Jinak přemýšlím jestli AFAM / DID, pak jsem četl někde že DID používá rozety JT který jsou měkký podle
diskuse zde
Případně má někdo zkušenosti s kombinacemi ? Kalený AFAM rozety + řetěz DID? vyšší řady 530 ZVMX a ekvivalenty.
Jinak po shlédnutí video O/X rings chain difference asi nemá smysl v dnešní době uvažovat o O ring řetězech.
Zatím mám v oku tuhle sadu s kalenýma rozetama.. motoretezy.cz
Děkuji předem za názory, tipy, pocity a dojmy a celkově za kvalitní diskuzi :)
1 reakcí na tento příspěvek Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
http://www.motorkari.../?t=200803&pgr=2
http://www.motorkari.cz/tema/?t=201950
Když dáš o 1 zub menší kolečko, tak se ti o 2mm zmenší poloměr. Tak ať netaháš řetěz po vidlici.
Při shlédnutí videa jsem nabyl dojmu, že se jouda z garáže nedokáže pět minut vymáčknout a stejně k tomu nakonec přistupuje špatně, a že je potřeba jeho závěry korigovat. Ztráty v o-kroužcích samotných jsou při 100km/h asi 50 wattů, a nezáleží to na přenášeném výkonu nebo síle na zadní kolo. Změna na x-kroužky tedy nepřinese skoro nic, jen to, že x-kroužky jsou choulostivější, při čištění se dají potrhat a v netěsném článku se opotřebuje čep a pouzdro. Ztráty v řetězovém převodu jsou pak kolem 2% výkonu, u nového, čistého a namazaného řetězu. Ztráty rapidně narůstají u opotřebeného a nenamazaného řetězu. Pokud se opotřebují čepy a pouzdra článků (oranžové plošky na obrázku), tak se zvětšuje rozteč, síla na řetěz se nepřenáší přes všechny zabírající zuby, ale pouze přes poslední 1 až 2 zuby. Proto je řetězová sada dlouho jako nová, i u duralové rozety, ale jak se zvětší vůle mezi čepy a pouzdry nad únosnou mez, následuje relativně rychlý konec celé sady. Pokud někdo popisuje, že mu duralová rozeta nevydržela, může za to buď malá tvrdost materiálu, a nebo taky od výroby špatná rozteč a tvar zubů.
(reakce na) Počet zubů rozet + výměna řetězové sady obecně, rozety JT / ...
Beranidlo> Díky moc za rozumnou a dosti poučnou odpověď. Z té diskuse jak si poslal v referenci bych asi souhlasil s tím jak říkáš "Na okruh, a když máš z čeho vybírat, tak je to výborný pomocník. Ale na takové to domácí ježdění po silnicích bych asi nechal originál, což většinou bývá dobře odzkoušený kompromis." Já stejně věděl že na 99% dám stock konfiguraci, ale kdyby se tu objevilo víc lidí kteří laborovali a jsou nadmíru spokojení tak bych pak asi váhal.
A teď ještě k těm lichým/sudým počtům zubů na rozetách a následném nerovnoměrném opotřebení... když má FZ6N stock 16/46 zubů znamená to implicitně, že se to bude časem stejně nerovnoměrně opotřebovávat, protože tenhle faktor ynežnýři neuvážili při návrhu ? :o)
Jestli máš tedy i nějaké zkušenosti potom s čištěním řetězů s X kroužkama, aby nedošlo k opotřebení tak prosím taky o rady :) já používám normální U kartáč každých cca 800km, jestli pak není větší nutnost kupovat čističku..:) Díky díky..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N | zero1724 | 2 | 23.10.2023 v 08:31 zero1724 |
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... | matesh13 | 7 | 9.9.2023 v 21:06 _Michal |
Nádrž Yamaha FZ6 N | RTSbike | 10 | 30.7.2023 v 08:15 RTSbike |
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N | RTSbike | 52 | 24.7.2023 v 14:43 smap |
Držák SPZ Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... | Sicco | 16 | 1.7.2023 v 20:42 Střapoč |