globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
21.8.2019 v 12:07
Cau chlapi,
potreboval bych poradit, co delat s Yamahou MT-10 s pridrenou ojnici na klice, samozrejme zaruka skoncila v breznu 2019...

Model 2017, zajizdel jsem poctive do 1600km podle manualu, parkrat sem sel lehce nad pri predjizdeni.
Ted mam najeto 24k km, vymena oleje vzdy po 6000km vcetne filtru (garancka u prodejce), daval jsem Motul 300V 10W40 nebo 15W50 (oboje je v servisnim manualu) a jednou tam byl Motorex PowerSynth 10W50, ten ani 10W40 nedela. Vzdy poctive zahrata.
Asi sem ji daval trochu na prdel, parkrat do roka Brno, ale to sem delal i na R6, R1 a FZ1 a na kazdy sem najel pres 40km bez jedinyho problemu, u R1 mi ve 24 delali ventily (podminka 3 lete zaruky, bohuzel u MT10 uz jen 2 roky) a byly naprosto OK.

Jednoho dne na vyjizdce zacal mit motor trochu hrubsi zvuk, skoro nebyl poznat rozdil, ale byl tam a po chvili to chciplo. Nastartovat neslo, odtah do servisu, kde jsem to koupil. Tam to nastartovat slo a znelo to na volnobeh uplne normalne, ale po chvilce zaclo klepat vyrazne vic, nez za jizdy, takovy kovovy zvuk. 1. valec neudrzel tlak a 4. se nenatlakoval vubec. Takze se sundala hlava, zjistilo se ze tam je to na pohled vsechno OK (cekal jsem neco s ventilem), i kdyz hodne zakarbonovane, ale ze klepe pist o hlavu, takze nekde asi vakl (rukou nikde nic zjistitelnyho), sundaly se valce a zjistilo se, ze se 4. ojnice spatne otaci na klice, vylozene v jednom miste trochu drhne, ostatni jdou uplne volne...
To zakarbonovani mi vrta hlavou, cim to muze byt? Vzdy zahraty, nepodtacim, spis taham, kvalitni olej, vymeny po 6000km... Dokonce jsem pouzival Super benzin aditiv tak v 30% tankovani - ze by to naopak zpusobilo problem? Ale pouzival jsem i u R1 (najeto 44k km), kamarad u FZ8 (najeto 60k km).

Co s tim?
V servise mi rikaji, ze pulit motor a delat GO vyjde draz nez sehnat jiny jety motor (pry nechat premerit komplet vsechno, kliku, ojnice, zmerit vsude ovalitu, vymenit vsechny saly a ja nevim, co vsechno, ze pry udelat to jen na tom jednom pridrenym si netroufne, ze to chce komplet a ze se stejne boji aby se to za dalsich 5k km nevysypalo).
V cechach jsem motor nesehnal, na ebay sem sice nejake nasel, ale nechat si poslat motor za 55-80t kc bez dopravy, jsou pouzity a ty levnejsi odreny, kryty bych pouzil ze sveho, ale stejne je riziko, ze nebude fungovat vubec nebo jen par tisic km. Kdyz si pro nej pojedu sam, tak nepoznam nic, mechanik rikal, ze vyndany motor taky nemuze poznat jestli je ok, to je jasny. Pry by se dala aspon protocit klika, ale i tak se moc nepozna...
Dalsi moznost je to prodat jak to je, treba i do ciziny, at si to nekdo opravi sam, pokud tomu rozumi a umi si sehnat dily/motor...

Nemate nekdo zkusenost s temahle motorama? Jestli se to opravuje nebo fakt meni cely motor? Jestli puleni motoru a oprava pridreny ojnice na klice by fakt stalo vic jak sehnat a namontovat jiny motor?
Neumite to nekdo opravit (jako - jo, jezdim zavody, uz sem par zadrenych suberbikovych motoru opravoval, pohoda)?
Neumite nekdo sehnat FUNKCNI motor do MT-10 2017?
Nebo nevite, kde nejlip udat MT-10 s nefunkcnim motorem?
Pripadne jina rada, budu rad za kazdy tip, co s tim delat...

Btw, na americkych forech jsem nasel par majitelu MT-10, kterym letos u nove MT-10 po 5 mesicich od koupe (takze v zaruce), najeto 6700 mil odesel motor, nekomu ojnice prorazila blok motoru, jinymu ne a vypadalo to na stejny problem jako mam ja. Zajimavy, ze by yamaha neco poddimenzovala?
Dealer jim rekl, ze fabrika nema na sklade zadny cely motor, ze jim ho budou v servise muset poskladat po soucastkach from scratch...

Zatim diky, ja se jdu projet na kole :)

Pavel

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 01:39 | Nahoru | #1
patotn> thunder nemel problem s mazanim ale se spotrebou oleje a zmenila se tolerance valec/pist kde byl nejvetsi unik jinak motor byl stale identicky ....vrsek FZR a spodek XJR..... Neco o tom vim:)

Kamikadze-Ace to mas pravdu ale docital som sa aj toto v starej teme na yamahu thunderace

urcite to kvoli niecomu upravili

od vyr.cisla 4VDO10219 -od 1998 vysie zlepsene mazanie.dva kanaly v strede na mazanie lozisk klukoveho hriadela
v casopise motorrad pri teste na 50tis km doslo pri 31300km k zniceniu
sviecky a vyfukoveho ventilu stvrteho valca,v zaruke menili 5 ventilov.
presna pricina nebola zistena.podozrenie-chyba v zapalovani,zly benzin
spotreba oleja bola tri deci na 1000 dokial sa neprejavila tato chyba.
pri 33300km pri starte studeneho motoru rano velke dymenie z vyfuku
co poukazovalo na zvysenu spotrebu oleja,na 350 km az O.5litra
jazdili na nej dalej
spotreba oleja sa zvysila az na liter na 1OOOkm
prerusili test 38900 km
po otvoreni zistili velmi opotrebene ventilove voditka,vyfukove ventily
prveho,druheho,stvrteho valca
opotrebovany spojkovy kos-zarezy od pruzin,volnobezka startera musela
byt vymenena
ostatne casti motora boli v poriadku ako aj podvozok
takze celkom sklamanie pretoze motor nebol schopny najazdit 50000km

dalej ma napadlo, mt ma pravdepodobne nejake zmeny v motore oproti R1
myslim pouzity material
mozno je pricina v pouzitom materiale z ktoreho su vyrobene casti motora
na R1 mozno pouzity material z ktoreho su vyrobene pohyblive casti
lepsie znasa namahanie ako na MT10
ale to je len samozrejme dalsia teoria

Naposledy editováno 26.08.2019 01:42:28

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 06:34 | Nahoru | #2

patotn píše: patotn>
dalej ma napadlo, mt ma pravdepodobne nejake zmeny v motore oproti R1
myslim pouzity material
mozno je pricina v pouzitom materiale z ktoreho su vyrobene casti motora
na R1 mozno pouzity material z ktoreho su vyrobene pohyblive casti
lepsie znasa namahanie ako na MT10
ale to je len samozrejme dalsia teoria



MT má těžší kliku a větší krouťák i výkon do 10ti tis. otáček oproti R1, takže bych řekl, že je motor více namáhán.

(reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 07:40 | Nahoru | #3
patotn> nebudu to tady rozpitvavat protoze to je tema o MT-10 ale uAceho jsem mel najeto 93tis km(kupovan na necely 40ti) a na motor jsem nesahnul (servis spojky a rozvodoveho retezu nepovazuju za sahnuti) ) a jen jsem pravidelne dolil olej :) lital se mnou po okruhu jeste chvili nez me nedobrovolne opustil , par lidi okolo Aceho taky melo ale nikdo na klice nemel problem jen obligatni "spotreba oleje"

jinak u te MT10 se tady tema staci podle me k olejovemu cerpadlu jestli tlačilo kolik melo, kdyby byla konstrukcni vada tak se o tom uz vi, nejezdi to par nedel
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MT-10 2022 Yamaha MT-10 xdxxddx 1 3.5.2024 v 23:04 dewwil
[pomoc] Yamaha MT10SP - úprava Yamaha MT-10 Veverkaris 29 15.6.2023 v 16:41 Maxipes_Fík
Yamaha MT - 10 2021 Deflektory vzdu... Yamaha MT-10 MiraKobe 0 10.1.2023 v 11:49 MiraKobe
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Hledám špínu na vybrané motorky [1, 2, 3] Kawasaki Z 1000, BMW K 1300 R, KTM 1290 Super Duke R... mmks 84 12.5.2022 v 12:15 starej-Lupo


TOPlist