlepšilo a to kompresí nebylo). Jezdil jsem RD350 tak tu pohádku o "běžném jevu" nemohu sežrat
O papírech nemluvě... za 10 leda jako zdroj nějakých ND.


tak za desítku a pomalu opravovat jako dekoraci do pokoje

(reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 12:38 | Nahoru | #26

1100Virago píše: Ohledně úvodního příspěvku: Vzpomněl jsem si, jak tu kdysi někdo opěvoval triumphácký motor coby spojení vlastností čtyřválce a dvouválce. A jeden z jízlivých komentářů zněl "jo, dole to nejede jako čtyřválec a nahoře se to dusí jako dvouvál"



Měl jsem všechno, tak si dovolím k tomu něco přohodit:
třívál (benelli) jede dole líp než dvouvál (dokonce i amann 1100ccm se sekundárním převodem víc do síly) a o čtyřválci nemluvě. Ta reakce na plyn je neskutečná.
Ve středu to jede o poznání hůř než 2V a o malinko líp než 4V. A nahoře to jede asi jako 2V, asi o malinko víc ale o hodně hůř než 4V.

Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 12:52 | Nahoru | #27
No to je nádhera

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 13:09 | Nahoru | #28

dva_hrnce píše: Jako že 2x méně taktů = 2x více koní?
Já chci jednotakt!



Přesně tak, čím méně taktů, tím větší výkon ze stejného objemu. Čtyřtaktní motory konají práci jenom každou druhou otáčku, zatímco dvoutakty pracujou v každé otáčce. Jednotaktní motor se obvykle nazývá Wankelův.

Naposledy editováno 04.02.2013 13:10:40

Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 13:20 | Nahoru | #29
Ona to není"malá násobilka"
Žádnej spalovací motor po zdvojnásobení zdvihovýho objemu
nemá dvojnásobný výkon

Tříválcový motor - věčné téma

4.2.2013 v 13:31 | Nahoru | #30
Vývoj velkých dvoutaktů se (BOHUŽEL!) zastavil po éře GT750 a KH750
cca v r.1979, pak v půlce 80.let přišly GP-repliky RG+RD500, NS400
a šmytec Jen se ještě, tuším že v sajdkárkrosu, objevovaly
"amatérské" dvoutaktní DVOUVÁLCE(!) 1000(!!)ccm -
2 x 500ccm a to byli ještě větší "bejci", než 3 x 250ccm u GT a KH
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist