globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
21.8.2019 v 12:07
Cau chlapi,
potreboval bych poradit, co delat s Yamahou MT-10 s pridrenou ojnici na klice, samozrejme zaruka skoncila v breznu 2019...

Model 2017, zajizdel jsem poctive do 1600km podle manualu, parkrat sem sel lehce nad pri predjizdeni.
Ted mam najeto 24k km, vymena oleje vzdy po 6000km vcetne filtru (garancka u prodejce), daval jsem Motul 300V 10W40 nebo 15W50 (oboje je v servisnim manualu) a jednou tam byl Motorex PowerSynth 10W50, ten ani 10W40 nedela. Vzdy poctive zahrata.
Asi sem ji daval trochu na prdel, parkrat do roka Brno, ale to sem delal i na R6, R1 a FZ1 a na kazdy sem najel pres 40km bez jedinyho problemu, u R1 mi ve 24 delali ventily (podminka 3 lete zaruky, bohuzel u MT10 uz jen 2 roky) a byly naprosto OK.

Jednoho dne na vyjizdce zacal mit motor trochu hrubsi zvuk, skoro nebyl poznat rozdil, ale byl tam a po chvili to chciplo. Nastartovat neslo, odtah do servisu, kde jsem to koupil. Tam to nastartovat slo a znelo to na volnobeh uplne normalne, ale po chvilce zaclo klepat vyrazne vic, nez za jizdy, takovy kovovy zvuk. 1. valec neudrzel tlak a 4. se nenatlakoval vubec. Takze se sundala hlava, zjistilo se ze tam je to na pohled vsechno OK (cekal jsem neco s ventilem), i kdyz hodne zakarbonovane, ale ze klepe pist o hlavu, takze nekde asi vakl (rukou nikde nic zjistitelnyho), sundaly se valce a zjistilo se, ze se 4. ojnice spatne otaci na klice, vylozene v jednom miste trochu drhne, ostatni jdou uplne volne...
To zakarbonovani mi vrta hlavou, cim to muze byt? Vzdy zahraty, nepodtacim, spis taham, kvalitni olej, vymeny po 6000km... Dokonce jsem pouzival Super benzin aditiv tak v 30% tankovani - ze by to naopak zpusobilo problem? Ale pouzival jsem i u R1 (najeto 44k km), kamarad u FZ8 (najeto 60k km).

Co s tim?
V servise mi rikaji, ze pulit motor a delat GO vyjde draz nez sehnat jiny jety motor (pry nechat premerit komplet vsechno, kliku, ojnice, zmerit vsude ovalitu, vymenit vsechny saly a ja nevim, co vsechno, ze pry udelat to jen na tom jednom pridrenym si netroufne, ze to chce komplet a ze se stejne boji aby se to za dalsich 5k km nevysypalo).
V cechach jsem motor nesehnal, na ebay sem sice nejake nasel, ale nechat si poslat motor za 55-80t kc bez dopravy, jsou pouzity a ty levnejsi odreny, kryty bych pouzil ze sveho, ale stejne je riziko, ze nebude fungovat vubec nebo jen par tisic km. Kdyz si pro nej pojedu sam, tak nepoznam nic, mechanik rikal, ze vyndany motor taky nemuze poznat jestli je ok, to je jasny. Pry by se dala aspon protocit klika, ale i tak se moc nepozna...
Dalsi moznost je to prodat jak to je, treba i do ciziny, at si to nekdo opravi sam, pokud tomu rozumi a umi si sehnat dily/motor...

Nemate nekdo zkusenost s temahle motorama? Jestli se to opravuje nebo fakt meni cely motor? Jestli puleni motoru a oprava pridreny ojnice na klice by fakt stalo vic jak sehnat a namontovat jiny motor?
Neumite to nekdo opravit (jako - jo, jezdim zavody, uz sem par zadrenych suberbikovych motoru opravoval, pohoda)?
Neumite nekdo sehnat FUNKCNI motor do MT-10 2017?
Nebo nevite, kde nejlip udat MT-10 s nefunkcnim motorem?
Pripadne jina rada, budu rad za kazdy tip, co s tim delat...

Btw, na americkych forech jsem nasel par majitelu MT-10, kterym letos u nove MT-10 po 5 mesicich od koupe (takze v zaruce), najeto 6700 mil odesel motor, nekomu ojnice prorazila blok motoru, jinymu ne a vypadalo to na stejny problem jako mam ja. Zajimavy, ze by yamaha neco poddimenzovala?
Dealer jim rekl, ze fabrika nema na sklade zadny cely motor, ze jim ho budou v servise muset poskladat po soucastkach from scratch...

Zatim diky, ja se jdu projet na kole :)

Pavel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

24.8.2019 v 22:04 | Nahoru | #61

Uni33 píše: DVI> Tohle mi kdysi říkal známý, že Suzuki chodili normálně do Evropy bez náplní, a prý takhle bez oleje pár GSXR nastartovali než si to uvědomili. A nastávalo se to jenom u nás, občas se to povedlo i v Rakousku u dealerů.



Jojo, to se týká všeho takto dovezeneho, co chodí v bedně. Jen auta musi být pojízdná.
Blbý je, ze to nebylo jen bez oleje, ale suchá pumpa i filtr. Takže se to chytlo i když ti kluci tam olej nalili. Nez se dostal k mazacím místům, tech pár vteřin stačí.
Musí se to nalít a bez svíček s tim pomalu točit, pres kvalt rukou za kolo na šestku.
A pozor, i po montáži spodku, pokud byla pumpa venku. Akorát že zajetej motor neni už tak nachylnej, ale taky to zavání.
Blbý je, že takové poškození nepoznáš nijak a projeví se až zadlouho, třeba po 20 tisicich.
Delal jsem kdysi okruhovky pro jednoho typka, kterej nikdy nekoupil motorku poskladanou, vždycky jedině v bedně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

25.8.2019 v 00:10 | Nahoru | #62
.

Naposledy editováno 01.01.2021 13:59:53

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

25.8.2019 v 00:54 | Nahoru | #63
ako chlapy pisali moze ist o konstrukcnu vadu motor opravis a za par tisic ti to znovu spravi
lebo
moze byt slaby tlak oleja na urcitych miestach ci nedostatocne mazane niektore casti motora
od nejakeho roku vyroby na thunderace zvacsili alebo pridali olejovy kanal aby sa motor lepsie mazal
nepamatam presne

alebo ma problem cerpadlo a ked sa to sem tam stane vyrobca sa tvari ze akoze nic
ked je problem casty tak riesia lebo uz by bolo vela znicenych motorov
https://thekneeslide...-max-oil-pump-recall

mozno ma moto podobny problem akurat sa na pricinu a vyriesenie neprislo zatial

http://exactrep.com/...it-261_M.html#SID=29

oil feed engine saver kit
check/know if your original oil pump 'o-ring' is holding or 'Blown' anytime, then simply place the bike on the centrestand, engine 'Off,' & check that the oil level is up to top level mark, start engine & watch that the engine oil level should 'drop' to around or below the 'Low' mark after & whilst running about 20 seconds, this means it's 'Good'. If it doesn't drop', then it means the oil is not going 'up-top', (just swashing it around the sump!) therefore the 'O-ring' has 'blown

Naposledy editováno 25.08.2019 01:14:25

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

25.8.2019 v 07:11 | Nahoru | #64
patotn> thunder nemel problem s mazanim ale se spotrebou oleje a zmenila se tolerance valec/pist kde byl nejvetsi unik jinak motor byl stale identicky ....vrsek FZR a spodek XJR..... Neco o tom vim:)

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

25.8.2019 v 09:12 | Nahoru | #65
DVI> Problem je, ze zatim nikdo nevi proc se to deje, Yamaha nejspis nepřišla s tim, ze je tam konstrukční chyba. Takze to ze se vymění dily za 50+ neni zárukou niceho...
a predpokladam, ze pokud ta motorka jezdila 24k a pak se pridrela, ze nebude problem videt na prvni pohled - treba na cerpadle.

Spousta TL1000S motoru umrela na klice, na netu je spousta teorii co za to muze a myslim, ze zadna z nich neni ta správná..

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

25.8.2019 v 12:14 | Nahoru | #66
DVI> Když jsem psal, že CBR600F chodily před dvaceti lety v bedně se suchým motorem a olejem v bandaskách k tomu, tak mi tady nevěřili. Záleželo, kdo to dostal na oživení v servisu do ruky a taky kus od kusu. Někdy stačilo párkrát protočit starterem, samozřejmě s odpojenýma svíčkama, a kontrolka zhasla. Když se to nechytlo, tak se vyšroubovalo čidlo tlaku oleje, při protáčení vyšla bublina a čerpadlo se chytlo.
Yamaha by tento problém mít nemusela. Pokus se naleje až těsně přes vrch kontrolního okýnka, na obrázku je okýnko R1/2007 s plochou vanou naznačené čerchovaně, tak je hladina až k ose čerpadla.


Nová R1/MT-10 s prohloubenou jímkou pro sací koš je na tom s hladinou oleje stejně, akorát v návodu už to není vidět:

O co líp to snáší zrychlení, zpomalení a jízdu po zadním, o to snadnější je prorazit vanu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

25.8.2019 v 12:35 | Nahoru | #67
Anti> Řekl bych, že u současné R1/MT-10 je stejný problém s mazáním, jako u té jednoválcové ludry, cos měl nedávno na ponku - přívod oleje do kliky.
Normální čtyřválce mají přívod k ojničním ložiskům přes hlavní ložiska, včetně starších R1 s plochou klikou.


Od roku 2009/2010 je crossplane klika s čepy po 90°. Nejenomže hlavní ložiska dostávají větší záhul a musel se zvětšit průměr z 31,5mm na 35,5mm, ale mazání ojničních ložisek je jedním vývrtem přes celou kliku, s přívodem v ose a těsnícím guferem. Když to přestane těsnit, je konec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

25.8.2019 v 13:16 | Nahoru | #68
Kohlstein> Tak mi to připadá, že lepší systém byl nahrazen horším... Tam by ten problém být mohl..

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

25.8.2019 v 14:51 | Nahoru | #69
Suzuki v 80 letech měla úžasný systém mazání a chlazení olejem SACS, a fungovalo to, do konce starý motory oprášili a dali je do Banditů. K Yamaze, když měla vlajkovou loď FJ 1200 tak ten motor snad nešel ani zmařit.
Ale bohužel taková je doba dnes, a ono to není ani velký zázrak u nových aut.

Zkusil bych se poptat, pohledat na internetu, určitě je spousta motorářů který se s tím zabývají. Kupovat starší motor je sázka do loterie, ale asi bych šel variantou opravit zjistit proč, jak tady padlo spousty názorů, začít od tlaku oleje, a pak se rozhodnout, nechat nebo pryč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

25.8.2019 v 19:40 | Nahoru | #70

HMS píše: Na to jak jsi tady začal, jak je to sranda opravit, tak v tom nějak plaveš.Řešil jsem třeba jednou motor kde i soudni znalec uvedl jako příčinu přetočeni motoru a vina padla na řidiče za špatné přeřazení(škoda přes mega)páč se mě to nezdálo tak jsem tlačil na tech.oddělení fabriky a nakonec byla příčina ve špatném zahloubení pro šrouby a oprava šla na goodwill...



Tak, sranda opravit celkem jo, ale jestli to bude navždy, to je horší...
Jak to sleduju, těžko říct. Jestli tam hlavní tlak drží gufero, moozna by to mohlo být.... Ale vaříme z vody na netu.
Pokud se neví co to způsobuje, tak bych tam dal šály, vyčistil , po 500 znova olej a filtr a rychle se toho zbavil jak stoji a leží za dobrou cenu.

Naposledy editováno 25.08.2019 19:50:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

25.8.2019 v 20:17 | Nahoru | #71

DVI píše: Pokud se neví co to způsobuje, tak bych tam dal šály, vyčistil , po 500 znova olej a filtr a rychle se toho zbavil jak stoji a leží za dobrou cenu.


Tak to je fakt férová rada, poslat Černýho Petra někomu dalšímu. Už k tomu chybí jenom dopsat, že jezdí jak čerstvě zajetá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

25.8.2019 v 20:33 | Nahoru | #72

Anti píše: Kohlstein> Tak mi to připadá, že lepší systém byl nahrazen horším... Tam by ten problém být mohl..


Asi se to někomu zdálo být výborná business idea, pustit big-bang do série. Když to pomáhalo kontrolovat trakci Rossimu v MotoGP, tak to přece musí být dobré každému!
Jak udělali crossplane kliku, tak to nešlo mazat přes hlavní ložiska do ojničních ze dvou důvodů. Zvětšili průměr hlavních čepů a olej musí překonávat větší odstředivou sílu, aby se dostal od obvodu ke středu čepu. Ale hlavně plochá klika je navrtaná v místě, kde je nejmenší zatížení ložiska, a tím vývrtem se v tom místě nenaruší únosnost hydrodynamické vrstvy. U kliky s čepy po 90° se takové místo těžko hledá.

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

25.8.2019 v 20:48 | Nahoru | #73

Kohlstein píše: Tak to je fakt férová rada, poslat Černýho Petra někomu dalšímu. Už k tomu chybí jenom dopsat, že jezdí jak čerstvě zajetá.



No, jako jo... Né že by takovych nejezdilo , akorát že se to normálně neříká.

Nicméně to klidně může jezdit v pohodě. Sam jsem kdysi na závodech pres noc takhle polecil R6, co se zadrela v měřeným treningu. Blbej olejovej chladič to zavinil. Ráno zavod, vydrzela ok. Zaběh během warm-upu. Pak se na to už nesahalo a majitel rozhodl to převléct zpátky do civilu a prodat, končila sezóna. Zůstal v tom i tovární kit, točila 16.
S hrůzou jsem zjistil že to koupil známej, týpek co ji nakládal jako kráva, fakt co se do ní vešlo, ten řadil zásadně v omezovači, celou dobu co ji měl.
Vydržela 4 roky tvrdyho zacházení a pak to prodal, co bylo dál netuším.
Takže tak...

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

25.8.2019 v 22:04 | Nahoru | #74
Kohlstein> Autor píše čtvrtá ojnice,předpokládám tu na konci.Pak by to ukazovalo na nedostatečný tlak,na poslední ojnici prostě nezbude dost.

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

25.8.2019 v 22:19 | Nahoru | #75
to mě poser, relativně nová mašina , podle všeho pečlivě dodrženy všechny servisní úkony a takhle se to bez zjevný příčiny posere, zlatá Busa...

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 01:39 | Nahoru | #76
patotn> thunder nemel problem s mazanim ale se spotrebou oleje a zmenila se tolerance valec/pist kde byl nejvetsi unik jinak motor byl stale identicky ....vrsek FZR a spodek XJR..... Neco o tom vim:)

Kamikadze-Ace to mas pravdu ale docital som sa aj toto v starej teme na yamahu thunderace

urcite to kvoli niecomu upravili

od vyr.cisla 4VDO10219 -od 1998 vysie zlepsene mazanie.dva kanaly v strede na mazanie lozisk klukoveho hriadela
v casopise motorrad pri teste na 50tis km doslo pri 31300km k zniceniu
sviecky a vyfukoveho ventilu stvrteho valca,v zaruke menili 5 ventilov.
presna pricina nebola zistena.podozrenie-chyba v zapalovani,zly benzin
spotreba oleja bola tri deci na 1000 dokial sa neprejavila tato chyba.
pri 33300km pri starte studeneho motoru rano velke dymenie z vyfuku
co poukazovalo na zvysenu spotrebu oleja,na 350 km az O.5litra
jazdili na nej dalej
spotreba oleja sa zvysila az na liter na 1OOOkm
prerusili test 38900 km
po otvoreni zistili velmi opotrebene ventilove voditka,vyfukove ventily
prveho,druheho,stvrteho valca
opotrebovany spojkovy kos-zarezy od pruzin,volnobezka startera musela
byt vymenena
ostatne casti motora boli v poriadku ako aj podvozok
takze celkom sklamanie pretoze motor nebol schopny najazdit 50000km

dalej ma napadlo, mt ma pravdepodobne nejake zmeny v motore oproti R1
myslim pouzity material
mozno je pricina v pouzitom materiale z ktoreho su vyrobene casti motora
na R1 mozno pouzity material z ktoreho su vyrobene pohyblive casti
lepsie znasa namahanie ako na MT10
ale to je len samozrejme dalsia teoria

Naposledy editováno 26.08.2019 01:42:28

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 01:55 | Nahoru | #77
Kamikadze-Ace tak nakoniec to vyzera ze mame obaja pravdu

nasiel som to
https://www.fzr-foru...t-nach-motorschaden/

Ab Modelljahr 1997 erhielt die Schale des dritten Kurbelwellen-Gleitlagers zwei zusätzliche Ölbohrungen, nach dem schon der auf die gleiche Basis zurückgehende GTS 1000-Motor (50000-Kilometer-Langstreckentest in MOTORRAD 20/1994) an den Kurbelwellenhauptlagern Probleme hatte. Außerdem machten einige Motoren in den ersten beiden Produktionsjahren mit erhöhtem Ölkonsum (bei sportlicher Fahrweise mehr als 0,5 Liter auf 1000 Kilometer) bei laufleistungen zwischen 20000 und 40000 Kilometer auf sich aufmerksam. Daraufhin modifizierte Yamaha ab Fahrgestell-Nummer 4VD-010219 die Kolben und empfahl obendrein, bei Reparaturen die Kolbenringe der GTS 1000 zu installieren

internetovy preklad

od modelového roku 1997 obdrželo ložisko třetího ložiska klikového hřídele dva další olejové otvory, poté, co již na stejném základním motoru GTS 1000 (test na 50000 km na dlouhou vzdálenost v MOTORCYCLE 20/1994) došlo k problémům na hlavních ložiscích klikového hřídele. Kromě toho upoutaly pozornost některé motory v prvních dvou letech výroby se zvýšenou spotřebou oleje (při sportovní jízdě více než 0,5 litru na 1 000 km) s ujetými kilometry mezi 20 000 a 40 000 km. Yamaha poté upravil písty od podvozku číslo 4VD-010219 a také doporučil instalaci pístních kroužků GTS 1000

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 06:34 | Nahoru | #78

patotn píše: patotn>
dalej ma napadlo, mt ma pravdepodobne nejake zmeny v motore oproti R1
myslim pouzity material
mozno je pricina v pouzitom materiale z ktoreho su vyrobene casti motora
na R1 mozno pouzity material z ktoreho su vyrobene pohyblive casti
lepsie znasa namahanie ako na MT10
ale to je len samozrejme dalsia teoria



MT má těžší kliku a větší krouťák i výkon do 10ti tis. otáček oproti R1, takže bych řekl, že je motor více namáhán.

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 07:40 | Nahoru | #79
patotn> nebudu to tady rozpitvavat protoze to je tema o MT-10 ale uAceho jsem mel najeto 93tis km(kupovan na necely 40ti) a na motor jsem nesahnul (servis spojky a rozvodoveho retezu nepovazuju za sahnuti) ) a jen jsem pravidelne dolil olej :) lital se mnou po okruhu jeste chvili nez me nedobrovolne opustil , par lidi okolo Aceho taky melo ale nikdo na klice nemel problem jen obligatni "spotreba oleje"

jinak u te MT10 se tady tema staci podle me k olejovemu cerpadlu jestli tlačilo kolik melo, kdyby byla konstrukcni vada tak se o tom uz vi, nejezdi to par nedel

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 09:48 | Nahoru | #80
chrosh. Zkus Moto Racing Garage...Murárik. Nebo Moto XN atd.Pár velmi schopných lidí v ČR je.Ale samozřejmě levný na opravu to nebude.Vzhledem k druhu závady je to pochopitelný. Když jí nakládáš na okruhu,tak bych čekal,že olej měníš častěji než po 6tisících. Na okruzích se taky nejlépe seženou kontakty na lidi kteří umí dát dohromady lecjaký trabl.Zaslechl jsem,že i nové R1 létající na okruzích mají problémy s bouchajícími motory.A prý to chce kvůli výdrži i takový vychytávky jako je velkej chladič (za raketu).Já bych to na tvým místě nechal opravit,případně to vytunil a lítal bych na tom dál.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 10:29 | Nahoru | #81
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:00:21

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 13:07 | Nahoru | #82

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 13:28 | Nahoru | #83

carlos38 píše: Tady pár ošklivých obrázků.



Tyjo, ale tohle konstrukční řešení je fajn, to půjde bez následků vyměnit, i na těch obrázcích je hlavní uložení čistý...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 13:52 | Nahoru | #84
.

Naposledy editováno 01.01.2021 14:00:36

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 15:46 | Nahoru | #85
HMS>
Ale no tak...
Stane se, co naděláš. Je to motorka. Honěná. Výkonná. To riziko je vždycky, že z toho něco upadne.
Když to bude nerozbitný, tak to bude chcípák nudnej… tak to prostě je.
Jsou poruchovější věci na světě, a lidi je milujou

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 19:00 | Nahoru | #86
Ahoj, dostal jsem kontakt na mechanika, co dela motory 30 let, dnes jsem mu volal, zavodil za Hondu i Yamahu a poslednich 17 let delal v Yamaze v Mnichove, ted se vratil do cech.
Rikal, ze oprava bude urcite drazsi, nez sehnat jety motor.
V podstate mluvil stejne, jako muj servis, co vsechno by se muselo (melo) udelat, aby to byla spolehliva oprava, jinak se to muze za 2000 km znovu vysypat.
V YMotu v Braniku opravu odhadli minimalne na 100 000 Kc, muj servis mluvil podobne, ten doporuceny mechanik take, tak nevim.
Pan ma kontakty v nemecku, rikal, ze se popta po jetym motoru. Pry nekdy odkupuji i puvodni spatny motor na nahradni dily, takze cena novyho jetyho se trochu snizi...
Riziko, ze se to stane u jeteho motoru znovu samozrejme je.

Jeste zkusim sehnat nazor dalsich, nekdo doporucoval Moto Racing Garage...Murárik nebo Moto XN...

Zatim diky za nazory a rady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 19:02 | Nahoru | #87

HMS píše: Já bych to nechal hlavně na někom,kdo je mě schopen na opravu dát plnou záruku a kdo má ten motor na dílně,chyba že ho nemá už od začátku.Teorie jsou tu hezké,ale ničím nepodložené tzn. k ničemu, dělal jsem třeba motor který se zadřel na klice,přitom se vše tvářilo ok(hladina oleje, uložená veškerá data včetně záznamu teplot a tlaku oleje o.k.)Nakonec jsem zjistil že si olejové čerpadlo přisávalo vzduch přes poškozené pouzdro na hřídeli...



plnou zaruku na opravu bych samozrejme bral, ale jeste sem takovyho mechanika, ktery to udela se zarukou za min, nez za 100k nenasel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 19:27 | Nahoru | #88

DVI píše: Tyjo, ale tohle konstrukční řešení je fajn, to půjde bez následků vyměnit, i na těch obrázcích je hlavní uložení čistý...



A neznas nejakeho mechanika, ktery tyhle opravy dela?

Klikovka by se menila nebo se opravuje (brousi?)?

Koukal jsem na PartsDepot,
klikovka 27 500,-,
ojnice 3 700,-/kus,
saly 600,-/kus,
krouzky 1100,-/sada
pist 3500,-/kus
tesneni (pod hlavou, pod valci, bocni vika): cca 5000,-

Netusim, co vsechno by se menilo, jestli pist bouchal o hlavu, tak hlava? Servisak rikal, ze na pistu ani hlave nic videt neni, ale bouchalo to...
Pak na 1. pistu se ztracel tlak, tam by mozna stacilo udelat jen ventily, rikal ze to problem neni, to by se vyresilo v pohode, ale treba je toho proste nacatyho vic...

Takze uz jen na dilech mi to vychazi pomalu jak jiny jety motor, ale je fakt, ze pokud by se to udelalo poradne, tak aspon clovek vi, co ma uvnitr, u jetyho motoru to vedet nebudu, tam muzu jen doufat.
Ale zase nekolik mechaniku reklo, ze by opravu nedelali a kdyz tak fakt vymenit vsechno na vsech valcich...

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 19:33 | Nahoru | #89
Ja bych pocital s cenou za opravu 100tis a potom si spocitat za kolik prodas motorku se spatnym motorem. Pokud to bude vic jak 100tis prodelek, tak mas jasno.

Naposledy editováno 26.08.2019 19:35:20

Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 21:44 | Nahoru | #90
kolem kila se dá sehnat totálka... a je jich ve Francii celkem dost....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MT-10 2022 Yamaha MT-10 xdxxddx 1 3.5.2024 v 23:04 dewwil
[pomoc] Yamaha MT10SP - úprava Yamaha MT-10 Veverkaris 29 15.6.2023 v 16:41 Maxipes_Fík
Yamaha MT - 10 2021 Deflektory vzdu... Yamaha MT-10 MiraKobe 0 10.1.2023 v 11:49 MiraKobe
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Hledám špínu na vybrané motorky [1, 2, 3] Kawasaki Z 1000, BMW K 1300 R, KTM 1290 Super Duke R... mmks 84 12.5.2022 v 12:15 starej-Lupo


TOPlist