potreboval bych poradit, co delat s Yamahou MT-10 s pridrenou ojnici na klice, samozrejme zaruka skoncila v breznu 2019...
Model 2017, zajizdel jsem poctive do 1600km podle manualu, parkrat sem sel lehce nad pri predjizdeni.
Ted mam najeto 24k km, vymena oleje vzdy po 6000km vcetne filtru (garancka u prodejce), daval jsem Motul 300V 10W40 nebo 15W50 (oboje je v servisnim manualu) a jednou tam byl Motorex PowerSynth 10W50, ten ani 10W40 nedela. Vzdy poctive zahrata.
Asi sem ji daval trochu na prdel, parkrat do roka Brno, ale to sem delal i na R6, R1 a FZ1 a na kazdy sem najel pres 40km bez jedinyho problemu, u R1 mi ve 24 delali ventily (podminka 3 lete zaruky, bohuzel u MT10 uz jen 2 roky) a byly naprosto OK.
Jednoho dne na vyjizdce zacal mit motor trochu hrubsi zvuk, skoro nebyl poznat rozdil, ale byl tam a po chvili to chciplo. Nastartovat neslo, odtah do servisu, kde jsem to koupil. Tam to nastartovat slo a znelo to na volnobeh uplne normalne, ale po chvilce zaclo klepat vyrazne vic, nez za jizdy, takovy kovovy zvuk. 1. valec neudrzel tlak a 4. se nenatlakoval vubec. Takze se sundala hlava, zjistilo se ze tam je to na pohled vsechno OK (cekal jsem neco s ventilem), i kdyz hodne zakarbonovane, ale ze klepe pist o hlavu, takze nekde asi vakl (rukou nikde nic zjistitelnyho), sundaly se valce a zjistilo se, ze se 4. ojnice spatne otaci na klice, vylozene v jednom miste trochu drhne, ostatni jdou uplne volne...
To zakarbonovani mi vrta hlavou, cim to muze byt? Vzdy zahraty, nepodtacim, spis taham, kvalitni olej, vymeny po 6000km... Dokonce jsem pouzival Super benzin aditiv tak v 30% tankovani - ze by to naopak zpusobilo problem? Ale pouzival jsem i u R1 (najeto 44k km), kamarad u FZ8 (najeto 60k km).
Co s tim?
V servise mi rikaji, ze pulit motor a delat GO vyjde draz nez sehnat jiny jety motor (pry nechat premerit komplet vsechno, kliku, ojnice, zmerit vsude ovalitu, vymenit vsechny saly a ja nevim, co vsechno, ze pry udelat to jen na tom jednom pridrenym si netroufne, ze to chce komplet a ze se stejne boji aby se to za dalsich 5k km nevysypalo).
V cechach jsem motor nesehnal, na ebay sem sice nejake nasel, ale nechat si poslat motor za 55-80t kc bez dopravy, jsou pouzity a ty levnejsi odreny, kryty bych pouzil ze sveho, ale stejne je riziko, ze nebude fungovat vubec nebo jen par tisic km. Kdyz si pro nej pojedu sam, tak nepoznam nic, mechanik rikal, ze vyndany motor taky nemuze poznat jestli je ok, to je jasny. Pry by se dala aspon protocit klika, ale i tak se moc nepozna...
Dalsi moznost je to prodat jak to je, treba i do ciziny, at si to nekdo opravi sam, pokud tomu rozumi a umi si sehnat dily/motor...
Nemate nekdo zkusenost s temahle motorama? Jestli se to opravuje nebo fakt meni cely motor? Jestli puleni motoru a oprava pridreny ojnice na klice by fakt stalo vic jak sehnat a namontovat jiny motor?
Neumite to nekdo opravit (jako - jo, jezdim zavody, uz sem par zadrenych suberbikovych motoru opravoval, pohoda)?
Neumite nekdo sehnat FUNKCNI motor do MT-10 2017?
Nebo nevite, kde nejlip udat MT-10 s nefunkcnim motorem?
Pripadne jina rada, budu rad za kazdy tip, co s tim delat...
Btw, na americkych forech jsem nasel par majitelu MT-10, kterym letos u nove MT-10 po 5 mesicich od koupe (takze v zaruce), najeto 6700 mil odesel motor, nekomu ojnice prorazila blok motoru, jinymu ne a vypadalo to na stejny problem jako mam ja. Zajimavy, ze by yamaha neco poddimenzovala?
Dealer jim rekl, ze fabrika nema na sklade zadny cely motor, ze jim ho budou v servise muset poskladat po soucastkach from scratch...
Zatim diky, ja se jdu projet na kole :)
Pavel
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha MT-10 - pridrena ojnice na klice - co s tim
lebo
moze byt slaby tlak oleja na urcitych miestach ci nedostatocne mazane niektore casti motora
od nejakeho roku vyroby na thunderace zvacsili alebo pridali olejovy kanal aby sa motor lepsie mazal
nepamatam presne
alebo ma problem cerpadlo a ked sa to sem tam stane vyrobca sa tvari ze akoze nic
ked je problem casty tak riesia lebo uz by bolo vela znicenych motorov
https://thekneeslide...-max-oil-pump-recall
mozno ma moto podobny problem akurat sa na pricinu a vyriesenie neprislo zatial
http://exactrep.com/...it-261_M.html#SID=29
oil feed engine saver kit
check/know if your original oil pump 'o-ring' is holding or 'Blown' anytime, then simply place the bike on the centrestand, engine 'Off,' & check that the oil level is up to top level mark, start engine & watch that the engine oil level should 'drop' to around or below the 'Low' mark after & whilst running about 20 seconds, this means it's 'Good'. If it doesn't drop', then it means the oil is not going 'up-top', (just swashing it around the sump!) therefore the 'O-ring' has 'blown
Naposledy editováno 25.08.2019 01:14:25
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MT-10 2022 Yamaha MT-10 | xdxxddx | 1 | 3.5.2024 v 23:04 dewwil |
[pomoc] Yamaha MT10SP - úprava Yamaha MT-10 | Veverkaris | 29 | 15.6.2023 v 16:41 Maxipes_Fík |
Yamaha MT - 10 2021 Deflektory vzdu... Yamaha MT-10 | MiraKobe | 0 | 10.1.2023 v 11:49 MiraKobe |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
Hledám špínu na vybrané motorky [1, 2, 3] Kawasaki Z 1000, BMW K 1300 R, KTM 1290 Super Duke R... | mmks | 84 | 12.5.2022 v 12:15 starej-Lupo |