po deseti letech se vracím k motorce. A protože jsem měl vždycky rád dvoutaktní pily, stavím si repliku GP 250. Jako základ poslouží dnes již relativně vzácná Honda NSR 250 MC 28 SP. Pokud vás zajímají dvoutakty a jejich tuning, můžete sledovat vše na facebookovem blogu Honda NSR 250 Restomod. Čeká mě ještě dlouhá cesta, ale takhle nějak by to mohlo ve finále vypadat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
gorkin píše: mito7> chtělo by to zvážit ty ojky... pokud by ta nová byla o něco vyšší tak kvůli větší rotujicí váze
A větší rotující váha zvyšuje krouťák? Čím?
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
a ted uz pssst, byla by skoda zasrat jedno z mala zajimavejch vlaken
E: viz dole, jasny ja takovy reseni v zadnym pripade neobhajuju, jen vysvetluju proc to neni (z fyzikalniho hlediska) az takovy nesmysl osobne bych sel taky cestou lehcich hmot a vyssich otacek ..a to nejen u 2T
Naposledy editováno 11.10.2018 18:04:06
I kdyby zakazkovy ojnice byly o malo tezsi je to par gramu, nebude to mit moc vliv kdyz setrvak, primarni prevod, spojkovej kos a sekundarni prevod budou odlehceny do bezvedomi.
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Ted jeste dopasovat karburatory. NF5 jsou male na 300 cc objem, nabizi se z novejsi GP NX5 ale 2500 euro za ne nedam, takze s nejvetsi pravdepodobnosti skoncim u custom Lectronu. Ma s nimi nekdo zkusenost?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
mito7 píše: Kdo ten krouťák do toho závaží dá? (těžší setrvák motoru "vyrobí" vetší výkon na brzdě?).
vim o jednom co na TL1000 ubral na setrvaku co slo a motorka jede asi jako kdyby mela o 20koni min :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Proc se vlastne montuje setrvacnik? Protoze se do nej uklada energie z pracovni faze motoru na ty nepracovni. Takze logicky nejvic hmoty na setrvacniku potrebuje jednobuch, dvouvalec je na tom o 100% lepe protoze ma valce dva, ale u twinu jeste hraje roli konfigurace a presazeni cepu na klice. U ctyrvalce je to v pohode protoze co 180 stupnu to jeden zazeh a novy zacatek pracovniho cyklu. Dvoutakt pali v kazde horni uvrati takze tam to taky nevadi.
Nevim jak je na TL1000 presazena klika, respektive vim, jsou obe ojnice na stejnem cepu uprostred takze maji horni uvrat 90 stupnu od sebe, ale nevim poradi zapalovani. Takze pokud to je za sebou jako big bang tak pak je 630 stupnu nepracovnich coz je hrozne moc a ten motor bez setrvaku by vibroval jak zaba na hutneni podkladu. Spis budou palit po 450/270 stupnich a to je proste taky strasne noc na nejake ubirani gramu na setrvaku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Je tam hybrid. Zapalko bude NSR MC21 a flywheel rs250. Cdi-cko asi programovatelny Zeeltronic nebo mozna HRC TTF3.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
assassin píše: vim o jednom co na TL1000 ubral na setrvaku co slo a motorka jede asi jako kdyby mela o 20koni min :D
Tak ale zase kdyz reknes A, rekni i B. Kdo chce zivejsi projev na Duc, tak si montuje lehky setrvak. Asi tam bude nejaky optimum, ktery bude odpovidat stylu jizdy. Na bublani prirodou bude k nezaplaceni setrvak, jak na parnim valci a na okruh bude zase lepsi lehky setrvak. Nebo se mylim a Ducati Course light flywheel je jen mytus?
Naposledy editováno 16.10.2018 08:54:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Milanos píše: amanzes> Jo hraju si rad. Vcera dorazila zasilka z ktere mam velkou radost. Tahle vec je v podstate nesehnatelna. Original HRC sani na NF5. Protoze lidi zahy zjistili ze s malou modifikaci pasuje na obycejne NSR a prida par koni, tak je to krute nedostatkove zbozi. Ja ani jinou moznost nemel, protoze mam cely spodek NF5. Tahle sada prisla z Australie.
Ted jeste dopasovat karburatory. NF5 jsou male na 300 cc objem, nabizi se z novejsi GP NX5 ale 2500 euro za ne nedam, takze s nejvetsi pravdepodobnosti skoncim u custom Lectronu. Ma s nimi nekdo zkusenost?
Ahoj, můžeš nafotit jak vypadá vnitřek těch membránových ventilů, nebo co je to dole na tý fotce. "Jak je udělanej přechod z kulatýho do hranatýho?" Čím to zvyšuje výkon na té NSR - průchodností? Díky.
Milanos píše: DrDNA01> Urcite to neni mytus, ale Duc ackoliv ma stejne resenou kliku a stejne uhly zapalovani jako TL, bude uz z fabriky naladena jinak, ma Desmo rozvod a ma urcite jine otacky. Kdyz Assassin rika ze to nefunguje na TL tak jen pocitove a podle me tim ze ten motor ma sice koni stejne, ale ma mensi kroutak, nebo ho ma polozeny uplne jinde. Na Ducati se jaksi predpoklada ze to budes motat do bezvedomi, takze te ztrata kroutaku ve spodku nezajima.
No zrovna TL a litrova starsi duc budou dost podobny (az novejsi duc maji max vykon posazeny o tisic a neco otacek vys). Ja myslim, ze fakt je to o tom, jak se s tim jezdi. Vztah lehkyho a tezkyho setrvaku je perfektne popsan na grafu niz. Je videt, jak se zvysi krutak i vykon v celem spektru otacek. Jedine, co se snizi je setrvacna hmota a tim pouzitelnost dole... (je to teda z auta , ale to je jedno..
Edit: Mel jsem tam blbost, tak jsem to zeditnul. Ted by to melo byt dobre..
Naposledy editováno 16.10.2018 09:39:46
NSR ma utazenejsi profil, cili mensi prutok smesi a nasavaci gumova hrdla jsou kratsi, cca 2 cm.
NSR tyga tuning. Ma vetsi prumer a lepsi prutok skrz jazyckove ventily. Je to bliz HRC. Tohle samo o sobe prida cca 2 kone se stejnou karburaci a zlepsi odezvu na plyn.
NF5 ma jeste vetsi prumer a hlavne delsi gumova hrdla pro vykon v otackach. Predpokladam ze to vykouzli dalsi dva kone.
Pokud do toho zakomponujes jeste vetsi karbce pak uz ten narust oproti serie je vyraznejsi.
Pridavam par fotek vcetne grafu mezi seriovou NSR a Tyga tuningem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Milanos píše: gorkin> Myslis na mem project biku?
Je tam hybrid. Zapalko bude NSR MC21 a flywheel rs250. Cdi-cko asi programovatelny Zeeltronic nebo mozna HRC TTF3.
kolik map do toho jde nahrát ...je u toho volič map ?(popř. kolika stupňový )?
Naposledy editováno 16.10.2018 17:27:58
Zeeltronic se programuje pomoci kompu a asi tam nahrajes cokoliv bych rekl, ale map switch si myslim ze tam neni. Tedy aspon ne pro NSR.
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
ten graf je zcela evidentne vysledkem dynamicke zkousky ktera pocita se stejnym momentem setrvacnosti. kde je zakon zachovani energie? kam se podela energie odpovidajici tem 8hp? podle toho clanku jsou to ztraty v setrvacniku - kdyby se v nem "ztracelo" 8hp tak za chvili sviti jak zarovka :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
assassin píše: DrDNA: mam ted jinou praci, takze se mi nad tim nechce moc badat, ale takhle od boku strilim, ze ten graf je picovina
ten graf je zcela evidentne vysledkem dynamicke zkousky ktera pocita se stejnym momentem setrvacnosti. kde je zakon zachovani energie? kam se podela energie odpovidajici tem 8hp? podle toho clanku jsou to ztraty v setrvacniku - kdyby se v nem "ztracelo" 8hp tak za chvili sviti jak zarovka :D
Ja jsem to ani jinak nebral. Urcite to bude dynamicke zrychlovani a brzda merena na kolech. A ten rozdil 8hp je prave to roztaceni tezsiho setrvaku, ktere se diky tomu nedostane na kola. Ale to je snad v poradku, ne? Konec koncu to odpovida i jizde. Tam taky chces kone na zrychlovani. A ten rozdil 8 koni na ctyri kila setrvaku mi pripadne adekvatni. Ale prd tomu rozumim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
DrDNA01 píše: Ja jsem to ani jinak nebral. Urcite to bude dynamicke zrychlovani a brzda merena na kolech. A ten rozdil 8hp je prave to roztaceni tezsiho setrvaku, ktere se diky tomu nedostane na kola. Ale to je snad v poradku, ne? Konec koncu to odpovida i jizde. Tam taky chces kone na zrychlovani. A ten rozdil 8 koni na ctyri kila setrvaku mi pripadne adekvatni. Ale prd tomu rozumim.
jo to bude ono, ono mi nedoslo, ze to nejspis bude v americe oblibene mereni vykonu na kole.... tam se to pri dynamicke zkousce objevi takhle. to same ale bude na grafu kdyz das lehci kola.... das lehky kola a na grafu z brzdy bude +10koni ....
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
Zajímalo by mě jak se projeví na výkonu u dvoutaktu snížení spodního objemu (vyšpuntování děr v klice)? A jakým materiálem ho udělat? Viděl jsem, že závodní motorky to mají vyplněné nějakým plastem.
assassin píše: jo to bude ono, ono mi nedoslo, ze to nejspis bude v americe oblibene mereni vykonu na kole.... tam se to pri dynamicke zkousce objevi takhle. to same ale bude na grafu kdyz das lehci kola.... das lehky kola a na grafu z brzdy bude +10koni ....
Takový měření je ale v pořádku ne? Sice víme že motor má výkon stejnej, ale taky víme ze s lehcima kolama nebo setrvakem je motorka o něco rychlejší. Tohle je takovej přepočet pocitu o kolik to jede líp.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
mito7 píše: Skutečný trvalý odevzdávaný výkon se změnou hmotnosti setrvačníku nezmění. Nebo snad jo?
Zajímalo by mě jak se projeví na výkonu u dvoutaktu snížení spodního objemu (vyšpuntování děr v klice)? A jakým materiálem ho udělat? Viděl jsem, že závodní motorky to mají vyplněné nějakým plastem.
Pokud někdo naměří jiný výkon s malým a velkým setrvačníkem, pak je to chyba měření (resp. chyba výpočtu, protože se měří točivý moment). Že má změna momentu setrvačnosti vliv na akceleraci je samozřejmě bez debat. Velikost momentu setrvačnosti se volí dle použití motoru a jde o kompromis, i s ohledem na počet válců, aby se kompenzovala nepravidelnost chodu a dosahovalo přijatelné akcelerace. Velikost a umístění setrvačníku(ů) a tuhost a délka klikové hřídele rozhodují o způsobu kmitání a zkrucování klikové hřídele, a tím i o dopadu kmitů a rázů na samotný motor a převodné ústrojí.
Špunty do kliky - doporučuju nedělat, ať si nenaděláš problémy, kdyby se do uvolnilo. Dával se korek, obstojí silon, ale musí to držet. Vliv na výkon to má pouze v nízkých otáčkách, od volnoběhu řekněme do 3000-4000 ot/min. Ve vysokých otáčkách dobře udělané vycpávky pouze omezují ztráty aerodynamickým třením. V okamžiku, kdy se začnou slaďovat otáčky motoru s výfukovým rezonátorem to na výkon vliv nemá. Záleží daleko víc na umístění a citlivosti jazýčkového ventilu, respektive v dobách sání řízeného pístem mohl o něco větší spodní objem výkon přidat, protože se nasálo do klikovky a následně do válce víc směsi.