bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / AFAM - kal...
Ahoj, čeká mě výměna řetězovky na FZ6N r.v.05 tak se chci zeptat jestli nemá někdo zkušenosti s ubíráním / přidáváním koleček na rozety a jestli jste se případně pak nevrátili ke stocku. Někde jsem četl na fóru že vepředu -1 a vzadu +1 je ideál na naháče a třeba zde kalkulátor to přidá cca 8% krouťáku. Taky to tedy rovnou spočítá počet článků řetězu.. Tak bych rád nějaké pocity a dojmy kdo má zkušenost :)

Jinak přemýšlím jestli AFAM / DID, pak jsem četl někde že DID používá rozety JT který jsou měkký podle
diskuse zde
Případně má někdo zkušenosti s kombinacemi ? Kalený AFAM rozety + řetěz DID? vyšší řady 530 ZVMX a ekvivalenty.

Jinak po shlédnutí video O/X rings chain difference asi nemá smysl v dnešní době uvažovat o O ring řetězech.
Zatím mám v oku tuhle sadu s kalenýma rozetama.. motoretezy.cz

Děkuji předem za názory, tipy, pocity a dojmy a celkově za kvalitní diskuzi :)

1 reakcí na tento příspěvek Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...

Skvělá odpověď, děkuji! 18.3.2018 v 01:02 | Nahoru | #1
S potrhanýma x-kroužkam se objevilo tohle
http://www.motorkari.cz/tema/?t=190357
A o čištění řetězu pamatuju učenou disputaci tady
http://www.motorkari.../?t=199657&pgr=2
Jinak k tomu celkovému převodu, není to snadná volba. Když už je to hodně do pomala, třeba u krosky, tak to tahá to za ruce, staví se to na zadní a chybí tomu rychlost. Asi optimální je zvolit převod pro dosažení max. rychlosti v nejrychlejším úseku trati. Na silnici pak pro dosažení nejvyšší rychlosti při otáčkách maximálního výkonu, což u FZ6N tak nějak bude. Podle youtube se z toho dá vymáčknout asi 260km/h (160mph) při 14.000rpm. Taky se dívám, že ve 100km/h to na šestku točí asi 5500rpm, což mi přijde tak akorát.
Hezký obrázek jsem našel zde

1 reakcí na tento příspěvek Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...

Skvělá odpověď, děkuji! 18.3.2018 v 08:25 | Nahoru | #2
Sudé/liché zuby. Dulzity je počet zubů a počet článků na řetězu. Pro představu. Máš vepředu 16 zubů a 120 článků řetěu. 15x se otočí pastorek než se potká konkrétní zub s konkrétním článkem řetězu. Pokud by jsi měl zubů 15 a stále 120 článků na řetězu tak (120÷15=8) každých osm otoční pastorku se zuby dostanou do stejných oček řetězu. Tohle musíš zohlednit i na rozete a ještě k tomu udržet správný převod a delku řetězu. To nejhorší co s ti v tom může stát že obě kola makaji s nějakým společným násobkem a potkávají se pořád stejné zuby s stejnými očky řetězu na obou rozetach. To bude asi důvod proč ti to jednou počítalo 118 a podruhé 120 článků. Některý z těch kalkulátoru zohledňuje jak se bude potkávat řetěz na obou rozetach. Nezapomeň že jsi omezený roztečí ať nemáš řetěz dlouhy/krátký. Celé je to krapitek komplikovanější než jenom prohlásit sudá/lichá. Tak nějak mám ale pocit že ti malí žlutí inženýři s kalkulačkama vedi co dělají a už pro tvoji motorku nejlepší převod našli.
Nejsem ale žádný expert, takže to ber jenom jako nějaké moje domněnky. Třeba sem napíše někdo kdo to sofistikovaně vysvětlí do podrobna. S chutí se příručím.

Naposledy editováno 18.03.2018 09:26:02

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...

Skvělá odpověď, děkuji! 19.3.2018 v 14:43 | Nahoru | #3
[quote=torvik]........Tak nějak mám ale pocit že ti malí žlutí inženýři s kalkulačkama vedi co dělají a už pro tvoji motorku nejlepší převod našli.....

Souhlasím, mají to optimálně nastavené, takže změna převodu po technické stránce může být nepatrně "k horšímu".
Ale nebude to asi takový drama, jinak by různé kolečka a rozety pro změnu převodu pro konkrétní motorky nenabízeli, Téměř v jákekoli nabídce máš krom originálního počtu zubů ještě +/- 1,2 zuby. Takže si můžeš naladit motorku podle sebe, ( většinou do tahu ), za cenu dřívějšího opotřebení řetězovky, dálkový cestovatelé i motoru
( přeci jen 6 musí víc motor točit, aby dosáhli stejné rychlosti, ale ti mají většinou kardan nebo převod nemění ), Osobně mám na VFR 750 -1 a +2 a vyhovuje mi, tachometr kecá fest, při 240 ukazuje 280, jedna z motorek, která má ve skutečnosti míň km než na tachometru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...

Skvělá odpověď, děkuji! 20.3.2018 v 06:42 | Nahoru | #4
Keyser_soze> podle mého je u mě ta změna znát dost. Na úvod, neměnil jsem řetězovku z nutnosti, jen jsem si chtěl udělat na motorce udělat něco kromě běžné údržby a neřešil jsem finance. Orig je 16/43, dal jsem -1/0 = 15/43 ( takový standard, co se běžně dává ), to bylo znát "tak nějak". Vzhledem k tomu, že na VFRu (96)
vyměníš rozetu za 10 minut i s cigárem, jsem začal spekulovat ještě o větší rozetě. ověřil jsem si, že mi stačí počet článků jaký mám a dal tam rozetu 45 ( -1/+2).
To už je znát, jen když se zapomeneš, tak zasahuje omezovač. Bral jsem sadu a následně ještě rozetu z motoretezy.cz a v pohodě poradily, půjčily nýtovačku, můžu doporučit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N zero1724 2 23.10.2023 v 08:31 zero1724
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... matesh13 7 9.9.2023 v 21:06 _Michal
Nádrž Yamaha FZ6 N RTSbike 10 30.7.2023 v 08:15 RTSbike
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N RTSbike 52 24.7.2023 v 14:43 smap
Držák SPZ Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... Sicco 16 1.7.2023 v 20:42 Střapoč


TOPlist