Jinak přemýšlím jestli AFAM / DID, pak jsem četl někde že DID používá rozety JT který jsou měkký podle
diskuse zde
Případně má někdo zkušenosti s kombinacemi ? Kalený AFAM rozety + řetěz DID? vyšší řady 530 ZVMX a ekvivalenty.
Jinak po shlédnutí video O/X rings chain difference asi nemá smysl v dnešní době uvažovat o O ring řetězech.
Zatím mám v oku tuhle sadu s kalenýma rozetama.. motoretezy.cz
Děkuji předem za názory, tipy, pocity a dojmy a celkově za kvalitní diskuzi :)
1 reakcí na tento příspěvek Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
http://www.motorkari.cz/tema/?t=190357
A o čištění řetězu pamatuju učenou disputaci tady
http://www.motorkari.../?t=199657&pgr=2
Jinak k tomu celkovému převodu, není to snadná volba. Když už je to hodně do pomala, třeba u krosky, tak to tahá to za ruce, staví se to na zadní a chybí tomu rychlost. Asi optimální je zvolit převod pro dosažení max. rychlosti v nejrychlejším úseku trati. Na silnici pak pro dosažení nejvyšší rychlosti při otáčkách maximálního výkonu, což u FZ6N tak nějak bude. Podle youtube se z toho dá vymáčknout asi 260km/h (160mph) při 14.000rpm. Taky se dívám, že ve 100km/h to na šestku točí asi 5500rpm, což mi přijde tak akorát.
Hezký obrázek jsem našel zde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
Dále jsem objevil v diskusi další dvě nevýhody změny zoubků (-pastorek a +rozeta):
1) nesprávný ukazování rychlosti a nájezdu (dá se řešit za cca 2k)
2) jak to jde rychleji do otáček tak člověk prý musí častěji řadit... Z tohohle důvodu by mi pak asi dávalo největší smysl přidat jen 1 zub na rozetě a pastorek nechat být (změní se poměr na 2.94 a krouťák se zvýší o 2.1%) a tím by se částečně mohlo vyřešit i nerovnoměrné opotřebení protože rozeta by měla 47 zubů - lichý počet, pokud to tedy chápu správně? Jak by to bylo pak s počtem článku řetězu páč jeden kalkulátor mi zvětšil ze 118 na 120 počet a druhý ukazoval stále 118 ?
A za grafy momentu resp. max výkonů moc děkuji. Sice to srovnání moc nechápu (Z750 že poráží FZ6... kdo by to byl řekl že?) ale i to je důkaz toho že FZ6N je správně zpřevodovaná. Což můžu potvrdit, při svižnější jízdě s bratrancem když člověk řadí z max výkonu (12k otáček) tak to otáčkově padá do MAX kroutícího momentu.
Jen mě pak dost mrzí, že tu lidi haní FZ6 a obecně 4V že "netáhne odspodu" nebo že to "tolik nejede" ...i když jsem motozačátečník, tak když jsem jel poprvé do zatáček s 9k ot. teprve pak jsem opravdu pocítil ten pravý potenciál mašiny, která neskutečně ožila a drala se vpřed a to teprve začínala ta zábavná část..
takže už jen z tohohle důvodu se motorky zbavovat v brzké době nehodlám, a právě doufám že se mi odvděčí za trochu investice do jejího zdraví
Naposledy editováno 18.03.2018 02:33:58
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N | zero1724 | 2 | 23.10.2023 v 08:31 zero1724 |
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... | matesh13 | 7 | 9.9.2023 v 21:06 _Michal |
Nádrž Yamaha FZ6 N | RTSbike | 10 | 30.7.2023 v 08:15 RTSbike |
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N | RTSbike | 52 | 24.7.2023 v 14:43 smap |
Držák SPZ Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... | Sicco | 16 | 1.7.2023 v 20:42 Střapoč |