globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda NSR 250 Restomod
 
14.9.2018 v 12:28
Čau lidi,
po deseti letech se vracím k motorce. A protože jsem měl vždycky rád dvoutaktní pily, stavím si repliku GP 250. Jako základ poslouží dnes již relativně vzácná Honda NSR 250 MC 28 SP. Pokud vás zajímají dvoutakty a jejich tuning, můžete sledovat vše na facebookovem blogu Honda NSR 250 Restomod. Čeká mě ještě dlouhá cesta, ale takhle nějak by to mohlo ve finále vypadat.




2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

17.10.2018 v 08:50 | Nahoru | #1

mito7 píše: Skutečný trvalý odevzdávaný výkon se změnou hmotnosti setrvačníku nezmění. Nebo snad jo?
Zajímalo by mě jak se projeví na výkonu u dvoutaktu snížení spodního objemu (vyšpuntování děr v klice)? A jakým materiálem ho udělat? Viděl jsem, že závodní motorky to mají vyplněné nějakým plastem.


Pokud někdo naměří jiný výkon s malým a velkým setrvačníkem, pak je to chyba měření (resp. chyba výpočtu, protože se měří točivý moment). Že má změna momentu setrvačnosti vliv na akceleraci je samozřejmě bez debat. Velikost momentu setrvačnosti se volí dle použití motoru a jde o kompromis, i s ohledem na počet válců, aby se kompenzovala nepravidelnost chodu a dosahovalo přijatelné akcelerace. Velikost a umístění setrvačníku(ů) a tuhost a délka klikové hřídele rozhodují o způsobu kmitání a zkrucování klikové hřídele, a tím i o dopadu kmitů a rázů na samotný motor a převodné ústrojí.
Špunty do kliky - doporučuju nedělat, ať si nenaděláš problémy, kdyby se do uvolnilo. Dával se korek, obstojí silon, ale musí to držet. Vliv na výkon to má pouze v nízkých otáčkách, od volnoběhu řekněme do 3000-4000 ot/min. Ve vysokých otáčkách dobře udělané vycpávky pouze omezují ztráty aerodynamickým třením. V okamžiku, kdy se začnou slaďovat otáčky motoru s výfukovým rezonátorem to na výkon vliv nemá. Záleží daleko víc na umístění a citlivosti jazýčkového ventilu, respektive v dobách sání řízeného pístem mohl o něco větší spodní objem výkon přidat, protože se nasálo do klikovky a následně do válce víc směsi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

17.10.2018 v 11:48 | Nahoru | #2
Beranidlo> Urcite vetsi objem klikovky pomuze, ale take pomaha vetsi podpistova komprese, aby se toho vice preplachlo nahoru a do vyfuku, nacez kdyz pist zavre preplach a leti vyfukem zpet vlna ktera smes vraci zpatky do valce ma to tak trochu efekt preplnovani. Musi to byt spocitany ale presne.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

17.10.2018 v 12:32 | Nahoru | #3

Beranidlo píše: Pokud někdo naměří jiný výkon s malým a velkým setrvačníkem, pak je to chyba měření


ale hovno ty brepto

kerut píše: v principu(receno trosku neselsko rozumove, pardon..) muze tezsi hmota paradoxne lepe transformovat energii expandujicich spalin do rotace kliky, coz selsky receno znamena "prida kroutak".. je to trosku obdoba jako kdyz treba v hlavni urychlujes BB kluicku nebo olovenej brok, transformace termodinamickyho deje na klasickou dynamiku pevnyho telesa ..



to ze ty mas tendenci si vechno zjednodusovat na uroven ZŠ jeste neznamena ze to ve skutecnosti neni o trosku slozitejsi, absolutne v tech uvahach ignorujes dynamiku a termodynamiku (resp. nestacionarni prubehy a deje)

Naposledy editováno 17.10.2018 12:38:23
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist