Samozřejmě vím, že dokud se nesvezu, nesednu atd. tak je to všechno jen teoretické, ale vždy se snažím zjistit co nejvíc. Takže nechci aby někdo řešil výběr za mě a řekl, kterou jo a ne, ale zjistit o těch modelech co nejvíc, no není napsané v testech novinářů, protože dostali do rukou novou mašinu a kdo ví, kdo jim ji ji poskytl a čím jsou zavázáni, ani ti, co tu motorku měli, protože naprostá většina v databázi je stylu "dovezl jsem si ji, splnil se mi sen a za těch 100km, co jsem s ní dal, vím, že to bude láska až za hrob" - aby to stejné pak bylo u další motorky. Prostě špatné recenze a zkušenosti nikdo moc nepíše. Takže já bych potřeboval ty mou vybraná mašiny spíš zdrbat a upozornit na chyby. Recenzí po x letech užívání moc není. Dosavadní výběr.
BMW K1300R - kdysi dávný sen. Jsem normálně rostlí chlap, takže skoro 2m a metrák a na výstavišti, kde to byla tehdy novinka, jsem se na cítilskvěle. Jenže to byla první a poslední zkušenost. Někdo vychvaluje podvozek, někdo ho haní (není cítit atd.). Taky cena je vysoká a za min 200t je mašina tak 10 let stará. Závady jsem nic moc nenašel, snad spojka (ale to spíš u K1200) ložisko v kardanu? Víc jsem toho moc nenašel. Fóra na BMW jsou skoro vždy jen na GS. Jestli někdo má víc informací, ohledně ročníků atd. budu moc rád.
Suzuki GSX-S1000 - taková popelka. Za rozumné peníze jde koupit prakticky nová. Tabulkově vychází dobře (hmotnost/výkon/cena), vzhled neurazí. Nevýhody brzdy, otázka připevnění zavazadel. Četl jsem dlouhodobou recenzi borce tuším z NZ a ten psal, že i když neměl jediný problém, tak to byl spíš sňatek z rozumu a za celou dobu se nezamiloval. Nemůžu si pomoc, ale pořád z ní mám takový pocit. Na druhou stranu motor chválí a mít skoro novou mašinu....
Kawasaki Z1000 - mám rád tu značku, Z1000 se mi libí, ale jak v tabulkách, tak v hodnocení je těžká a motor hodný. Samozřejmě další neduhy/vlastnosti naháče - jak kufry (nechci Z-SX) a jak se na ni vlezu (ale to je u všech kromě K1300 stejné)
Yamaha MT-10 - chvilku to vypadalo jako vhodné pro mě. výkon, možnost cestovat a na vzhled bych si zvykl (mám rád, když to má nějakou osobitost). Ale má prostě strach z toho, že motor odejde. Tady o tom psal jeden, na zahraničních jsem jich našel taky pár, včetně hodnocení ojetých motorek, kde na toto upozorňují. Někomu klekl po 5t, jinému po 30, většině vůbec. Prostě mám strach, že bych z na to celou dobu myslel a poslouchal každé ťuknutí.
KTM Superduke 1290 - za prvé je už mimo finance a za druhé se chci vrátit k 4V. Možná kdyby se něco ukázalo a já zjistil, že je to úplně odlišné od LC8, tak jo, ale to asi neklapne. Jinak krásná moto.
BMW S1000R - i když předchozí favorit, tak asi taky nic. Jsem klasický jezdec kolem komína + 1-2x za sezonu někam dál a to se na ní prý moc nedá. Do toho neexistuje možnost na ni dostat kufry, jen tašky, nulová ochrana před větrem, no prostě nahatý supersport.
Takže bud rád za každou a nejlíp negativní zkušenost. Jak jsem psal, pozitivních je všude dost, ale asi (určitě) stárnu a přibývá negativních zkušeností, tak je čekám i jinde.
Naposledy editováno 22.12.2020 13:15:34
Já měl BMW k 1200r a byla super. Trochu problém ji složit do zatáčky, ale jak se to naučiš tak je to fajn.
Pak jsem koupil vfr 1200 f a po 7 měsících šla z domu. Proste mi nesedla, velká koza i když jede pěkně.
Vrátil jsem se zpátky k BMW tentokrat s1000r a nelituji. Je pohodlná a hlavě na ni tolik nefouká tedy jak začne foukat tak už stejně jedeš víc než bys měl. Daji se na ni koupit i kufry pokud chceš i origo BMW. Zatím ji mám necelý rok najeto přes 6 tis a neměním.
Padla mi a jsem spokojený, ale jak píší kluci musíš zkoušet a zkoušet pak snad najdeš.
1 reakcí na tento příspěvek Hledám špínu na vybrané motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám špínu na vybrané motorky
mmks píše: děkuju za po dlouhé době odpověď k věci. Udivuje mě (i když vlastně ani už moc ne), že mě někdo hodnotí a doporučuje co si mám koupit a co ne i když je x krát napsal že o nic takového se neprosím a chci zjistit jen zkušenosti s mou vypsanýma motorkama.
Tak zrovna o K1200/1300 se tady na fóru určitě už psalo. Protože i když se mně ta motorka absolutně nelíbí a nezajímám se o ni, tak jsem si v minulosti všiml, že se tady psalo snad o problémech s převodovkama nebo s čím. Už si to nepamatuju, ale něco tady bude.
Naposledy editováno 25.12.2020 20:10:59
Autor se ptal na s-ko to je za mě supr.
Já měl Hondy a nezaujaly mě. Toto je můj názor a každý si udělá sám svůj.
Mě se na BMW s 1000r líbí odezva plynu, zvuk motoru a výfuku. Brzdí skvěle s abs, ale dá se vypnout. Přepínání map a elektronický podvozek taky v pohodě.
Je mnoho jiných a určitě pro někoho i lepších strojů. Já bych ale neměnil.
Měl jsem možnost si motorku vyzkoušet před koupi od kolegy, tak jsem věděl do čeho jdu.
Snad vybereš asi hlavou a srdcem a nebudeš litovat. Motorka tě má bavit, já se smějí pokaždé když vyjíždím z domu až do příjezdu zpátky.
1 reakcí na tento příspěvek Hledám špínu na vybrané motorky
Rozhodoval jsem se mezi GSX a Z900. Chtěl jsem novou motorku do cca 300. Zetko se mi zdálo takové juniorské, GSX je podle mne dospělejší. A taky výrazně silnější. I u mne to byla taková volba z rozumu. Můj ideál je kapotovaný sportovní cesťák. Měl jsem dva Blackbirdy a byla to skvělá motorka. Pohodlná, výkonná, rychlá. Jenže dnes už nic takového moc není. Busa ani ZX14 se mi nelíbí a stejně jako H2 je vysoko přes limit.
Váha odpovídá litrové motorce, spotřeba taky a výkon také. Pohodová jízda okolo 5,2. Za 6 už jízda značně nadlimitní rychlostí a vytáčení motoru do otáček, když už dvojka znamená pozvánku do správního řízení. 7 mimo okruh je pozvánka do Kladrub nebo rovnou na hřbitov. Zatím jsem netesnul maximálku. Možná někdy v létě.
Jsem už trochu klidnější, takže jezdím lehce nad limitem, dálnice okolo150. Ale občas za to zatáhnu, jako každý s "litrem". Motorka v zatáčkách sedí velmi dobře. Neženu ji ale na hranu, nechci skončit na vozíku. Dostal jsem letos párkrát šmejra na nějakým bordelu a jako zdvižený varovný prst mi to úplně stačí.. Poserproužek mám asi půlcentimetrový, zajímavý je, že jsem ještě neškrtnul stupačkami. Ty jsou dost vysoko.
Jediný negativum je pocukávání v nízkých otáčkách, pokud není motor v tahu. Takové to ploužení se obcí za autem, kdy jsou otáčky někde okolo 3000. Jako by motorka nevěděla, jestli má mít 2750 otáček, nebo 3000. Zmíněno i u jiných uživatelů. Motor je takový nervózní. Nad cca 3000 otáček se už tenhle problém neprojevuje. Síly dost, na zabití až až. Se zavazadly by problém neměl být. Já jsem nechal namontovat zadní kufr GIVI. Žádné dálky moc nejezdím, na letní dovolenou přidám válec a tankvak na nádrž. To by mělo stačit.
Měřím cca 1,83, váha cca 85. Takže relativně štíhlá postava. Posez bez problémů, ruce a nohy nebolí ani denní štrece cca 500 kilometrů. Při prvním servisu jsem si nechal přizvednout páku zadní brzdy asi o centimetr. Zdála se mi nízko a reakční doba na sešlápnutí dlouhá. Jsem zvyklý používat obě brzdy. ABS otravný není, aby zareagovalo, musí se brzdit dost tvrdě. Dokoupil jsem nějaký doplňky jako je držák na mobil, padáky, štítek nad světlo, krytku sedadla spolujezdce a další drobnosti. Motorku si chci nechat cca 5 let.
Motorku považuji za dobrou, vyváženou, vhodnou na denní ježdění i dovolenou. Ve dvou už samozřejmě horší, sedačka spolujezdce nic moc. Myslím že nikdo nebude vyloženě nespokojený, jestli to bude láska na první pohled, musí každý vědět sám. Doporučuji se svézt.
Naposledy editováno 31.12.2020 00:42:50
Naposledy editováno 31.12.2020 00:44:50
Zatím pro mě vede ta K1300r, ale zase je to poměrně staré, na to jak je to drahé.
3 reakcí na tento příspěvek Hledám špínu na vybrané motorky
Díky tomu vidím, že Aprilii a SD můžu asi určitě vynechat. BMW vypadá zatím docela v pohodě. Samozřejmě vše se rozhodne na místě, ale teď to prostě nešlo.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám špínu na vybrané motorky
A ty fotky jsou jako legracni...:D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám špínu na vybrané motorky

Vybíráš v segmentu, kde je půlka motorek definovaná jako streetfighter udělaný ze superbike odhozením kapot. Proto mají stejnou velikost, nebo spíš malost, jako superbike. Když chceš krávu, tak musíš silniční maxienduro.
Nejsem vychcanec, že bych si našel někoho poblíž a tvrdil mu, jak mám zájem, jen abych se svezl. A zase jet 700km na otočku se mrknout a říct, že se na tom necítím by byla velká machrovina.
Proto se to zatím snažím co nejvíc vyřešit teoreticky u PC, abych to co nejvíc vyfiltrova.
Se mě líbí, jak všichni kupují mašinu, dojedou na obhlídku, sednou na ni když moc tak na 15 minut a podle toho vyhodnotí, jak se jim na ní bude celý den jezdit.
Jak jsem psal výše, snažím se to dopředu co nejvíc odfiltrovat.
mmks píše: Už mě z toho jebe. Díky tomu, že jsem do nového roku vkročil pozitivně, hlavně testy jsem strávil 14 dní neustálým sledováním inzerátů a čtení všeho možného, aniž by to v něčem pomohl. Ale přece jen trochu, možná to pomůže i jiným. Náhodou jsem našel forum, kde borec řeší to stejné a hlavně má v podstatě stejné míry, včetně bot.
Díky tomu vidím, že Aprilii a SD můžu asi určitě vynechat. BMW vypadá zatím docela v pohodě. Samozřejmě vše se rozhodne na místě, ale teď to prostě nešlo.
No... A co je tam za problém? Kdyby to byl sport a koukal bys na budíky zhora skrz plégo, neřeknu. Ale tohle je úplně na pohodu.
Pokud potřebuješ mít mezi nohama něco velkýho (pun intended), tak ZZ1400 by tě mohla uspokojit, nebo pak něco do 2000, třeba Blackbird, Busa, Thunderace, RSV apod

Naposledy editováno 08.01.2021 21:55:22
2 reakcí na tento příspěvek Hledám špínu na vybrané motorky
Ale pokud frajer píše,že prostě nebyl schopný na Tuonu skoro ani zařadit a noha mu vrátí do zadních stupaček, tak vím, že to prostě mužů vyřadit.
to samé KTM, jsem starý fotr a záda v hajzlu a na KTM SD to vypadá,že celá váha jde rovnou dolů a není moc možnost to změnit.Takze pro MĚ v rozhodování další bod do sloupečku mínus Ale každý to počítá jinak a já radši zase opakuju, že nechci, aby to někdo dělal za mě.
prostě jsem to přidal jako další info
1 reakcí na tento příspěvek Hledám špínu na vybrané motorky
Tohle jsou nejaponci, chybí tam ještě Brutale, všechno modely 2019
Aprilia Tuono. Odstrojený superbike a tomu odpovídající nepohodlí. Výborná na okruhu. Máš okruh?

BMW S1000R. Odstrojený superbike.

Ducati Monster 1200S. Kompaktní a nepohodlná. Okruh netřeba, tam neobstojí.

KTM 1290. Bestia, spíš super-maxi-motard.

Triumph Speed 1090 RS. Asi nejpohodlnější z těchle pěti. Když proto pomineme Tuono, tak Speed vyniká motorem nejenom nad dvouválcema, ale i nad ucukaným BMW. Nevibruje, snadno se ovládá. A teď edit - A jak už jsem psal, proč Speeda a ne lepší variantu od Triumphu, kterou je Street? Jenže Street se sere, zdá se: https://www.motorkari.cz/tema/?t=220307

Pět jezdců hodnotilo vlastnosti na silnici, jeden na okruhu.


Naposledy editováno 05.02.2021 19:31:11
1 reakcí na tento příspěvek Hledám špínu na vybrané motorky

1 reakcí na tento příspěvek Hledám špínu na vybrané motorky


Naposledy editováno 09.01.2021 09:43:22
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hledám špínu na vybrané motorky

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pozor neferovy prodejce Kawasaki Z 1000 | VladiZ | 12 | 12.3.2023 v 08:48 Gahan37 |
Cukání při nízkých otáčkách Suzuki GSX-S1000 | Slzic | 1 | 10.3.2023 v 19:45 Mozekk |
Oprava převodovky [1, 2] Kawasaki Z 1000 | CHOSE123 | 36 | 25.2.2023 v 22:37 Deadman |
BMW S1000r - Zkušenosti, závady, ko... BMW S 1000 R | LukeDUKE125 | 17 | 12.1.2023 v 08:06 DominikF |
Yamaha MT - 10 2021 Deflektory vzdu... Yamaha MT-10 | MiraKobe | 0 | 10.1.2023 v 11:49 MiraKobe |