globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
21.8.2019 v 12:07
Cau chlapi,
potreboval bych poradit, co delat s Yamahou MT-10 s pridrenou ojnici na klice, samozrejme zaruka skoncila v breznu 2019...

Model 2017, zajizdel jsem poctive do 1600km podle manualu, parkrat sem sel lehce nad pri predjizdeni.
Ted mam najeto 24k km, vymena oleje vzdy po 6000km vcetne filtru (garancka u prodejce), daval jsem Motul 300V 10W40 nebo 15W50 (oboje je v servisnim manualu) a jednou tam byl Motorex PowerSynth 10W50, ten ani 10W40 nedela. Vzdy poctive zahrata.
Asi sem ji daval trochu na prdel, parkrat do roka Brno, ale to sem delal i na R6, R1 a FZ1 a na kazdy sem najel pres 40km bez jedinyho problemu, u R1 mi ve 24 delali ventily (podminka 3 lete zaruky, bohuzel u MT10 uz jen 2 roky) a byly naprosto OK.

Jednoho dne na vyjizdce zacal mit motor trochu hrubsi zvuk, skoro nebyl poznat rozdil, ale byl tam a po chvili to chciplo. Nastartovat neslo, odtah do servisu, kde jsem to koupil. Tam to nastartovat slo a znelo to na volnobeh uplne normalne, ale po chvilce zaclo klepat vyrazne vic, nez za jizdy, takovy kovovy zvuk. 1. valec neudrzel tlak a 4. se nenatlakoval vubec. Takze se sundala hlava, zjistilo se ze tam je to na pohled vsechno OK (cekal jsem neco s ventilem), i kdyz hodne zakarbonovane, ale ze klepe pist o hlavu, takze nekde asi vakl (rukou nikde nic zjistitelnyho), sundaly se valce a zjistilo se, ze se 4. ojnice spatne otaci na klice, vylozene v jednom miste trochu drhne, ostatni jdou uplne volne...
To zakarbonovani mi vrta hlavou, cim to muze byt? Vzdy zahraty, nepodtacim, spis taham, kvalitni olej, vymeny po 6000km... Dokonce jsem pouzival Super benzin aditiv tak v 30% tankovani - ze by to naopak zpusobilo problem? Ale pouzival jsem i u R1 (najeto 44k km), kamarad u FZ8 (najeto 60k km).

Co s tim?
V servise mi rikaji, ze pulit motor a delat GO vyjde draz nez sehnat jiny jety motor (pry nechat premerit komplet vsechno, kliku, ojnice, zmerit vsude ovalitu, vymenit vsechny saly a ja nevim, co vsechno, ze pry udelat to jen na tom jednom pridrenym si netroufne, ze to chce komplet a ze se stejne boji aby se to za dalsich 5k km nevysypalo).
V cechach jsem motor nesehnal, na ebay sem sice nejake nasel, ale nechat si poslat motor za 55-80t kc bez dopravy, jsou pouzity a ty levnejsi odreny, kryty bych pouzil ze sveho, ale stejne je riziko, ze nebude fungovat vubec nebo jen par tisic km. Kdyz si pro nej pojedu sam, tak nepoznam nic, mechanik rikal, ze vyndany motor taky nemuze poznat jestli je ok, to je jasny. Pry by se dala aspon protocit klika, ale i tak se moc nepozna...
Dalsi moznost je to prodat jak to je, treba i do ciziny, at si to nekdo opravi sam, pokud tomu rozumi a umi si sehnat dily/motor...

Nemate nekdo zkusenost s temahle motorama? Jestli se to opravuje nebo fakt meni cely motor? Jestli puleni motoru a oprava pridreny ojnice na klice by fakt stalo vic jak sehnat a namontovat jiny motor?
Neumite to nekdo opravit (jako - jo, jezdim zavody, uz sem par zadrenych suberbikovych motoru opravoval, pohoda)?
Neumite nekdo sehnat FUNKCNI motor do MT-10 2017?
Nebo nevite, kde nejlip udat MT-10 s nefunkcnim motorem?
Pripadne jina rada, budu rad za kazdy tip, co s tim delat...

Btw, na americkych forech jsem nasel par majitelu MT-10, kterym letos u nove MT-10 po 5 mesicich od koupe (takze v zaruce), najeto 6700 mil odesel motor, nekomu ojnice prorazila blok motoru, jinymu ne a vypadalo to na stejny problem jako mam ja. Zajimavy, ze by yamaha neco poddimenzovala?
Dealer jim rekl, ze fabrika nema na sklade zadny cely motor, ze jim ho budou v servise muset poskladat po soucastkach from scratch...

Zatim diky, ja se jdu projet na kole :)

Pavel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

26.8.2019 v 19:27 | Nahoru | #1

DVI píše: Tyjo, ale tohle konstrukční řešení je fajn, to půjde bez následků vyměnit, i na těch obrázcích je hlavní uložení čistý...



A neznas nejakeho mechanika, ktery tyhle opravy dela?

Klikovka by se menila nebo se opravuje (brousi?)?

Koukal jsem na PartsDepot,
klikovka 27 500,-,
ojnice 3 700,-/kus,
saly 600,-/kus,
krouzky 1100,-/sada
pist 3500,-/kus
tesneni (pod hlavou, pod valci, bocni vika): cca 5000,-

Netusim, co vsechno by se menilo, jestli pist bouchal o hlavu, tak hlava? Servisak rikal, ze na pistu ani hlave nic videt neni, ale bouchalo to...
Pak na 1. pistu se ztracel tlak, tam by mozna stacilo udelat jen ventily, rikal ze to problem neni, to by se vyresilo v pohode, ale treba je toho proste nacatyho vic...

Takze uz jen na dilech mi to vychazi pomalu jak jiny jety motor, ale je fakt, ze pokud by se to udelalo poradne, tak aspon clovek vi, co ma uvnitr, u jetyho motoru to vedet nebudu, tam muzu jen doufat.
Ale zase nekolik mechaniku reklo, ze by opravu nedelali a kdyz tak fakt vymenit vsechno na vsech valcich...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim

27.8.2019 v 00:43 | Nahoru | #2
chrosh> ahoj,
Neznám koho bych doporučil, ale podle manuálu to udělá většina mechaniků, myslim. Stačí být pečlivý a jet podle postupů v servisnim manuálu.
K dílům:
Klika podle stavu, brousit jde, pokud je možné udržet výrobní tolerance, tedy neni záděr hluboko. Jde o to že máš určitý výběr origo ložisek a musi to na ně vyjít. Je to řemeslně náročné, ale jde to.
Pro jistotu bych ale dal novou. Po brusu hrozí trhlinky, nesprávná drsnost, nemusí to klapnout.
Může být hnuta, chtělo by to i defektoskopii, nákladná akce a máš furt starou kliku s vyhřátým čepem. Může vydržet, ale ...
Ojnice totéž, dát sadu je jistota. Ale je rozumné je změřit a pokud vyjdou, použít. Ta zkouřená nevyjde, bude mit natažený oko. Pozor jen na váhu , pokud vymenis jednu ojnici, musi se objednat správná gramáž, bude to asi v kódu na te původní sadě.
Pisty a další bych neřešil. Snad kroužky, když uz je to venku. Vyčistit a dobrý. Totéž hlava.
Vzhledem k tomu že je to venku, tak nový pojistky pístních čepů, ojniční svorniky.
Sada těsnění by neměla stát 5000 snad, nemusí být originál.
Ale teď ta příčina...
Nemělo to olej, takže sání do cerpadla je nejpravdepodobnejsi průser, bývá tam o kroužek v místě napojeni trubky co vede dolu do vany a je na ni sitko.
Dále regulátor, prohlédnout aby v něm nebyl kousek karbonu nebo něco. V manuálu je postup na změření pružinky. Nebo ho vyměnit, nebude to moc drahý díl.
Čerpadlo, vetsinou je do něho vidět když se vyndá, nevím tady. Je vhodný rozebrat a prohlednout, ale já to nerad dělal...
Prohlédnout obtok u filtru, mohla tam spadnout kus těsnění, a bude tam i termostat asi, i to prohlednout.
A nakonec kouknout na vačky , jestli se nezadrely , tedy vlastně na ně kouknout hned, protože pokud by byly pridrene, je to už mimo mísu opravovat. Pridrene vacky mohou mit vysoký průtok oleje a i to mohlo zpusobit nedostatek pro kliku.
A samozřejmě posoudit i další možnosti. Pokud je tam gufero co drží tlak ke klice, tak určitě vyměnit, to je slabé místo.
Stejne se to vše musí vyčistit od pilin, takže manual a kontrola ....
Suma sumarum práce dost, ale den az dva by na to měly s rezervou stačit, při velké pečlivostí která je nutná.
První start s měřením tlaku oleje ext. budíkem je rozumná věc, jinak se to neověří .
A pak 2x olej i filtr po 500 km. Nevrkat plynem zpočátku aspoň, to je hroznej zlozvyk z dvoutaktu...

Naposledy editováno 27.08.2019 00:58:11
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MT-10 2022 Yamaha MT-10 xdxxddx 1 3.5.2024 v 23:04 dewwil
[pomoc] Yamaha MT10SP - úprava Yamaha MT-10 Veverkaris 29 15.6.2023 v 16:41 Maxipes_Fík
Yamaha MT - 10 2021 Deflektory vzdu... Yamaha MT-10 MiraKobe 0 10.1.2023 v 11:49 MiraKobe
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Hledám špínu na vybrané motorky [1, 2, 3] Kawasaki Z 1000, BMW K 1300 R, KTM 1290 Super Duke R... mmks 84 12.5.2022 v 12:15 starej-Lupo


TOPlist