Jinak přemýšlím jestli AFAM / DID, pak jsem četl někde že DID používá rozety JT který jsou měkký podle
diskuse zde
Případně má někdo zkušenosti s kombinacemi ? Kalený AFAM rozety + řetěz DID? vyšší řady 530 ZVMX a ekvivalenty.
Jinak po shlédnutí video O/X rings chain difference asi nemá smysl v dnešní době uvažovat o O ring řetězech.
Zatím mám v oku tuhle sadu s kalenýma rozetama.. motoretezy.cz
Děkuji předem za názory, tipy, pocity a dojmy a celkově za kvalitní diskuzi :)
Spočítá ti i rychlosti na jednotlivý kvalty. Každej bajk bude mít ideál někde jinde, zaléži taky na majiteli. Tak si hraj.
1 reakcí na tento příspěvek Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
http://www.motorkari.../?t=200803&pgr=2
http://www.motorkari.cz/tema/?t=201950
Když dáš o 1 zub menší kolečko, tak se ti o 2mm zmenší poloměr. Tak ať netaháš řetěz po vidlici.
Při shlédnutí videa jsem nabyl dojmu, že se jouda z garáže nedokáže pět minut vymáčknout a stejně k tomu nakonec přistupuje špatně, a že je potřeba jeho závěry korigovat. Ztráty v o-kroužcích samotných jsou při 100km/h asi 50 wattů, a nezáleží to na přenášeném výkonu nebo síle na zadní kolo. Změna na x-kroužky tedy nepřinese skoro nic, jen to, že x-kroužky jsou choulostivější, při čištění se dají potrhat a v netěsném článku se opotřebuje čep a pouzdro. Ztráty v řetězovém převodu jsou pak kolem 2% výkonu, u nového, čistého a namazaného řetězu. Ztráty rapidně narůstají u opotřebeného a nenamazaného řetězu. Pokud se opotřebují čepy a pouzdra článků (oranžové plošky na obrázku), tak se zvětšuje rozteč, síla na řetěz se nepřenáší přes všechny zabírající zuby, ale pouze přes poslední 1 až 2 zuby. Proto je řetězová sada dlouho jako nová, i u duralové rozety, ale jak se zvětší vůle mezi čepy a pouzdry nad únosnou mez, následuje relativně rychlý konec celé sady. Pokud někdo popisuje, že mu duralová rozeta nevydržela, může za to buď malá tvrdost materiálu, a nebo taky od výroby špatná rozteč a tvar zubů.
(reakce na) Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
Beranidlo> Díky moc za rozumnou a dosti poučnou odpověď. Z té diskuse jak si poslal v referenci bych asi souhlasil s tím jak říkáš "Na okruh, a když máš z čeho vybírat, tak je to výborný pomocník. Ale na takové to domácí ježdění po silnicích bych asi nechal originál, což většinou bývá dobře odzkoušený kompromis." Já stejně věděl že na 99% dám stock konfiguraci, ale kdyby se tu objevilo víc lidí kteří laborovali a jsou nadmíru spokojení tak bych pak asi váhal.
A teď ještě k těm lichým/sudým počtům zubů na rozetách a následném nerovnoměrném opotřebení... když má FZ6N stock 16/46 zubů znamená to implicitně, že se to bude časem stejně nerovnoměrně opotřebovávat, protože tenhle faktor ynežnýři neuvážili při návrhu ? :o)
Jestli máš tedy i nějaké zkušenosti potom s čištěním řetězů s X kroužkama, aby nedošlo k opotřebení tak prosím taky o rady :) já používám normální U kartáč každých cca 800km, jestli pak není větší nutnost kupovat čističku..:) Díky díky..
1 reakcí na tento příspěvek Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
http://www.motorkari.cz/tema/?t=190357
A o čištění řetězu pamatuju učenou disputaci tady
http://www.motorkari.../?t=199657&pgr=2
Jinak k tomu celkovému převodu, není to snadná volba. Když už je to hodně do pomala, třeba u krosky, tak to tahá to za ruce, staví se to na zadní a chybí tomu rychlost. Asi optimální je zvolit převod pro dosažení max. rychlosti v nejrychlejším úseku trati. Na silnici pak pro dosažení nejvyšší rychlosti při otáčkách maximálního výkonu, což u FZ6N tak nějak bude. Podle youtube se z toho dá vymáčknout asi 260km/h (160mph) při 14.000rpm. Taky se dívám, že ve 100km/h to na šestku točí asi 5500rpm, což mi přijde tak akorát.
Hezký obrázek jsem našel zde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
Dále jsem objevil v diskusi další dvě nevýhody změny zoubků (-pastorek a +rozeta):
1) nesprávný ukazování rychlosti a nájezdu (dá se řešit za cca 2k)
2) jak to jde rychleji do otáček tak člověk prý musí častěji řadit... Z tohohle důvodu by mi pak asi dávalo největší smysl přidat jen 1 zub na rozetě a pastorek nechat být (změní se poměr na 2.94 a krouťák se zvýší o 2.1%) a tím by se částečně mohlo vyřešit i nerovnoměrné opotřebení protože rozeta by měla 47 zubů - lichý počet, pokud to tedy chápu správně? Jak by to bylo pak s počtem článku řetězu páč jeden kalkulátor mi zvětšil ze 118 na 120 počet a druhý ukazoval stále 118 ?
A za grafy momentu resp. max výkonů moc děkuji. Sice to srovnání moc nechápu (Z750 že poráží FZ6... kdo by to byl řekl že?) ale i to je důkaz toho že FZ6N je správně zpřevodovaná. Což můžu potvrdit, při svižnější jízdě s bratrancem když člověk řadí z max výkonu (12k otáček) tak to otáčkově padá do MAX kroutícího momentu.
Jen mě pak dost mrzí, že tu lidi haní FZ6 a obecně 4V že "netáhne odspodu" nebo že to "tolik nejede" ...i když jsem motozačátečník, tak když jsem jel poprvé do zatáček s 9k ot. teprve pak jsem opravdu pocítil ten pravý potenciál mašiny, která neskutečně ožila a drala se vpřed a to teprve začínala ta zábavná část..
takže už jen z tohohle důvodu se motorky zbavovat v brzké době nehodlám, a právě doufám že se mi odvděčí za trochu investice do jejího zdraví
Naposledy editováno 18.03.2018 02:33:58
2 reakcí na tento příspěvek Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
osobně bych dal -1/+0-2
já měl v zadu +2 a pořád to bylo moc dlouhý
Naposledy editováno 18.03.2018 02:59:17
(reakce na) Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
každopádně díky za typ na ty +2 rozety
Naposledy editováno 18.03.2018 07:56:05
1 reakcí na tento příspěvek Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
Nejsem ale žádný expert, takže to ber jenom jako nějaké moje domněnky. Třeba sem napíše někdo kdo to sofistikovaně vysvětlí do podrobna. S chutí se příručím.
Naposledy editováno 18.03.2018 09:26:02
(reakce na) Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
Keyser_soze píše:
srovnání moc nechápu (Z750 že poráží FZ6... kdo by to byl řekl že?)
To by řekl asi každý.
Třeba já, měl jsem oboje.
Jak papírově, tak při jízdě je to znatelný rozdíl v motorech.
Ve špičce až ne tolik, ale střední a nízké točky - to je velký rozdíl.
(reakce na) Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
Prostě když se budu chtít svést tak FZ6N budu točit, koneckonců FZ6 je na to prostě stavěná.
VladaM> to byl sarkasmus... osobně moc jsem nepochopil srovnání do jednoho grafu 4 strojů od 600ccm do 1l, taky člověk nemůže srovnávat boxery různých váhových kategorií (pochopil bych horneta, er6-n, FZ6 a pak třeba gsr6 tam by to už bylo hodně vypovídající) ... objem je znát, proto ti jede Z750 "lépe" do těch 9k otáček, ale tam kde nastupuje FZ6N si myslím že to bude dosti srovnatelné, páč FZ6N točí dál ale Z750 už svoje maximum má dávno za sebou (1500 ot. níže). Je to dáno asi i trendem motorek, Z750 je o 5 let novější takže má více vyladěné mapování směsí atd.. to se u FZ6 upravovalo tuším až od r.v.2006 ... a obecně ty vysokootáčkový naháče už se prostě nedělají - nahradily je 3V a různé další kompromisy...což je jeden z důvodů proč si stále drží určitou hodnotu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
Souhlasím, mají to optimálně nastavené, takže změna převodu po technické stránce může být nepatrně "k horšímu".
Ale nebude to asi takový drama, jinak by různé kolečka a rozety pro změnu převodu pro konkrétní motorky nenabízeli, Téměř v jákekoli nabídce máš krom originálního počtu zubů ještě +/- 1,2 zuby. Takže si můžeš naladit motorku podle sebe, ( většinou do tahu ), za cenu dřívějšího opotřebení řetězovky, dálkový cestovatelé i motoru
( přeci jen 6 musí víc motor točit, aby dosáhli stejné rychlosti, ale ti mají většinou kardan nebo převod nemění ), Osobně mám na VFR 750 -1 a +2 a vyhovuje mi, tachometr kecá fest, při 240 ukazuje 280, jedna z motorek, která má ve skutečnosti míň km než na tachometru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
(reakce na) Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
vyměníš rozetu za 10 minut i s cigárem, jsem začal spekulovat ještě o větší rozetě. ověřil jsem si, že mi stačí počet článků jaký mám a dal tam rozetu 45 ( -1/+2).
To už je znát, jen když se zapomeneš, tak zasahuje omezovač. Bral jsem sadu a následně ještě rozetu z motoretezy.cz a v pohodě poradily, půjčily nýtovačku, můžu doporučit
(reakce na) Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
Za zkoušku to asi koukám stojí :)) Každopádně ještě jednou díky!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
záběr spojky Yamaha FZ6 N | Dymus | 8 | Včera v 17:13 kuzmič |
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N | zero1724 | 2 | 23.10.2023 v 08:31 zero1724 |
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... | matesh13 | 7 | 9.9.2023 v 21:06 _Michal |
Nádrž Yamaha FZ6 N | RTSbike | 10 | 30.7.2023 v 08:15 RTSbike |
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N | RTSbike | 52 | 24.7.2023 v 14:43 smap |